Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP , najnowsze zmiany.  (Przeczytany 9843 razy)

MirekMatkowski

  • Członkowie Komisji Szybowcowej
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 454
  • Liked: 39
Nowo powołana Komisja Szybowcowa w ciągu pierwszych tygodni swej działalności wprowadziła szereg zmian w regulaminach, mających na celu uatrakcyjnić latanie zawodnicze, zwiększyć aktywność zawodnicza oraz podnieść bezpieczeństwo.

Oto kilka z nich:
- Od tego sezonu wprowadzono Event Marker i Ciszę Radiową na wszystkich Mistrzostwach Polski (w tym Kobiet i Juniorów).
- Na SMP Klub A wprowadzono obowiązkowe ważenie szybowców od roku 2016. W SMP w pozostałych klasach wymóg ten będzie obowiązywał od 2017.
- Po kontrowersyjnej dyskusji zdecydowano się na wdrożenie programu „Bezpieczeństwo bez kompromisów”, obejmujący m. in.  wyposażenie wszystkich samolotów holujących we FLARM od roku 2016, dokładną analizę plików igc pod kątem niebezpiecznych zbliżeń szybowców w trakcie krążenia (i wprowadzenie dotkliwych kar), nagrywanie startów i dolotów, zobowiązanie organizatorów do monitorowania sytuacji w powietrzu przy użyciu co najmniej jednego (moto)szybowca, latającego również jako sonda (w tym nagrywania za pomocą kamer GoPro) i inne.
- W Rankingu wprowadzono punktację dla obu  pilotów startujących w klasie Wielomiejscowej.
- Dokonano korekty niektórych współczynników szybowców. Dodatkowo został wprowadzony współczynnik zawodnika. Podstawą jego obliczania jest pozycja rankingowa z poprzedniego roku  http://www.szybowce.com/wp-content/uploads/2016/03/Zatwierdzona_Lista_Rankingowa_PL_2015.pdf . Będzie on miał zastosowanie we wszystkich zawodach w Polsce. Dzięki temu będzie na przykład (wzorem naszych sąsiadów) możliwy start mężczyzn w SMP Kobiet. Jest więc szansa, że SMPK w tym roku się rozegrają.
Nowa wersja regulaminów została wczoraj zatwierdzona i będzie w następnych dniach opublikowana na stronie http://www.szybowce.com/?doc-zawody=rekordy-dokument

Życzymy udanego i bezpiecznego sezonu.
Wasza KS
(PL)    Safety isn't free
(GER) Freedom isn't free
www.soaring-systems.com

Marek J

  • Reforma AP
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 373
  • Liked: 297
  • Try not! Do or do not! There is no try!
    • KSS Jeżów Sudecki
Odp: Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP , najnowsze zmiany.
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 01, 2016, 00:20 »
Będzie on miał zastosowanie we wszystkich zawodach w Polsce.

Tzn wszystkich zawodach "organizowanych przez polskie kluby" czy "na terytorium Polski" ?
Pzdr
MkJ
---
Latajcie!Reszta jest niczym.
Dołącz do Nas---

Marian

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 182
  • Liked: 69
    • Galeria Mariana
Odp: Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP , najnowsze zmiany.
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 01, 2016, 08:08 »
Żeby było jasne - doceniam i popieram wszelkie działania prowadzące do poprawy bezpieczeństwa na zawodach. Zakładam również, że dokonano pogłębionej analizy skuteczności proponowanych rozwiązań. Tym nie mniej zwracam uwagę, że najbliższe zawody (SMPO w Turbi) zaczynają się za mnie niż miesiąc i obawiam się, że wprowadzenie poszczególnych wymogów od 2016 roku nie ułatwia życia zarówno zawodnikom jak i organizatorom, pozostawiając skrajnie mało czasu na dostosowanie się nowych wymogów od strony techniczno-organizacyjnej, jak i praktyczne przećwiczenie proponowanych rozwiązań.

Kilka pytań szczegółowych w tekście poniżej:

- Od tego sezonu wprowadzono Event Marker i Ciszę Radiową na wszystkich Mistrzostwach Polski (w tym Kobiet i Juniorów). - Event Marker - pytanie do zawodników jeśli chodzi o przygotowanie sprzętowe oraz do sędziego i jego oprogramowanie do analizy plików. Co natomiast oznacza Cisza Radiowa?
-
- Po kontrowersyjnej dyskusji zdecydowano się na wdrożenie programu „Bezpieczeństwo bez kompromisów”, obejmujący m. in.  wyposażenie wszystkich samolotów holujących we FLARM od roku 2016 (kto zapewni Flarm dla samolotów holujących i kto ma zapewnić ich właściwą konfigurację, kto zapewni odpowiednie przeszkolenie pilotów holujących?), dokładną analizę plików igc pod kątem niebezpiecznych zbliżeń szybowców w trakcie krążenia (i wprowadzenie dotkliwych kar), nagrywanie startów i dolotów (kto zapewni odpowiedni sprzęt i ludzi?), zobowiązanie organizatorów do monitorowania sytuacji w powietrzu przy użyciu co najmniej jednego (moto)szybowca, latającego również jako sonda (w tym nagrywania za pomocą kamer GoPro) (pytanie jak wyżej) i inne.

A może jakieś przykłady odnośnie powyższych rozwiązań i trybu ich wprowadzania na dużych imprezach rangi Mistrzostw Świata i Europy? Jakieś wymagania w tym zakresie w przepisach FAI...?

Pozdrawiam,

Marian


« Ostatnia zmiana: Kwiecień 01, 2016, 08:15 wysłana przez Marian »

Bartek Neroj

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 316
  • Liked: 39
Odp: Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP , najnowsze zmiany.
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 01, 2016, 08:44 »
czy mężczyzna startujący w SMP Kobiet będzie miał obowiązek zakładania silikonowych protez piersi w celu wyrównania szans jak ma to miejsce w innych krajach i czy w czasie lotu będzie musiał sikać do pampersa (butelki i cewniki w innych krajach też są zabronione)
Bartek Neroj

Olek

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 201
  • Liked: 15
Odp: Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP , najnowsze zmiany.
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 01, 2016, 09:53 »
Teraz obowiązuje "GENDER", wystarczy że poczujesz się kobietą i już.
Nie musisz silikonowych piersi sobie przyprawiać ;-)
A.J.

Izydor

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 188
  • Liked: 98
Odp: Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP , najnowsze zmiany.
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 01, 2016, 10:42 »
Jak masz zaświadczenie od lekarza, że przynajmniej.p 7 dni przed zwodami przyjmujesz odpowiednie hormony, to startujes bez handicapu

Marian

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 182
  • Liked: 69
    • Galeria Mariana
Odp: Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP , najnowsze zmiany.
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 01, 2016, 11:58 »
Zostawiając może na moment na boku temat silikonów - czy (mam nadzieję, że tak) Komisja Szybowcowa przewiduje zakup 8 - 10 sztuk Flarm Mobile w celu udostępniania organizatorom zawodów dla odpowiedniego do powyższych wymagań wyposażenia samolotów holujących...? Jeżeli mówimy o  „Bezpieczeństwie bez kompromisów” to zakładam, że jednorazowy wydatek rzędu 6.000 - 8.000 Euro powinien mieć priorytet przed np. zakupem silnika do kadrowego JS-a...

Nie ma żadnego uzasadnienia, aby każdy z organizatorów zawodów wyposażał się we Flarmy do samolotów holujących, jak również nie ma przekonywujących argumentów aby we Flarmy wyposażyć wszystkie samoloty, które potencjalnie mogą holować na zawodach... 

kk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 334
  • Liked: 140
Odp: Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP , najnowsze zmiany.
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 01, 2016, 12:18 »
Zostawiając może na moment na boku temat silikonów - czy (mam nadzieję, że tak) Komisja Szybowcowa przewiduje zakup 8 - 10 sztuk Flarm Mobile...
Myślę, że temat silikonowych piersi jest co najmniej równie ważny. Dlatego parafrazując kolegę, zapytam czy Komisja Szybowcowa przewiduje zakup 8 - 10 sztuk silikonowych piersi? Myślę, że dostęp do SMPK powinien być równy dla wszystkich, niezależnie od tego, czy stać ich na kupno swoich własnych piersi, czy nie. Pytanie jest tym bardziej ważne, że w tym roku w Ostrowie są standardy a SMPK są w clubach A!
KARKONOSKIE STOWARZYSZENIE SZYBOWCOWE-Latajcie!Reszta jest niczym.
Dołącz do Nas---

Luk

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 114
  • Liked: 55
Odp: Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP , najnowsze zmiany.
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 01, 2016, 12:20 »
Dzwoniłem do AP - Komisja Szybowcowa została rozwiązana miesiąc temu. Podobno zajmowali się głupotami zamiast poważną robotą, a do kwestii bezpieczeństwa podchodzili niepoważnie.
W związku z tym powyższe ustalenia nie mają mocy prawnej.

Olek

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 201
  • Liked: 15
Odp: Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP , najnowsze zmiany.
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 01, 2016, 12:25 »
Interesująca jest również informacja o przyznawaniu punktów rankingowych obu pilotom w klasie dwumiejscowej.
Jak to będzie, czy Oni będą się dzielić tymi punktami, czy każdy z Nich dostanie pełną ilość punktów?
Jest to o tyle ciekawe, że często "Mistrz" zabiera na pokład drugiego pilota, który podczas konkurencji samodzielnie nie leci ani minuty, pełni raczej rolę sponsora ;-)
A.J.

Marian

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 182
  • Liked: 69
    • Galeria Mariana
Odp: Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP , najnowsze zmiany.
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 01, 2016, 12:42 »
Jest w tym jakaś logika - bez "sponsora" "Mistrz" nie poleci... :-) Chociaż, czy "sponsor" bez "Mistrza" w ogóle oderwałby się od ziemi, względnie jak szybko i w jakim stanie by na nią wrócił... ???

MirekMatkowski

  • Członkowie Komisji Szybowcowej
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 454
  • Liked: 39
Odp: Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP , najnowsze zmiany.
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 01, 2016, 12:47 »
często "Mistrz" zabiera na pokład drugiego pilota, który podczas konkurencji samodzielnie nie leci ani minuty, pełni raczej rolę sponsora ;-)

I o to nam chodzilo, kasy sa puste i szukamy nowych sposobow na bezplatny trening.

Co do zakupu FLARMow to KS chetnie by takie  zakupila ale po ostatnich porządkach świątecznych w AP nie ma z czego.
Czy EASA sponsoruje nowe radia pomimo ze wprowadzila taki obowiazek od nastepnego roku?
(PL)    Safety isn't free
(GER) Freedom isn't free
www.soaring-systems.com

Olek

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 201
  • Liked: 15
Odp: Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP , najnowsze zmiany.
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 01, 2016, 13:11 »
Żebym nie został źle zrozumiany !
Nie kwestionuję zasadności zabierania przez Mistrzów na pokład ucznia, sam z takiej formy nauki wielokrotnie korzystałem.
Chodzi mi o to, że otrzymywanie na takim etapie przez tego Ucznia, punktów rankingowych mogło by doprowadzić do dziwnych sytuacji na liście rankingowej.

A.J.

kp

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 250
  • Liked: 137
Odp: Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP , najnowsze zmiany.
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 01, 2016, 13:40 »
często "Mistrz" zabiera na pokład drugiego pilota, który podczas konkurencji samodzielnie nie leci ani minuty, pełni raczej rolę sponsora ;-)
I o to nam chodzilo, kasy sa puste i szukamy nowych sposobow na bezplatny trening.
Raczej sposób na oficjalny zakup punktów rankingowych ;)

Co do zakupu FLARMow to KS chetnie by takie  zakupila ale po ostatnich porządkach świątecznych w AP nie ma z czego.
Czy EASA sponsoruje nowe radia pomimo ze wprowadzila taki obowiazek od nastepnego roku?
EASA wprowadzała obowiązek używania nowego odstępu 8.33 stopniowo, rozłożony na mniej więcej 20 lat http://www.eurocontrol.int/services/vhf-833-khz

Jestem za wprowadzeniem FLARM-ów dla samolotów holujących, ale nie powinno być to robione nagle na początku sezonu szybowcowego. KS powinna raczej wprowadzić przynajmniej jednoroczny okres przejściowy. Da to czas właścicielom holówek i organizatorom zawodów na zakup odpowiedniego sprzętu i stworzenie systemu wzajemnej pomocy.

Na przykład każdy organizator zawodów zakupi jednego przenośnego FLARM-a dla holówki i będzie pożyczać go innym organizatorom w trakcie rozgrywanych zawodów. Mamy mniej więcej 5 organizatorów zawodów w Polsce a raczej na zawodach nie ma więcej niż 5 samolotów holujących, więc taki system wystarczyłby na wyposażenie holówek w FLARM-y.

MirekMatkowski

  • Członkowie Komisji Szybowcowej
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 454
  • Liked: 39
Odp: Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP , najnowsze zmiany.
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 01, 2016, 14:03 »
często "Mistrz" zabiera na pokład drugiego pilota, który podczas konkurencji samodzielnie nie leci ani minuty, pełni raczej rolę sponsora ;-)

Raczej sposób na oficjalny zakup punktów rankingowych ;)

Cos za cos, w ten sposob rosnie "cena rynkowa" Mistrza.
Ta droga (tzn. te same punkty rankingowe) bedzie mogl Mistrz szybciej porzucic dotychczasowa prace zawodowa i przejsc na zawodowstwo  szybowcowe.

Jest to tylko czesc innowacyjnych zmian, ktorymi zamierzamy zreformowac w najblizszym czasie nasza dyscypline sportowa.
(PL)    Safety isn't free
(GER) Freedom isn't free
www.soaring-systems.com