Forum.Szybowce.Com

Gość


Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 [3] 4 5 6 ... 10
21
Szybowce / Sprzedam płozy i goleń podwozia do Bociana
« Ostatnia wiadomość wysłana przez WaldekK dnia Październik 18, 2018, 14:14  »
Sprzedam płozę przednią (3 szt.) oraz goleń podwozia do Bociana.

Ogłoszenie zamieszczam na prośbę kolegi, tel. kont. 795 453 441
22
Elektronika szybowcowa / Odp: LK 8000 -ustawienia
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Olek dnia Październik 18, 2018, 07:47  »
Uruchom swoje Oudie, w SeeYou Mobile te rzeczy są trywialnie proste  ;)
23
Elektronika szybowcowa / LK 8000 -ustawienia
« Ostatnia wiadomość wysłana przez andrzej dnia Październik 17, 2018, 09:58  »
Cześć
1.Czy jest możliwość ustawienia na ekranie" większego" szybowca? można go przesuwać w górę i dół ale nie widzę nigdzie możliwości aby go pogrubić i zwiększyć oraz pogrubić linię kierunku lotu którą wskazuje dziób szybowca.?
2.Jak ustawić wiatr aby zawsze pokazywał się jako strzałka na ekranie z liczbą ?
3.Jak ustawić aby ślad lotu pokazywał się tylko z ostatnich 15-20 minut?

będę wdzięczny za instrukcje
pozdrawiam
Andrzej
24
Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP / Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez VARIOM dnia Październik 15, 2018, 23:43  »
Tak
25
Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP / Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez marek.sawczuk dnia Październik 15, 2018, 22:23  »
Czyli chodzi o te 500 Eur za wszystkie zawody?
26
Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP / Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez VARIOM dnia Październik 15, 2018, 20:57  »
Niezależnie od spraw samego przebiegu zawodów od strony zawodniczej, warto dodać coś dla organizatora: obowiązek zgłoszenia wyniku zawodów do rankingu IGC zgodnie z bieżącymi wymogami tych zgłoszeń, na przykład pod rygorem konieczności zwrotu wpisowego?

Marku = niestety nie zależy to od organizatora , w przypadku kiedy sędzia używa SeeYou  - na zakończenie zawodów automatycznie wysyła wyniki do rankingu IGC (własnie po to w druku rejestracyjnym jest prośba o podanie numeru pilota w systemie IGC), kwestia leży po stronie AP czy uiścił składkę zadany sezon do IGC.
27
Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP / Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez A.Łończuk dnia Październik 15, 2018, 17:21  »
Wisły kijem się nie zawróci, postępu technicznego i pomysłowości w jego wykorzystywaniu, takoż.
Chyba w całej Europie Flarm jest obowiązkowy niezależnie od tego, kto czym lata, bo to jest urządzenie radykalnie zwiększające bezpieczeństwo latania. Na Słowacji jest obowiązkowy na wszelkich zawodach, a likwidacja flarmów w Polsce, gdy pewnie 90% ludzi ich używa i w znacznym stopniu polega, to proszenie się o kłopoty. Każdy kto z flarmem lata, przynajmniej raz coś mu zawdzięcza.
Stealth mode - OK, ale wymaga non stop monitoringu kilkudziesięciu pilotów przez kogoś na ziemi, bo rzetelność u nas nie jest w cenie.
Wybitny pilot zawsze wygra ze słabszym, bo słabszy zawsze leci za nim, a nie odwrotnie, a na SeeYou często świetnie widać dwa ślady nie do odróżnienia przez całą konkurencję i można "w ciemno" założyć kogo obejrzeć. Niektórzy robią z tego cnotę i sposób na życie, faulując i wypaczając sens tego, co robimy. It is not a cricket, jak mawiają Anglicy.
W Polsce i na Słowacji w ostatnich latach były kolizje, które nigdy nie miałyby miejsca, gdyby obaj piloci UŻYWALI flarm i któryś z nich swojego nie wyłączył. Na KZS i RZS lata wielu pilotów, którzy wyszli niedawno z nadlotniskowej termiki i jeszcze nie doświadczyli blisko-zderzeniowej sytuacji w akwarium lub po nawrocie z PZ. Dla nich właśnie, a także wszystkich innych, Flarm powinien być obowiązkowy, jak pasy bezpieczeństwa w samochodzie.
A info taktyczne jest problemem dla najlepszych? Sorry, ale taki mamy klimat i nie należy redukować ogólnego poziomu bezpieczeństwa dla wygody tych kilku.
Powtórzę mój ulubiony ostatnio bon mot: jeśli wyłączymy wszystkie flarmy, wygra Sebastian Kawa, lub inny wybitny pilot. Z flarmem, także wygra Sebastian Kawa, lub inny wybitny pilot i niewiele to zmienia.

Ryszard, uważam, że sprawa z flarmem nie jest taka prosta.

Lecisz sobie, flarm piszczy, patrzysz na wskaźnik gdzie szukać szybowca, patrzysz za szybę - jest. Myślisz sobie, oho, jakie mądre urządzenie - właśnie mnie uratowało. Uważam, że łatwo ulec temu złudzeniu. A za taką prostą sytuacją jest znacznie głębsze dno.

-Może gdybyś nie miał kolejnego przyrządu karmiącego się Twoją percepcją to sam dostrzegłbyś ten szybowiec?
-Może gdy skupiasz się na podanym przez flarm ruchu, gdzieś bliżej jest znacznie pilniejszy konflikt do rozwiązania?
-Może ponieważ widzimy się nawzajem również bez używania oczu, znacznie łatwiej jest trzymać się grupy (a co za tym idzie grupy są większe i trwalsze), ponieważ nawet jak zagapimy się pod podstawą w kominie i zgubimy peleton, to diody czy mapka niezawodnie podpowiedzą gdzie podążać?

"Każdy kto z flarmem lata, przynajmniej raz coś mu zawdzięcza."
Ja zawdzięczam mu kilka zupełnie niepotrzebnych, niebezpiecznych manewrów, gdy byłem błędnie informowany o ruchu. Brałem również udział w SMPJ w Lisich Kątach, gdzie na siłę wciśnięto flarm właśnie pilotom, którzy debiutowali na zawodach. Efekt był taki, że w uporządkowanym kominie, od czasu do czasu widać było, że ktoś pierwszy raz w życiu słyszy ten pisk i się zaczyna taniec...

Dlatego jestem zdania, że przynajmniej z zawodów rangi RZS zapis o obowiązkowym Flarm powinien zniknąć - a zostać zastąpiony oddaniem do decyzji organizatorowi. Rozsądny organizator, robiąc duże, kilkuklasowe RZS na 90+ osób prawdopodobnie wpisze flarm jako obowiązek. Robiąc lokalne zawody na 10-20 osób, gdzie większość się zna a połowa debiutuje, czy naprawdę jest sens tego wymagać? Przecież i tak nikt nie mówi o zabranianiu z korzystania z FLARMu, a zakładać, że wszyscy go mają i tak jest niebezpiecznie, bo przecież komuś mogło paść zasilanie, ktoś ma antenę pod węglową tablicą, ktoś w ogóle nie jest na tych zawodach ale nikt mu nie zabroni tu latać.

W zawodach biorę udział od 2014 roku, śledzę je od 2012 - i przynajmniej w tym relatywnie krótkim okresie czasu nie zauważyłem wpływu flarm-ów na zredukowanie ilości kolizji. Co ciekawe, w skali ilości zawodów to te rangi EGC/WGC są bardziej kolizjogenne niż nasze lokalne podwórko. Ponadto analizując kto bierze udział w kolizjach pozwalam sobie wysnuć dość śmiałą tezę:

To nie brak doświadczenia czy umiejętności jest główną przyczyną zderzeń w powietrzu na zawodach.

Pozwolę sobie wysnuć również drugą:

Dobry, akustyczny wariometr i ergonomiczna kabina ma znacznie większy wpływ na naszą świadomość sytuacyjną niż FLARM.

Ich jednak nikt nie wymaga, bo nie nazywają się urządzeniami antykolizyjnymi.
28
Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP / Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez PG dnia Październik 15, 2018, 11:25  »
Nie bój się Rysiu, nikt Ci FLARM nie zabierze...

Nadal czekam na jakiś sygnał od osób, które zadały sobie trud i telefonowały do przewodniczącego komisji w sprawie FLARM, o czym wspomniał kilka wpisów wcześniej. Panowie odrobinę odwagi cywilnej, nie chodzi o ostracyzm chciałbym zwyczajnie wiedzieć kto jest dla MNIE niebezpieczny, ponieważ nie podzielam waszej "wiary" w technologię.

Pozdrawiam
PG
29
Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP / Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez RB dnia Październik 15, 2018, 09:54  »
Wisły kijem się nie zawróci, postępu technicznego i pomysłowości w jego wykorzystywaniu, takoż.
Chyba w całej Europie Flarm jest obowiązkowy niezależnie od tego, kto czym lata, bo to jest urządzenie radykalnie zwiększające bezpieczeństwo latania. Na Słowacji jest obowiązkowy na wszelkich zawodach, a likwidacja flarmów w Polsce, gdy pewnie 90% ludzi ich używa i w znacznym stopniu polega, to proszenie się o kłopoty. Każdy kto z flarmem lata, przynajmniej raz coś mu zawdzięcza.
Stealth mode - OK, ale wymaga non stop monitoringu kilkudziesięciu pilotów przez kogoś na ziemi, bo rzetelność u nas nie jest w cenie.
Wybitny pilot zawsze wygra ze słabszym, bo słabszy zawsze leci za nim, a nie odwrotnie, a na SeeYou często świetnie widać dwa ślady nie do odróżnienia przez całą konkurencję i można "w ciemno" założyć kogo obejrzeć. Niektórzy robią z tego cnotę i sposób na życie, faulując i wypaczając sens tego, co robimy. It is not a cricket, jak mawiają Anglicy.
W Polsce i na Słowacji w ostatnich latach były kolizje, które nigdy nie miałyby miejsca, gdyby obaj piloci UŻYWALI flarm i któryś z nich swojego nie wyłączył. Na KZS i RZS lata wielu pilotów, którzy wyszli niedawno z nadlotniskowej termiki i jeszcze nie doświadczyli blisko-zderzeniowej sytuacji w akwarium lub po nawrocie z PZ. Dla nich właśnie, a także wszystkich innych, Flarm powinien być obowiązkowy, jak pasy bezpieczeństwa w samochodzie.
A info taktyczne jest problemem dla najlepszych? Sorry, ale taki mamy klimat i nie należy redukować ogólnego poziomu bezpieczeństwa dla wygody tych kilku.
Powtórzę mój ulubiony ostatnio bon mot: jeśli wyłączymy wszystkie flarmy, wygra Sebastian Kawa, lub inny wybitny pilot. Z flarmem, także wygra Sebastian Kawa, lub inny wybitny pilot i niewiele to zmienia.


30
Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP / Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Lukasz Blaszczyk dnia Październik 15, 2018, 09:13  »
Hello, dla każdego z nas jest to urlop wypoczynkowy (innych dni wolnych już nie znajdziemy) a np. dla takiego reprezentanta to kolejne zadanie po pracy, obowiązkach domowych, nazwałbym to krótko - poświęcanie swojego wolnego czasu kosztem rodziny i innych obowiązków dla "dobrej sprawy" - warto to uszanować! Popatrz np. jak zły jest OGN, siedzisz sobie w cieniu i podglądasz SNIFFERA "ile ma" i czy już termika dobra bo zaraz trzeba skończyć drzemkę i podejść do szybowca bo zaczną się hole. No właśnie tak działa OGN, który jest dopuszczony bez opóźnień od dwóch lat na WGC/EGC. Masz "na patelni" cały sznurek szybowców w czasie rzeczywistym, ile z ziemi idzie informacji??? Ile danych konkretnych jest w tych informacjach???? - cała masa od prędkości, siły wznoszenia, dokładnej pozycji, cały track lotu, porównanie sektora pogody bdb itp itd . Pomaga to "słabszym" pilotom, którzy nigdy nie odejdą na trasę sami albo ekipom nastawionym na wożenie się, dokładając do tego hakowane flarmy (warto sprawdzić inne poważne urządzenia jeśli jest prawdą że FLARM jest shakowany....! - niech się wypowiedzą przedstawiciele i dealerzy rożnych marek zanim "strzelimy" sobie na poważnie w kolano) jesteś tutaj non stop "na patelni". Odkładanie koncepcji i uniki - też chciałbym i koledzy z reprezentacji spokojne "relaksujące" zawody, żeby latać na swoim poziomie i sprawiedliwie się porównywać. Niestety koncepcje pewne poszły nie tą drogą, którą powinny.

BL
Strony: 1 2 [3] 4 5 6 ... 10