Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: Pytanie o obecną sytuację prawną  (Przeczytany 4669 razy)

mqs

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Liked: 21
Pytanie o obecną sytuację prawną
« dnia: Kwiecień 08, 2013, 16:05 »
Witam
Chciałbym się dowiedzieć jak mam interpretować swoją sytuację. Szkolenie rozpocząłem w 2011 oczywiście od szkolenia teoretycznego, więc z tamtego okresu pochodzi moje zaświadczenie o ukończeniu kursu teoretycznego. Różne sytuacje sprawiły, że jeszcze  w 2012 nie udało mi się ukończyć szkolenia - zostało mi już naprawdę niewiele do ukończenia szkolenia praktycznego i tym samym chciałbym przystąpić do LKE.
Czy mogę złożyć papiery do ULCu o egzamin, czy wcześniej muszę uzupłenić swoje szkolenie teoretyczne o PARTy?
Pozdrawiam
Maciej

Czesiek

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Liked: 0
Odp: Pytanie o obecną sytuację prawną
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 08, 2013, 16:15 »
Możesz składać wniosek. Zaświadczenia o ukończeniu szkolenia teoretycznego zgodnego z wymaganiami JAR uzyskane przed 8 kwietnia są ważne jeszcze przez 12 miesięcy. Tak mi powiedzieli przez telefon, niestety nie mogę wskazać podstawy prawnej.

Pozdrawiam
Miłosz Matuszewski
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 08, 2013, 16:19 wysłana przez Czesiek »

mqs

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Liked: 21
Odp: Pytanie o obecną sytuację prawną
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 12, 2013, 15:46 »
W odpowiedzi na mój wniosek o egzamin teoretyczny, ULC przedstawił wymóg odbycia doszkolenia teoretycznego z uzupełnienia wiedzy o przepisy wspólnotowe rozporządzenia UE nr 1178/2011 (Cześć-FCL) w zakresie licencji szybowcowej. Dopiero po odbyciu doszkolenia i przedstawieniu zaświadczenia, będę mógł przystąpić do egzaminu.
Pozdrawiam
Maciej

Kilo Bravo

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 40
  • Liked: 0
Odp: Pytanie o obecną sytuację prawną
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 12, 2013, 16:00 »
Wie ktoś na czym polega to doszkolenie do PARTów?

WaldekK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 219
  • Liked: 24
Odp: Pytanie o obecną sytuację prawną
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 12, 2013, 18:06 »
Wie ktoś na czym polega to doszkolenie do PARTów?

W moim Klubie po uzgodnieniu z Szefem Wyszkolenia zorganizowałem wykład dla pilotów szybowcowych i samolotowych, prezentując interesujące nas fragmenty przepisów Part-FCL. Szef Szkolenia na tej podstawie będzie wystawiał zaświadczenia do ULC dla uczestników szkolenia. Przedkładając je w ULC będzie możliwa konwersja do licencji LAPL(S), LAPL(A), SPL lub PPL(A). U was w klubie macie zapewne osobę, która prowadzi zajęcia teoretyczne z prawa lotniczego, poproście go o zorganizowanie takiego mini-szkolenia.

Pozdrawiam

Waldek
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 12, 2013, 18:28 wysłana przez WaldekK »

mqs

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Liked: 21
Odp: Pytanie o obecną sytuację prawną
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 12, 2013, 18:39 »
Pytanie tylko czy ośrodek szkolenia lotniczego musi w jakiś sposób zmienić program szkolenia, aby móc wystawić takie zaświadczenie? Zakładam, że tak.

WaldekK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 219
  • Liked: 24
Odp: Pytanie o obecną sytuację prawną
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 13, 2013, 12:01 »
Pytanie tylko czy ośrodek szkolenia lotniczego musi w jakiś sposób zmienić program szkolenia, aby móc wystawić takie zaświadczenie? Zakładam, że tak.

Każdy Aeroklub szkolący personel lotniczy w dowolnej specjalności, posiada program szkolenia w ramach którego, ma obowiązek przeprowadzenia kursu teoretycznego do danej licencji, zawierającego jako jeden z modułów prawo lotnicze. W ramach tego modułu zawierają się przepisy prawa dot. licencjonowania personelu. Jako, że od ostatniego poniedziałku obowiązuje w tej materii Part-FCL, w ramach szkoleń teoretycznych musi być wykładany jako obowiązujące prawo. Nie ma więc potrzeby wprowadzania zmian do programów szkolenia, ponieważ wykładanie nieobowiązujących regulacji mija się z logiką i zdrowym rozsądkiem.

Pozdrawiam

Waldek