Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP , najnowsze zmiany.  (Przeczytany 9844 razy)

Dino

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 500
  • Liked: 241
Odp: Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP , najnowsze zmiany.
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 01, 2016, 21:57 »
Jeśli w klasie dwusterów obaj załoganci zdobywaja punkty rankingowe, to jeśli kobiete/meżczyzna(z handiczpem) startujący w SMPK jest w "stanie błogosławionym" to zdobywa punky rankinowe dla dziecka. Super jestem ZA.To nasze ,szybowcowe 500+.  ;)
Ja bym poszedł dalej.
Dla każdego szybownika/każdej szybowniczki, na każde (drugie i kolejne) dziecko przyznawać punkty za przelot 500+ awansem.
W końcu się należy.

pozdr
Dino

MirekMatkowski

  • Członkowie Komisji Szybowcowej
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 454
  • Liked: 39
Odp: Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP , najnowsze zmiany.
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 01, 2016, 22:05 »
Kilka pytań szczegółowych w tekście poniżej:

- Od tego sezonu wprowadzono Event Marker i Ciszę Radiową na wszystkich Mistrzostwach Polski (w tym Kobiet i Juniorów). - Event Marker - pytanie do zawodników jeśli chodzi o przygotowanie sprzętowe oraz do sędziego i jego oprogramowanie do analizy plików. Co natomiast oznacza Cisza Radiowa?
-
- Po kontrowersyjnej dyskusji zdecydowano się na wdrożenie programu „Bezpieczeństwo bez kompromisów”, ..
analizę plików igc pod kątem niebezpiecznych zbliżeń szybowców w trakcie krążenia (i wprowadzenie dotkliwych kar), nagrywanie startów i dolotów (kto zapewni odpowiedni sprzęt i ludzi?), zobowiązanie organizatorów do monitorowania sytuacji w powietrzu przy użyciu co najmniej jednego (moto)szybowca,
latającego również jako sonda (
w tym nagrywania za pomocą kamer GoPro) (pytanie jak wyżej) i inne.

A może jakieś przykłady odnośnie powyższych rozwiązań i trybu ich wprowadzania na dużych imprezach rangi Mistrzostw Świata i Europy? Jakieś wymagania w tym zakresie w przepisach FAI...?

Ponizej odpowiedzi na powyzsze pytania:

"Co natomiast oznacza Cisza Radiowa" => Przytocze zapis regulaminowy:

5.3.1 f    W zawodach rangi Mistrzostw Polski wprowadza się zakaz korespondencji dla celów taktycznych pomiędzy  awodnikami, od startu do lądowania

8.7.   LISTA PUNKTÓW KARNYCH
Naruszenie zakazu korespondencji radiowej do celów taktycznych (5.3.1.f)
Pierwsze przekroczenie   200 pkt
Następne przekroczenia   niezaliczenie konkurencji
Maksymalna kara               dyskwalifikacja
         
Powyższy wymóg obejmuje wszystkie rodzaje korespondencji tzn. także telefony krótkofalówki,. Itp.
Największa przeszkoda w wprowadzeniu Ciszy Radiowej był sposób przestrzegania i nadzorowania.
Także ta przeszkodę udało sie pokonać.
Mamy do dyspozycji kilka cyfrowych zestawów skaner/nagrywarka. Cześć Bedzie wędrować "z peletonem" tzn. nikt nie wyjdzie poza zasięg kontroli.
Od naszego przedstawiciela d/s kontaktów z NSA otrzymaliśmy informacje ze w przypadku skrajnych przypadków potrzeby udowodnienia rozmów telefonicznych możemy liczyć na wsparcie odpowiednich służb.

monitorowania sytuacji w powietrzu przy użyciu co najmniej jednego (moto)szybowca => Jest przygotowany

w tym nagrywania za pomocą kamer GoPro) => Każdy nasz Junior ma conajmniej dwie kamery GoPro i na pewno jedna organizatorowi zawodów pożyczy. Druga potrzebują koniecznie do dokumentacji swoich niskich przelotów, co moim zdaniem powinno być punktowane. W tym wieku jest to najważniejsza faza przelotu.

" przykłady odnośnie powyższych rozwiązań i trybu ich wprowadzania na dużych imprezach rangi Mistrzostw Świata i Europy?" => Powyzsze rozwiazania beda najpierw przetestowane w Polsce i pozniej wprowadzone na imprezach rangi Mistrzostw Świata i Europy


Nowe wersje regulaminow zostaly przeslane do SG AP i po ich zatwierdzeniu zostana natychwiast opublikowane.
Prosze zaznajomić sie także ze szczegółami stosowania EM. Przyjęta została bardzo liberalna wersja tego zapisu:

a.   Minimalny interwał czasowy pomiędzy kolejnymi deklarowanymi odejściami zawodnika na trasę wynosi 10 minut. Organizator może ustalić inny dłuższy interwał czasowy lub dopuścić tylko jednorazowe odejście.
b.   Odejście na trasę jest ważne, jeśli Znacznik Startu został zarejestrowany przez rejestrator GNSS w dowolnym czasie → przed przecięciem linii startu lotnego przez zawodnika.
c.   Kolejny start lotny jest nieważny, gdy:
i.   Jest dozwolony tylko jeden zadeklarowany start lotny, lub

ii.   Znacznik Startu nie został zarejestrowany przez rejestrator GNSS.
d.    Jeżeli interwał czasowy pomiędzy poprzednim zadeklarowanym a kolejnym zadeklarowanym startem lotnym jest mniejszy od interwału ustalonego przez Organizatora w RL (liczą się czasy przecięcia linii startu), to za ważny start lotny przyjmuje się ostatni start lotny, lecz zastosowana zostaje kara – czasu oblotu trasy przez danego zawodnika, powiększony o różnicę:
   (10 minut) – (różnica pomiędzy poprzednim zadeklarowanym a kolejnym startem lotnym).
Np. Jeżeli zadeklarowany start lotny 1 – 13.30.00, zadeklarowany start lotny 2 – 13.39.30, to czas oblotu zawodnika powiększa się o 30 sekund. Ma to zabezpieczyć przed pomyłką w przypadku niedokładnego obliczenia interwału i zmniejszyć obciążenie zawodnika ewentualną koniecznością dokładnego pilnowania tej wartości.
e.   Jeżeli interwał czasowy pomiędzy poprzednim zadeklarowanym a kolejnym startem lotnym jest mniejszy od 2 minut, to ten kolejny start lotny jest ważny.
Ma to umożliwić natychmiastowe ponowienie startu w przypadku, gdy zawodnik nie jest pewien prawidłowości startu.
f.   Jeśli żaden start lotny nie został zadeklarowany przez Znacznik Startu, to za ważny start lotny przyjmuje się ostatni start lotny, lecz zastosowana zostaje kara:
i.   Za pierwsze przewinienie podczas zawodów – czasu oblotu trasy przez danego zawodnika, powiększony o 5 minut.
ii.   Za kolejne przewinienia – czasu oblotu trasy przez danego zawodnika, powiększony o 10 minut.
g.    Jeśli ostatni start lotny zawodnika nie został prawidłowo zadeklarowany, a spełnia on warunek minimalnego interwału czasowego od wcześniejszego prawidłowo zadeklarowanego startu (punkt a), to należy uznać ten start za ważny, lecz zostaje zastosowana kara: czasu oblotu trasy przez danego zawodnika, powiększony o 10 minut.h.    W przypadku używania przez zawodnika jako zapasowego urządzenia rejestrującego GNSS nie posiadającego funkcji EM – pilot musi pisemnie zadeklarować ten fakt do Komisji Sędziowskiej (w zgłoszeniu rejestracyjnym i/lub deklaracji GNSS podstawowego i zapasowego, lub przed konkurencją, w której takie urządzenie będzie użyte). W przypadku konieczności użycia urządzenia zapasowego bez funkcji Znacznika Startu, za czas odejścia przyjmuje się pierwsze przecięcie linii startu lotnego po otwarciu startu lotnego lub czas ostatniego przecięcia linii startu lotnego, powiększony o 10 minut.
(PL)    Safety isn't free
(GER) Freedom isn't free
www.soaring-systems.com

kp

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 250
  • Liked: 137
Odp: Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP , najnowsze zmiany.
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 01, 2016, 23:04 »
Coś mi się wydaje, że KS chce sprawdzić przy okazji Prima Aprilis swoje pomysły :)

Co do Event Marker, to KS musi zmienić nieco regulamin aby uwzględnić możliwość zgłoszenia jako głownego FR bez Event Marker. W przeciwnym wypadku uczestnicy "Bezpieczniej pod CU" zwrócą się do KS o zwrot pieniędzy za Flarmy, które KS wybrała a następnie w znaczym stopniu ograniczyła ich przydatność.

MarekS

  • Eksperci KS
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1 430
  • Liked: 284
  • W pilotażu aerodynamika to podstawa (Mad Max)
Odp: Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP , najnowsze zmiany.
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 01, 2016, 23:09 »
Coś mi się wydaje, że KS chce sprawdzić przy okazji Prima Aprilis swoje pomysły :)

Co do Event Marker, to KS musi zmienić nieco regulamin aby uwzględnić możliwość zgłoszenia jako głownego FR bez Event Marker. W przeciwnym wypadku uczestnicy "Bezpieczniej pod CU" zwrócą się do KS o zwrot pieniędzy za Flarmy, które KS wybrała a następnie w znaczym stopniu ograniczyła ich przydatność.

Jako, że Flarmy były sprzedawane przez KS w cenach ok. 50% niższych niż oficjalne to ja chętnie wszystkie odkupię, jeśli tylko ktoś byłby zainteresowany  ;)
MS

MirekMatkowski

  • Członkowie Komisji Szybowcowej
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 454
  • Liked: 39
Odp: Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP , najnowsze zmiany z 1 kwietnia
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 02, 2016, 12:57 »
Sorry, powyższe zmiany opublikowałem o rok za wcześnie :)
Za piękne żeby były prawdziwe.
Koledzy, którzy mieli ambicje żeby zostać Mistrzynią Polski musza jeszcze trochę poczekać.

Na poważniej w innym wątku
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 02, 2016, 13:03 wysłana przez MirekMatkowski »
(PL)    Safety isn't free
(GER) Freedom isn't free
www.soaring-systems.com

ZK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 210
  • Liked: 158
Odp: Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP , najnowsze zmiany.
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 02, 2016, 18:58 »
.....  Za to wieści Z Nitry są z dzisiaj ktoś mi powie że flarm to antidotum na te sytuacje.... czy może jego brak powodował by częstsze wypadki.


ZK

Mars

  • Członkowie SKN i SKJN
  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 242
  • Liked: 26
    • SKNJ
Odp: Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP , najnowsze zmiany.
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 03, 2016, 12:25 »
Ja to słyszałem, że właśnie go nie było...

Wojtuś

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 177
  • Liked: 20
Odp: Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP , najnowsze zmiany.
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 03, 2016, 12:51 »
Ja to słyszałem, że właśnie go nie było...
Obawiam się, że w tej kwestii prawdy nigdy się nie dowiemy.

Izydor

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 188
  • Liked: 98
Odp: Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP , najnowsze zmiany.
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 03, 2016, 14:43 »
A jak zdrowie Aviatorów?

andrzej

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 544
  • Liked: 84
Odp: Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP , najnowsze zmiany.
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 03, 2016, 18:23 »
Czech po skoku ma troche otarć i  złamany nos , ale poza tym ok
Drugi kolega wylądował na lotnisku bez uszczerbku na zdrowiu.

http://nasanitra.sme.sk/c/20129950/lietadlo-narazilo-do-strechy-domu-na-zobore.html?ref=trz
andrzej

Izydor

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 188
  • Liked: 98
Odp: Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP , najnowsze zmiany.
« Odpowiedź #40 dnia: Kwiecień 03, 2016, 18:52 »
Dzieki Andrzej,
mialłem na myśli informacje bezpośrednie a nie sieciówki

MirekMatkowski

  • Członkowie Komisji Szybowcowej
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 454
  • Liked: 39
Odp: Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP , najnowsze zmiany.
« Odpowiedź #41 dnia: Kwiecień 03, 2016, 22:17 »
KS informując wszystkich pilotów w taki sposób trzy tygodnie przed Mistrzostwami Polski
o nowych wynalazkach na pewno zyska wiele słów aprobaty.

Krzysiek,
KS dziala dopiero od miesiaca i byly zaleglosci wynikajace z kilku miesiecznej przerwy w dzialalnosci KS za ktora nie jestesmy odpowiedzialni. Wychodzimy ale na prosta.
Poza tym EM to nie nowy wynalazek. Sygnalizowane bylo to juz w styczniu.

Jesli chcesz poznac wszystkie nowinki i szczegoly to zagladaj na:
http://www.szybowce.com/?doc-o-nas=uchwaly
http://www.szybowce.com/?doc-zawody=rekordy-dokument
i do PO / RL zawodow ktore Cie interesuja.

(PL)    Safety isn't free
(GER) Freedom isn't free
www.soaring-systems.com

Żółw

  • Członkowie SKN i SKJN
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 546
  • Liked: 234
  • Obojętność jest gorsza od nienawiści. Wyklucza wsz
Odp: Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP , najnowsze zmiany.
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 04, 2016, 16:16 »
.....  Za to wieści Z Nitry są z dzisiaj ktoś mi powie że flarm to antidotum na te sytuacje.... czy może jego brak powodował by częstsze wypadki.


ZK

Drugi szybowiec nie miał FLARM to fakt. Ja miałem. Jak będę coś wiedział więcej to napiszę. Nawet gdyby to miała być "moja wina". Mój log w załączniku.
Paru ludzi powiedziało mi że powinienem sobie to przemyśleć. Zgadzam się z tym w pełni. Nie znam drugiej osoby z takim że tak powiem "dorobkiem".
O wynikach przemyśleń postaram się z Wami podzielić.

Czy FLARM by tutaj pomógł? Nie mnie o tym sądzić.
Pozdrawiam
Żółw