Cześć Stanisław,
Oczywiście że nie możesz wlecieć powyżej FL 150 z transponderem klasy 2
i nie spodziewaj się porady typu "bierz tańszy, nie będzie problemu
"
Latałem z różnymi transponderami i z mojego doświadczenia największe znaczenie ma antena i miejsce jej montażu. Idealnie działa przymocowana na przyssawce do owiewki
Kilka moich spostrzeżeń które być może pomogą Ci podjąć decyzję:
- szybowiec dla służb ATC jest ledwo poruszającym się obiektem którego echo niemal stoi w miejscu wiec nawet jak co któraś paczka danych nie zostanie prawidłowo wysłana/odebrana ...
- latając na fali w Polsce raczej nie będziesz miał za często potrzeby i możliwości latać powyżej FL 150. A tam gdzie takie możliwością istnieją, z reguły są też strefy falowe.
- kontrolerzy są coraz bardziej otwarci. Znam przypadek wpuszczenia szybowca w przestrzeń kontrolowaną w modzie "STBY"
Pozdrawiam