Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: CSS  (Przeczytany 22855 razy)

MarekS

  • Eksperci KS
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1 431
  • Liked: 285
  • W pilotażu aerodynamika to podstawa (Mad Max)
Odp: CSS
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 20, 2014, 22:11 »
Twierdzenie, że CSS "stoi dziś w obliczu finansowej zapaści" jest grubo przesadzone. Sytuacja jest trudna, ale nie ma podstaw do takiego twierdzenia. Problemy z płynnością spowodowane są przez nierzetelnych dłużników.

OK Marek, przepraszam i cofam moje stwierdzenie o stanie finansów Szkoły - z pewnością masz rzetelną wiedzę w tej materii. Kończę też moją aktywność w tym wątku.

Tomek,
Forum jest od tego, żeby zadawać pytania, dyskutować... Cieszy mnie to, że sprawy szkoły są ważne dla wielu i że środowisko interesuje się. Mogę powiedzieć za siebie i za kolegów, że będziemy robić co w naszej mocy, aby zmienić ją na lepszą dla nas. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie bo przecież nie mamy monopolu na wiedzę.
MS

Piotr Ligwiński

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Liked: 37
Odp: CSS
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 20, 2014, 22:37 »
Tak sobie czytam te wątki i zastanawiam się kto to jest Pan Michał? Bo wielu odwołuje się do niego w sytuacji złej działalności  CSS.
A drugie pytanie mam bardzo proste. Po cholerę sztuczny twór CSS w Lesznie, który nie ma nic. W sytuacji dobrze działałającego AL. Morze wystarczy aby AL przejął ideę szkoły szybowcowej?. PL

MarekS

  • Eksperci KS
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1 431
  • Liked: 285
  • W pilotażu aerodynamika to podstawa (Mad Max)
Odp: CSS
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 20, 2014, 22:50 »
.........
Po cholerę sztuczny twór CSS w Lesznie, który nie ma nic. W sytuacji dobrze działałającego AL. Morze wystarczy aby AL przejął ideę szkoły szybowcowej?. PL
Z założenia szkoły nie mają być kolejnymi aeroklubami. Różnica pomiędzy szkołą a aeroklubem jest taka, że szkoła realizuje zadania ponadregionalne, służy całemu środowisku, natomiast aerokluby zrzeszają przede wszystkim pilotów z lokalnego środowiska i im również służą.

Szkoła jednakowo traktuje wszystkich pilotów bez względu na przynależność aeroklubową, natomiast aerokluby preferują przede wszystkim zrzeszonych w nim członków np. poprzez zróżnicowanie cenników, dostęp do sprzętu itd.

Dlatego właśnie w takich szczególnych miejscach jak Żar, czy Leszno powinna działać szkoła, aby dostęp do tych miejsc był niczym nie ograniczony np. regulaminem wewnętrznym aeroklubu czy cennikiem, czy w końcu widzimisię dyrektora.
MS

tomkrok

  • Członkowie Komisji Szybowcowej
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 531
  • Liked: 296
Odp: CSS
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 21, 2014, 05:41 »
Z założenia szkoły nie mają być kolejnymi aeroklubami. Różnica pomiędzy szkołą a aeroklubem jest taka, że szkoła realizuje zadania ponadregionalne, służy całemu środowisku, natomiast aerokluby zrzeszają przede wszystkim pilotów z lokalnego środowiska i im również służą.

Szkoła jednakowo traktuje wszystkich pilotów bez względu na przynależność aeroklubową, natomiast aerokluby preferują przede wszystkim zrzeszonych w nim członków np. poprzez zróżnicowanie cenników, dostęp do sprzętu itd.

Dlatego właśnie w takich szczególnych miejscach jak Żar, czy Leszno powinna działać szkoła, aby dostęp do tych miejsc był niczym nie ograniczony np. regulaminem wewnętrznym aeroklubu czy cennikiem, czy w końcu widzimisię dyrektora.

Trudno się z tym nie zgodzić ale jeśli szkoła wchodzi w "buty" aeroklubu - prowadzi jednie szkolenia podstawowe i co najwyżej do licencji zupełnie ignorując wyższe poziomy i na dodatek kursanci zwykle nie są członkami żadnego aeroklubu (co w prosty sposób czyni ich szkolenie tańszym) to chyba coś jest nie tak...

Piotr Ligwiński

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Liked: 37
Odp: CSS
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 21, 2014, 10:19 »
To co piszesz Marku to demagogia. (ładnie! prawie jak za PRL)  >:(Tak jak bym cofnął się o kilkanaście lat bądź więcej. Biorąc pod uwagę Twoje uzasadnienie istnienia szkół, proponuję utworzyć szkołę AP przy każdym aeroklubie PL.

Lukasz Blaszczyk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 283
  • Liked: 78
  • www.lukaszblaszczyk.com
    • Sportowiec
Odp: CSS
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 21, 2014, 12:25 »
AR i SZKOŁA jeśli są na jednym lotnisku muszą ściśle współpracować inaczej generuje się nieunikniona rywalizacja i jej pochodne. Jeśli nie idzie podtrzymywać współpracy bo się fizycznie nie-da to zawsze będzie konflikt interesów, spadek efektywności, itp. AR szkoli do umiejętności pilotażowych a SZKOŁA do wyczynu i przejmuje etapy od AR jeśli AR nie wyrabia i odwrotnie - muszą się uzupełniać w trudnej sytuacji. Przejrzysty model współpracy dla obu powinien być mottem przewodnim. Wspólna reklama itp. Bez symbiozy oba na tym tracą moim zdaniem i to krocie. Nie wiem jaki jest model biznesowy i aktualne ścieżki rozwoju i współpracy dla obu. Rywalizacja pojawi się jeśli ceny w tym samym miejscu/lotnisku i dostępność do sprzętu w którymś z ośrodków jest korzystniejsza jest to najgorsze rozwiązanie bo któraś strona będzie stratna i będzie sobie wchodzić szybko w "buty". Ścisła bezkonkurencyjna współpraca jest gwarantem powodzenia, jeśli dwa ośrodki są na jednym lotnisku i mają funkcjonować w tak trudnych czasach jak dziś, czy możliwa - nie wiem nie znam wnętrza problemów...


BL
www.lukaszblaszczyk.com

"Talent wins games, but teamwork and intelligence wins championships"

Partnerzy:
www.osiedleksiazenice.pl/
www.kontakt.io/
www.cnc-plus.de/

MarekS

  • Eksperci KS
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1 431
  • Liked: 285
  • W pilotażu aerodynamika to podstawa (Mad Max)
Odp: CSS
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 21, 2014, 17:40 »
To co piszesz Marku to demagogia. (ładnie! prawie jak za PRL)  >:(Tak jak bym cofnął się o kilkanaście lat bądź więcej. Biorąc pod uwagę Twoje uzasadnienie istnienia szkół, proponuję utworzyć szkołę AP przy każdym aeroklubie PL.

Miałem na myśli to, że może się kiedyś zdarzyć, że jak będziesz chciał wystartować z EPLS lub co gorsza wylądować to kierujący może pokazać Ci środkowy palec  ;). Przyczyn może być bardzo wiele....

Aerokluby stały się od niedawna samodzielnymi bytami i mamy bardzo ograniczony wpływ na to co się wewnątrz nich dzieje. Chodzi mianowicie o to, żeby w takich miejscach jak Żar czy Leszno dostęp do infrastruktury nie był niczym skrępowany i równy dla wszystkich bez względu na przynależność klubową i kolor skóry. Znamy przykłady, gdzie właśnie tak nie jest (nie było).
Zaznaczam, że jest to czysto teoretyczna sytuacja i nie ma nic wspólnego z AL.
MS

Wojtuś

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 198
  • Liked: 36
Odp: CSS
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 21, 2014, 17:52 »
Symbioza, współpraca, w teorii owszem... Ale jeśli będą dwa Zarządy, dwie grupy ludzi o nieco innych przekonaniach i celach - to się nie ma prawa udać. Przygotowując tam JWGC miałem okazję nieco poobserwować "współpracę" CSS i AL. Według mnie dwudzielność "podmiotu głównego" na lotnisku jaka jest w Lesznie po prostu szkodzi temu miejscu. Na Żarze zaczyna się ostatnio dziać coś podobnego, co mnie bardzo niepokoi. Nie dlatego, że uznaję któreś ze środowisk (czy leszczyńskich czy żarowskich) za szkodliwe - tam jest wszędzie kupa wartościowych ludzi. To model jest do dupy, przez co ich potencjał się marnuje.

Administracyjnie to też bzdura - dublowanie sprzętu, etatów, certyfikacji, księgowości. Masa problemów formalnych - nawet jeśli jest obopólna zgoda na wspólną działalność.

Idealnym według mnie tworem byłby taki, gdzie status "Szkoły" byłby uznawany za zaszczyt i źródło dochodu na pokrycie przerośniętej (w stosunku do małego klubu) infrastruktury. Jednocześnie nikt by nie zapominał, że to środowisko lokalnych pilotów wnosi olbrzymi ukryty dochód: instruktorów, obsługę imprez, zawodów, opiekę nad sprzętem, drobne prace remontowe, kontakty z lokalnymi biznesami i ludźmi, osobistą reklamę ośrodka.

MarekS

  • Eksperci KS
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1 431
  • Liked: 285
  • W pilotażu aerodynamika to podstawa (Mad Max)
Odp: CSS
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 21, 2014, 19:18 »
...Ale jeśli będą dwa Zarządy, dwie grupy ludzi o nieco innych przekonaniach i celach - to się nie ma prawa udać. ...To model jest do dupy, przez co ich potencjał się marnuje.

Nie zgodzę się z Tobą. W St. Auban funkcjonuje CNVV (szkoła szybowcowa) obok Aeroklubu Górnej Prowansji. Czy to komuś przeszkadza? Wręcz przeciwnie.

U nas przez całe lata obydwa ośrodki próbowały na siłę upodobnić się do siebie, naśladować jeden drugiego, sprzedawać te same produkty, konkurować ze sobą. Takie działanie jest moim zdaniem całkowicie błędne i szkodliwe.

Klub i szkoła to są dwa zupełnie różne modele funkcjonowania.
MS

andrzej wernicke

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Liked: 11
Odp: CSS
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 21, 2014, 19:59 »
''Chciałem przypomnieć ,że istniały; Centralna Szkoła Spadochronowa - w Nowym Targu i Centralne Warsztaty Samolotowe w Krośnie. Można kolokwialnie powiedzieć ,że centralna szkoła kończy się kiedy kończy się centralna kasa lub  wystąpi tzw 'afera".
  Jedyny pozytyw istnienia szkoły i aeroklubu  w jednym miejscu to taki że jeżeli pilotowi nie uda się wypracować dobrych relacji w szkole to idzie do aeroklubu i odwrotnie.
 Jak powinno być; moim zdaniem na lotnisku o ograniczonym zakresie certyfikacji  każdy może próbować zaistnieć. Zostaną najlepsi.
  Pozdrowienia.

tomkrok

  • Członkowie Komisji Szybowcowej
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 531
  • Liked: 296
Odp: CSS
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 21, 2014, 20:02 »
...Ale jeśli będą dwa Zarządy, dwie grupy ludzi o nieco innych przekonaniach i celach - to się nie ma prawa udać. ...To model jest do dupy, przez co ich potencjał się marnuje.

Nie zgodzę się z Tobą. W St. Auban funkcjonuje CNVV (szkoła szybowcowa) obok Aeroklubu Górnej Prowansji. Czy to komuś przeszkadza? Wręcz przeciwnie.

U nas przez całe lata obydwa ośrodki próbowały na siłę upodobnić się do siebie, naśladować jeden drugiego, sprzedawać te same produkty, konkurować ze sobą. Takie działanie jest moim zdaniem całkowicie błędne i szkodliwe.

Klub i szkoła to są dwa zupełnie różne modele funkcjonowania.

Zapewne tak we Francji jest ale u nas sytuacja jest zupełnie inna - CSS jest obecnie szybowcowo bardzo słaba - braki kadrowe, braki sprzętowe, zero latania i szkolenia wyczynowego. CSS działała w ostatnich latach (mam na myśli działalność szybowcową) jak skromny aeroklub i dopóki nie zacznie pełnić funkcji zapisanych w swoim statucie to będzie wchodzić w konflikt z małym Aeroklubem Leszczyńskim bo na leszczyńskim lotnisku nie ma potrzeby funkcjonowania dwóch małych aeroklubów - regionalnego i ogólnopolskiego..

MarekS

  • Eksperci KS
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1 431
  • Liked: 285
  • W pilotażu aerodynamika to podstawa (Mad Max)
Odp: CSS
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 21, 2014, 21:07 »
Zapewne tak we Francji jest ale u nas sytuacja jest zupełnie inna - CSS jest obecnie szybowcowo bardzo słaba - braki kadrowe, braki sprzętowe, zero latania i szkolenia wyczynowego. CSS działała w ostatnich latach (mam na myśli działalność szybowcową) jak skromny aeroklub i dopóki nie zacznie pełnić funkcji zapisanych w swoim statucie to będzie wchodzić w konflikt z małym Aeroklubem Leszczyńskim bo na leszczyńskim lotnisku nie ma potrzeby funkcjonowania dwóch małych aeroklubów - regionalnego i ogólnopolskiego..

Zgadzam się z Tobą w 100%. Taka szkoła, która jest kopią Aeroklubu Leszczyńskiego nikomu jest nie potrzebna. Lepiej ją od razu zamknąć.
« Ostatnia zmiana: Październik 21, 2014, 21:13 wysłana przez MarekS »
MS

tomkrok

  • Członkowie Komisji Szybowcowej
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 531
  • Liked: 296
Odp: CSS
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 21, 2014, 21:57 »
Zgadzam się z Tobą w 100%. Taka szkoła, która jest kopią Aeroklubu Leszczyńskiego nikomu jest nie potrzebna. Lepiej ją od razu zamknąć.

Czy to jeszcze ironia.. czy już sarkazm..?  Na szczęście CSS w żadnym razie nie jest kopią AL ani odwrotnie :). Szkoła jak najbardziej w ostatnich latach mogła powrócić do wyczynowego szkolenia szybowcowego ale faktycznie nie próbowała tego robić  koncentrując się na innych aktywnościach. Moim zdaniem nie miała gospodarza który by to rozumiał i potrafił to robić.  Zresztą chyba nie tego od niego oczekiwano - bardziej liczyły się excelowe słupki a nie faktyczna działalność szybowcowa. Ja rozumiem, że sprawy majątkowo-finansowe były wtedy bardzo absorbujące i ważne dla funkcjonowania CSS ale sprawy statutowej działalności powinny być co najmniej równoważne bo to dla ich realizacji Szkoła została powołana do życia.
« Ostatnia zmiana: Październik 21, 2014, 22:03 wysłana przez tomkrok »

MarekS

  • Eksperci KS
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1 431
  • Liked: 285
  • W pilotażu aerodynamika to podstawa (Mad Max)
Odp: CSS
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 21, 2014, 22:20 »
Czy to jeszcze ironia.. czy już sarkazm..?  Na szczęście CSS w żadnym razie nie jest kopią AL ani odwrotnie :). Szkoła jak najbardziej w ostatnich latach mogła powrócić do wyczynowego szkolenia szybowcowego ale faktycznie nie próbowała tego robić  koncentrując się na innych aktywnościach. Moim zdaniem nie miała gospodarza który by to rozumiał i potrafił to robić.  Zresztą chyba nie tego od niego oczekiwano - bardziej liczyły się excelowe słupki a nie faktyczna działalność szybowcowa. Ja rozumiem, że sprawy majątkowo-finansowe były wtedy bardzo absorbujące i ważne dla funkcjonowania CSS ale sprawy statutowej działalności powinny być co najmniej równoważne bo to dla ich realizacji Szkoła została powołana do życia.

Uważam, że dwa ośrodki, które robią dokładnie to samo na tym samym lotnisku nie są nikomu potrzebne. Szkoła musi bardziej skoncentrować się na działalności statutowej.
Masz rację, że sprawy majątkowo-finansowe przesłoniły cel dla którego szkoła została powołana. Mam nadzieję, że obecnie ta sytuacja zmieni się.
MS

Hrabia de Bill

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 48
  • Liked: 0
Odp: CSS
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 21, 2014, 23:46 »
A ja myślę, że może jeszcze nie dziś, może nie jutro, ale wróci czas gdy szkoły będą szkoliły, a aerokluby będą miejscem skupiającym już wyszkolonych lotników.