Forum.Szybowce.Com

Gość


Ostatnie wiadomości

Strony: 1 [2] 3 4 5 ... 10
11
Forum testowe / Odp: szkolenie toeretyczne
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Wiki dnia Czerwiec 14, 2019, 11:44  »
Witajcie :)
mam ogromną prośbę, planuje zacząć kurs szybowcowy, rozglądałam się na razie za kursem teoretycznym, jaki można zrobić online, czy ktoś z Was tutaj może mi polecić gdzie go zrobić, jakaś konkretną firmę, nadmienię,że po wstępnym rozglądaniu sie trafilam na szkole lotniczą avioner.pl  oraz e-piloci, ale kompletnie nie mam zdania, moze ktos z Was tutaj moze mi szerzej doradzić coś w tej sprawie.
Dziekuje z góry.
Pozdrawiam:-)

Cześć!

Sama nie uczestniczyłam w szkoleniu teoretycznym przez internet (chyba nawet takie jeszcze nie istniało "za moich czasów" ;) ), ale uczniowie chwalą sobie Avionera. I z tego co wiem to Ośrodki nie robią problemów z zaświadczeniami od nich :)
12
Bezpieczeństwo lotnicze / Odp: Znaczenie i wartości parametrów "Incursion [m] v Number of Encounters"
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Andrzej. dnia Czerwiec 14, 2019, 11:23  »
Dzięki, teraz jasne o co chodzi.

Pozdrawiam
Andrzej
13
Forum testowe / Odp: test bbc
« Ostatnia wiadomość wysłana przez domi.nika dnia Czerwiec 14, 2019, 11:18  »
14
Forum testowe / Odp: Czy można....
« Ostatnia wiadomość wysłana przez domi.nika dnia Czerwiec 14, 2019, 11:16  »
Jasiu wieczorem biegnie do taty i mówi:
- Tato, tato dom nam się pali!
- Synku uciekaj szybko z domu, tylko cicho, żebyś matki nie obudził.


gco-consult.com
15
Forum testowe / Odp: szkolenie toeretyczne
« Ostatnia wiadomość wysłana przez domi.nika dnia Czerwiec 14, 2019, 11:09  »
Polecam szkolenia i kursy dla fizjoterapeutów i osteopatów na stronie www.fizjosystem-szkolenia.pl  ;)
16
Bezpieczeństwo lotnicze / Znaczenie i wartości parametrów "Incursion [m] v Number of Encounters"
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Żółw dnia Czerwiec 14, 2019, 09:33  »
W załączniku pdf z listem i obrazkami Matt'a.
17
Bezpieczeństwo lotnicze / Ilość zbliżeń na FCC2018
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Żółw dnia Czerwiec 14, 2019, 09:25  »
Poprosiłem Matt'a o statystyki dla FCC2018.
Z trzech powodów:
- ja miałem tam zderzenie - chciałem zobaczyć jak algorytm mnie ocenia
- wielu polskich pilotów
- dużo latania - dużo pilotów.
Wyniki w załączeniu.

Mój "wynik" pokazuje że latając 4 dni zająłem niechlubną 2 pozycję. Jeden przypadek to nie jest grupa losowa.
Wnioski wyciągnijcie sami.

Ja wiem że przez parę lat żyłem w świadomości "to nie mój problem".
18
Bezpieczeństwo lotnicze / Odp: Ilość zbliżeń podczas SMP Klub-A i RZS w Lisich
« Ostatnia wiadomość wysłana przez tomkrok dnia Czerwiec 13, 2019, 06:47  »
Poprawki regulaminu dla wprowadzzenia na zawodach trybu "stealth mode" na flarmach

Zamienić:

4.1.1.

– urządzenie antykolizyjne FLARM, za wyjątkiem klas klub B w dowolnych zawodach i wszystkich klas SMPJ.

Na następujący:

 

4.1.1.

– urządzenie antykolizyjne FLARM, z aktualnym na dany rok oprogramowaniem, za wyjątkiem klas klub B w dowolnych zawodach i wszystkich klas SMPJ; w urządzeniu musi być aktywny Stealth Mode (zapis w pliku konfiguracyjnym: $PFLAC,S,PRIV,1), zaleca się uaktywnienie Competition Mode (zapis w pliku konfiguracyjnym: $PFLAC,S,CFLAGS,2),

 

Dopisać:

 

5.4.

l. Zawodnik dostarczy Komisji Sędziowskiej zapis rejestratora uwzględniający uaktywnienie opcji Stealth Mode. Może to być równocześnie zapis rejestratora głównego albo zapasowego lub innego. Jeżeli zawodnik nie ma możliwości uzyskania zapisu pliku igc z rejestracją funkcji Stealth Mode, przedstawi treść pliku konfiguracyjnego urządzenia FLARM w sposób i w miejscu ustalonym przez Sędziego Głównego, na każde jego wezwanie. Wybrany sposób kontroli Stealth Mode należy opisać w Druku Rejestracyjnym.

 

 

Dopisać w tabeli:

 

8.7.

LISTA PUNKTÓW KARNYCH

Zła, spóźniona lub niedostateczna informacja

Brak aktywnej funkcji FLARM Stealth Mode

Pierwsze przekroczenie – 100 pkt

Następne przekroczenia – 100 pkt

Maksymalna kara – 100 pkt
19
Bezpieczeństwo lotnicze / Odp: Ilość zbliżeń podczas SMP Klub-A i RZS w Lisich
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Andrzej Czop dnia Czerwiec 13, 2019, 00:51  »
Sprawdziłem jeden dzień dla dwóch szybowców i wszystkich logów - można powiedzieć, że częstotliwość zbliżeń odpowiada mniej więcej rozkładowi na obrazku / czas lotu tego jednego dnia, więc algorytm jest raczej dobry.
W opisie jest że algorytm wylicza trajektorię po łuku i brakujące fiksy wyznacza na tym łuku. Sprawdziłem też dokładność GPS wszystkich fiksów - kilka % ma więcej niż 7m i ponad 99% mieści się poniżej 30m, z analizy trzeba odrzucić logi YL ponieważ dokładność GPS sporadycznie jest lepsza niż 30m, a przeważnie wynosi 60 i więcej metrów.
Po oglądzie jednego dnia myślę że komisja bezpieczeństwa miałaby co robić pochylając się nad takim materiałem, bo przykładowo jeżeli dokładność zapisu jest 7m i 3m, a trajektorie przecinają się w odległości 9m to znaczy że w najlepszym przypadku szybowce minęły się w odległości 19m, przy czym często jest tak, że przynajmniej jeden szybowiec jest poza polem widzenia drugiego, nawet przez kilkanaście sekund. To że nie dochodzi w takiej sytuacji do zderzenia to raczej kwestia przypadku niż świadomego działania.
20
Bezpieczeństwo lotnicze / Odp: Ilość zbliżeń podczas SMP Klub-A i RZS w Lisich
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Dino dnia Czerwiec 12, 2019, 18:49  »
Co to znaczy "Incursion is the combined distance inside the detection. So 50m incursion with 5 encounters means an average closest point of 30-10=20m"? Czy mogę prosić o wyjaśnienie? Być może coś zostało wycięte z oryginalnego maila, ale te cytaty, dla mnie nie mają sensu.

Faktycznie zagmatwane. Ale doszedłem do tego, że to chyba jest tak:
Zliczane są wszystkie zbliżenia w "sferze" 30 metrowej. I teraz biorąc taki X1, ma załóżmy 100 (skala jest jakaś dziwna) spotkań, i dystans 1100m, to 1100:100 daje nam 11 metrów. 30-11=19. Czyli średnio zbliżał się na 19 metrów. Biorąc na tapetę "11", to otrzymamy podobny wynik... Wykres słabo się nadaje do jakiejś analizy, przynajmniej w tej formie, ale podejrzewam, że każdemu na nim wyjdzie podobny wynik, tylko że będzie miał mniejszą liczbę zdarzeń. Nie do końca przekonuje mnie ta metoda, aczkolwiek jest lepsza niż żadna.

Mnie najbardziej ciekawi, czy algorytm jest w stanie udźwignąć trajektorię lotu, czy tylko uśrednia pozycję między fixami.

pozdr
Dino
Strony: 1 [2] 3 4 5 ... 10