Forum.Szybowce.Com

Gość


Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 [3] 4 5 6 ... 10
21
ARC i inne problemy z rejestracją/przedłużeniem zdatności do lotu / Odp: hyde park
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Dino dnia Listopad 29, 2018, 22:42  »
Po drugie:
Wszystkim właścicielom prywatnych szybowców  polecam tę właśnie drogę, pod warunkiem, że mają odpowiednią wiedzę, umiejętności i warunki, aby te czynności obsługowe wykonywać samodzielnie.
I tu pojawia się pytanie, ilu właścicieli posiada odpowiednią wiedzę, umiejętności i warunki, aby te czynności obsługowe wykonywać samodzielnie.
Tu jest clou programu... Znam wielu właścicieli, którzy zdają sobie sprawę ze swoich umiejętności (a raczej ich braku) i powierzają prace fachowcom.
Ale tez jest kilku, którzy  "wiedza lepiej"... takie Janusze szybownictwa. Tych się boje, tak samo jak tego, ze kacap nie wyłapie ich kardynalnych błędów.
Nawet będąc mechanikiem, z odpowiednia wiedza i umiejętnościami, pewne rzeczy obsługowe zlecam,  bo po prostu nie mam warunków.
I nie będę żałował paru stówek Gniewkowi czy Malarowi, bo choc umiem cos zrobić, to nie mam czasu albo/i miejsca...
Po trzecie:
Uważam za całkowicie bezsensowne rejestrowanie szybowców na Niemieckie znaki, przez Polskich właścicieli.
Na podstawie  własnego doświadczenia, mogę z całą odpowiedzialnością stwierdzić, że ULC w chwili obecnej ma całkiem  "przyjazną twarz", nie wspominając nawet o kosztach, cała ta sprawa kosztowała mnie niecałe 100,-zł !!!
Pierwsze koty za ploty. Albo trafiłeś na inspektora, który zna się na rzeczy, albo na takiego, który nie miał pojęcia co robi, wiec nie robił problemow, bo dostali bure po przygodach Karola.
Doświadczenia nabierzesz po ok. 5 razie. Teraz to się kwalifikuje pod przypadek.
 Nie mam nic przeciwko polskiemu nadzorowi, ale jakoś mi się tam nie spieszy.
Od 1999 roku mam takie zdanie, uprzedzając pytania. Po nadaniu klasy, 2 uczniów-pilotów odkryło pękniętą dźwignię od hamulców w pierwszej kabinie Bociana. Po oblocie. Po przystawieniu pieczątki. Przed samodzielnym lotem ucznia... 
Nie to, żeby Prüferzy nie robili błędów,  ale skala jakby mniejsza.

Gratuluje pierwszej nadanej klasy i bezpiecznego latania!

pozdr
Dino
22
Elektronika szybowcowa / Odp: LK 8000 -ustawienia
« Ostatnia wiadomość wysłana przez andrzej dnia Listopad 29, 2018, 21:08  »
Jarek
Dziękuję za ciekawą podpowiedź ! ,
( tego bym się nie domyślił.)
Jako samolot ikonka jest lepiej widoczna.
(szkoda że teraz dołożyli jakąś skalę w formie półkolistej linii)
23
Elektronika szybowcowa / Odp: LK 8000 -ustawienia
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jarek_webchrono dnia Listopad 29, 2018, 17:30  »
Ikonę szybowca da się zmienić na inną za pomocą Config 2/3 -> LK8000 Setup  -> Aircraft setup -> Aircraft symbol.
Jak dla mnie to wszystkie symbole szybowca są wektorami a nie bitmapami.
Niestety nie kojarzę by była opcja skalowania tej ikony, a akurat wektory ładnie by się mogły skalować - jakby co zawsze można lobbować za taką opcją na forum LK8000.
24
ARC i inne problemy z rejestracją/przedłużeniem zdatności do lotu / Odp: hyde park
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Olek dnia Listopad 29, 2018, 15:29  »
Witam.

Dziś był ten dzień, i.... ARC przedłużone :-)
Pan Inspektor był bardzo miły, cała procedura przebiegała w dobrej i przyjaznej atmosferze.
Na wstępie zostałem nawet pochwalony za prawidłowe przygotowanie dokumentów :-)
Bardzo konkretna i merytoryczna rozmowa, przeszliśmy gładko punkt po punkcie całą procedurę, nie było żadnych zastrzeżeń.

Reasumując:

Po pierwsze:
Bardzo dziękuję Karolowi za inspirację, bo bez Jego inicjatywy, pewnie dalej był bym zakładnikiem Certyfikowanych Zakładów Obsługowych, ze wszystkimi tego skutkami, a finansowymi w szczególności ;-)

Po drugie:
Wszystkim właścicielom prywatnych szybowców  polecam tę właśnie drogę, pod warunkiem, że mają odpowiednią wiedzę, umiejętności i warunki, aby te czynności obsługowe wykonywać samodzielnie.

Po trzecie:
Uważam za całkowicie bezsensowne rejestrowanie szybowców na Niemieckie znaki, przez Polskich właścicieli.
Na podstawie  własnego doświadczenia, mogę z całą odpowiedzialnością stwierdzić, że ULC w chwili obecnej ma całkiem  "przyjazną twarz", nie wspominając nawet o kosztach, cała ta sprawa kosztowała mnie niecałe 100,-zł !!!

Pozdrawiam !

Olek
25
Elektronika szybowcowa / Odp: LK 8000 -ustawienia
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Dino dnia Listopad 28, 2018, 22:45  »
wielkość ikonki-szkoda że nie da się jej ustawić
Jesli to jest bitmapa, jak pisze Jacek, to da sie pewnie zrobic swoja i podmienic w folderze.

pozdr
Dino
26
Elektronika szybowcowa / Odp: LK 8000 -ustawienia
« Ostatnia wiadomość wysłana przez andrzej dnia Listopad 24, 2018, 15:26  »
Track ustawiony na short jest w sam raz na falę ( to ok 10 minut), inne sa nieprzydatne na fali .

wielkość ikonki-szkoda że nie da się jej ustawić

co do strzałki wiatru- nie znalazłem rozwiązania, chyba jest tylko w trybie krążenia
dziękuję Jacku
27
Szybowce / Wynajmę szybowiec dwumiejscowy w sezonie 2019
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mactom dnia Listopad 22, 2018, 00:42  »
Cześć
Poszukuję szybowca dwumiejscowego do polatania w sezonie 2019.
Terminy - do uzgodnienia - na kilka tygodni lub sezon lub na kilka dni w miesiącu.
Chętnie przebazowałbym się wtedy do Częstochowy, Krakowa lub na Żar.
Mam Jantara Std 2 - jeżeli w grę wchodziłaby wymiana na ten czas w rozliczeniu lub np. na zawody czy inne okazje.
Pilot - kilkaset godzin na szybowcach + diamentowa odznaka i kilka tysięcy na samolotach.
Dziękuję serdecznie
Tomek


28
Elektronika szybowcowa / Odp: LK 8000 -ustawienia
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jaclen dnia Listopad 21, 2018, 23:05  »
Andrzeju manual prawdę Ci powie:
http://www.bware.it/LK8000/LK_8000_3.0_handbook_20120810_final.pdf
1. Chyba nie ma możliwości skalowania ikony szybowca bo jest bitmapką
2. Trak ustawiasz strona 96 "short, long, complete or out." Nie wiem jak to ma się do minut - sprawdź.
3. Wiater: strona 29 Przy strzałce się o ile pamiętam nie wyświetla
 
29
SZYBOWCE / Odp: Memoriał im Marcina Mężyka - SEZON 2018. Dla najlepszych młodych przelotowców.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Żółw dnia Listopad 21, 2018, 13:22  »
Dziękuję za kolejne wpłaty:
BORUCH - TOMASZ BOROWIAK   100,00 zł
KRZYSZTOF POTOCKI   70,00 zł
30
SZYBOWCE / Odp: Szkolenie szybowcowe Kielce-Masłów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Szybownik4 dnia Listopad 20, 2018, 19:07  »
Zapraszam do Przasnysza - 100 km od Warszawy - 1,5 godz. samochodem.
Mały, jeden z najmłodszych aeroklubów - przyjaźni ludzie, koleżeńska atmosfera, możliwość zakwaterowania na lotnisku - latać tu można daleko i wysoko.
Jest tu Puchatek - wspaniały szybowiec do szkolenia podstawowego.
Zapraszam w imieniu tam wyszkolonych.
Strony: 1 2 [3] 4 5 6 ... 10