Sekcja Samolotowa > SAMOLOTY

PPL(A) po TMG

(1/3) > >>

Alicja:
Cześć,
może ktoś z Was już to przerabiał. Jak wygląda szkolenie na PPL(A) dla pilotów, którzy mają licencję SPL z uprawnieniem TMG?
W Part-FCL mamy zapis mówiący o tym, że jeśli mamy nalot powyżej 24 godzin na motoszybowcach, po uzyskaniu wpisu uprawnienia do licencji, do PPL(A) wystarczy nam tylko 15 godzin szkolenia.

Jak to wygląda w praktyce?

uriuk:
Z tego co ja doczytalem, to 15 h potrzeba na LAPL(A), do PPL(A) jeszcze dodatkowo 10.
Dzwonilem do ULCu i tez to samo uslyszalem. Na pocieszenie, to wszystko mozna zrobic na motoszybowcu, o ile dany osrodek ma go wpisanego do programu.
Mam juz wstepnie obgadane takie szkolenie. Poniewaz lepiej jest zebrac sie w kupe w celu zwiekszenia sily przebicia, to odezwij sie pls na 792 874 856.


uriuk

noise6:
A czy mozma wiedzieć w którym ośrodku zamierzasz się szkolić? Mam tmg i ppla i chciałbym dolatac kilka godzin

kraskiewicz:
FCL.210.A PPL(A) – wymagane doświadczenie i zaliczenia

a) Osoba ubiegająca się o licencję PPL(A) musi zaliczyć 45 godzin szkolenia w locie na samolotach, z czego 5 godzin można zaliczyć na szkoleniowych urządzeniach symulacji lotu (FSTD), w tym co najmniej:
1) 25 godzin szkolenia w locie z instruktorem; oraz
2) 10 godzin czasu lotu samodzielnego pod nadzorem, w tym co najmniej 5 godzin czasu lotu samodzielnego w lotach nawigacyjnych, z czego co najmniej 1 lot nawigacyjny na odległość co najmniej 270 km (150 mil morskich), podczas którego należy wykonać lądowania z pełnym zatrzymaniem na 2 lotniskach innych niż lotnisko odlotu.

b) Szczegółowe wymagania dla kandydatów posiadających licencję LAPL(A). Osoba ubiegająca się o licencję PPL(A) posiadająca już licencję LAPL(A) musi mieć zaliczone co najmniej 15 godzin czasu lotu na samolotach po uzyskaniu licencji LAPL(A), z czego co najmniej 10 godzin stanowi szkolenie w locie zaliczone w ramach szkolenia w zatwierdzonym ośrodku szkolenia. Szkolenie to musi obejmować co najmniej 4 godziny czasu lotu samodzielnego pod nadzorem, w tym co najmniej 2 godziny czasu lotu samodzielnego w lotach nawigacyjnych, z czego co najmniej 1 lot nawigacyjny na odległość co najmniej 270 km (150 mil morskich), podczas którego należy wykonać lądowania z pełnym zatrzymaniem na 2 lotniskach innych niż lotnisko odlotu.

c) Szczegółowe wymagania dla kandydatów posiadających licencję LAPL(S) z rozszerzeniem na motoszybowce turystyczne. Osoba ubiegająca się o licencję PPL(A) posiadająca już licencję LAPL(S) z rozszerzeniem na motoszybowce turystyczne musi posiadać:
1) co najmniej 24 godziny czasu lotu na motoszybowcu turystycznym po uzyskaniu wpisu uprawnienia TMG do licencji; oraz
2) 15 godzin szkolenia w locie na samolotach w zatwierdzonym ośrodku szkolenia, obejmującego co najmniej wymagania określone w lit. a) pkt 2.
...

Jak bym tego nie czytal to wychodzi mi, ze szkolenie w tym wypadku musi obejmowac 15 godzin, w ktorych zwiera sie 10 godzin z lit a) punkt 2.
Z punktu tego wynika tez, ze to szkolenie musi sie odbyc na samolocie.

Niestety przepisy sobie a ULC sobie.

Ja mam pytanie czy jest w Polsce osrodek, w ktorym mozna to zrobic?

uriuk:
TMG robilem we Wloclawku. Motoszybowce maja tez w Koninie, Warszawie, Olsztynie i niedlugo bedzie w Opolu.
Ale jak masz kwity i chcesz tylko polatac, to nie potrzebujesz certyfikowanego osrodka, tylko sprawny motoszybowiec.
Moj stoi w Opolu :)


uriuk

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej