Forum.Szybowce.Com

Gość


Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 10
31
Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP / Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Krzyżak dnia Październik 14, 2018, 22:48  »
Dosyć daleko odeszliśmy od ducha sportowej, czystej rywalizacji w naszym pięknym sporcie. Nie różnimy się zbytnio od sportowców innych dyscyplin szprycujących się niedozwolonymi środkami (u nas ktoś próbuje? ;), montującymi niedozwolone modyfikacje w sprzęcie (np: kolarstwo i mikrosilniczki elektryczne) i ubiorze (skoki narciarskie) lub stosujących faule i inne niedozwolone praktyki.
Dodatkowo godząc się na zmniejszenie ryzyka kolizji przez użycie FLARM zmieniliśmy znacząco oblicze rywalizacji w szybownictwie – kto chce ma multum dodatkowej informacji o konkurentach i  ich decyzjach w czasie rzeczywistym. (Plus ‘skrakowana funkcja stealth’ – cudne!)
Teraz chcemy kamerek (najlepiej z nagrywaniem dźwięku – i weź tu se człeku poklnij w duszeniu lub pomódl się dziękczynnie na głos w ‘piątce’ nie mówiąc o dłubaniu w np uchu ;) i coraz bardziej skomplikowanych procedur na linii startu. Ograniczamy sobie nasze wolności w sporcie który tak kojarzy się z wolności w imię niedopuszczenia do nieczystej gry. Smutne.
Oszustewek i nieczystej gry bywa dużo. Jeżeli walcząc z nimi posuniemy się zbyt daleko obawiam się że wylejemy dziecko z kąpielą – czyli zabijemy przyjemność z latania w zawodach szybowcowych. Nie jestem ‘wyczynowcem’. Latam czasem w zawodach głównie dla przyjemności latania niekiedy ambitnych tras czasem w trudnych pogodach i porównywania się z innymi w takich warunkach. Także dla nauki od lepszych pilotów i spotkań z fajnymi ludźmi.
Mam prośbę do zacnych kolegów z KS i zawodników – cokolwiek nie wymyślicie, zostawcie odrobinę miejsca na przyjemność z latania. Dla pewnego odsetka pilotów zawody to także urlop wypoczynkowy
32
Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP / Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez marek.sawczuk dnia Październik 14, 2018, 19:35  »
Niezależnie od spraw samego przebiegu zawodów od strony zawodniczej, warto dodać coś dla organizatora: obowiązek zgłoszenia wyniku zawodów do rankingu IGC zgodnie z bieżącymi wymogami tych zgłoszeń, na przykład pod rygorem konieczności zwrotu wpisowego?
33
Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP / Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez A.Łończuk dnia Październik 13, 2018, 14:13  »
Ad. EM - absolutnie nie przekonuje mnie ograniczenie ilości "wciśnięć" EM podczas konkurencji. Uważam to za sztuczne regulaminowe ograniczenie możliwości latania wg własnej koncepcji, rewidowania jej czy poprawy ewidentnie słabego odejścia. Jako pilot na pewno do konieczności pamiętania o tym jaki czas miało wciśnięcie guzika nie chcę dokładać szufladki na to ile razy go wciskałem czy świadomości, że teraz to muszę polecieć bo już nie mam wciśnięć - niezależnie od tego, że moje obserwacje pogody mówią, że jednak się poprawia.

Co do innych rzeczy - słucham dalej  :)
34
Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP / Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Izydor dnia Październik 13, 2018, 10:00  »
Coraz bardziej, przekonują mnie kamerki z rejestracją dźwięku .
Obawiam się, że bez tego do wyliczeń i zawieszeń będą równi i równiejsi.
Realnie do wykonania
1. START złoty, EM
2.KONKURENCJA min. 100pkt jeśli przynajmniej jeden zawodnik przeleci 100km
35
Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP / Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Lukasz Blaszczyk dnia Październik 12, 2018, 19:59  »
Uzupełnienie moich postulatów:

Ważenie wszystkich klas na SMP (tak samo istotne jak w klasie CLUB).
Aspekty pozytywne:
- równe szanse,
- realniejsze wyniki końcowe.

Cisza radiowa na Mistrzostwach Polski, (wprowadzenie kary dyskwalifikacji w całym sezonie za używanie radia w celach taktycznych, wyrywkowe sprawdzanie kabiny przed i po locie - tu deklarowanie dodatkowego radia jeśli jest i deklarowanie radia z opcją nasłuchu z drugiej częstotliwości, zakładanie kamerek (5 do 10 kamerek zakupionych za finanse z ministerstwa lub zrzutka) zawodnikom latającym ewidentnie razem wg. uwag od innych zawodników lub wglądu w igc, chciałbym dodać, że często będzie trudno udowodnić nieregulaminowe używanie radia lub innych zabawek ale podniesienie świadomości o możliwości dyskwalifikacji w sezonie szanującym się zawodnikom powinno dać wystarczająco do myślenia ile można stracić w razie wpadki - życie zwykle samo zweryfikuje takie przypadki).
Aspekty pozytywne:
- wyłonienie indywidualnego Mistrza Polski,
- podniesienie umiejętności latania indywidualnego (w parach które latają kilka lat z rzędu w reprezentacji może dojść do zatracania umiejętności latania indywidualnego jeśli jeden z zawodników w układzie tej pary jest przeważającym MASTEREM a drugi SLAVEM),
- rozbicie peletonów,
- ograniczenie "latania na ogonie kolegi"
- silniejsza koncentracja na treningu reprezentacji na zawodach KZS, RZS, treningu indywidualnym i zgrupowaniach na dostępnej łączności radiowej po dobrym treningu indywidualnym na MP.

Event Marker, możliwy start dopiero 10 min od kliknięcia event marker w oknie czasowym 5 minut na start, max 3 krotne użycie event marker w dniu lotnym wg. wspomnianego schematu.
Aspekty pozytywne:
- rozbicie peletonów,
- ograniczenie "latania na ogonie kolegi".

Kary za niebezpieczne manewry.
Aspekty pozytywne:
- wzrost bezpieczeństwa,
- podniesienie świadomości o konsekwencjach wypadków (prezentacja 5 minut po każdej odprawie - wylosowani zawodnicy na odprawie inauguracyjnej na każdy dzień przygotowują krótkie prezentacje z tematów związanych z bezpieczeństwem)

BL
36
Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP / Odp: Kalendarz 2019 - Informacje.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez RB dnia Październik 11, 2018, 23:52  »
Hej. Pierwsze informacje na temat planowanych terminów i organizatorów. Zaznaczam od razu, że informacje mogą jeszcze ulec zmianom - lecz mam nadzieję, że będą to już tylko korekty terminów dotyczące główne RZSów.

18.05-26.05 - GCC Prievidza Termin wymaga potwierdzenia.
31.05-09.06 - SMP Klub A Lisie Kąty.
13.06-23.06 - SMP 15m + RZS Klub A Ostrów Wlkp
29.06-07.07 - RZS Klub A Bielsko Biała
11.07-21.07 - KZS 18m + RZS Klub A/B + SMPK Klub A Ostrów Wlkp.
26.07-04.08 - RZS Klub A/B Lisie Kąty

14.08-25.08 - SMPO Leszno + Leszno Cup (klasy do potwierdzenia)
14.08-25.08 - SMPJ + KZS Std + RZS KlubA/B Częstochowa

Niestety nie udało się uniknąć na siebie nałożenia zawodów pod koniec sezonu. Wynika to głównie z zablokowania terminu dla SMPO przez większą część maja (Słowacja + treningi + EGC).

Propozycje korekt? Ale raczej takich o kilka dni niż o kilka miesięcy.


Dzisiaj AK Prievidza potwierdził termin dla GCC Prievidza 2019 klub A w dniach 18-26.05.2019. Dzięki Komisjo za umieszczenie SMP klub A po tym terminie. Zapraszamy na dobry trening przed Mistrzostwami. Strona www.GCC2019.pl ruszy niebawem. Można pomału zgłaszać zapotrzebowanie na Oazę i zadawać pytania na dah@interia.eu.
37
Sprawy aeroklubowe / Odp: Posiedzenie Rady m Leszno na żywo w sprawie AL i CSS
« Ostatnia wiadomość wysłana przez tomkrok dnia Październik 11, 2018, 21:56  »
Niuanse są takie, że projekt porozumienia tutaj przedstawiony różni się od tego podpisanego..   Faktycznie sprawa umowy użyczenia wygląda trochę tak jak to kiedyś bywało w Radiu Erwań :)
38
Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP / Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Bogdan Dorozko dnia Październik 11, 2018, 21:36  »
Ja widzę to tak:
Flarm - obowiązkowo stealth mode włączony. Jeśli modele 90XX hackują skrypt stealth KS powinna wystąpić do producenta o wersję soft z prawidłowo działającym modem. Jestem pewien, że otrzyma FOC. Każdy zawodnik SMP ma obowiązek używać tej wersji oprogramowania podczas zawodów - żaden problem aby to sprawdzić. Zmiana wersji podczas zawodów = dyskwalifikacja na min. sezon + szlaban na powołanie do kadry.
Kamera - nie widzę tego zupełnie. Mam wiele filmów z kabiny, generalnie za wąski kąt widzenia aby móc ocenić co się wydarzyło. Zapis igc jest w większości przypadków wystarczających aby właściwie ocenić co się wydarzyło i kto zawinił.
Kary za niebezpieczne latanie - jestem za. Ale problem jest w nas wszystkich, zarówno jeśli chodzi o niebezpieczne lub zbyt  agresywne latanie ale również piętnowanie kolegów, którzy tak latają. Piszecie, że w Czechach pilot został wyrzucony z zawodów za niebezpieczne latanie. W Stalowej Sędzia na odprawie pokazał sytuację, w której jeden z zawodników wykonywał takie manewry, że nóż się w kieszeni otwierał. Sędzia pokazał, że tak nie wolno ale ukrył znaki chuligana i czuł się bardzo niekomfortowo ujawniając je na żądanie zawodników. Jest różnica?
Cisza radiowa / zakaz latania w teamach - z bólem ale jednak nie. Trzy powody: 1) trudne do wyegzekwowania 2) wolę teamy 2-3 osobowe niż peletony z 20-stoma szybowcami, zwłaszcza na bezchmurnej 3) latanie w teamie to też umiejętność, której trzeba się nauczyć. Reprezentanci na WGC i EGC startując na SMP muszą mieć szansę wspólnego latania. Zakazując im tego skazujemy ich na gorszy wynik. 
Peletony - podoba mi się start w slocie: min. 10 i max. 15 min. po wciśnięciu event markera. Przy max 3-krotnej możliwości wciśnięcia event markera.
39
Sprawy aeroklubowe / Odp: Posiedzenie Rady m Leszno na żywo w sprawie AL i CSS
« Ostatnia wiadomość wysłana przez RB dnia Październik 11, 2018, 20:34  »
Ciekawy i obiecujący ruch, przerywający bezruch. AL pod parasolem miejskiej spółki będzie miał swobodę działania. Zalety - solidne umocowanie spółki i potencjał ludzki AL...
Rysiu, na razie AL traci z końcem roku prawo użytkowania swojej obecnej siedziby a perspektywy na podpisanie nowej umowy CSS - AL dotyczącej naszej obecności w tzw. "murowanym hangarze" wyglądają bardzo źle..


W Porozumieniu Trójstronnym jest taki passus:

9. Pod warunkiem zawarcia przez Miasto Leszno umowy dzierżawy hangaru z CSS AP i na zasadach określonych w§ 2 ust. 6 i 7 CSS AP zobowiązuje się oddać w użyczenie Hangar na rzecz Aeroklubu Leszczyńskiego na okres wskazany w §2 ust.6. Umowa użyczenia Hangaru przez Aeroklub Leszczyński zostanie zawarta w terminie 14 dni od dnia uprawomocnienia się decyzji o wygaszeniu użytkowania części miejskiej lotniska.


Pewnie nie znam wszystkich niuansów, ale życzę Wam jak najlepiej.
40
Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP / Odp: Kalendarz 2019 - Informacje.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Izydor dnia Październik 11, 2018, 19:52  »
To już wiemy, że planujesz udział w obydwu imprezach
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 10