Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: CSS  (Przeczytany 22927 razy)

tomkrok

  • Członkowie Komisji Szybowcowej
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 531
  • Liked: 296
Odp: CSS
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 15, 2014, 22:51 »
Puki co doprowadziliśmy do tego, że latanie w Lesznie (CSS i AL) za kilka dni zostanie zawieszone i nikt zapewne nie jest w stanie opowiedzieć jak długo ten bezruch potrwa - rozgrzebane szkolenia samolotowe staną..

tomkrok

  • Członkowie Komisji Szybowcowej
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 531
  • Liked: 296
Odp: CSS
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 16, 2014, 17:14 »
Jeszcze drobna uwaga n/t  usamodzielnienia szkół - konkretnie CSS AP - ja to rozumiem tak, że skoro Zarząd AP desygnuje do pracy w 5 osobowej Radzie CSS AP swojego Wiceprezesa (na przewodniczącego Rady), Sekretarza Generalnego oraz jeszcze jednego przedstawiciela to Szkoła nie jest pozostawiona sama sobie i AP  podtrzymuje swą odpowiedzialność za jej stan. Jeśli tak nie jest to należałoby się zastanowić czy nie ma tu jakiegoś konfliktu interesów - dodam, że członek Rady rekomendowany przez KS a będący wiceprezesem AL natychmiast zrezygnował z tej funkcji aby nie zaistniał taki konflikt czego nie można powiedzieć np. o panu Przewodniczącym Rady - obecnym prezesie Aeroklubu Zagłębia Miedziowego.

andrzej wernicke

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Liked: 11
Odp: CSS
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 16, 2014, 18:47 »
z podsumowania osób- czy jest tak że w radzie szkoły jest aktualnie więcej osób/5/ niż pracowników CSS /4/?
Moim zdaniem ktoś kto stoi z boku ze zdziwieniem przeciera oczy?

anrycho

  • Reforma AP
  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Liked: 24
Odp: CSS
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 19, 2014, 08:38 »
Drogi Marku, odnosząc się do Twojego:

"Ok. Jak już mówimy o konkretach. Za Pana Andryszczaka CSS generował stratę na poziomie 200 - 300 tys. rocznie. Czy to też nazwiesz dobrym zarządzaniem?"

Od początku mojego "Dyrektorowania" do końca - Zarządzanie było z Warszawy, księgowość była z Warszawy, ściśle współpracowałem z Sekretarzami Generalnymi i to oni mieli ogromny wpływ na to co dzieje się w CSS - Niewiarowski, ..........., Lipka, a to wyniki za lata:
- rok 2009: -164000,00 strata,
- rok 2010:    -56000,00 strata,
- rok 2011:  150000 zysk,
- szkołę zostawiłem -
z uzgodnioną spłatą 168000 za VAT, i  inne obciążenia, które wynikły z rozliczeń  księgowości Pani MG z nowym Zarządem (po 2010), spłaty były zaplanowane, jak pamiętasz w poszczególnych latach w budżetach CSS, które przygotowywałem. a ponad to:
cztery holówki sprawne, jedna w remoncie, silnik z resursem,
An2 - z resursem 120 godzin,
CAMO - rocznie 120000 przychód- pracownicy CAMO i innych działów na siebie zarabiali, koszty utrzymania majątku były jednak duże, w latach 2009 - 2011, dwunastu pracowników CSS zarabiało tyle samo co 3 trzech pracowników AP.
Nie z windykowałem 12000 pln za hotelik, nie chodzi o to bym się tłumaczył, ale to tak wyglądało.

W 2014 roku na kongresie CSS AP - (sprawy finansowych rozliczeń) PREZENTOWAŁ Sekretarz Generalny?, nie Prezes Głodek?, CSS AP dłużna Zarządowi 364000 , ale poprzez "kreatywną księgowość", czyli uwłaszczenie - dług 0,00 pln? Bez holówek, z pozyskanym An2 z około 1000 godzin resursu do dziś nie lata.
Wszyscy w Radzie i w Zarządzie wiedzieli jaki jest stan CSS-u, M.L., B.W., A.P, Ty Marku, no i wreszcie W. S. - któremu zadawałem pytania dotyczące tych rozliczeń.
Pozostawiam to bez komentarza.
Można prowadzić wiele  dyskusji na ten temat, ale:
CSS bez gospodarza, (jak Wasz Arcus) nie spełni oczekiwań,
pytanie jest jakich oczekiwań - przynosić zyski - czy pełnić misje wyznaczoną w regulaminach i innych dokumentach organizacyjnych.



MarekS

  • Eksperci KS
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1 431
  • Liked: 285
  • W pilotażu aerodynamika to podstawa (Mad Max)
Odp: CSS
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 19, 2014, 12:03 »
Ryszard,

Według zatwierdzonych sprawozdań finansowych (w załączeniu) wynik CSS w poszczególnych latach był następujący:
- rok 2008 - strata netto -294 436,95 PLN
- rok 2009 - strata netto -398 986,65 PLN
- rok 2010 - strata netto -60 200 PLN
- rok 2011 - zysk netto 151 400 PLN

Chciałbym przypomnieć, że pełniłeś funkcję Dyrektora do maja 2011 roku. Od 1. czerwca 2011 roku objął funkcję W. Głodek. W 2011 roku przełamano ujemny wynik i wobec strat w poprzednich latach osiągnięto po raz pierwszy zysk na poziomie 151 tys. zł.

Jeśli chodzi o sprzęt do holowania, którym dysponował CSS, to na dzień 7.09.2011 (z tego dnia mam raport), czyli 3 miesiące po Twoim odejściu wyglądało to następująco:
Typ,znaki              Pozostały resurs silnik
JAK-12M SP-AAB               0 h
JAK 12A SP-CAG               260 h
PZL-104 SP-EAO               105 h
PZL-104 SP-ECO                  0 h
PZL-101 SP-CKN               52 h   

Dział techniczny (CAMO i AMO):
180 tys. PLN rocznie kosztów wynagrodzeń( 150 tys + 30 tys ubezp. społ ) nie licząc kosztów pozostałych (ogrzewanie, energia el, materiały pomocnicze, urlopy, zwolnienia etc.
130 tys. PLN rocznie przychodów (CAMO i AMO) w 2012 roku
125 tys. PLN rocznie przychodów (CAMO i AMO) w 2013 roku
Strata na samym tylko dziale techniki w/g naszych szacunków wynosiła 80 - 120 tys. zł rocznie.

Ale masz rację, że nie chodzi tutaj głównie o liczby, chociaż ostatecznie one też mają znaczenie. Nie mierzy się efektywności ośrodka szybowcowego wskaźnikami używanymi w przedsiębiorstwach takimi jak przychód i zysk.

Dla mnie efektywność ośrodka szybowcowego powinniśmy mierzyć liczbą wylatanych godzin, przelecianych kilometrów, liczbą odznak, licencji, udanych zawodów, szczęśliwych, uśmiechniętych pilotów, lajków na FB itp. A więc, najważniejsza jest dla mnie misja. Ale oczywiście nie można dopuścić do straty bo wówczas zabawa szybko się kończy  ;) no i trzeba jeszcze jakiś sprzęt kupować, więc zysk powinien też być.

Odnoszę wrażenie, że tej działalności szybowcowej, która jest zresztą zapisana jako statutowa, było w ostatnich latach w CSS zdecydowanie za mało. W zamian CSS uwikłana była w poboczne działalności, które są co prawda związane z lotnictwem, ale mogą być równie dobrze pod-zlecane. Chcemy odwrócić ten trend. Skupić się wyłącznie na działalności statutowej a całą resztę zlecać na zewnątrz. Czy nam się to uda? To w dużej mierze zależy od środowiska - czy chce aby CSS była ośrodkiem czysto szybowcowym.
« Ostatnia zmiana: Październik 19, 2014, 12:10 wysłana przez MarekS »
MS

MarekS

  • Eksperci KS
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1 431
  • Liked: 285
  • W pilotażu aerodynamika to podstawa (Mad Max)
Odp: CSS
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 19, 2014, 14:12 »
W 2014 roku na kongresie CSS AP - ........, CSS AP dłużna Zarządowi 364000 , ale poprzez "kreatywną księgowość", czyli uwłaszczenie - dług 0,00 pln?

Dług CSS wobec AP (głównie z tyt. podatków i ZUS) wynosił na dzień 31.12.2013r. 103 896,91 PLN i został w całości przeniesiony na nową CSS, czyli nadal widnieje do zapłacenia.
MS

anrycho

  • Reforma AP
  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Liked: 24
Odp: CSS
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 20, 2014, 00:04 »
Marku,
nie chce prowadzić tej dyskusji tylko o cyfrach, ale zostałem do tego zmuszony!
to dlaczego w sprawozdaniu za rok 2013 ta suma 103 890, nie została zaprezentowana w sprawozdaniu Kongresowi
????
Powiem tylko, że nowe wyliczenia rozliczeń za rok 2008, 2009 nastąpiły po moim odejściu - zmieniono księgowość - zmieniono zapisy. Zawsze to "Warszawa" określała zobowiązania Ośrodków, bo rozliczała VAT całościowo!
pozdrawiam Ra

tomkrok

  • Członkowie Komisji Szybowcowej
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 531
  • Liked: 296
Odp: CSS
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 20, 2014, 06:48 »
Myślę, że dyskusja o liczbach z przeszłości nie ma większego sensu bo wszyscy pamiętamy jakie kłopoty z prowadzeniem rzetelnej księgowości miał cały AP a  raporty finansowe dla CSS pisano pod aktualne "potrzeby" biorąc dane z sufitu...  Skupmy się raczej na sytuacji obecnej i "kibicujmy" aktualnej Radzie i Zarządowi Szkoły w reanimacji działalności.

Andrzej Siembida

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 165
  • Liked: 16
Odp: CSS
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 20, 2014, 10:07 »
Myślę, że dyskusja o liczbach z przeszłości nie ma większego sensu bo wszyscy pamiętamy jakie kłopoty z prowadzeniem rzetelnej księgowości miał cały AP a  raporty finansowe dla CSS pisano pod aktualne "potrzeby" biorąc dane z sufitu...  Skupmy się raczej na sytuacji obecnej i "kibicujmy" aktualnej Radzie i Zarządowi Szkoły w reanimacji działalności.

"a  raporty finansowe dla CSS pisano pod aktualne "potrzeby" biorąc dane z sufitu"

Bardzo proszę o sprostowanie tej wypowiedzi. Jako Skarbnik AP za rzeczony okres czuję się odpowiedzialny za jakość i wiarygodność sprawozdań wówczas sporządzanych.

Bardzo proszę o przedstawienie konkretnych dowodów na poparcie tej tezy, albo o sprostowanie wypowiedzi.

tomkrok

  • Członkowie Komisji Szybowcowej
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 531
  • Liked: 296
Odp: CSS
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 20, 2014, 10:41 »
Myślę, że dyskusja o liczbach z przeszłości nie ma większego sensu bo wszyscy pamiętamy jakie kłopoty z prowadzeniem rzetelnej księgowości miał cały AP a  raporty finansowe dla CSS pisano pod aktualne "potrzeby" biorąc dane z sufitu...  Skupmy się raczej na sytuacji obecnej i "kibicujmy" aktualnej Radzie i Zarządowi Szkoły w reanimacji działalności.

"a  raporty finansowe dla CSS pisano pod aktualne "potrzeby" biorąc dane z sufitu"

Bardzo proszę o sprostowanie tej wypowiedzi. Jako Skarbnik AP za rzeczony okres czuję się odpowiedzialny za jakość i wiarygodność sprawozdań wówczas sporządzanych.

Bardzo proszę o przedstawienie konkretnych dowodów na poparcie tej tezy, albo o sprostowanie wypowiedzi.

Wiarygodność poprzedniego prezesa Zarządu CSS (i informacji przez niego produkowanych) jest taka, że obecnie słyszy się o możliwości pozwu sądowego lub doniesieniu do prokuratury... Moje stwierdzenie nie dotyczyło rzetelności  Skarbnika Aeroklubu Polskiego tylko Zarządu CSS. A poparciem tezy jest pusta kasa CSS.

Andrzej Siembida

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 165
  • Liked: 16
Odp: CSS
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 20, 2014, 11:00 »
OK, jeżeli chodzi o jakość danych przedstawianych przez byłego Prezesa CSS, to co innego. W dyskusji odnoszono się do sprawozdań finansowych badanych przez Biegłego Rewidenta, stąd moja reakcja.
Dziękuję za wyjaśnienie.

tomkrok

  • Członkowie Komisji Szybowcowej
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 531
  • Liked: 296
Odp: CSS
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 20, 2014, 11:11 »
Jak to się stało, że CSS organizując rok po  roku dwie imprezy rangi szybowcowych mistrzostw świata (z przedmistrzostwami 4 imprezy) na których normalnie zarabia się duże pieniądze stoi dziś w obliczu finansowej zapaści ?? Przecież nie kupiono nowego sprzętu (pomijam wyciągarkę), nie remontowano infrastruktury na koszt CSS, nie było żadnych inwestycji ...  Czyż nawet bez zaległych pieniędzy najemców/dzierżawców (obecnych dłużników CSS) sytuacja nie powinna być lepsza ? W ostatnich latach CSS była stawiana za wzór do naśladowania zarządowi GSS Żar podczas gdy naprawdę było chyba odwrotnie. A sprawozdania finansowe z CSS były zapewne całkiem dobre.

MarekS

  • Eksperci KS
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1 431
  • Liked: 285
  • W pilotażu aerodynamika to podstawa (Mad Max)
Odp: CSS
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 20, 2014, 18:24 »
Jak to się stało, że CSS organizując rok po  roku dwie imprezy rangi szybowcowych mistrzostw świata (z przedmistrzostwami 4 imprezy) na których normalnie zarabia się duże pieniądze stoi dziś w obliczu finansowej zapaści ??
Twierdzenie, że CSS "stoi dziś w obliczu finansowej zapaści" jest grubo przesadzone. Sytuacja jest trudna, ale nie ma podstaw do takiego twierdzenia. Problemy z płynnością spowodowane są przez nierzetelnych dłużników.

Przecież nie kupiono nowego sprzętu (pomijam wyciągarkę), nie remontowano infrastruktury na koszt CSS, nie było żadnych inwestycji ...  Czyż nawet bez zaległych pieniędzy najemców/dzierżawców (obecnych dłużników CSS) sytuacja nie powinna być lepsza ? W ostatnich latach CSS była stawiana za wzór do naśladowania zarządowi GSS Żar podczas gdy naprawdę było chyba odwrotnie. A sprawozdania finansowe z CSS były zapewne całkiem dobre.

Sytuacja powinna być lepsza gdyby nie próbowano na siłę prowadzić nierentownych działalności.

« Ostatnia zmiana: Październik 20, 2014, 18:43 wysłana przez MarekS »
MS

malar

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 185
  • Liked: 106
Odp: CSS
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 20, 2014, 18:49 »
Jak to się stało, że CSS organizując rok po  roku dwie imprezy rangi szybowcowych mistrzostw świata (z przedmistrzostwami 4 imprezy) na których normalnie zarabia się duże pieniądze stoi dziś w obliczu finansowej zapaści ??
Twierdzenie, że CSS "stoi dziś w obliczu finansowej zapaści" jest grubo przesadzone. Sytuacja jest trudna, ale nie ma podstaw do takiego twierdzenia. Problemy z płynnością spowodowane są przez nierzetelnych dłużników.

Jest taka reklama banku : "Tyle masz oszczędności ile masz na koncie"

Przecież nie kupiono nowego sprzętu (pomijam wyciągarkę), nie remontowano infrastruktury na koszt CSS, nie było żadnych inwestycji ...  Czyż nawet bez zaległych pieniędzy najemców/dzierżawców (obecnych dłużników CSS) sytuacja nie powinna być lepsza ? W ostatnich latach CSS była stawiana za wzór do naśladowania zarządowi GSS Żar podczas gdy naprawdę było chyba odwrotnie. A sprawozdania finansowe z CSS były zapewne całkiem dobre.

Sytuacja powinna być lepsza gdyby nie próbowano na siłę prowadzić nierentownych działalności.



Jestem ciekawy jak to jest , że w klubach w interiorze ta działalność się opłaca, a w Lesznie nie. Nie dało się sprzedać to trzeba było rozgonić. Ja to tak odbieram.

tomkrok

  • Członkowie Komisji Szybowcowej
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 531
  • Liked: 296
Odp: CSS
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 20, 2014, 21:45 »
Twierdzenie, że CSS "stoi dziś w obliczu finansowej zapaści" jest grubo przesadzone. Sytuacja jest trudna, ale nie ma podstaw do takiego twierdzenia. Problemy z płynnością spowodowane są przez nierzetelnych dłużników.

OK Marek, przepraszam i cofam moje stwierdzenie o stanie finansów Szkoły - z pewnością masz rzetelną wiedzę w tej materii. Kończę też moją aktywność w tym wątku.