Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: Wyprowadzanie samolotu z trudnych położeń.  (Przeczytany 4194 razy)

TomaszR

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Liked: 0
Wyprowadzanie samolotu z trudnych położeń.
« dnia: Październik 29, 2013, 18:12 »
Cześć :)

jakie macie pomysły na wyprowadzenie samolotu z trudnego położenia? Zakładam, ze samolot jest w takiej pozycji, że nie wiecie, jak z niej wyprowadzić, co się dzieje, co to za figura. Co robicie? :) (poza skakaniem)

Pozdrawiam :)
"When everything seems to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it" Henry Ford

SzymonStarosolski

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Liked: 16
Odp: Wyprowadzanie samolotu z trudnych położeń.
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 29, 2013, 21:27 »
Nie doprowadzam do takiej pozycji... Powietrze nie łózko, samolot nie panienka.

Po za tym od tego jest szkolenie żeby wiedzieć co się dzieje. Nie mam akrobacji nie może być mowy o figurze...
Tomek doprecyzuj pytanie, bo jest bez sensu (bez obrazy)

Mars

  • Członkowie SKN i SKJN
  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 242
  • Liked: 26
    • SKNJ
Odp: Wyprowadzanie samolotu z trudnych położeń.
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 30, 2013, 11:44 »
Chyba się za bardzo zagalopowałeś w pytaniu ;)


m..m

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 184
  • Liked: 109
Odp: Wyprowadzanie samolotu z trudnych położeń.
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 30, 2013, 13:35 »
Z położenia plecowego ZAWSZE PÓŁBECZKĄ! Wyprowadzanie półpętlą może się skończyć przekroczeniem Vne.
M..M
Pozdrawiam
Michał Grzelak

JasiuJ

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 39
  • Liked: 20
Odp: Wyprowadzanie samolotu z trudnych położeń.
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 30, 2013, 14:58 »
Rozumiem Tomek że chodzi Ci o stracenie orientacji przestrzennej np. w trakcie kręcenia akrobacji i co wtedy najbezpieczniej zrobić? To wcale nie jest takie głupie pytanie.

Mars

  • Członkowie SKN i SKJN
  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 242
  • Liked: 26
    • SKNJ
Odp: Wyprowadzanie samolotu z trudnych położeń.
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 30, 2013, 16:13 »
Jasiu, ale pytanie jest zbyt ogólne. Wszystko jest zależne od tego, co Ci przyrządy pokazują, czy prędkości spadają, czy wzrastają, co z przeciążeniem etc. Nie ma jednej sztywnej metody na wyprowadzenie z nieznanego położenia.

np. zassało Cię do CB, jest tak obszerny, że z niego bokiem nie wylecisz, najbezpieczniej jest sypnąć się w kora - wypadniesz dołem i po sprawie. No ale jeśli jesteś na plecach to co? w plecowego się sypniesz? Musisz mieć chociaż podstawową wiedzę o swoim położeniu.. inaczej dupa.

madaa

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 124
  • Liked: 24
Odp: Wyprowadzanie samolotu z trudnych położeń.
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 02, 2013, 17:25 »
np. zassało Cię do CB, jest tak obszerny, że z niego bokiem nie wylecisz, najbezpieczniej jest sypnąć się w kora - wypadniesz dołem i po sprawie. No ale jeśli jesteś na plecach to co? w plecowego się sypniesz? Musisz mieć chociaż podstawową wiedzę o swoim położeniu.. inaczej dupa.

A to z pleców nie da się "sypnąć" w normalnego korka ? :P

Mars

  • Członkowie SKN i SKJN
  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 242
  • Liked: 26
    • SKNJ
Odp: Wyprowadzanie samolotu z trudnych położeń.
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 03, 2013, 11:45 »
Fakt, da się, ale jaka szansa, że nie przekroczymy dopuszczalnych obciążeń typowego płatowca? ;)

Tomek, a jaka jest prawidłowa odpowiedź na to pytanie?

TomaszR

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 41
  • Liked: 0
Odp: Wyprowadzanie samolotu z trudnych położeń.
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 03, 2013, 17:11 »
Nie przeszkadzać samolotowi ;) On sam poleci.

Trzymać luźno drążek, natomiast sztywno ster kierunku w neutrum. Powstające opory tak nim obrócą, że ustawi się w najbardziej opływowy sposób, czyli dziobem w dół= nabranie prędkości + odzyskanie siły nośnej-> odzyskanie panowania + wyprowadzenie z lotu nurkowego :)

Pozdrawiam.

"When everything seems to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it" Henry Ford