Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: 12 MARCA godzina 12.00 Leszno, Hotel Gliding,  (Przeczytany 16372 razy)

Andrzej Czop

  • Eksperci KS
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 435
  • Liked: 200
Odp: 12 MARCA godzina 12.00 Leszno, Hotel Gliding,
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 03, 2016, 23:44 »
No to się pomyliłem  ;)
Co ja bym zrobił? Złożyłbym rezygnację, przeprosił i zwrócił kasę.

Czasami wydaje mi się, że Wam tylko o tę dotację chodzi... Trzeba pamiętać, że ona dotyczy jedynie ok 0,5% środowiska.

, jeśli nie może spłacać długu to bankrutuje, jeśli bankrutuje tracimy sporo sprzętu i sporo lotnisk.


Nie trzyma się to kupy. Dług AP wynosi coś koło 1,3 mln jak dobrze dosłyszałem relację z kongresu. Jeżeli kredyt byłby postawiony w stan wymagany do zwrotu, to AP ma dość duże pole manewru, żeby opędzić się przed komornikami. Nie rozumiem dlaczego mielibyśmy stracić wiele lotnisk i sprzętu? Czyżby długi były znacznie większe? Mając tyle majątku dobry zarządzający zlikwidowałby dług w 1 rok bez wymyślania składki dłużnej. Zły zarządzający mówił wszystkim dookoła jak jest dobrze nie czyniąc minimum minimorum żeby mieć pewność, że nikt go nie oszukuje.
Dlaczego zakładamy, że taka osoba zapewni stabilność?
Jak Bogdana Prusaczyk wygnał z GSS to napisałem, że przyjdzie 10 kolejnych i żaden nie będzie lepszy. Raczej się nie pomyliłem. A jakie było oburzenie, że Bogdan starał się wykorzystać kasę maksymalnie na latanie (nie ukradł). A tu ukradli kasę i cisza. Kogo się boicie, żeby powiedzieć prawdę wprost?

Jeszcze jedna sprawa - dotacja jest zawsze celowa. Jak się kończy próba wykorzystania dotacji na coś innego przekonał się Bogdan. Na pewno dotacją AP nie mógł łatać dziur w budżecie.


« Ostatnia zmiana: Marzec 03, 2016, 23:54 wysłana przez Andrzej Czop »

Marek J

  • Reforma AP
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 373
  • Liked: 297
  • Try not! Do or do not! There is no try!
    • KSS Jeżów Sudecki
Odp: 12 MARCA godzina 12.00 Leszno, Hotel Gliding,
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 04, 2016, 00:07 »
"Marek, bez tej dotacji AP chyba nigdy by nie było w stanie spłacać długu".

Czyli dotacja służyła temu, żeby spłacać dług?
Tyle że pod koniec spłaty stał się figiel, na powrót jest dług. Więc cały system musi trwać, żeby uzyskiwać dotacje dzięki którym będzie można spłacać dług. Do kolejnego figla.

Ten sam system działa w AR-ach.
Dzięki mieleniu kasy, system trwa, dzięki czemu można nadal mielić kasę.
Wybaczcie, mnie to już nie przekonuje.

Ten system nie tylko można, ale natychmiast trzeba naprawić.
Jeśli chodzi o ludzi - to nawet wśród obecnego Zarządu są tacy którzy mogliby to zrobić.
Ale system dba, żeby tak się nie stało.
Pzdr
MkJ
---
Latajcie!Reszta jest niczym.
Dołącz do Nas---

Karol Staryszak

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 173
  • Liked: 98
Odp: 12 MARCA godzina 12.00 Leszno, Hotel Gliding,
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 04, 2016, 00:10 »
Dotacja jest celowa ale za obsługę AP kasuje swoje i ma na etaty.

Jeśli pojawia się komornik to już tak łatwo się z tego nie jest wyplątać. Jeśli zaakceptujemy wyprzedaż majątku aby spłacić zadłużenie, to wracamy do poprzednich zarządów i prawdopodobnie za jakiś czas znowu pojawi się kolejny dług i będzie jak w jednej firmie lotniczej gdzie już wszystko jest wyprzedane.

Ktoś mi powiedział, że biegły rewident nie jest od tego żeby wykryć oszustwo finansowe, to ja się pytam kto w takim razie jest od tego? ZAP zatrudnia biegłych którzy nie byli w stanie wykryć oszustwa a wymagamy od ZAP żeby był w stanie je wykryć spotykając się raz w miesiącu i to na skypie? Raczej pohamowałbym się od stwierdzeń że członkowie ZAP coś ukradli, nie dopilnowali - ok, ale czy na pewno są w stanie tego dopilnować? Szukajmy winnych na etatach, SG jest pierwszy na celowniku, później biegli rewidenci. Nie chce nikogo bronić ale to, że z założenia ZAP nie jest w stanie wykryć oszustwa może nie jest winą ZAP tylko tego w jaki sposób statut definiuje jego ilość i działanie. Wreszcie może dlatego, że praca w nim nie jest wynagradzana.

Nie o tym jednak piszę, chciałbym zobaczyć plan grupy inicjatywnej i poznać ludzi którzy aplikują do ZAP, bo jak rozumiem spotkanie w Lesznie jest organizowane po to aby zmienić władzę w AP. Chyba, że nie kąsam intrygi? ;)

Pozdrawiam,
Karol.
Jeśli czegoś nie mogę naprawić, to znaczy że nie jest to zepsute... - Alf.

Marek J

  • Reforma AP
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 373
  • Liked: 297
  • Try not! Do or do not! There is no try!
    • KSS Jeżów Sudecki
Odp: 12 MARCA godzina 12.00 Leszno, Hotel Gliding,
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 04, 2016, 00:11 »
I jeszcze jedno.
"skoro zjazd klepnął działania ZAP to decyzja większości zapadła i może należy ją uszanować?"

Nie zgadzam się z tą sugestią opartą na błędnej tezie.
Głosów "za" było mniej niż suma "przeciw" i  wstrzymujących się.

Zatem - owszem - zjazd klepnął, ale nie była to raczej decyzja większości.
Pzdr
MkJ
---
Latajcie!Reszta jest niczym.
Dołącz do Nas---

Andrzej Czop

  • Eksperci KS
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 435
  • Liked: 200
Odp: 12 MARCA godzina 12.00 Leszno, Hotel Gliding,
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 04, 2016, 08:24 »

... Raczej pohamowałbym się od stwierdzeń że członkowie ZAP coś ukradli....


Jeżeli napisze mi ktoś z ZAP, komu został przekazany mój 1% od zdaje się 2009 r. to przestanę mówić, że "ukradli" i jeszcze przeproszę. Jak będzie trzeba to zapłacę za przeprosiny w prasie lotniczej. Niestety, z mojego punktu widzenia jest to zwykła kradzież.

Co takiego strasznie skomplikowanego jest w obsłudze dotacji i 1%, że kosztuje to tak dużą prowizję? Ja to zrobię za darmo i wszyscy zainteresowani będą mieli wgląd w rozliczenia.

przemek łośko

  • Reforma AP
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 289
  • Liked: 113
Odp: 12 MARCA godzina 12.00 Leszno, Hotel Gliding,
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 04, 2016, 08:25 »
Zacytuję wypowiedź Szymona Scieglińskiego, którą umieścił na grupie Polska Federacja Szybowcowa, na fejsbuku:

"Czytam forum szybowce.com i bardzo się cieszę że pojawił się Karol S. , bo bardzo go cenię jako mega szybownika i Mistrza Świata z Leszna ale mam wrażenie że dużo faktów w sprawie ominęło go po drodze
 :)
Wiele lat spędził w KS, więc też zapewne zna smak pracy i współpracy z ZAP. Fajnie gdyby mógł pojawić się w Lesznie. Sprawa nie obija się jednak tylko o to czy ufamy czy nie ufamy ZAP - argumentów za zmianą jest mnóstwo - jeśli jedynym pożytkiem z obecnego zarządu ma być teraz plan naprawczy i wyjście na zero AP (2018/2020 rok) to równie dobrze taki minimalny cel z dobrym prawnikiem który odstraszy komornika, zrealizuje nowy ZAP. Nasza propozycja zmiany wybiega przecież dalej poza AP, nie chodzi nam tylko o to by "uwalić" ZAP - pojawia się słowo klucz "federacja szybowcowa"(połączenie niektórych funkcji AP z funkcjami Komisji Szybowcowej co daje znacznie lepszą efektywność zarządzania dla naszej dyscypliny - jeśli do tego dorzucimy uczciwy, kompetentny, mniejszy (3, max 5 osób) zarząd, który będzie nastawiony na współprace z aeroklubami oraz na wypracowanie kompromisu w sprawie szkół z lokalnymi środowiskami - oraz audytora zewnętrznego, który badałby odpłatnie i niezależnie głównie finanse związku (zamiast Komisji Rewizyjnej która obecnie jest fikcją i się na tym krótko mówiąc nie zna i według statutu wybiera rewidentów - ledwo po studiach) = wychodzi nam już o niebo lepszy związek, któremu MSiT na pewno dotacji w takim transparentnym kształcie nie obetnie - co więcej można się postarać o większe dotacje dla naszej dyscypliny - ilość sukcesów w szybownictwie przemawia za siebie - potrzebny jest wtedy dobry lobbing z dwóch stron - PFS oraz AP - gdy patrzę na obecne dotacje to chce się śmiać i płakać - o jakich 2,6 mln ktoś mówi ? Szybole dostają mniej niż inne dyscypliny w których Polska w ogóle nie ma sukcesów - jaki to sukces? Tu przydałaby się dobra osoba do takich spraw - nie chce znowu się czepiać prezesa ale sam przyznał że to księgowa pozyskiwała najwięcej sponsorów - jakich to wiemy
 ;)
Może Marek raz jeszcze krótko wrzuci statut do tego wątku na szybowce.com tak by każdy mógł przed przyjazdem do Leszna poczytać - można tego nie znaleźć bo wątków na forum jest mnóstwo ..."

Mam dwie ręce, więc tylko dwiema się podpisuję, a chciałbym czterema ;)

Karol Staryszak

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 173
  • Liked: 98
Odp: 12 MARCA godzina 12.00 Leszno, Hotel Gliding,
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 05, 2016, 13:24 »
Niestety nie mam fejsbuka... a swoją drogą szkoda, że wiele dyskusji toczy się w różnych miejscach, to na pewno nie sprzyja przejrzystości.

Skoro wiele faktów mnie ominęło to może w telegraficznym skrócie ktoś mi je przybliży? Mógłbym wtedy ocenić czy jest ich aż tak dużo.

- Dobry prawnik odstraszający komornika... Prawnicy, sądy z założenia nie są od tego żeby upraszczać życie i załatwiać sprawy ale żeby je ciągnąć. Przeważnie mają płacone od ilości posiedzeń a nie od zakończonego dzieła. Jak komornik zainteresuje się AP to pierwsze co zrobi to poblokuje konta, później potoczy się lawinowo niewypłacalność i licytacja za grosze najłatwiejszych rzeczy do upłynnienia. Mało to firm załatwili w ten sposób? Oczywiście można się później sądzić ale patrz wyżej.
- Federacja Szybowcowa - super! Mamy kim ją prowadzić? Przecież już od paru lat przewodniczących komisji mamy z łapanki! Chyba, że o czymś nie wiem i jest mnóstwo kompetentnych kandydatów.
- Kompetentny ZAP 3 osobowy - super, zgadzam się! Kto chce być w tym zarządzie?
- Kompromisy ze szkołami - hasła, hasełka. Jak mają wyglądać te kompromisy?
- Zewnętrzny audytor - czy to nie przypadkiem to samo co biegły rewident? Rozumiem, będzie kasował 10x więcej a robił to samo. Jak znajdzie się cwana księgowa lub SG to będziemy mieli to samo co teraz.

"wychodzi nam już o niebo lepszy związek, któremu MSiT na pewno dotacji w takim transparentnym kształcie nie obetnie" - "na pewno" to umarł Jagiełło, tak mawia mój przyjaciel. Ja w tym planie nie widzę nic konkretnego co miałoby być cudownym rozwiązaniem naszych problemów.

Może dla niektórych 2,6 mln i 300 tyś dla szybowników to śmieszne pieniądze ale przynajmniej one są. Może zróbmy umowę z tymi co chcą zmieniać, że jeśli w przyszłym roku nie dostaniemy 300tyś to dopłacą ze swoich, jeśli dostaniemy więcej dostaną % od dodatniej różnicy. Fair? Inaczej, traktuje to jako wyborcze obiecanki.

- "Tu przydałaby się dobra osoba do takich spraw" (załatwiania pieniędzy) - TAK!!! ...mamy taką osobę?

Czy ktoś mógłby mi przybliżyć jeszcze jakieś fakty?

Statuty można zmieniać, zatwierdzać nowe, przepisywać. Bez ludzi nie zrobi się nic, może ich macie dlatego chciałbym ich poznać i podyskutować. Muszę po to jechać do Leszna?

Przemek, jak byś to mógł wrzucić na fejsa byłbym zobowiązany. 

Pozdrawiam,
Karol.

p.s. słyszałem, że Pani księgowa jest już na wolności... Może zrobimy pikietę z transparentami pod jej domem?
Jeśli czegoś nie mogę naprawić, to znaczy że nie jest to zepsute... - Alf.

przemek łośko

  • Reforma AP
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 289
  • Liked: 113
Odp: 12 MARCA godzina 12.00 Leszno, Hotel Gliding,
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 05, 2016, 15:03 »
Konto na fejsie zakłada się w 30 sekund. Kiedy już je masz wpisujesz w fejsową wyszukiwarkę "Polska Federacja Szybowcowa" i pach, od razu wyskakuje. Grupa liczy obecnie około 340 członków. Nie wiem, czy wiecej niż to forum, ale na pewno jest równie przejrzysta.

Ewentualna niewypłacalność AP będzie skutkiem wyłącznie zaniechań obecnego ZAP. To właśnie nowy ZAP daje wiekszą szansę mediacji z komornikami i wierzycielami niz skompromitowany stary zarząd. Co do prawników mam odmienne od Ciebie zdanie, prawie zawsze udawało mi się trafić na rzetelnych, dążących do korzystnego dla mocodawcy zakończenia sporu w możliwie najkrótszym terminie.

Federacja Szybowcowa - przyjedź, proszę do Leszna karolu. Zobaczysz, ocenisz. Może zechcesz się włączyć, a może będziesz wolał poczekać. Od kilku lat nikt się nie pali do pracy w Komisji Szybowcowej, bo niewielu zostało, którzy chcieliby współpracować z obecnym zarządem związku.

Kompromis z GSS jest dawno znany, wypracowany. Hasełkiem, czy też pozorowaniem zarządzania GSS jest to, co obecnie tam wyprawia "rada Szkoły". Pochwaliła się zyskiem za 2015 rok, o tak - który pochodzi ze sprzedaży Jaka i ubezpieczenia za rozbitego Jantara DC. Zwolniono też kilka osób. A mimo to, po odliczeniu "zysków" z pozbycia się lub utratu statków powietrznych wychodzi wielka strata operacyjna. Ilość latania spadła o kilkadziesiąt procent, szef wyszkolenia odszedł, i wielu innych rozgląda się, żeby dać nogę. Klątwa koca na recepcji, ale przede wszystkim klątwa nieczystych zagrań obecnej rady działa.

Zewnętrznego audytora wyłania się w wyniku konkursu, którego jednym z  ważniejszych kryteriów jest cena. Zgoda, ten plan nie jest tak konkretny jak zatrudnienie księgowej, która tworzy sieć subkont i kradnie pieniądze. Nie jest też tak prawdopodobna jak to, że wiedzę o tym fakcie ZAP pozyskał już w końcu ubiegłego lata.

Już w tym momencie wychodzi lepszy związek, o ile zmienimy obecny ZAP.

Nikt nic wyborczo nie gwarantuje. To byłaby przedziwna demokracja, gdyby juz teraz gwarantować cokolwiek, wyciągac zmienników, podpisywać umowy. Rozumiem, że pasuje Ci stary zarząd, bo da te 300 tysięcy, a no wy Ci nie pasuje, bo na pewno nie da tych 300 tysięcy i na pewno dopuści do jeszcze większych oszustw i strat w Szkołach. Okej, ja taki pogląd przyjmuję do wiadomości i wrzucę go bez jakiegokolwiek komentarza ze swojej strony na fejsa, na grupę Polskiej Federacji Szybowcowej.

Pikiety pod domem księgowej nie będziemy robić, ale zapytamy na Kongresie Sprawozdawczym ZAP, w którym konkretnie momencie dowiedział się o defraudacji i będziemy zadawać pytania doprecyzowujące tak długo, aż uwiarygodni się na to pytanie odpowiedź ZAP. A to w trosce o artykuły kodeksu karnego: 296 i 303.







MarekS

  • Eksperci KS
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1 431
  • Liked: 285
  • W pilotażu aerodynamika to podstawa (Mad Max)
Odp: 12 MARCA godzina 12.00 Leszno, Hotel Gliding,
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 05, 2016, 20:58 »
Karol,

Aeroklub Polski w obecnej formie nie przetrwa. Taka organizacja, działająca w ten sposób po prostu nikomu nie jest potrzebna. Najpierw księgowa, teraz CSS a potem zapewne GSS. Tam już nikt niczego nie kontroluje. Lepiej jak AP zostanie zreformowany w sposób przemyślany i zaplanowany niż miałoby się to stać nagle i w sposób niekontrolowany.

Pomysł na reformę jest: http://forum.szybowce.com/sprawy-aeroklubowe/co-dalej-ap/.
Trzeba dyskutować o koniecznych zmianach zamiast o tym co zrobić żeby tych zmian nie było. Tak się nie uda.
MS

Karol Staryszak

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 173
  • Liked: 98
Odp: 12 MARCA godzina 12.00 Leszno, Hotel Gliding,
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 06, 2016, 00:49 »
@ Marek,

przecież ja pytam kto i jakie ma konkretne pomysły i plany. To co czytam to ogólne obietnice wyborcze w stylu zmieńmy ZAP będzie lepiej.

@ Przemek,

Chyba jednak tego fejsa muszę założyć bo insynuujesz tam nieprawdziwe rzeczy ale po kolei.

Dlaczego nowy ZAP daje większą szanse mediacji z komornikami i wierzycielami?

Jak już mówiłem, federacja OK ale kto będzie jej przewodniczył?

To że nikt się nie pali do pracy w KS nie wynika ze złego ZAP, to co piszesz to demagogia. Pracy w KS jest dużo, oczekawania środowiska są jeszcze większe a w podziękowaniu jesteś oskarżany o różne przekręty. Wydaje mi się że w federacji będzie podobnie, też będzie podział na kadrę i normalnych pilotów, też będą tarcia pomiędzy właścicielami różnych szybowców, kwestie współczynników i innych nierozwiązywalnych tematów pozostaną.

Skoro kompromis z GSS jest znany to proszę w paru słowach mnie oświeć, szczególnie to z kim ten kompromis jest wypracowany? Obecnym prezesem GSS?

Czyli doszliśmy do tego że zewnętrzny audytor będzie tym samym czym byli biegli rewidenci bo wątpię że znajdzie się ktoś kto spróbuje zagłębić się w bagno po ostatniej księgowej za niewielkie pieniądze.

Wybacz Przemku ale nie widze tu nic lepszego niż jest teraz. Widzę natomiast kiełbasę wyborczą.

Nigdzie nie napisałem, że pasuje mi nowy zarząd a nawet nie można tego wnioskować z moich wypowiedzi. Jestem natomiast przeciwny pisaniu, że jak się zmieni ZAP na nowy to "na pewno" ministerstwo da więcej kasy na szybowników a dokładnie taka wypowiedź była w skopiowanym przez ciebie tekście.

Jeszcze raz napiszę, nie jestem przeciwko zmianom tylko chciałbym przeczytać konkrety i wiedzieć kto chce się podjąć tych konkretnych działań po zmianie ZAP lub stworzeniu federacji. Czy naprawdę tak trudno zrozumieć o co mi chodzi?



Pozdrawiam,
Karol.
Jeśli czegoś nie mogę naprawić, to znaczy że nie jest to zepsute... - Alf.

MarekS

  • Eksperci KS
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1 431
  • Liked: 285
  • W pilotażu aerodynamika to podstawa (Mad Max)
Odp: 12 MARCA godzina 12.00 Leszno, Hotel Gliding,
« Odpowiedź #40 dnia: Marzec 06, 2016, 07:07 »
@ Marek,

przecież ja pytam kto i jakie ma konkretne pomysły i plany. To co czytam to ogólne obietnice wyborcze w stylu zmieńmy ZAP będzie lepiej.

Przecież pisałem. Tutaj masz konkrety: http://forum.szybowce.com/sprawy-aeroklubowe/co-dalej-ap/
Masz tam konkretne projekty:
1. Zmian w statucie AP otwierających drogę do federacji
2. Projektu statutu federacji.

Czy masz jakieś konkretne uwagi do tych projektów?

Aha, żeby załączniki były widoczne trzeba być zalogowanym.

« Ostatnia zmiana: Marzec 06, 2016, 07:35 wysłana przez MarekS »
MS

przemek łośko

  • Reforma AP
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 289
  • Liked: 113
Odp: 12 MARCA godzina 12.00 Leszno, Hotel Gliding,
« Odpowiedź #41 dnia: Marzec 06, 2016, 08:10 »
Przede wszystkim nie rozumiem dlaczego kwestia rewidenta, audytora budzi Twoje emocje? To kwestia techniczna, musi być taka kontrola, tyle, że musi być faktyczna. Kto włączy sie teraz do dyskusji odniesie wrażenie, że to przez rewidenta lub audytora zniknęły z AP pieniądze, a to nieprawda - zniknęły przez brak nadzoru, czy też dokładniej: rażący brak nadzoru ze strony ZAP. Wykorzystała to księgowa i w banalnie prosty sposób okradła AP.

Ponadto, tak jak Marek wskazał, opracowane i przedyskutowane zostały kwestie statutowe: zarówno statutu AP jak i PFS. Są to konkretne zmiany, idące w konkretnym kierunku. Można się z nimi zgadzać lub nie zgadzać, ale są.

Można dyskutować o tym, kto będzie kandydatem do władz, ale nie można przed Kongresem Wyborczym ustalać: ten będzie prezesem, a ten wice, a ten skarbnikiem. I nie można z tymi ludźmi podpisywać umów, nie tylko w imieniu związku, ale także ich własnym. Nie jest to bowiem demokratyczne. I po to są spotkania, m.in. w Lesznie, aby poznać kandydatów, ich ocenę rzeczywistości. Obecnych członków Prezydium ZAP zdołałem poznać (tych aktywnych na pewno) i wiem, że nie mozna liczyć na to, że po pierwsze doprowadzą do lepszego funkcjonowania AP, po drugie, że rozumieją do czego w tej chwili doprowadzili. A doprowadzili do upadku CSS i za chwilę rozłożą GSS, doprowadzili do oszustwa i doprowadzili do osłabienia znaczenia środowiska lotniczego w całym kraju.

Nowy zarząd dlatego będzie mieć łatwiejsze zadanie w rozmowach z wierzycielami, że przynajmniej na początku dostanie od wierzycieli czas na naprawę AP. A skoro nie będą ścigać wierzyciele, to i komornicy na chwilę zaprzestaną. Będzie to może kwartał, może dwa, ale taki okres będzie. Ponadto nie można mówić o wierzycielach i komornikach w oderwaniu od kwot jakie AP jest dłużny. AP nadal ma zdolność do wyjścia z zadłużenia, ale nie warto tego przeprowadzać obecnym zarządem.

Idąc dalej: postulujemy zmniejszenie ilości członków zarządu do 3 osób. Opłacanych. Nie bedą się zajmować zarządzaniem społecznie. Będą normalnie wynagradzani i kontrolowani. W ślad za zmianami statutu musi ulec zmianie regulamin zarządu i sposób jego kontroli przez KR AP. Obecny zarząd nie sformułował zadnej strategii. Zaprezentował za to w formie pisemnej chaotyczny bełkot. Chcemy, żeby nowy zarząd sformułował czytelną strategię długookresową, ale także sredniookresową i krótkookresową. Nie będziemy tego robić za zarząd, ale dyskusją przygotujemy wcześniej pewne kierunki. Do tego także służą spotkania i dyskusje przed Kongresem. Zastępujemy zatem stan, w którym nie ma transparentnej strategii stanem, w którym się taka pojawi.

I ostatnie: środowisko GSS dobrze zna jaki jest kompromis. Przez określenie "środowisko GSS" definiuję osoby związane z Żarem, latające tam, korzystajace z tego, co daje Szkoła (i nie mogące skorzystać z tego co mogłaby dać, gdyby funkcjonowała prawidłowo). Wystarczy jechać na Żar na dłużej niż dwa dni. Powiedzmy na dwa tygodnie. Porozmawiać z ludźmi. ZAP nie ma planu na GSS innego niż redukcja kosztów poniżej zdolności do działania statutowego, niż wyprzedaż majątku, niż intrygi. Z drugiej strony jest rzesza ludzi, którzy mają pomysł na Szkołę i mają dla niej serce. Tu sytuacja jest oczywista. Z obecnym ZAP osiągnięcie kompromisu nie jest możliwe. W chwili obecnej nikt z ludzi związanych z Żarem nie będzie współpracować z p. Prusaczykiem. Więc zmiana ZAP da możliwość osiągnięcia kompromisu, który jest na wyciągnięcie ręki.




SebKaw

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 188
  • Liked: 173
Odp: 12 MARCA godzina 12.00 Leszno, Hotel Gliding,
« Odpowiedź #42 dnia: Marzec 14, 2016, 12:38 »
Ja nie studiuję dokumentów, nie szukam, a mimo to mam dość powodów by być na NIE wobez Włodzimierza Skalika i Marcina Prusaczyka.   

Np. prosze poczytać:
http://www.aeroklub-polski.pl/aktualnosci/sebastian-kawa-spotkal-sie-z-wladzami-woj-slaskiego/

Tu AP mija się z prawdą, wyjazd w Himalaje nie dostał żadnego dofinansowania z tej strony - rozeszły się gdzieś i trzeba zapytać Włodzimierza Skalika gdzie. Ja pytałem, ale moje pytania do AP i do Włodzimierza Skalika pozostały BEZCZELNIE zignorowane. Przy okazji oficjalnych spotkań, gdzie można było podbijać politycznego bębenka czy zrobić oficjalną fotkę, w ten sposób przez Skalika zostałem oszukany kilka razy.
Ze strony AP nie dostałem ostatnio zwrotu za bilety na oficjalne zawody, na to, by mi oddali pieniądze przekazane z akcji 1% musiałem czekać kilka miesięcy. Sponsor, którego tak nam reklamowano - ponoć postarał sie o niego sam Marcin Prusaczyk ( tak nam przekazał Marek Szumski i Jacek Dankowski) okazał sie fikcją. Marcin Prusaczyk pomimo, że był  wyznaczony do sprawwy dopingu, na spotkaniu w GSS wykazał sie skrajną niewiedzą, wyglądało na to, żę nawet nie zadał sobie trudu, by przeczytać korespondencję z FAI, kiedy te sprawy były najbardziej dokuczliwe dla naszych zawodników. Marcin Prusaczyk obrażając w radzie szkoły Żar jednago z prezesów LOT przyczynił się, żę straciliśmy sponsora -LOT.

Największym zarzutem wobec Skalika i Prusaczyka jest to, że w swoich politycznych celach skłócili środowisko.  Nie wiem dlaczego chcą zarzdzać AP, ale celem nie jest dobre zarządzanie. TO, leży. Spodziewam się, żę celem jest zaspokojenie ambicji politycznych, ambicji by rządzić albo, co gorsza, niejasne intersy.  ( Co z GOCŁAWIEM? Co ze zdjeciem hipoteki na Żar ? )  Nawet jeśli nie , to skutki są fatalne i jest to ich wina.

Z perspektywy Żaru, który dawał sobie radę, sytuacja znacznie się pogorszyła. Gdy zarządzał Bogdan, Żar się w końcu  bilansował, były inwestycje, przybywało sprzętu, pisano projekt unijny. Poprawiano pas. Były zawody, szkolenia. Perspektywy były bardzo ciekawe.  Teraz szkolenia robi ktoś inny, styropian zgromadzony na modernizacje termiczną szkoły chyba już wyparował, samolotów ubyło - mamy taki, który do holowania dużych szybowców z Żaru nie nadaje się ( zbyt długi rozbieg, hol Puchacza 140 km/h  - bardzo trudno pilotować na holu przy takiej prędkości szybnowiec który lata znacznie wolniej). Instruktorów nie ma, szef szkolenia odszedł.  Szybowców ubyło. Ile jest zastawione? Parking, który tak usilnie chciał sprzedawać Prusaczyk  - został i raczej szkoła dzięki temu jeszcze ma jakieś dochody. 
 
Znajda się ludzie, którzy potrafią zarządzać, niestety - nikt nie chce współpracować z Marcinem Prusaczykiem. Marcin Prusaczyk już raz nie dostał absolutorium a mimo to, na prośbę Skalika, znów wybrano go do ZAP. Przez to, że Skalik nie wyobraża sobie zarządzania AP bez Prusaczyka ( dlaczego?) tym bardziej powinien odejść. Nie zrealizowali obietnic, stracili nasze pieniądze.   
Poza tym,
składam wniosek, by kongres złożył do prokuratury doniesienie o popełnieniu przestępstwa przez podających się za zarządzających szkołą szybowcową Żar, którzy sprzedają majątek, zaciągają kredyty itp, pomimo, że w KRS wpisany jest Bogdan Drenda.

Sebastian Kawa

przemek łośko

  • Reforma AP
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 289
  • Liked: 113
Odp: 12 MARCA godzina 12.00 Leszno, Hotel Gliding,
« Odpowiedź #43 dnia: Marzec 14, 2016, 21:36 »
Sebastian,

możesz rozwinąć ten wątek z prezesem LOT? P. Prusaczyk, zgodnie z regulaminem ZAP, był i jest odpowiedzialny za pozyskiwanie sponsorów dla AP.

Nikt tego dotąd, przed Tobą, nie podnosił, ale jest faktem, że ZAP ciągle stara się skłócić środowisko. Dobrym przykładem jest szantaż, którym posłużył się w stosunku do Aeroklubu Ostrowskiego - zagroził, że przekaże tegoroczne zawody Aeroklubowi Leszczyńskiemu, jeśli AO nie odpali doli 20% za "organizację". I to świeżo po "organizacji" zawodów w Lesznie, po której pozostały kolesiowskie faktury i niesmak.

SebKaw

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 188
  • Liked: 173
Odp: 12 MARCA godzina 12.00 Leszno, Hotel Gliding,
« Odpowiedź #44 dnia: Marzec 22, 2016, 16:35 »
Być może trudno sobie to teraz wyobrazić, ale przed Prusaczykiem w szkole Żar myślano o rozwoju, remontach, funduszach unijnych itp, a nie tylko o długach, kredytach, zastawach i sprzedaży majątku. Z jakiegoś powodu Panu Prusaczykowi projekt unijny strasznie przeszkadzał. Mam taką teorię, że uzyskanie  dofinansowania unijnego wiąże się z utrzymaniem funkcji danej inwestycji przez długi czas. A to niestety przeszkadzało w manipulacji majątkiem szkoły.
 Pozyskaliśmy do rady szkoły ze strony społecznej bardzo wartościowego człowieka. Pan Jacek Krawczyk. Po to, by pomóc w rozwoju szkoły.   http://www.eesc.europa.eu/?i=portal.en.group-1-president

W czasie , nazwijmy to , walki o władze nad szkołą Żar po obraźliwych wypowiedziach Marcina Prusaczyka na temat niepełnosprawnych i własnej osoby - Jacek Krawczyk zrezygnował z uczestnictwa. Nic dziwnego, będąc poważną osobą też bym nie chciał by moje nazwisko pojawiało się w takim kontekście. Nie jest też tajemnicą, że wtedy LOT był sponsorem AP udostępniając chociażby pomieszczenia w których są biura AP czy darując przeloty na imprezy. Lataliśmy z naklejkami LOT podczas zawodów. Szybko się to skończyło. Ale trudno się dziwić, skoro przedstawiciel AP odpowiedzialny za sponsoring obraża przedstawiciela sponsora.

Sprawa Pfizera - sponsora, którego nie było. Zachwalano Marcina Prusaczyka przez rok, że znalazł nam takiego sponsora.
Gdzie wyjaśnienie zarządu AP w tej sprawie ? Widocznie teraz już nie ma się czym chwalić.
SK