Forum.Szybowce.Com

Gość


Ostatnie wiadomości

Strony: 1 ... 7 8 9 [10]
91
Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP / Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez VARIOM dnia Październik 26, 2018, 18:14  »
Z tego co doczytałem najlepszy skanuje 100 do 100 kanałów na sekundę przy ponad 3000 kanałów to daje  ponad 30 sekund, oczywiście kiedy wyłapie już zajmowany kanał to zatrzymuje skanowanie , a jeszcze kwestia udowodnienia ze to obywatel X i obywatel Y korzystają z radia, dochodzą jeszcze przenośne radyjka pracujące w kilku pasmach z nadawaniem cyfrowym i kodowaniem transmisji !!

92
Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP / Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Andrzej Czop dnia Październik 26, 2018, 15:22  »
Antena 10m i zasięg 100 km realny. Albo szybowiec "szpiegowski" w trakcie konkurencji  ;)
Jak obowiązuje cisza to raczej dużo do odsłuchania nie jest, a poza tym kluczowe jest chyba to co się dzieje w trakcie startu lotnego. Myślę że z technicznego punktu widzenia nie jest to duży problem, większy problem to chyba kwestia przekonania uczestników wyścigów  :)
93
Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP / Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez JJay dnia Październik 26, 2018, 15:09  »
Andrzeju a jaki zasięg maja te skanery i kto miałby analizować te nagrania z kilku godzin lotu?
94
Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP / Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Andrzej Czop dnia Październik 26, 2018, 14:53  »
...

Wymóg ciszy radiowej był już wpisany w regulamin = dla przypomnienia w załączniku Regulamin Zawodów z 2009 r. punkt 5.3.1  - zniesiony kilka lat później własnie z braku możliwości kontroli przestrzegania tego zapisu.

Rozwiązanie jest dostępne np.  http://spotter.pl/index.php/pl/strefa_skanera/czestotliwosci/lotnicza_pasja_jeden_krok_dalej_-_skaner_nasluchowy,116.html

Można nagrywać wszystko. Są skanery które potrafią podsłuchiwać kilka kanałów jednocześnie z całego zakresu częstotliwości lotniczych / CB radio
95
Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP / Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez VARIOM dnia Październik 26, 2018, 09:54  »
Łukasz tak czytałem, post umieściłem jako zaproszenie do dyskusji jak ten problem rozwiązać -  wcześniej już sygnalizowałem ze stosowanie kamerek  czy rejestratorów dźwięku jest rozwiązaniem wzbudzającym olbrzymie kontrowersje - prosty przykład - zawodnik nie zgadza się na montaż kamerki czy rejestratora, lub kamerka "wyłącza" się w trakcie lotu - jak wygląda dalej procedura - to nie jest tylko stworzenie paragrafu ale zapewnienie pełnej ciągłości prawnej - tutaj nie można stosować rozwiązań które mogą być dowolny sposób interpretowane - podobnie jak wprowadzenie flarma - w regulaminie jest zapis że ma być -a dalej to już tylko kwestia interpretacji  - fizycznie jest ale np. nie musi działać lub być podpięty pod zasilanie.... a jak nie działa to jaka jest dalsza procedura - zawodnik może lecieć czy nie może - np. w trakcie zawodów urządzenie uległo uszkodzeniu  - co dalej    -  rozwiązań nie ma zapisanych w regulaminie a to rodzi kwestie  interpretacji indywidualnej  a co z tym związane  ze o wynikach MP będzie decydował Sąd

Wymóg ciszy radiowej był już wpisany w regulamin = dla przypomnienia w załączniku Regulamin Zawodów z 2009 r. punkt 5.3.1  - zniesiony kilka lat później własnie z braku możliwości kontroli przestrzegania tego zapisu.
96
Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP / Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Lukasz Blaszczyk dnia Październik 25, 2018, 21:43  »
Marek -  słusznie zauważył ze zastosowanie EM bez Ciszy radiowej nie wiele zmieni , problemem pozostaje nie tyle co wprowadzenie zakazu używania radia do celów taktycznych  wraz z określeniem kary ( np. dyskwalifikacja w danym dniu lotnym ) ale jak wyegzekwować !!!

Rozwiązania :
 1 . Zakaz i apelowanie o sportowe podejście do rywalizacji.
 2.  Zastosowanie metod pozwalających na wykrycie i udowodnienie przewinienia

W przypadku p. 2 mamy do czynienia z rozwiązaniem metody kontroli przestrzegania zakazu..

Możliwe środki

1. Donos od innych uczestników zawodów
2. Skanowanie częstotliwości  wraz z nagrywaniem całej korespondencji
3. kamerka z zapisem obrazu i dźwięku z kabiny
4. Rejestrator audio wrzucany losowo do kabiny przed startem np. 10 pilotom

Może macie pomysły na inne rozwiązania !!

Wypisałem tylko metody , nie uważam że są idealne = szczególnie rejestracja dźwięku i obrazu w kabinie w moim odczuciu zbyt daleko wkracza w nasze prywatne życie, oraz zastanawiałem  jak przejrzeć zapis video z kilkudziesięciu  kamerek!!!!


Drugi istotny punkt : Kary za niebezpieczne manewry podczas lotu
Zapisy elektroniczne z przebiegu lotu pozwalają na dosyć dokładne ustalenie położenia pozycji szybowca i na  tej bazie można ustalić który z pilotów doprowadził do niebezpiecznej sytuacji -ale tylko  przy wykorzystaniu urządzenia certyfikowanego = Loger z kalibracją sondy barometrycznej oraz zapis maksymalnie co 2 s ale zalecane 1s.
Zapisy z urządzeń bez sondy barometrycznej korzystające z wysokości na bazie  GPS są obarczone znacznym  błędem (przekraczającym 100 m)
Wprowadzenie takiego wymogu będzie wymuszało odejście od używania starszych rejestratorów = np. Volksloger  przy zapisie 2 s , pozwala na zarejestrowanie maks 5 = 6 godzin lotu.

ZM
 

Zbyszek przeczytaj/zerknij jeszcze raz na moje ostatnie postulaty (nie będę ich wstawiał tu trzeci raz) razem "do kupy" wzięte i masz na większość odpowiedź jak mogłyby wyglądać, sprawiedliwe, indywidualne i adekwatne do umiejętności Mistrzostwa Polski wyłaniające Mistrza Polski. Zawiera się w nich dokładnie to o czym teraz zaczynasz pisać. Dodam tylko, że kamerki czy rejestratory głosu montujemy podejrzanym a do ich analizy przystępujemy jeśli jest taka potrzeba (program do obróbki filmów ma możliwość edycji skali dźwięku i zerkamy tam gdzie pojawia się plik o wyższym stopniu decybeli - nie potrzeba przeglądać cały film czy plik mp3 - 5 minut sprawdzania jednego zapisu). W tym systemie działa idealnie EM z czasem opóźnienia.

Wydaje mi się, że system ten jest "możliwy".

BL
97
SZYBOWCE / Odp: Loty warunkowe
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Łyku dnia Październik 25, 2018, 13:05  »
Cześć,

a czy Komisja Szybowcowa ma jakąkolwiek możliwość interwencji w AP w tej sprawie?

P.
98
Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP / Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez VARIOM dnia Październik 25, 2018, 12:53  »
Marek -  słusznie zauważył ze zastosowanie EM bez Ciszy radiowej nie wiele zmieni , problemem pozostaje nie tyle co wprowadzenie zakazu używania radia do celów taktycznych  wraz z określeniem kary ( np. dyskwalifikacja w danym dniu lotnym ) ale jak wyegzekwować !!!

Rozwiązania :
 1 . Zakaz i apelowanie o sportowe podejście do rywalizacji.
 2.  Zastosowanie metod pozwalających na wykrycie i udowodnienie przewinienia

W przypadku p. 2 mamy do czynienia z rozwiązaniem metody kontroli przestrzegania zakazu..

Możliwe środki

1. Donos od innych uczestników zawodów
2. Skanowanie częstotliwości  wraz z nagrywaniem całej korespondencji
3. kamerka z zapisem obrazu i dźwięku z kabiny
4. Rejestrator audio wrzucany losowo do kabiny przed startem np. 10 pilotom

Może macie pomysły na inne rozwiązania !!

Wypisałem tylko metody , nie uważam że są idealne = szczególnie rejestracja dźwięku i obrazu w kabinie w moim odczuciu zbyt daleko wkracza w nasze prywatne życie, oraz zastanawiałem  jak przejrzeć zapis video z kilkudziesięciu  kamerek!!!!


Drugi istotny punkt : Kary za niebezpieczne manewry podczas lotu
Zapisy elektroniczne z przebiegu lotu pozwalają na dosyć dokładne ustalenie położenia pozycji szybowca i na  tej bazie można ustalić który z pilotów doprowadził do niebezpiecznej sytuacji -ale tylko  przy wykorzystaniu urządzenia certyfikowanego = Loger z kalibracją sondy barometrycznej oraz zapis maksymalnie co 2 s ale zalecane 1s.
Zapisy z urządzeń bez sondy barometrycznej korzystające z wysokości na bazie  GPS są obarczone znacznym  błędem (przekraczającym 100 m)
Wprowadzenie takiego wymogu będzie wymuszało odejście od używania starszych rejestratorów = np. Volksloger  przy zapisie 2 s , pozwala na zarejestrowanie maks 5 = 6 godzin lotu.

ZM
   
99
Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP / Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez PG dnia Październik 22, 2018, 19:46  »
Dodam, że "stealth mode", ze względu na OGN, ma sens w połączeniu z opcją "no tracking"... 
100
Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP / Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Izydor dnia Październik 22, 2018, 07:28  »
Tak sobie myślę, że EM wyklucza z peletonu ludzi "środka taneli" którzy I tak sobie poradzą w lataniu samodzielnym, oni nawet mogą nie wiedzieć jakie  "Dziki w nich dżemią". Ci co się dopiero uczą mogą lecieć z dobrą mafią decydując się na jakàś karę.
Wprowadźmy te EM i zobaczmy co się stanie.
PILNE
Różnorodność klas!
KS powinna promować klasy z dostępnością sprzętu. Ostatnio na rynku szybowce 15m można kupić za Ls6-31ke a Vb- 25ke. Nie grajmy clubAgold I Silver ma jednych zawodach. Zacznijmy dokładać klasę 15m od 55ki  do ls6 mamy już parę szybowców. Im więcej klas tym mniej peletonów
Strony: 1 ... 7 8 9 [10]