Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: Kalendarz zawodów w sezonie 2015  (Przeczytany 6121 razy)

MarekS

  • Eksperci KS
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1 431
  • Liked: 285
  • W pilotażu aerodynamika to podstawa (Mad Max)
Kalendarz zawodów w sezonie 2015
« dnia: Marzec 22, 2014, 15:20 »
W załączeniu kalendarz zawodów na rok 2015 po zatwierdzeniu przez KS. Na ten moment nie rozstrzygamy o definicjach klas. Decyzję zostawiamy sobie do czasu po zakończeniu sezonu 2014, aby mieć więcej danych i opinii zawodników. Dlatego kalendarz pozostawiliśmy w 2 wersjach z 2 propozycjami definicji, terminy w obydwu wersjach są te same.

Prosimy kluby o przesyłanie ofert na organizację zawodów klasy SMP oraz KZS do 15. sierpnia oraz RZS do 15. września na adres Komisji komisja@szybowce.pl .

Wyciąg z I. Regulaminu, który jest dostępny na stronie KS http://komisja.szybowce.pl/regulaminy :

2. - OBOWIĄZKI ORGANIZATORA ZAWODÓW STACJONARNYCH.
2.1. Organizator zainteresowany przeprowadzeniem zawodów rangi SMP lub KZS dokonuje
zgłoszenia na stronie KS http://komisja.szybowce.pl/ w terminie do 15 sierpnia roku
poprzedzającego zawody (zgłoszenie musi zawierać wypełniony druk Zał. nr 2 w formie
elektronicznej).
2.2. Organizator zainteresowany przeprowadzeniem zawodów rangi RZS dokonuje zgłoszenia na
stronie KS w terminie do 15 września roku poprzedzającego zawody (zgłoszenie musi zawierać
wypełniony druk Zał. nr 2 w formie elektronicznej).


[załącznik usunięty przez administratora]
MS

Mikołaj

  • Członkowie Komisji Szybowcowej
  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Liked: 30
Odp: Kalendarz zawodów w sezonie 2015
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 24, 2014, 14:05 »
Witam!

Jakoś cicho w tym wątku a przecież dotyczy on prawie wszystkich startujących na zawodach w Polsce, dziwne.

Zacznę od pochwały. Chwała KS, że ustaliła terminarz z tak dużym wyprzedzeniem bo ułatwi to planowanie przyszłego sezonu.

Teraz kilka uwag dotyczących samego terminarza. Sezon zawodniczy w Polsce trwa od początku maja do końca sierpnia i w tym czasie organizowane są zawody. Zatem chciałbym zapytać dlaczego wszystkie zawody rangi MP (pomijam Kobiety i Juniorów) są planowane w ciągu 1,5 miesiąca a na dodatek ostatnie wypadają w zazwyczaj mało korzystnym czerwcowym terminie? Czy nowa KS idzie drogą poprzedniej i ustawia terminy pod reprezentację pozostawiając drugą część sezonu bez MP? Dlaczego? W czym przeszkadza zorganizowanie MP Club np. w terminie MŚ czy ME klas klapowych?
Wszyscy wiemy, że są zawody organizowane w miarę stałych terminach np. Klix, Prievidza, Nitra. Czy nie można tak ustalić kalendarza by zawody rangi MP były mniej więcej w tych samych terminach i rozłożone na cały sezon? Stały termin rozgrywania zawodów proponuje Ostrów i jak widać z powodzeniem przyciąga dziesiątki zawodników stając się największymi zawodami w Polsce. Czy nie można tak z MP?

Marku! Zwracam się do Ciebie ponieważ jesteś Przewodniczącym KS. Proszę napisz dlaczego z MP wypadły najpopularniejsze, najtańsze dla zawodnika, jedyne które wymagają kwalifikacji zawody w klasie Klub? Czy blisko setka klubowiczów czymś sobie zasłużyła by nie mieć MP? Znam "założenia systemu" poprzedniej kadencji i wstrzymywałem się z zabieraniem głosu do czasu działań nowej KS. Widzę jednak, że system został bezkrytycznie przyjęty na szkodę większej części zawodników.
W zamian proponuje się dla Jantarowców możliwość postatystowania przy Discusach i LSach lub coś na kształt klasy Standard z wyłączeniem prawdziwych Standardów.

Moim zdaniem MP powinny być w 3 klasach: Open, 15m i Club co odpowiada naszym realnym możliwościom sprzętowym ale też pozwala budować "piramidę zawodniczą". Do tego skoro mają być Super KZS (mniejsza o nazwę) to powinna być stworzona możliwość startu Jantarom z wodą ale bez najlepszych Standardów, które ścigały by się w Super KZS 15m i oczywiście Super KZS dla najlepszych szybowców. To tyle na początek.

Pozdrawiam

Mikołaj

P.S. Do Jantarowców: nie siedźcie przed komputerem jak przysłowiowe DUPY tylko wyraźcie swój pogląd w końcu te zmiany najbardziej Was dotyczą!!!


MarekS

  • Eksperci KS
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1 431
  • Liked: 285
  • W pilotażu aerodynamika to podstawa (Mad Max)
Odp: Kalendarz zawodów w sezonie 2015
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 24, 2014, 15:24 »
Cześć Mikołaj,

Propozycja kalendarza zawodów została opublikowana na forum i na stronie KS dnia 20. lutego i do 12. marca zgłoszono jeden wniosek o zmianę terminów. Wniosek ten został przez nas w całości uwzględniony i pojawił się w ostatecznej wersji.
Nikt więcej nie zgłaszał zastrzeżeń do naszej propozycji. Uznałem, że wszyscy jesteśmy zgodni. Jeśli jest tendencja, aby organizować SMP i KZS w terminach rozgrywania MŚ i ME to na przyszły sezon możemy to rozważyć. Ja od tej pory nie słyszałem o niej.

Jeśli chodzi o system rozgrywania to w zeszłym roku została uzgodniona jakaś koncepcja. Ta koncepcja, przypomnę była następująca:

Cytuj
System: SMP + Super-KZS.
5 klas opisanych tylko przedziałem współczynników.
Podział klas powinien zostać zamrożony na co najmniej 6 lat.

KLUB: bez zmian
STD: 1.000 – 0.920 (Jantar Std – ASW 24)
KLAPOWA: 0.915 – 0.863 (LAK 19 – Diana 2)
18M: 0.885 – 0.839 (Jantar 1 – ASG 29)
OTW: od 0.860 (od LS 8-18)
W każdej klasie wszystkie szybowce z danego przedziału współczynników, niezależnie od ich przynależności do klas FAI. W każdej klasie mogą startować szybowce o gorszych osiągach, ale otrzymają najwyższy współczynnik przypisany dla danej klasy - tak jak jest obecnie.

W jednym roku 3 SMP i 2 Super-KZS rotacyjnie w klasach zgodnie z harmonogramem poniżej.
2014
SMP: KLUB, KLAPOWA, OTW.;  S-KZS: STD, 18M
2015
SMP: STD, KLAPOWA, OTW.;  S-KZS: KLUB, 18M
2016
SMP: KLUB, KLAPOWA, OTW.;  S-KZS: STD, 18M
2017
SMP: STD, KLAPOWA, OTW.;  S-KZS: KLUB, 18M
2018
SMP: KLUB, KLAPOWA, OTW.;  S-KZS: STD, 18M
2019
SMP: STD, KLAPOWA, OTW.;  S-KZS: KLUB, 18M

Została ona wprowadzona przez poprzednią KS z pewną bardzo istotną modyfikacją. Mianowicie zmieniono definicję klasy STD: 1.000 – 0.920 (Jantar Std – ASW 24) na STD: 1.000 – 0.898 (Jantar Std – Discus 2). Moim zdaniem ze szkodą dla Jantarowiczów. Chcemy ten błąd naprawić w przyszłym sezonie. Teraz nie chcieliśmy robić żadnych rewolucji, bo przez samym sezonem nikomu na dobre by to nie wyszło
MS

Zbyszek

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 48
  • Liked: 10
Odp: Kalendarz zawodów w sezonie 2015
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 24, 2014, 18:44 »
Mikołaj,
Trzeba po prostu zacząć zbierać na znacznie lepszy szybowiec, bo inaczej - nie podskoczysz.
PZDR
CH

Mikołaj

  • Członkowie Komisji Szybowcowej
  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Liked: 30
Odp: Kalendarz zawodów w sezonie 2015
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 27, 2014, 13:14 »
No tak Zbyszek, masz rację ale chyba nie o to chodzi!

Marku, zgadzam się z Tobą, że rozszerzenie współczynnika w klasie Standard nie wyjdzie nikomu na dobre i trzeba coś z tym zrobić. Póki co obydwie definicje (zakres współczynników) dla klasy standard mają istotne wady. Taka świnka morska czyli ani świnka bo cóż to za zawody bez prawdziwych Standardów ani morska czyli ogromna dysproporcja pomiędzy osiągami szybowców (ponad 10%) może wypaczyć zawody. A z takiego rozwiązania nikt nie będzie zadowolony.
Mam pytanie czy zatem w przyszłym roku zamiast niesprecyzowanych jeszcze współczynnikowo MP w klasie Standard istnieje możliwość rozegrania MP w klasie Klub? Plusem było by to, że Jantary znalazły by sobie należne miejsce w klasie Klub, Discusy i inne lepsze mogły by zapewne z dużym powodzeniem (patrz Prievidza) ścigać się z szybowcami 15 m.
Co do latania Jantarów z wodą to tę rolę mogły by przejąć Super KZS. A dla lepszych Standardów stworzyć dodatkowe S KZS 15m.

M.

MarekS

  • Eksperci KS
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1 431
  • Liked: 285
  • W pilotażu aerodynamika to podstawa (Mad Max)
Odp: Kalendarz zawodów w sezonie 2015
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 27, 2014, 15:29 »
Dobry kompromis to jest taki, kiedy wszyscy są z niego lekko niezadowoleni. Sądząc po wypowiedziach na forum udało nam się to osiągnąć znakomicie !  :D

A tak poważnie, to różnica punktowa pomiędzy SMP i KZS jest obecnie nieznaczna. Główna różnica polega na tym, że w SMP są medale a w KZS ich nie ma. Punktowo właściwie to samo. Dlaczego więc mamy walczyć o SMP w klasie Klub a nie w klasie STD? Dlaczego nie mamy SMP w klasie 18m jeśli mamy trzech najlepszych na Świecie pilotów w tej klasie? Dlaczego w ogóle mamy się ograniczać? Ja byłem za tym, żeby rozgrywać 5xSMP, ale są tacy co twierdzą, że ranga tytułu się zdegraduje.
Może w takim razie zastanówmy się nad systemem 5xSMP?
« Ostatnia zmiana: Marzec 27, 2014, 18:02 wysłana przez MarekS »
MS

Zbyszek

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 48
  • Liked: 10
Odp: Kalendarz zawodów w sezonie 2015
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 27, 2014, 22:08 »
Propozycja kalendarza może by była fajna, gdyby były osobne listy rankingowe w każdej klasie.
A co jest u nas? Mamy jedną listę rankingową, której zadaniem jest odzwierciedlenie formy zawodniczej zawodników startujących na różnym sprzęcie, w różnych klasach.
I oto co mamy zgodnie z oficjalnym propozycjami.
Posiadacz np. przyzwoitej 18ki (ASG, Ventus). Może każdego roku wystartować w następujących najlepiej punktowanych zawodach, w których ma równorzędne szanse sprzętowe:
- MP 15m,
- MP Open,
- Super KZS 18m
(nie licząc std, Club, gdzie z uwagi na dostępność sprzętu też może wystartować)
Dodajmy, że łącznie we wszystkich tych zawodach uczestniczyć może (nie liczyłem dokładnie) może ok. 30 osób.
Posiadacz szybowca klasy club, z najlepiej punktowanych zawodów może wystartować w:
- MP Club – co drugi rok, zamiennie z Super KZS Club – co drugi rok
- MP standard lub KZS Standard – tu szanse sprzętowe są ograniczone w konkurencji z LS8 i Discusami, poradzą sobie wybitni (ale Ci zawsze się przebija ).
W klasie Club uczestniczyć może kilkakrotnie więcej pilotów, niż łącznie w pozostałych (15m, Open, 18m), widać to np. na listach zgłoszeń np. do tegorocznych zawodów.
W połączeniu z ograniczeniem liczby zawodników do 50 – tylko część zawodników mających kwalifikacje do zawodów rangi MP ma szanse wystartować (to samo dotyczy S-KZS Club).
A co do zrównania punktacji MP i KZS – moim zdaniem nie będzie tak różowo, zobaczymy jak to będzie wyglądało po sezonie, uważam że różnice będą spore.
W tej sytuacji propozycja rozgrywania MP Club co drugi rok, gdy co rok rozgrywane są MP 15, MP Open (przy klikukrotnie mniejszej liczbie chętnych), jest dla mnie dyskryminacją klasy Club, i wielu zawodników którzy nie będą mieli szansy spróbować konkurencji z najlepszymi. I ukłonem na listach rankingowych dla posiadaczy topowego sprzętu.
Pozdrawiam
CH


Tosiek

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 115
  • Liked: 73
    • wwreklama.com - lukaszwojcik.eu
Odp: Kalendarz zawodów w sezonie 2015
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 28, 2014, 04:59 »
Jako jeden z przedstawicieli zawodników klasy Otwartej zgadzam się w pełni z Tobą Zbyszku. Ten system to dyskryminacja zawodników klasy Klub. Zawodnicy latający na 18tkach mogą łatwiej osiągnąć dobry wynik w rankingu i dostać się do Kadry.
Zawsze twierdziłem, że powinniśmy mieć trzy klasy SMP: Klub, 15m i Open. To by było najlepsze rozwiązanie, które także stymulowało by zakupy szybowców pomiędzy Jantarami i Asg. Niestety żadna z trzech ostatnich Komisji nie zaryzykowała takiego rozwiązania. A szkoda:-( Podejrzewam, że sporo osób mogło by przesiąść się z Jantarów na ciut lepsze i niewiele droższe szybowce.

Marku, 5 x SMP to jeszcze gorsze rozwiązanie, które jeszcze bardziej pogłębiło by różnice między "bogatszymi" i "biedniejszych".
Zrobisz klasyczną klasę Open, kupisz Eb29 i masz Kadrę i reprezentację do końca życia;-) - troszkę przejaskrawione, mam nadzieję, że się nikt nie obrazi:-)

Łatałem w zeszłym sezonie na Discusie2 w SMP15 w Częstochowie i mam kilka spostrzeżeń:
- były to bardzo trudne i stojące na wysokim poziomie zawody - dużo dobrych zawodników
- wcale nie jest łatwo rywalizować z Jantarami
- lepiej jest rywalizować w grupie 50 niż 25 zawodników
- poziom zawodników jest dużo bardziej wyrównany niż w Openach

Nie mając ani 18tki ani nie latając na Jantarze patrzę na tą dyskusję trochę z boku, ale uważam, że rację mają Zbyszek i Mikołaj (ładne imię:-)) - system powinien bardziej docenić klasę Klub. Jednocześnie trochę Wam zazdroszczę, że macie szybowce do dyspozycji w każdej chwili...

Ta dyskusja ciągnie się i ciągnie i chyba nigdy się nie skończy. Zawsze będzie ktoś pokrzywdzony, który po gorszym sezonie będzie chciał poprawić sobie sytuację na sezon następny. Dopóki wszyscy nie będą latać na takich samych szybowcach, a to nie stanie się nigdy tą dyskusja również nie ustanie. I tym optymistycznym akcentem kończę swój wywód:-)

Pozdrawiam,
Tosiek

MarekS

  • Eksperci KS
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1 431
  • Liked: 285
  • W pilotażu aerodynamika to podstawa (Mad Max)
Odp: Kalendarz zawodów w sezonie 2015
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 28, 2014, 23:04 »
Jako jeden z przedstawicieli zawodników klasy 18m chciałbym powiedzieć, że postrzegam nasz system całkowicie odmiennie niż moi przedmówcy. Zarówno ja, jak i moi koledzy - posiadacze typowych osiemnastek uważamy, że jesteśmy mocno dyskryminowani. Za przykład podam, że ostatnio 17 miejsce na zawodach w klasie Klub dało więcej punktów do rankingu niż 4 miejsce w klasie Open. Jest na prawdę bardzo trudno zająć wysoką lokatę w rankingu startując wyłącznie w klasie 18m i Open. Niektórzy z nas, aby załapać się do KN i wystartować np. na MŚ w klasie 18m muszą przesiadać się na 1 - 2 imprezy do Jantarów, co jest uważam chore. Zawodnicy klasy Klub są na prawdę w uprzywilejowanej pod tym względem pozycji.

Posiadacz szybowca klasy Klub, z najlepiej punktowanych zawodów może wystartować w:
- MP Klub
- MP 15m
- KZS STD
(nie licząc Open i 18m, gdzie z uwagi na dostępność sprzętu też może wystartować)

Posiadacz np. przyzwoitej 18ki (ASG, Ventus), z najlepiej punktowanych zawodów może wystartować w:
- MP Open
- KZS 18m
(nie licząc Klub i Std, gdzie z uwagi na dostępność sprzętu też może wystartować, ale jest to niezwykle stresujące i niewygodne)

Co powinniśmy wziąć pod uwagę planując system rozgrywania:
1. To, że każdy z nas ma inny punkt widzenia i że ten punkt widzenia nie jest jedynym słusznym, że jest również inne postrzeganie tych samych zjawisk;
2. Zapewnienie warunków do harmonijnego i płynnego rozwoju w każdej klasie, pilotów o różnych możliwościach finansowych (co nie oznacza, że ci bogatsi mają się nie rozwijać ;) );
3. To, że jednak powinniśmy stwarzać warunki do inwestowania, aby opłacało się kupować nowoczesny sprzęt, abyśmy nie stali się za parę (-naście) lat skansenem szybowcowym;

Nie zgadzam się, że 5 x SMP pogłębiłoby różnice między "bogatszymi" i "biedniejszymi". Ja w ogóle takiego podziału nie widzę. Widzę jedynie, że jest ogromna luka pomiędzy Jantarami a 18nastkami, która może być wypełniona jedynie wówczas kiedy będą dobre wysoko punktowane zawody dla szybowców "pomiędzy". Taką rolę mają właśnie pełnić SMP 15m.

Jeśli chodzi o klasyczną klasę Open, czyli bez współczynników, to z pewnością gdybyśmy to zrobili od razu a nie stopniowo, to przez pierwsze 2 - 3 lata ci, którzy zainwestowaliby w np. EB29 mieliby pozycję uprzywilejowaną. Ale i tak musieliby się przesiąść do Jantara na 1 - 2 zawody aby uzyskać odpowiednią liczbę punktów  ;) I to jest właśnie błąd w naszym systemie. Ktoś kto wygrywa w klasie Open nie może wystartować w klasie Open na MŚ lub ME.
MS

tomkrok

  • Członkowie Komisji Szybowcowej
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 436
  • Liked: 286
Odp: Kalendarz zawodów w sezonie 2015
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 29, 2014, 08:05 »
Jako jeden z przedstawicieli zawodników klasy 18m chciałbym powiedzieć, że postrzegam nasz system całkowicie odmiennie niż moi przedmówcy. Zarówno ja, jak i moi koledzy - posiadacze typowych osiemnastek uważamy, że jesteśmy mocno dyskryminowani. Za przykład podam, że ostatnio 17 miejsce na zawodach w klasie Klub dało więcej punktów do rankingu niż 4 miejsce w klasie Open. Jest na prawdę bardzo trudno zająć wysoką lokatę w rankingu startując wyłącznie w klasie 18m i Open. Niektórzy z nas, aby załapać się do KN i wystartować np. na MŚ w klasie 18m muszą przesiadać się na 1 - 2 imprezy do Jantarów, co jest uważam chore. Zawodnicy klasy Klub są na prawdę w uprzywilejowanej pod tym względem pozycji.

Marek, nie udało mi się odszukać podanego przez Ciebie rozkładu punktów- mógłbyś doprecyzować ? Uważam, że nie zdarzają się nam takie przypadki, choć sytuacja w 18 i open jest bardzo specyficzna z uwagi na kosmicznie wysoki poziom kilku czołowych zawodników.

Lukasz Blaszczyk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 282
  • Liked: 78
  • www.lukaszblaszczyk.com
    • Sportowiec
Odp: Kalendarz zawodów w sezonie 2015
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 29, 2014, 08:20 »
Cześć,

Punktacja w trzech blokach załatwia temat:

1. BLOK - WGC/EGC
2. BLOK - SMP
3. BLOK - KZS

Dla każdego BLOKu inny współczynnik. WGC/EGC najwyższy BLOK, KZS najniższy. Współczynnik stały niezmienny dla danego BLOKu.

Startując np. 2 razy w bloku SMP zostają punkty z jednych najwyżej punktowanych SMP na których zyskałeś najwięcej punktów. Jeśli nie wystartujesz w bloku KZS wcale a wystartowałeś w SMP np. 2 razy, to gorszy wynik z SMP wchodzi z automatu w blok niższy czyli w tym przypadku blok KZS ale przeliczony już z wagą dla bloku KZS, uwzględniając miejsce które zająłeś w SMP i zaczyna się robić sprawiedliwie. Start 2 razy w bloku WGC/EGC gorszy wynik zrzuca gorszy wynik podobnie do bloku SMP z ich wagą, (może się okazać wtedy, że punktowo po przeliczeniu będzie lepszy lub gorszy jeżeli starowałeś w niższym bloku i masz tam jakiś już wynik). W tym momencie latamy tak, żeby uzbierać po jednym najlepszym wyniku w danym bloku i tyle. Pracujemy na punkty w bloku WGC/EGC, SMP, KZS - a do rankingu trafiają dwa najlepsze bloki. Latamy wtedy w klasach, które nam podchodzą a jak chcemy wypróbować innej to proszę bardzo. Wg obecnego systemu starty w większej ilości SMP to z założenia korzyść dla samego zawodnika TAK? TAK. A niesprawiedliwa dla tych co nie mogą (z różnych powodów nie tylko sprzętowych, finansowych czy urlopowych, pewnie jest ich więcej) dlatego powinien być podział na BLOKi.

Ilość kadrowiczów startujących w zawodach decyduje o jakości zawodów - to zawsze będzie niesprawiedliwe bo to zależy od ilości, która po prostu przyjedzie, TAK? TAK. I tutaj tak - skoro SMP CLUB mają więcej kadrowiczów niż SMP 18m/OTWARTA to jest to niesprawiedliwe i zawsze tak będzie obojętnie jakie to będą zawody, TAK? TAK. Za moment może być tak w STD lub innej.

Tutaj pomysł, żeby pominąć liczbę kadrowiczów,którzy wpływają na współczynnik zawodów bo to jest nieosiągalne żeby było sprawiedliwe tak samo ilość rozegranych konkurencji - to też jest niesprawiedliwe i nieosiągalne żeby było sprawiedliwe, TAK? TAK. Te dwa czynniki psują nam lub mocno dzielą nas, czy TAK? TAK.  Pozostaje punktować wg proporcji. Mistrz SMP dostaje 1000pkt rankingowych = 100% możliwych punktów do zdobycia, kolejny zawodnikom wg proporcji procentowej względem zwycięzcy i tyle co tu gdybać.

Wniosek: Założenia systemu o podnoszeniu rangi zawodów przez jakieś założone wytyczne zepsuły nam równą walkę o punkty TAK? TAK.

Punktacja proponowana:

Zwycięzca zawodów zdobył 6789 pkt równe jest to 100% czyli 1000pkt
drugi zdobył 6500 pkt równe jest to 95.7% czyli 957pkt
itd
Dodałbym premię za 1,2,3 miejsce jako system motywujący i zachęcający do walki o najwyższe miejsca. 1 - extra 5%, 2 - extra 3%, 3 - extra 1% z MAX 1000 możliwych punktów.
Pozostaje tylko współczynnik bloku zawodów ustalić i tyle, z czym tu się tyle SZARPAĆ.

PolakPotrafi - myślę, że tym razem też zadziała ;)

http://polakpotrafi.pl/projekt/szybowcowe-mistrzostwa/wesprzyj?reward=MQ==

Pozdrawiam,

BL
« Ostatnia zmiana: Marzec 29, 2014, 08:36 wysłana przez Lukasz Blaszczyk »
www.lukaszblaszczyk.com

"Talent wins games, but teamwork and intelligence wins championships"

Partnerzy:
www.osiedleksiazenice.pl/
www.kontakt.io/
www.cnc-plus.de/

MarekS

  • Eksperci KS
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1 431
  • Liked: 285
  • W pilotażu aerodynamika to podstawa (Mad Max)
Odp: Kalendarz zawodów w sezonie 2015
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 29, 2014, 10:37 »
Jako jeden z przedstawicieli zawodników klasy 18m chciałbym powiedzieć, że postrzegam nasz system całkowicie odmiennie niż moi przedmówcy. Zarówno ja, jak i moi koledzy - posiadacze typowych osiemnastek uważamy, że jesteśmy mocno dyskryminowani. Za przykład podam, że ostatnio 17 miejsce na zawodach w klasie Klub dało więcej punktów do rankingu niż 4 miejsce w klasie Open. Jest na prawdę bardzo trudno zająć wysoką lokatę w rankingu startując wyłącznie w klasie 18m i Open. Niektórzy z nas, aby załapać się do KN i wystartować np. na MŚ w klasie 18m muszą przesiadać się na 1 - 2 imprezy do Jantarów, co jest uważam chore. Zawodnicy klasy Klub są na prawdę w uprzywilejowanej pod tym względem pozycji.

Marek, nie udało mi się odszukać podanego przez Ciebie rozkładu punktów- mógłbyś doprecyzować ? Uważam, że nie zdarzają się nam takie przypadki, choć sytuacja w 18 i open jest bardzo specyficzna z uwagi na kosmicznie wysoki poziom kilku czołowych zawodników.

Voilà:

2011
868.1 – 2011 – 3 miejsce / 33 – 36. Szybowcowe Mistrzostwa Polski, Częstochowa – kl. Otw
877.2 – 2011 – 21 miejsce / 56 – 56. Szybowcowe Mistrzostwa Polski, Zielona Góra – kl. Std

jest bardzo dużo takich przypadków. Sam to oceń Tomku, bo ja nie startowałem wówczas w Zielonej. Co może uzasadniać sytuację w której zajęcie 21 miejsca w SMP STD daje więcej punktów niż 3 miejsce w SMPO?
Podobnie było wcześniej i później. Nierzadko miejsce w II dziesiątce w SMP Klub lub 15m(STD) dawało więcej punktów do rankingu niż miejsce 4 - 6 w SMPO i 18m.
Czy nie jest uzasadnione twierdzenie, że zawodnicy klasy 18m są z góry na przegranej pozycji?
MS

CM

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Liked: 1
Odp: Kalendarz zawodów w sezonie 2015
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 29, 2014, 10:49 »
Posiadacz szybowca klasy Klub, z najlepiej punktowanych zawodów może wystartować w:
- MP Klub
- MP 15m
- KZS STD
(nie licząc Open i 18m, gdzie z uwagi na dostępność sprzętu też może wystartować)

Posiadacz np. przyzwoitej 18ki (ASG, Ventus), z najlepiej punktowanych zawodów może wystartować w:
- MP Open
- KZS 18m
(nie licząc Klub i Std, gdzie z uwagi na dostępność sprzętu też może wystartować, ale jest to niezwykle stresujące i niewygodne)

Mam pytanie; a w ilu zawodach moza wystartowac na nowym standarcie po wprowadzeniu ograniczenia wspolczynnikow w klasie standard od przyszlego roku? Moze by tak pomyslec troche o innych w tej dyskusji.
CM

MarekS

  • Eksperci KS
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1 431
  • Liked: 285
  • W pilotażu aerodynamika to podstawa (Mad Max)
Odp: Kalendarz zawodów w sezonie 2015
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 29, 2014, 17:23 »
Mam pytanie; a w ilu zawodach moze wystartowac na nowym standarcie po wprowadzeniu ograniczenia wspolczynnikow w klasie standard od przyszlego roku? Moze by tak pomyslec troche o innych w tej dyskusji.
CM

Posiadacz nowoczesnego szybowca klasy Std, z najlepiej punktowanych zawodów może wystartować w:
- MP 15m
- MP Open (po dokupieniu końcówek 18m)
- KZS 18m
(nie licząc Klub i Std, gdzie z uwagi na dostępność sprzętu też może wystartować).
« Ostatnia zmiana: Marzec 29, 2014, 17:25 wysłana przez MarekS »
MS

CM

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Liked: 1
Odp: Kalendarz zawodów w sezonie 2015
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 29, 2014, 18:13 »
Nie do kazdego nowego standarda dokupisz koncowki 18m tak ze zostaja tylko MP 15m. A jak masz koncowki 15m do ASG/Ventusa to mozesz startowac w MP 15m, MP Open i KZS 18 nie licząc Klub i Std, gdzie z uwagi na dostępność sprzętu.
CM