... chyba że coś źle rozumiem
tak, źle rozumiesz
tak jak napisałem:
"Wyjaśniam, że liczylibyśmy faktyczną odległość a interesuje nas średnia prędkość więc drobne różnice odległości nie miały by znaczenia."Czyli odległość liczona od ostatniego fixa w puszce na starcie i (zarówno w AAT i Racing)
odległość do pierwszego fixa na PZcie w Racing i do ostatniego fixa w strefie w AAT (tu bez zmian)
Tylko zmiana kształtu PZ w Racing.
Chodzi o to żeby zwolnić pilota z kalkulacji co mu się lepiej opłaca bo i tak będzie miał policzoną faktycznie przelecianą drogę a co za tym idzie faktycznie osiągniętą prędkość.
W praktyce sprowadza to się do zaznaczenia odpowiednio fistaszków w SeeYou. Patrz załącznik
Podstawową zaletą, która zwiększyłaby bezpieczeństwo jest zwiększenia obszaru w którym musiałby się znaleźć szybowiec... a więc rozrzedzenie gęstości szybowców w przestrzeni.
Dodatkową zaletą jest ułatwienie urwania się tym, którzy nie chcą latać w peletonie.
"jeżeli punkty nawrotów będą rozsunięte ale niezbyt odległe"Taka sytuacja nie może zaistnieć bo regulamin narzuca minimalne odległości między PZtami. Ustawa antykaloryferowa