Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: PPL(A) po TMG  (Przeczytany 1965 razy)

Alicja

  • Członkowie Komisji Szybowcowej
  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 51
  • Liked: 2
PPL(A) po TMG
« dnia: Grudzień 06, 2016, 20:22 »
Cześć,
może ktoś z Was już to przerabiał. Jak wygląda szkolenie na PPL(A) dla pilotów, którzy mają licencję SPL z uprawnieniem TMG?
W Part-FCL mamy zapis mówiący o tym, że jeśli mamy nalot powyżej 24 godzin na motoszybowcach, po uzyskaniu wpisu uprawnienia do licencji, do PPL(A) wystarczy nam tylko 15 godzin szkolenia.

Jak to wygląda w praktyce?

uriuk

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Liked: 3
Odp: PPL(A) po TMG
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 07, 2016, 16:21 »
Z tego co ja doczytalem, to 15 h potrzeba na LAPL(A), do PPL(A) jeszcze dodatkowo 10.
Dzwonilem do ULCu i tez to samo uslyszalem. Na pocieszenie, to wszystko mozna zrobic na motoszybowcu, o ile dany osrodek ma go wpisanego do programu.
Mam juz wstepnie obgadane takie szkolenie. Poniewaz lepiej jest zebrac sie w kupe w celu zwiekszenia sily przebicia, to odezwij sie pls na 792 874 856.


uriuk

noise6

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Liked: 3
Odp: PPL(A) po TMG
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 07, 2016, 17:29 »
A czy mozma wiedzieć w którym ośrodku zamierzasz się szkolić? Mam tmg i ppla i chciałbym dolatac kilka godzin

kraskiewicz

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 327
  • Liked: 21
Odp: PPL(A) po TMG
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 07, 2016, 20:18 »
FCL.210.A PPL(A) – wymagane doświadczenie i zaliczenia

a) Osoba ubiegająca się o licencję PPL(A) musi zaliczyć 45 godzin szkolenia w locie na samolotach, z czego 5 godzin można zaliczyć na szkoleniowych urządzeniach symulacji lotu (FSTD), w tym co najmniej:
1) 25 godzin szkolenia w locie z instruktorem; oraz
2) 10 godzin czasu lotu samodzielnego pod nadzorem, w tym co najmniej 5 godzin czasu lotu samodzielnego w lotach nawigacyjnych, z czego co najmniej 1 lot nawigacyjny na odległość co najmniej 270 km (150 mil morskich), podczas którego należy wykonać lądowania z pełnym zatrzymaniem na 2 lotniskach innych niż lotnisko odlotu.

b) Szczegółowe wymagania dla kandydatów posiadających licencję LAPL(A). Osoba ubiegająca się o licencję PPL(A) posiadająca już licencję LAPL(A) musi mieć zaliczone co najmniej 15 godzin czasu lotu na samolotach po uzyskaniu licencji LAPL(A), z czego co najmniej 10 godzin stanowi szkolenie w locie zaliczone w ramach szkolenia w zatwierdzonym ośrodku szkolenia. Szkolenie to musi obejmować co najmniej 4 godziny czasu lotu samodzielnego pod nadzorem, w tym co najmniej 2 godziny czasu lotu samodzielnego w lotach nawigacyjnych, z czego co najmniej 1 lot nawigacyjny na odległość co najmniej 270 km (150 mil morskich), podczas którego należy wykonać lądowania z pełnym zatrzymaniem na 2 lotniskach innych niż lotnisko odlotu.

c) Szczegółowe wymagania dla kandydatów posiadających licencję LAPL(S) z rozszerzeniem na motoszybowce turystyczne. Osoba ubiegająca się o licencję PPL(A) posiadająca już licencję LAPL(S) z rozszerzeniem na motoszybowce turystyczne musi posiadać:
1) co najmniej 24 godziny czasu lotu na motoszybowcu turystycznym po uzyskaniu wpisu uprawnienia TMG do licencji; oraz
2) 15 godzin szkolenia w locie na samolotach w zatwierdzonym ośrodku szkolenia, obejmującego co najmniej wymagania określone w lit. a) pkt 2.

...

Jak bym tego nie czytal to wychodzi mi, ze szkolenie w tym wypadku musi obejmowac 15 godzin, w ktorych zwiera sie 10 godzin z lit a) punkt 2.
Z punktu tego wynika tez, ze to szkolenie musi sie odbyc na samolocie.

Niestety przepisy sobie a ULC sobie.

Ja mam pytanie czy jest w Polsce osrodek, w ktorym mozna to zrobic?


uriuk

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Liked: 3
Odp: PPL(A) po TMG
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 07, 2016, 20:21 »
TMG robilem we Wloclawku. Motoszybowce maja tez w Koninie, Warszawie, Olsztynie i niedlugo bedzie w Opolu.
Ale jak masz kwity i chcesz tylko polatac, to nie potrzebujesz certyfikowanego osrodka, tylko sprawny motoszybowiec.
Moj stoi w Opolu :)


uriuk

kraskiewicz

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 327
  • Liked: 21
Odp: PPL(A) po TMG
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 07, 2016, 21:17 »
Dziekuje za podpowiedz. To ze maja gdzies motoszybowiec nie swiadczy o tym, ze tam szkola rowiez do PPL(A) i to w rzeczone 15 godzin. Tego tyczylo sie moje pytanie.

uriuk

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Liked: 3
Odp: PPL(A) po TMG
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 07, 2016, 21:32 »
Z tego co wiem, to do tej pory chyba nikt tego wariantu nie cwiczyl, wiec trudno powiedziec, czy jakis osrodek szkoli (skoro nikogo nie wyszkolono). Trzeba przetrzec sciezke, a wiec naklonic jakis osrodek, zeby sie tym zajal, ewentualnie napisal IPSa. I wlasnie dlatego sugerowalem, zeby zebrac sie w kupe, bo w hurcie bedziemy mieli wieksza sile persfazji :).

uriuk

tymon_waw

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Liked: 0
Odp: PPL(A) po TMG
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 16, 2017, 01:24 »
Witajcie,

udało się finalnie komuś zrobić skróconą PPLkę po TMG? Też jestem zainteresowany takim rozwiązaniem.

Tymon

kraskiewicz

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 327
  • Liked: 21
Odp: PPL(A) po TMG
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 18, 2017, 09:21 »
Udalo sie - znam jeden, dosc swiezy przypadek.
Szkolenie odbylo sie na podstawie napisanego przez ATO IPSa.
Uznano prawidlowo, ze szkolenie ma trwac minimum 15 godzin. Wyszlo troche wiecej, ale to normalne.
ULC nie mial zadnych uwag, licencja dawno wydana.