Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: ubezpieczenia szybowce, samoloty  (Przeczytany 4952 razy)

Janusz Z

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Liked: 0
ubezpieczenia szybowce, samoloty
« dnia: Marzec 26, 2016, 09:39 »
Poniżej przedstawiam ofertę ubezpieczenia statków powietrznych dla osób fizycznych członków Aeroklubów Regionalnych;

Ubezpieczenie na okres roku, loty turystyczne, zawody, pokazy, szkolenie, treningi

Samoloty o MTOW do 999 kg

- OC użytkownika na S.G. = 1 500 000 SDR, składka :
   - na RP = 750 zł.
   - na Europę = 850 zł.
- OC za pasażera:
   - na RP, na S.G. = 100 000 SDR, składka = 400 zł.
   - na Europę na S.G. = 250 000 SDR, składka = 650 zł.

Szybowce o MTOW do 499 kg

- OC użytkownika na S.G. = 1 500 000 SDR, składka :
   - na RP = 500 zł.
   - na Europę = 600 zł.

Janusz Zdulski
Broker Ubezpieczeniowy
Tel. 604 27 83 81
Adres  mailowy: aerobroker@gazeta.pl


Marek J

  • Reforma AP
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 373
  • Liked: 297
  • Try not! Do or do not! There is no try!
    • KSS Jeżów Sudecki
Odp: ubezpieczenia szybowce, samoloty
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 27, 2016, 13:21 »
Z ciekawości - jak wygląda oferta dla NIE członków aeroklubów regionalnych? I przede wszystkim - co to jest ten "aeroklub regionalny" ? Jakaś definicja? Czy taki chwyt reklamowy ?

Dla rzetelności informacji myślę, że warto dodać, że ubezpieczenie OC, (z dokładnością do kilkudziesięciu złotych) jest identyczne we wszystkich towarzystwach ubezpieczeniowych.

Prawdziwe różnice, sięgające 200% składki, zaczynają się przy ubezpieczeniach AC.

Bezpiecznych i bezszkodowych lotów wszystkim życzę :)
Pzdr
MkJ
---
Latajcie!Reszta jest niczym.
Dołącz do Nas---

Janusz Z

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Liked: 0
Odp: ubezpieczenia szybowce, samoloty
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 27, 2016, 18:08 »
"Aeroklub Regionalny" nazwa ze statutu Aeroklubu Polskiego , paragraf 8 ust. 13
Podane stawki ubezpieczeń są także dla innych stowarzyszeń lotniczych.
W przypadku aerocasco, proszę wysłać maila z danymi szybowca oraz rodzaju lotów i terenu wykonywania lotów to wyliczę składkę.

Pozdrawiam Świątecznie
Janusz Zdulski

Olek

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 207
  • Liked: 15
Odp: ubezpieczenia szybowce, samoloty
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 27, 2016, 18:12 »
Witam,

Moim zdaniem, proponowana oferta jest całkiem dobra. Dla porównania u Gruemmera nowy klient zapłaci 170,-EUR a klient wieloletni i bezszkodowy ( np. taki jak ja ) zapłaci 150,-EUR.

Jak łatwo policzyć, opłaca się :-)

Rzeczywiście ciekawe jak by było z AC

Pozdrawiam !

AJ
AJG
A.J.
Aeroklub Jeleniogórski

SZD-41A

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 39
  • Liked: 0
Odp: ubezpieczenia szybowce, samoloty
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 27, 2016, 22:25 »
Witam,
Proszę o wyjaśnienie, ponieważ nie do końca rozumiem: ubezpieczenie OC dotyczy użytkownika statku powietrznego (dowolnego, z ograniczeniem tylko masy), czy jest to obowiązkowe ubezpieczenie OC statku powietrznego (o konkretnych znakach)? Użytkownik nie musi być właścicielem? Jeśli jest to ubezpieczenie statku powietrznego, to czy można ubezpieczyć takowy z obcymi znakami?
Pozdrawiam
Maciek

Janusz Z

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Liked: 0
Odp: ubezpieczenia szybowce, samoloty
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 28, 2016, 16:44 »
Witam,
ubezpieczony jest statek powietrzny o konkretnych znakach rejestracyjnych,
jest to ubezpieczenie obowiązkowe,
można ubezpieczyć statek powietrzny na obcych znakach rejestracyjnych (ubezpieczający musi być z RP).

pozdrawiam
Janusz

Izydor

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 190
  • Liked: 98
Odp: ubezpieczenia szybowce, samoloty
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 28, 2016, 19:06 »
Jaka cena dla szybowców pow. 499 kg MTOW

Janusz Z

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Liked: 0
Odp: ubezpieczenia szybowce, samoloty
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 30, 2016, 08:13 »
Na dzień dzisiejszy nie posiadam oferty na szybowce powyżej 499 kg.
pozdrawiam
Janusz

Dino

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 508
  • Liked: 249
Odp: ubezpieczenia szybowce, samoloty
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 30, 2016, 09:16 »
Moim zdaniem, proponowana oferta jest całkiem dobra. Dla porównania u Gruemmera nowy klient zapłaci 170,-EUR a klient wieloletni i bezszkodowy ( np. taki jak ja ) zapłaci 150,-EUR.
Jak łatwo policzyć, opłaca się :-)
Jak latwo policzyc, to sie niektorym nie oplaca.
Na tyle samo SDRow, caly swiat z wyjatkiem USA - 130.90EUR, czyli jakies 555pln.

Jak Marek napisal - stawki w OC nie roznia sie jakos dramatycznie.
Ale AC to juz inna para kaloszy.

Mnie ciekawi jeszcze, dlaczego takie dziwne granice MTOW?
Jesli gdzies byly zaleznosci od MTOW to przedzialy byly raczej takie,
jak wynikajace z przepisow, a nie jakies 999 czy 499 kg.

pozdr
Dino

Janusz Z

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Liked: 0
Odp: ubezpieczenia szybowce, samoloty
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 30, 2016, 16:04 »
Panie Arturze,
przedziały MTOW zostały określone w "ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 785/2004 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 21 kwietnia 2004 r.", artykuł 7 ust.1.
pozdrawiam
Janusz

WaldekK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 224
  • Liked: 25
Odp: ubezpieczenia szybowce, samoloty
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 30, 2016, 17:46 »
Szybowce zawodnicze z reguły maja w IUwL podane dwie maksymalne masy: z balastem i bez. Która więc decyduje ? I drugie pytanie, jeśli decydująca jest masa z balastem: jeśli szybowiec fabrycznie był wyposażony w instalację balastową ale z czasem worki zostały usunięte lub nie są używane na skutek nieszczelności, jak w takiej sytuacji zachowa się ubezpieczyciel ?

Pozdrawiam

m..m

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 185
  • Liked: 109
Odp: ubezpieczenia szybowce, samoloty
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 30, 2016, 18:57 »
Szybowce zawodnicze z reguły maja w IUwL podane dwie maksymalne masy: z balastem i bez. Która więc decyduje ?

W rozporządzeniu jasno stoi napisane, że chodzi o MTOM Maximum Take-off Mass, i tutaj pozwolę sobie zacytować ustawodawcę:

Cytuj
„MTOM” oznacza maksymalną masę startową, która odpowiada potwierdzonej wielkości specyficznej dla wszystkich
typów statków powietrznych, zgodnie z danymi w świadectwie zdatności do lotu statku powietrznego;

Czyli chodzi o masę ze wszystkim. Pilotem, akumulatorem, balastem, kanapkami na przelot...

I drugie pytanie, jeśli decydująca jest masa z balastem: jeśli szybowiec fabrycznie był wyposażony w instalację balastową ale z czasem worki zostały usunięte lub nie są używane na skutek nieszczelności, jak w takiej sytuacji zachowa się ubezpieczyciel ?
Pozdrawiam

Nie ważne co zrobiono z szybowcem, ważne co jest napisane w Świadectwie Zdatności do Lotu? Jeśli odpowiednie organa ograniczyły MTOM poniżej 500 kg, to tego zapisu się trzymamy. Jeśli nie, to sorry.

M..M
Pozdrawiam
Michał Grzelak

Dino

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 508
  • Liked: 249
Odp: ubezpieczenia szybowce, samoloty
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 30, 2016, 19:09 »
przedziały MTOW zostały określone w "ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 785/2004 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 21 kwietnia 2004 r.", artykuł 7 ust.1.

Dziękuję za wyjaśnienie.
Na nic nowego nie napiszę-znów niekonsekwencja prawodawcy - co innego w przepisach dot. budowy statków powietrznych,
co innego w ubezpieczeniach... ale w sumie nie ma to za bardzo wpływu jedno na drugie.
Pytanie moje wzięło się stad, że do tej pory spotkałem się z ofertami ubezpieczeń, które progi MTOW podawały według przepisów budowy.

pozdr
Dino

Dino

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 508
  • Liked: 249
Odp: ubezpieczenia szybowce, samoloty
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 30, 2016, 19:21 »
Nie ważne co zrobiono z szybowcem, ważne co jest napisane w Świadectwie Zdatności do Lotu? Jeśli odpowiednie organa ograniczyły MTOM poniżej 500 kg, to tego zapisu się trzymamy. Jeśli nie, to sorry.
Znam przypadek jednego ośrodka (nie twierdzę, że to jedyny), który ograniczył (i IKCSP potwierdził pieczęcią) MTOW swoich samolotów,
aby obniżyć koszty lądowań. Więc pewnie można sobie takie ograniczenie wprowadzić.
Również dla obniżenia opłat (przede wszystkim lotniskowych)wiele linii lotniczych stosuje podobne triki.
Np. poza sezonem jest mniej pasażerów, więc "czasowo" zgłaszają, że ten typ samolotu ma mniejsze MTOW.

Dobrze, że w definicji jest odniesienie do świadectwa zdatności a nie np. do certyfikatu typu.
Wtedy można się odnieść do konkretnego egzemplarza i trik z obniżeniem MTOW może zadziałać.
Np. LS4 ma MTOW 472kg a LS4a 525kg. I każdy może sobie przerobić LS4 na LS4a. W drugą stronę... może ktoś się pokusi,
będzie miał tańsze ubezpieczenie :)

pozdr
Dino

m..m

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 185
  • Liked: 109
Odp: ubezpieczenia szybowce, samoloty
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 30, 2016, 19:34 »
Ciekawostka :-)

Tekst angielski rozporządzenia mówi:

Cytuj
aircraft, including gliders, with a MTOM of less than 500 kg, and microlights, which:
— are used for non-commercial purposes, or
— are used for local flight instruction which does not entail the crossing of international borders,

zaś polskie tłumaczenie, które w naszym kraju uważane jest za źródło prawa, tłumaczy ten punkt tak:

Cytuj
statków powietrznych, z lotniami łącznie, posiadających MTOM poniżej 500 kg, oraz mikroświatla; które:
— są używane do celów niehandlowych, lub
— są używane w lokalnych instrukcjach lotniczych, które nie wiążą się z przekraczaniem granic międzynarodowych,

To kto chce polatać mikroświatłem :-D

M..M
Pozdrawiam
Michał Grzelak