Forum.Szybowce.Com

Gość


Ostatnie wiadomości

Strony: 1 [2] 3 4 5 ... 10
11
SZYBOWCE / Odp: instalacja elektryczna/bezpieczniki
« Ostatnia wiadomość wysłana przez JJay dnia Grudzień 05, 2018, 10:45  »
Cytat: Dino

JJay, jak ze spadkiem napiecia?
Wedlug datasheetu, dla interesujacych nas amperazy, to od 1.1 do 0.55V spadku...

pozdr
Dino
[/quote

To jest bardzo dobre pytanie, na które nie znam odpowiedzi ;) ale chyba nie jest tak źle żeby aż 1V jadły
12
SZYBOWCE / Odp: instalacja elektryczna/bezpieczniki
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Łukasz K. dnia Grudzień 04, 2018, 23:08  »
Zarówno klixony polecane przez JJay i Tyco przez Jacka Rosika to produkty znane i szeroko stosowane w lotnictwie. Pewnie przez to są dość drogie... Jakość jak wszystkiego dzisiaj - tandeta tyle że z górnej półki (nie tylko cenowej są produkty duuuzo gorsze a lepszych raczej nie znajdziesz)
Form 1 hmm... To skomplikowane. Mozna kupić takiego klixona z form 1 tyle że np do cessny :) żaden z tych producentów nie jest producentem zgodnie z Part 21 i form 1 wystawić nie może. Ale może już to zrobić producent wg Part 21 który takie bezpieczniki w swoim produkcie montuje. Form 1 generalnie nie jest Ci potrzebny.
Bardziej bym się skupił na tym czy to co chcesz robić nie jest już modyfikacją drobną i czy masz kwalifikacje oraz kompetencje aby samodzielnie ja wykonać i poświadczyć. No chyba że to ma być taka “cicha przeróbka" to jeśli czujesz się na siłach - działaj :)
Zwróć uwagę również na jakość ewentualnych przewodów których użyjesz a przede wszystkim na ich ułożenie i umocowanie.
W ulm popularność zyskują bezpieczniki polimerowe. Nie jestem w stanie polecić jakiegoś konkretnego producenta. Moim zdaniem to bardzo fajna, tania, "niewidoczna" i wygodna alternatywa.
Pzdr
14
SZYBOWCE / Odp: instalacja elektryczna/bezpieczniki
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Dino dnia Grudzień 04, 2018, 18:54  »

Ja używam takich: https://www.sensata.com/products/electrical-protection/7274-aircraft-circuit-breaker

I z czystym sumieniem polecam. Co do FORM 1 to raczej nie potrzebujesz ale głowy nie dam ;)
Za takie pieniadze (kolo 30EUR) to powinni FORM 1 dorzucac na pamiatke.

JJay, jak ze spadkiem napiecia?
Wedlug datasheetu, dla interesujacych nas amperazy, to od 1.1 do 0.55V spadku...

pozdr
Dino
15
SZYBOWCE / Odp: instalacja elektryczna/bezpieczniki
« Ostatnia wiadomość wysłana przez JJay dnia Grudzień 04, 2018, 17:55  »
Hej,
Ja używam takich: https://www.sensata.com/products/electrical-protection/7274-aircraft-circuit-breaker

I z czystym sumieniem polecam. Co do FORM 1 to raczej nie potrzebujesz ale głowy nie dam ;)
16
SZYBOWCE / instalacja elektryczna/bezpieczniki
« Ostatnia wiadomość wysłana przez m..m dnia Grudzień 04, 2018, 17:26  »
Nie chcę odgrzebywać z archiwum postów sprzed trzech i pół roku, bo po pierwsze mam już w swoich trofeach wystarczającą liczbę "Złotych Łopat", a po drugie temat jest związany raczej z pobocznym wątkiem, który się w ramach reorganizacji tablicy wyłonił, zatem zacznę od nowa.

W ramach przebudowy tablicy w Jantarze 1 potrzebuję położyć nową instalację elektryczną. Tą instalację chciałbym zabezpieczyć jakimiś rozsądnymi bezpiecznikami. W zależności od podpiętego urządzenia, 1,5A, 2A i 3A.  Najchętniej widziałbym coś zintegrowane z wyłącznikiem, funkcjonujące jak stare, dobre AZS-y. Miejsca w tablicy jest mało, więc pakowania oddzielnie przełącznika kołyskowego i obok gniazda bezpiecznika, trąci trochę marnotrawstwem przestrzeni. Nie chcę bezpieczników topikowych, bo nie uśmiecha mi się wykręcanie wkładki z gniazda w czasie lotu. Zawsze gdzieś to cholerstwo wpadnie, stłucze się i robi się kłopot. Poza tym nigdy nie będę miał pewności, czy wymieniłem wkładkę z właściwym prądem.
 
Czy możecie podpowiedzieć gdzie takich szukać? Macie jakieś doświadczenia? Co nabyć, a czego się wystrzegać?

I czy na coś takiego potrzebuje FORM 1?

M..M
17
Bezpieczeństwo lotnicze / Odp: Raport końcowy PKBWL do zdarzenia 735/14 (zderzenie w Pile 2014)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez RB dnia Listopad 30, 2018, 14:19  »
Znałem Roberta dobrze, dużo czasu na rozmowach w Krzycku spędziłem. Bardzo zorganizowany i skupiony człowiek. Nie mogę po prostu uwierzyć, że takie harakiri popełnił. I ci, którzy to widzieli, nie mieli żadnej refleksji?
18
Bezpieczeństwo lotnicze / Odp: Raport końcowy PKBWL do zdarzenia 735/14 (zderzenie w Pile 2014)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Dzida dnia Listopad 30, 2018, 13:33  »
O obserwacji przestrzeni mówiono wielokrotnie, ale zawsze warto o tym przypominać.
Przy okazji.
Flarmy w gąszczu krążących szybowców niewiele pomagają(tu ich nie było), co potwierdzają ostatnie wypadki.
Zatem zamiast obklejać się pięcioma lusterkami, może lepiej spojrzeć za kabinę.

Warto przemyśleć co modernizujemy przy sprzęcie.
Tutaj taka pierdułka - opaska zaciskowa najprawdopodobniej zaważyła o śmierci pilota.  >:(
19
ARC i inne problemy z rejestracją/przedłużeniem zdatności do lotu / Odp: hyde park
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Olek dnia Listopad 30, 2018, 07:54  »
Dzięki za Twoją opinię i uwagi.
Rzeczywiście trafiłem na dobrego Inspektora, który nie był nastawiony na wyszukiwanie problemów, tylko rzetelnie i profesjonalnie robił swoja robotę.
Co do czynności obsługowych, to w Aeroklubie mamy doświadczonych mechaników z uprawnieniami do obsługi mojego szybowca. Zawsze mam się do kogo zwrócić z pytaniem lub poprosić  o pomoc w razie jakichkolwiek wątpliwości :-)

Pozdrawiam !
20
Bezpieczeństwo lotnicze / Raport końcowy PKBWL do zdarzenia 735/14 (zderzenie w Pile 2014)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Łyku dnia Listopad 30, 2018, 07:44  »
Strony: 1 [2] 3 4 5 ... 10