Forum.Szybowce.Com

Gość


Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 10
31
SZYBOWCE / Odp: Szkolenie szybowcowe Kielce-Masłów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Marek Niewiadomy dnia Listopad 18, 2018, 20:01  »
Cześć,
nie wiem jak AKi działał w 2018, ale miałem okazję polatać tam w 2015, 2016 i powiem Ci, że było ekstra. Jak byli chętni do latania to latanie było zawsze. Lotnisko duże i bezpieczne, z wyciągarki można latać na termikę, a pogoda na długie przeloty wyśmienita.
32
SZYBOWCE / Szkolenie szybowcowe Kielce-Masłów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Sholay dnia Listopad 18, 2018, 17:26  »
Przymierzam się do zrobienia podstawowego szkolenia szybowcowego w przyszłym roku.

Mieszkam w Warszawie, ale młodość spędziłem gapiąc się na lotnisko w Masłowie.

Rozważam zapisanie się na kurs teoretyczny gdzieś w Warszawie, a szkolenie praktyczne zrobić w Kielcach. Lotnisko jest ładnie położone, mieszkałbym z dziećmi u mamy - wszyscy byli by zadowoleni.
Teraz pytania:
1. Czy ktoś coś wie o lotnisku i aeroklubie - w sensie atmosfery, układów, wygody do lotów itp.
2. Czy łatwo potem tam latać - ma ktoś jakieś doświadczenia z dostepnością szybowców, samolotu do wyciągania itp.? Pytam o informacje z pierwszej, drugiej ręki - flotę widzę na ich stronie.
3. Czy lepiej robić teorię w weekendy w Warszawie w klasie, czy może 'distance-learning' u Kielczan? Z tego co wiem, różnie bywa z jakością nauczycieli i nie wiem czy ta opcja stacjonarna jest warta wyższej kwoty. Zwłaszcza, że dla tych, co robią praktykę gdzie indziej zwykle dolicza się parę stów.

Pytam, bo nie widziałem zbyt wielu opinii o Masłowie. A może jednak lepiej w Warszawie, Radomiu albo Siedlcach robić?

&
33
SZYBOWCE / Odp: Wymagany nalot do rozpoczęcia szkolenia na instruktora szybowcowego?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez andrzej dnia Listopad 17, 2018, 18:40  »
Myślę że 500h wylatane w ciągu 5-7 lat jest ok
34
Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP / Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Andrzej Czop dnia Listopad 17, 2018, 12:01  »
Bardzo podoba mi się pomysł liczenia czasu sumarycznego jak w kolarstwie.
Jednak jak to liczyć w konkurencjach obszarowych? 8)

bardzo prosto - prędkość odnieść do zwycięzcy i przeliczyć wg tego % czasy

co do pomysłów - bardzo podobają mi się zasady Euroglide: https://www.euroglide.nl/rules.html
Można je zrobić mniej hardkorowe - np. wybrać konkretne lotniska i zabezpieczyć tam holówki, ale generalnie idea jest tak pomyślana że praktycznie nie da się tam lecieć w tłumie i można wygrać na DG 300 z Nimbusem 4 :). Sytuację na wyścigu można oglądać on-line do woli i nie trzeba wprowadzać żadnych opóźnień
35
Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP / Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Dzida dnia Listopad 17, 2018, 09:50  »
Bardzo podoba mi się pomysł liczenia czasu sumarycznego jak w kolarstwie.
Jednak jak to liczyć w konkurencjach obszarowych? 8)
36
SZYBOWCE / Odp: Wymagany nalot do rozpoczęcia szkolenia na instruktora szybowcowego?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Luzak dnia Listopad 17, 2018, 09:50  »
OK, wiec jakie doświadczenie i ile godzin powinien mieć wg. Was kandydat na instruktora?
Jakieś minimum powinno przecież być.
 Choć nadal się obawiam, że nawet jak je ustalimy na 3000h, to zaraz ktoś się znajdzie, kto uzna, że kandydat mający 3001h ma tych godzin za mało, bo tylko 1h powyżej minimów ;)
37
Szybowce / Kupię szybowiec PW - 5 i wózek szybowcowy.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Glider dnia Listopad 17, 2018, 09:17  »
Kupię szybowiec typu PW - 5 z przyczepą lub wózek szybowcowy typu Krakus albo inny otwarty uniwersalny wózek szybowcowy.
Zainteresowane osoby proszę o kontakt na adres mailowy aws.sp.zoo@o2.pl lub na nr telefonu 500015707.
 
38
Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP / Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez SebKaw dnia Listopad 16, 2018, 10:08  »
Obecna sytuacja nie podoba się wielu zawodnikom.
 Podczas spotkania "Dzień szybownika" w Austrii koledzy mocno się dyskutowali wprowadzenie markerów startu , markerów startu z 10 minutowym wyprzedzeniem, slotów startowych ( do ich testowania wybrano bardzo zły dzień w Ostrowie bo starty były opóźnione i było mało czasu na konkurencję ) ,  a także punktów za prowadzenie podobnych do systemu w paralotniach. To ostatnie wymaga oprogramowania i utworzenia zrozumiałego algorytmu ale według autora prezentacji z wykorzystaniem komputerów dość łatwo to zrobić.
Jeśli ktoś czytał Soaring - Kevin Atkinson UK mocno promuje wprowadzenie zmian zmuszających do indywidualnego latania. Oczywiście te same tematy jak wyżej są już rozważane plus możliwość startu z cylindra na zasadach AAT. Start liczy się w dowolnym miejscu w obszarze 5 - 10 km średnicy po naciśnięciu markera. Można ustalić, czy ten marker ma być w momencie startu czy tak jak w poprzedniej propozycji 10  - 15 minut przed startem. ( moim zdaniem jeśli nie ma limitu przyciśnięć markera - 10 minut na bezchmurnej to mało. Oznacza to , że można wypuścić na 5 minut i polecieć za innymi  - to właśnie taki optymalny próg na wypuszczanie)
W UK rozgrywają zawody na trasach skracanych według współczynnika szybowca. Szybowce słabsze nie lecą do punktu a zawracają wcześniej dotykając Cylindra odpowiednio powiększonego. Powoduje to, że latając równo szybownicy gorszych szybowców są przynajmniej 50% czasu liderami wyścigu. Ten system miął pewną wadę, bo szybowce słabsze miały dużo większą możliwość wyboru trasy pod szlakami niż szybowce latające do konkretnego punktu, który niekoniecznie pod szlakiem się znajdował. Zaproponowano więc by nieco to zrównoważyć poprzez wprowadzenie do ustalania trasy wirtualnego szybowca o jeszcze większym współczynniku  niż najlepszy szybowiec w klasie i w ten sposób te lepsze szybowce również lecą do dużego obszaru ( łuku a nie punktu ) i umożliwia im to tak samo łatwiejsze dopasowanie toru lotu do warunków.   
 
Aku Jakkola (Fin)  odbierał we środę szybowiec z Międzybrodzia i przy okazji też sobie podyskutowaliśmy. Tu obecną sytuację koledzy upatrują w konserwatywnym regulaminie, który promuje zachowawcze latanie. Dużo więcej można stracić w konkurencji niż zyskać wygrywając. Bardzo dobry rezultat jest spłaszczany i to nie podlega dyskusji. Takie było założenie układających punktację tylko pytanie czy słuszne. Dodatkowo bardzo nieproporcjonalnie punktacja promuje dystans w konkurencjach odległościowych w porównaniu do lepszej predkości w konkurencjach prędkościowych.   Zmieniły się czasy od pierwszych zawodów w których szybowce były słabe i nie latąły pod wiatr, nie wracało się na lotnisko z trasy a prognozy pogody były bardzo neiprecyzyjne. A więc Finowie proponuja:
- Zaprzestać rozgrywania konkurencji odległościowych. Zadania tak maja być układane, by dało się dolecieć do mety.
- Wprowadzić bonusy za wygraną. W zawodach Grand Prix wygrana jest mocno promowana i powoduje to , że zawodnicy muszą walczyć o swoje miejsce. Trzeba non stop próbować wyprzedzić innych bo przylot za innymi nie jest punktowany. W efekcie zawodnicy testują wiele możliwości na trasie bo wożenie się do mety w zawodach Grand Prix niewiele daje.
- Propozycje ( trochę moja )  by podobnie jak w żeglarstwie stosować odrzucenie najgorszego rezultatu czyli punktacji z  najgorszego z wyścigów. Może to być taki sam regulamin punktowy jak do tej pory, ale lepiej by było zastosować współczynnik dnia = 1 dla każdej konkurencji. Dla kogoś kto miał zły dzień na zawodach jest to ogromna szansa a komuś kto lata równo, ale nie wygrywa nieco pogarsza to wynik.
- Kolejna , moim zdaniem rewolucyjna zmiana to liczenie czasu sumarycznego z całych zawodów podobnie jak w wyścigu etapowym, np w kolarstwie. Można premiować czasem wygraną danego dnia czy etapy konkurencji.  Na koniec zawodów wszystko jest jasne. np - trzeba przylecieć 10 minut szybciej w ostatniej konkurencji by wygrać.  Lądowanie w polu to np stała kara 30 ( 45) minut. Podobnie przylot 30 minut po zwyciężcy jest już równo punktowany.  Można też odrzucać najgorszy wynik. Mnie osobiście bardzo się ten pomysł podoba bo punktacja jest bardzo prosta. Nie spłaszcza punktacji za długie konkurencje. Do tego rozwiązania również nie liczymy konkurencji zakończonych polem przez wszystkich. Powoduje to, że bardziej opłaca się zawodnikowi poczekać, poszukać innego rozwiązania niż w peletonie walić wprost do pola w wątpliwej pogodzie. 

Nie wiem jakie są propozycje ze strony Niemców, a tak po prawdzie to oni mają w FAI najwięcej do powiedzenia. Niemniej gdyby się tym zająć, to mamy odpowiednio wielu delegatów zaprzyjaźnionych  by zmiany wprowadzić przynajmniej jako opcje do testowania. 
SK
39
Szybowce / SPRZEDAM Szybowiec G-103 TWIN ASTIR
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Aeroklub Nowy Targ dnia Listopad 16, 2018, 10:05  »
SZYBOWIEC TWIN ASTIR
Rok produkcji: 1979
Numer seryjny:3230
Całkowity nalot: 3887
Rozpiętość skrzydeł: 17,5 m
Radio: FSG40S 118-135,975 MHz
Cena : 87 000zł

Szybowiec w bardzo dobrym stanie technicznym, bez wypadków.
40
Elektronika szybowcowa / Odp: Logger Logstream FR-1 - opinie uzytkownikow poszukiwane
« Ostatnia wiadomość wysłana przez karolzurek dnia Listopad 15, 2018, 09:00  »
Używam bluetooth Android-Logstream, nie mam doświadczenia z kablem, ale jest dziura :) w logerze (rj) więc pewnie jakoś działa, aczkolwiek nie sprawdzałem.
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 10