Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: Definicja klasy Standard  (Przeczytany 7246 razy)

MarekS

  • Eksperci KS
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1 431
  • Liked: 285
  • W pilotażu aerodynamika to podstawa (Mad Max)
Definicja klasy Standard
« dnia: Styczeń 29, 2014, 14:42 »
Przy okazji zatwierdzania pism organizatorów dokonaliśmy analizy aktualnie obowiązujących regulaminów sportowych. W wyniku tej analizy został ujawniony poważny błąd.
Mianowicie, obecnie obowiązująca definicja klasy Standard jest niezgodna z założeniami, które legły u podstaw zmian systemu rozgrywania zawodów przyjętego na lata 2014 - 2019. Uzgodnione zmiany oraz dyskusję, która była przyczyną do tych zmian można zobaczyć tutaj http://forum.szybowce.com/szybowce/rozwoj-starej-klasy-15-metrowej-kosztem-starej-klasy-standard/75/

Błąd jest z pozoru drobny, ale wywraca do góry nogami całą koncepcję organizacji zawodów o mniejszej rozpiętości współczynników przy jednoczesnym zwiększeniu liczby zawodów rangi MP i SKZS. Ten błąd zaliczyłbym do kategorii "lub czasopisma", jeśli ktoś pamięta pewną aferę sprzed kilku lat  ;) i polega na tym, że definicja klasy Standard powinna być STD: 1.000 – 0.920 (Jantar Std – ASW 24), a jest STD: 1.000 – 0.898 (Jantar Std – Discus 2).

Jesteśmy zdania, że nie należy zmieniać zasad w trakcie sezonu, a zwłaszcza gdy otwarta została rejestracja na zawody. Taka zmiana byłaby ze szkodą dla zawodników, a KS nie powinna działać na szkodę zawodników. Dlatego też postanowiliśmy uznać decyzję poprzedniej KS i zachować te zapisy w sezonie 2014. Korekta definicji będzie zatem bezwzględnie wprowadzona od sezonu 2015.

Jednocześnie chciałbym przeprosić zawodników i organizatora zawodów w Turbi za opóźnienie w zatwierdzeniu PO. Opóźnienie wynika z w/w problemów, które napotkaliśmy. Mam nadzieję, że jutro dokument zostanie zatwierdzony przez KS.
MS

CM

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Liked: 1
Odp: Definicja klasy Standard
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 03, 2014, 09:52 »

Są tacy, którzy uważają, że niwelowanie różnic klasowych polega na zabieraniu bogatym. Inni, że na dawaniu biednym  ;D
Ja uważam, że nie należy likwidować klasy 18m tylko dlatego, że ASG ma dominującą pozycję. Uważam natomiast, że należy stworzyć warunki ku temu, aby powstała w Polsce kolejna silna klasa z dominującym w niej szybowcem.
Pozdrawiam,

Marek,
Jesli tak napisales to dlaczego zabieracie mozliwosc startu w MP Standard na WAS 28, LS 8/Discusie 2? Czy to ma byc ta recepta na powstanie kolejnej klasy z dominującym w niej szybowcem. O ile mi wiadomo to sa najtansze zawodnicze szybowce (nie mowie tu o klasie klub).
MC

MarekS

  • Eksperci KS
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1 431
  • Liked: 285
  • W pilotażu aerodynamika to podstawa (Mad Max)
Odp: Definicja klasy Standard
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 03, 2014, 13:22 »
Celna uwaga  ;)
Zauważ, że jednocześnie została wprowadzona nowa klasa - KLAPOWA: 0.915 – 0.863 (LAK 19 – Diana 2), w której szybowce ASW 28, LS 8/Discus 2 będą szybowcami dominującymi. To rozwiązanie jest lepsze dla rozwoju tej kategorii szybowców niż startowanie z Jstd 3.

Na nowy system rozgrywania należy patrzeć całościowo, bo nie jest tak, że on coś zabiera nie dając niczego w zamian. Powiem więcej, w rezultacie dokonanych zmian wszyscy po trochu zyskują.
MS

CM

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Liked: 1
Odp: Definicja klasy Standard
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 03, 2014, 14:38 »
Tu sie z Toba nie zgadzam. Jak bym wiedzial ze nie bede latac w klasie standard tylko w klapowej to bym nie kupil LS 8 tylko Ventusa 2 Lub ASW 27. Wyeliminowanie LS 8, ASW 28 i D2 z SMPS oznacza jej upadek! Czy ty do tego zmierzasz?
CM

JF

  • Ekspert
  • Aktywny użytkownik
  • ******
  • Wiadomości: 123
  • Liked: 32
Odp: Definicja klasy Standard
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 03, 2014, 15:02 »
Moim zdaniem system powinien sprzyjać kupowaniu najlepszych szybowców w danej klasie. Zawsze lepiej startować na lepszym osiągowo szybowcu, bo są konkurencje, w których dolecenie/niedolecenie w jednej konkurencji wpływa na wynik całych zawodów. Ograniczając klasę std i dopuszcząjąc nowoczesne standardy (Discus2, LS8) tylko do klapowej powodujemy, to że ludzie przestaną kupować nowoczesne szybowce klasy std, bo nie będą gwarantowały najlepszego wyniku. Do tego ten szybowiec nadaje się wtedy tylko do jednego startu w roku i nie koniecznie w SMP (klasa klapowa ma być naprzemiennie S-KZS lub SMP). W tym momencie ich właściciele są najbardziej poszkodowani.

Edit: Ja rozumiem, że łączenie w jednej klasie Jantara Std i Discusa 2a nie wychodzi za dobrze, ale Jantar jest już szybowcem klasy Club. Ograniczenie klasy STD do współczynnika 0.920 (ASW24) powoduje, że mamy tak naprawdę klasę Club z wodą bez prawdziwych Standardów. Ten system powoduje, że zamiast rozwijać się w klasie STD, to się cofamy.
« Ostatnia zmiana: Luty 03, 2014, 15:30 wysłana przez JF »

MarekS

  • Eksperci KS
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1 431
  • Liked: 285
  • W pilotażu aerodynamika to podstawa (Mad Max)
Odp: Definicja klasy Standard
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 03, 2014, 16:35 »
Moim zdaniem system powinien sprzyjać kupowaniu najlepszych szybowców w danej klasie.

Najlepszym szybowcem w klasie STD jest obecnie Jantar Std.

Zawsze lepiej startować na lepszym osiągowo szybowcu, bo są konkurencje, w których dolecenie/niedolecenie w jednej konkurencji wpływa na wynik całych zawodów. Ograniczając klasę std i dopuszcząjąc nowoczesne standardy (Discus2, LS8) tylko do klapowej powodujemy, to że ludzie przestaną kupować nowoczesne szybowce klasy std, bo nie będą gwarantowały najlepszego wyniku.

Są konkurencje w których przewagę osiągają szybowce o lepszych osiągach. O tym, który z tych szybowców ma lepsze szanse decyduje pogoda lub task setter. To trochę jest tak, jakby ogon machał psem. Nie chcemy, aby o wyniku zawodów decydowała pogoda. Są w zasadzie 2 rozwiązania tego problemu. Albo znieść współczynniki i rozgrywać zawody jak MŚ lub ME albo rozdzielić te szybowce. Ja jestem zwolennikiem drugiego rozwiązania. Utworzyliśmy 2 odrębne klasy o randze MP, w których te dwie klasy szybowców mają największe szanse.

Edit: Ja rozumiem, że łączenie w jednej klasie Jantara Std i Discusa 2a nie wychodzi za dobrze, ale Jantar jest już szybowcem klasy Club. Ograniczenie klasy STD do współczynnika 0.920 (ASW24) powoduje, że mamy tak naprawdę klasę Club z wodą bez prawdziwych Standardów. Ten system powoduje, że zamiast rozwijać się w klasie STD, to się cofamy.

Właśnie o to chodziło, żeby były rozgrywane zawody, które ja nazwałem Standard Old, czyli klasa Klub z wodą. Jantar Std to najbardziej dostępny szybowiec w Polsce. To nasz największy obecnie kapitał i przez wiele lat ta sytuacja nie zmieni się. Moim zdaniem trzeba to wykorzystać.
MS

MarekS

  • Eksperci KS
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1 431
  • Liked: 285
  • W pilotażu aerodynamika to podstawa (Mad Max)
Odp: Definicja klasy Standard
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 03, 2014, 16:43 »
Tu sie z Toba nie zgadzam. Jak bym wiedzial ze nie bede latac w klasie standard tylko w klapowej to bym nie kupil LS 8 tylko Ventusa 2 Lub ASW 27. Wyeliminowanie LS 8, ASW 28 i D2 z SMPS oznacza jej upadek! Czy ty do tego zmierzasz?
CM

Problem, więc tkwi nie w tej konkretnie decyzji tylko na ciągłych zmianach. To efekt tego, że tak na prawdę nigdy nie opracowaliśmy strategii dyscypliny. Decyzje były podejmowane doraźnie na sezon, dwa. Ja mam nadzieję, że raz opracowany system będzie funkcjonował przez co najmniej 5 - 6 lat. Takie zresztą były nasze założenia. Niestety zabrakło konsekwencji i teraz musimy to skorygować, co powoduje, że mamy kolejną zmianę.....
MS

JF

  • Ekspert
  • Aktywny użytkownik
  • ******
  • Wiadomości: 123
  • Liked: 32
Odp: Definicja klasy Standard
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 03, 2014, 17:39 »
Najlepszym szybowcem w klasie STD jest obecnie Jantar Std.

Z tym już się nie zgodzę. Wystarczy spojrzeć na wyniki:

Częstochowa SMP kl. 15m http://soaringspot.com/pgc2013_15_meter/results/15-meter/day-by-day.html
5 standardów w pierwszej dzięsiątce

Lisie Kąty SMPJ http://soaringspot.com/pjgc_2013/results/standard/day-by-day.html
3 standardy na podium

W 2012 roku Żółw wygrał SMP w kl. 15m na LS8


A co z tymi co już kupili te szybowce i okazuje się, że mają dla siebie zawody tylko raz w roku, w tym SMP co 2 lata?
Reprezentacja posiada 3 szybowce klasy Std, reprezentantów w sezonie rozgrywania EGC, WWGC i JWGC jest 8. W tym momencie okazuje się, że część z tych kadrowiczów nie ma możliwości treningu startując w zawodach.
Zawodów dla Janatarów Std zawsze było i będzie dużo. Może należałoby też stworzyć warunki dla innych? Tak jak napisał CM, ten system to "wyeliminowanie LS 8, ASW 28 i D2".

Żółw

  • Członkowie SKN i SKJN
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 629
  • Liked: 241
  • Obojętność jest gorsza od nienawiści. Wyklucza wsz
Odp: Definicja klasy Standard
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 03, 2014, 18:13 »
Te zmiany z SKZS były wprowadzone na kolanie na szybko - bez zmian w regulaminach. "Ogłoszono" tzw "system" bez wnikania czy się to kupy trzyma i czy są przygotowane zmiany regulaminach.
Takie zgniłe jajeczko. Nie mówię że tu jakiś spisek żydowsko -masoński był tylko robota na kolanie i na szybko.

Osobiście - centralnie ten system bym olał. Nie zmieniał kompletnie regulaminów - bo teraz na szybko to będą gnioty. Nie działał bym jak polski sejm, który produkuje ustawy co rusz.

Nielicznym zawodom, które miały mieć rangę S-KZS nadałbym wyższy współczynnik uchwałą. Koniec i basata.
Inaczej Komisja Szybowcowa ugrzęźnie w regulaminach.

Pozdrawiam
Żółw