Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: Do czego upoważniło środowisko lotnicze prezesa AP Włodzimierza Skalika? cz.1  (Przeczytany 1044 razy)

A. Rydzyński

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 303
  • Liked: 73
http://www.senat.gov.pl/prace/komisje-senackie/przebieg,6440,1.html

Temat obrad KI Senatu RP:   Informacja na temat sytuacji portów lotniczych.

W dniu 5.04.2016 na posiedzeniu Komisji infrastruktury Senatu RP miał też  wystąpienie:

Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Jerzy Szmit który miedzy innymi powiedział:

…Szanowni Państwo, jesteśmy w takiej oto sytuacji. Przede wszystkim musimy przyjąć szereg dokumentów dotyczących dalszego funkcjonowania lotnisk czy w ogóle lotnictwa jako takiego w Polsce. Mamy przed sobą przyjęcie ostatecznego planu i programu rozmieszczenia polskich lotnisk; to jest przed nami. Poza tym jest przed nami głęboka reforma, którą zapowiada pani prezes Jaworska, dotycząca funkcjonowania Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Jest też na pewno potrzeba głębokiej reformy w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. …


Dyrektor Departamentu Lotnictwa w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Marek Kachaniak który między innymi powiedział:

...Proszę państwa, gotowy jest i czeka na zatwierdzenie przez kierownictwo projekt zmian ustawy – Prawo lotnicze. Zmiany, które byśmy wprowadzili – Panie Przewodniczący, na posiedzeniu gości prezes Aeroklubu Polskiego, który brał udział w pracach dotyczących zmian legislacyjnych – spowodowałyby, że sieć lotnisk użytku publicznego w Polsce jednego dnia gwałtownie by się zwiększyła. Nie byłoby to 15 lotnisk, tylko pięćdziesiąt kilka lotnisk na mapie lotniczej Polski. One byłyby ogólnodostępne. Poza tym mogłyby funkcjonować ze względu na to, że obciążenia podatkowe wobec lotnisk użytku wyłącznego, tych małych lotnisk… One by je po prostu wykończyły.
Bardzo korzystny trend, który teraz występuje, polega na tym, że część samorządów nie chce budować dużych lotnisk komunikacyjnych, nauczona doświadczeniami niektórych sąsiadów, którzy mają problemy z utrzymaniem tych lotnisk, i planuje budowę mniejszych portów lotniczych z systemem transportu małymi samolotami. Inwestycje w tych portach to nie są inwestycje liczone w setkach milionów, tylko wynoszące do 20 milionów, w granicach 15–20 milionów. To powoduje, że lotnisko, które było do tej pory lotniskiem użytku wyłącznego, będzie lotniskiem użytku publicznego o ograniczonej certyfikacji, z którego będziemy mogli dokonywać przewozu osób zdecydowanie mniejszymi statkami powietrznymi, co z kolei pobudzi do rozwoju lotniczą mapę Polski. Dostęp do lotnisk użytku publicznego będzie łatwiejszy.
Odnośnie do programów unijnych… To tutaj państwu przedstawiliśmy.
Plany generalne. Procedujemy plany generalne – część jest zatwierdzona, część jest w trakcie procedowania w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego, część jest jeszcze w opracowaniu zarządzających portami…

Czy w naszym interesie jest pozyskanie wiedzy o przygotowywanych rozwiązaniach prawnych?
Czy znów mamy zdać się na Włodka Skalika naszego prezesa?
Czy zarząd AP wypracował dokument w którym jest stanowisko w sprawach wyżej poruszonych?
Czy dokument został przyjęty uchwałą?
Dlaczego ten dokument nie został ujawniony środowisku ?
Czy zarząd AP konsultował ten dokument z członkami AP?
A może prezes nasz Włodzimierz Skalik sam bez informowania Zarządu AP prowadzi rozmowy w MIiB, Dep. Lot. MIiB, w Senacie RP, Sejmie RP?
To jak to jest?


Na koniec informacja : min Szmit i dyr. Kachaniak byli u sąsiadów Czechów z wizyta roboczą w temacie lokalnych lotnisdk publicznych.


« Ostatnia zmiana: Maj 27, 2016, 22:49 wysłana przez A. Rydzyński »