Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: Federacja Sportu Szybowcowego ???  (Przeczytany 38158 razy)

GOL

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 254
  • Liked: 178
  • Scio cui credidi
    • Pod niebem Afryki
Odp: Federacja Sportu Szybowcowego ???
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 15, 2016, 00:02 »
Głównym  "benefitem" posiadania jak najlepszych sportowców i ich elity w postaci Reprezentacji Narodowej są ich umiejętności lotnicze..... od kogo chcecie się uczyć?
HELOŁŁ!!!
Latanie dla przyjemnosci? HELOŁŁ!! To co, kadrowicze latają za karę czy dla pieniędzy?

Fakt, jest cześć lotników, która obrała drogę zawodową ale przważnie mieli swój epizod sportwy.. i zawsze zapewniają, ze powrócą na zawody.

Jest nistety coraz więcej (i bedzie jeszvze więcej) "produktów" zapaści w szkoleniu ale oni albo odchodzą albo po pierwszej przygodzie zaczynają się rozglądać za kimś kto umie latać i naprowadzi ich na jedynie słuszną drogę.
Najważniejszą umiejętnością lotnika jest umiejętność doboru instruktora. Czyli wiem komu zaufałem.... ale trzeba mieć do kogo się zwrócić. Pójdziecie się zapytać o przelot instruktora co szkoli tylko podstawowke czy kolegę co wlasnie wrócił z pucharem z zawodów?
Innej drogi niema... jak się nie dowiecie tego co potrzeba to albo nie polecicie albo sobie narobicie lotniczych kłopotów.

Argumenty, ze gdzieś tam za granicą jest coś tam... nie są dla nas. To my jesteśmy najlepsi a nie ONI.

Społecznicy.... każdy z nas obserwował pięcio minutowe gwiazdy wyborcze, które gasły jak dotarło do nich ile to roboty i jaka jest odpowiedzialność materialna za pracę w zarządzie. Zgadzam się z Andrzejem, ludziom trzeba płacić za prace w zarzadzie... na poziomie AP i AR bo albo się męczą i nie kończą dzieła albo ich żony "naprostują" albo dochodzi do defraudacji
« Ostatnia zmiana: Luty 15, 2016, 00:09 wysłana przez GOL »
ecc

Dino

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 510
  • Liked: 249
Odp: Federacja Sportu Szybowcowego ???
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 15, 2016, 00:59 »
Głównym  "benefitem" posiadania jak najlepszych sportowców i ich elity w postaci Reprezentacji Narodowej są ich umiejętności lotnicze..... od kogo chcecie się uczyć?
HELOŁŁ!!!
Latanie dla przyjemnosci? HELOŁŁ!! To co, kadrowicze latają za karę czy dla pieniędzy?
No właśnie HELOŁ!
Po co kadra lata?
Ani za karę, ani dla pieniędzy (da się zarobić na lataniu w kadrze?)A może dla przyjemności?

Tak - chodzi o to, żebyśmy mogli utrzymać (wspomóc) kadrę ze składek tych 90paru procent niesportowych szybowników.

Żebyś mógł zobaczyć moją minę na zdziwienie niemieszków, kiedy im powiedziałem, że Sebastian nie lata na swoim szybowcu...
Wtedy zrozumiałem różnicę w mentalności i podejściu biznesowym.
Biznesowo jesteśmy w czarnej dupie - mentalnie i sportowo  wyprzedamy o lata świetlne.
Niestety spotkanie się tych dwóch światów będzie katastrofą.
Argumenty, ze gdzieś tam za granicą jest coś tam... nie są dla nas. To my jesteśmy najlepsi a nie ONI.
Jak długo chcesz czekać, aż kadra przestanie osiągać sukcesy na drzwiach od hangaru?
ONI są lepsi, bo się rozwijają. Tam, za granicą.
I zachodnią i południową...

Mam wrażenie, że dyskusja jest o dwóch zupełnie innych obszarach walutowych....

pozdr
Dino

tomkrok

  • Członkowie Komisji Szybowcowej
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 449
  • Liked: 289
Odp: Federacja Sportu Szybowcowego ???
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 15, 2016, 07:30 »
Koledzy, są dwie możliwości: budowanie Ferderacji obok istniejącego AP i konkurowanie z nim pozostając w oczekiwaniu, że tak działając jak do tej pory sam się w końcu rozsypie albo podjęcie próby wprowadzenia daleko idących zmian w funkcjonowaniu AP. Przy czym nie można nie brać pod uwagę faktu, że AP w dalszym ciągu dysponuje jeszcze potężnym majątkiem co moim zdaniem wyklucza"społecznikowski" sposób zarządzania tą instytucją i nie pozwala na proste kopiowanie znanych nam rozwiązań z innych krajów. Musimy chyba wypracować własny model dopasowany do obecnej sytuacji i naszych oczekiwań.

GOL

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 254
  • Liked: 178
  • Scio cui credidi
    • Pod niebem Afryki
Odp: Federacja Sportu Szybowcowego ???
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 15, 2016, 08:04 »
 Dino
trudno nazwac ls8, discusy2a, diany2 js1c-evo, drzwiami od hangaru jednak cieszę się, że zauważyłeś "benefity" ze wspierania kadry.

Tak. Widzialem miny Niemców... przez ostatnie 3 miesiące. Slyszalem też ich rozmowy o tym jak ze zrezygnowaniem mówili, że "na koniec i tak wygrają Polacy"
Widzialem mine Anglika jak przychodził do nas na Mistrzostwach Europy, żeby nas poinformować, ze od dziś bedzie się do nas modlił.

Dodatkowo informuję Cię, że ani ja ani trener ani żadnen reprezentant nie zna słowa "czekać". Każdy z nas robi wiecej niż możesz sobie wyobrazić.

A na koniec pozwole sobie zauważyć, że jakby kto kolwiek wiedział dla czego Polacy są tak dobrymi lotnikami nie bylo by nam tak łatwo... i to na przestrzeni zmian jakie niesie historia... od przedwojennych chalngów przez bitwę o Anglię, APRL do czasów obecnych.

Efekt radykalnych zmian po uwzględnieniu obecnych koniecznosci, będzie podobny do tego co mamy teraz, tyle że grozi nam przerwa na konsekwencje ich wprowadzania i utrata pozycji lidera.

Aha, no i ten nasz rzekomy troglodytyzm biznesowy... chyba umknęła Ci ilość prywatnych szybowców... zarówno tych tańszych jak i bardzo drogich. Słyszałem, że Niemcy nie mają u siebie na mistrzostwach 18m tylu ASG i Js1 co u nas!

« Ostatnia zmiana: Luty 15, 2016, 08:06 wysłana przez GOL »
ecc

A. Rydzyński

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 303
  • Liked: 73
Odp: Federacja Sportu Szybowcowego ???
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 15, 2016, 12:26 »
Przemek pisze dnia 14.02.2016:
Na koniec zadam pytanie: dlaczego Zarząd AP do tej chwili nie złożył sprawozdania za rok 2014? Czy tylko przez czysty przypadek, przeoczenie?

Przemek nie wiesz dlaczego w KRS niema sprawozdań ?

Zobacz co pisałem przed kongresem.

Czekam na wyjaśnienie bo ja wiem to od III Kongresu.

Andrzej Rydzyński pisał przed III Kongresem:
Do dnia 1.04.2015 roku wpłynęły następujące dokumenty które zostały ujawnione w intranecie:

OD Zarządu AP:
AP III ZS Kongres AP Sprawozdanie z działalności AP – nie podpisany
AP Sprawozdanie finansowe za rok zakończony 31.grudnia 2014 wraz z opinia niezależnego biegłego rewidenta – nie podpisany
AP Sprawozdanie finansowe za rok obrotowy zakończony 31.12. 2014. ( info dodatkowa) – nie podpisany
Opinia biegłego rewidenta – podpisany
Raport z badania sprawozdania finansowego związku AP za 2014 – podpisany
Strategia rozwoju AP do 2018 – niepodpisany
Projekt zmian w regulaminach szkół szybowcowych AP - niepodpisany

OD Komisji Rewizyjnej AP:
Sprawozdania z działalności KR AP – podpisany

OD Komisji Dyscyplinarnej AP:
Brak sprawozdania z działalności.

OD CSS AP w Lesznie:
Sprawozdanie z działalności CSS AP w Lesznie za rok 2014 – niepodpisany

OD GSS ŻAR AP:
Wniosek GSS AP – podpisany
Brak Sprawozdania z działalności

Jednocześnie informuję, że Sprawozdanie z działalności Górskiej Szkoły Szybowcowej AP „ŻAR” za 2014 rok zostanie do Państwa przesłane w dniu 30 marca 2015 roku (poniedziałek)

OD członka związku:
Wniosek Aeroklubu Jeleniogórskiego – podpisany

kp

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 254
  • Liked: 137
Odp: Federacja Sportu Szybowcowego ???
« Odpowiedź #50 dnia: Luty 15, 2016, 23:50 »
Koledzy, są dwie możliwości: budowanie Ferderacji obok istniejącego AP i konkurowanie z nim pozostając w oczekiwaniu, że tak działając jak do tej pory sam się w końcu rozsypie albo podjęcie próby wprowadzenia daleko idących zmian w funkcjonowaniu AP. Przy czym nie można nie brać pod uwagę faktu, że AP w dalszym ciągu dysponuje jeszcze potężnym majątkiem co moim zdaniem wyklucza"społecznikowski" sposób zarządzania tą instytucją i nie pozwala na proste kopiowanie znanych nam rozwiązań z innych krajów. Musimy chyba wypracować własny model dopasowany do obecnej sytuacji i naszych oczekiwań.
Z majątku AP zostały praktycznie tylko Szkoły. Od lat AP ustami kolejnych ZAP-ów obiecywał poprawę stanu majątku i zarządzania. Efekty znamy, co więcej w międzyczasie AP stracił cenne elementy majątku AP (np. Krosno). Kondycja CSS jest, lekko mówiąc, nieciekawa. Kondycja  GSS też jest daleka od ideału. Jaka jest szansza, ze kolejny Zarząd AP będzie lepiej zarządzać majątkiem ?

No dobrze. Załóżmy, że Szkoły nie mogą się usamodzielnić, bo środowiska lokalne nie są w stanie nimi zarządzać i AP zrobi to lepiej. To, jak TomKrok wskazał, wymusza zatrudnianie pracowników w AP. Dodatkowo załóżmy, że nasi koledzy i koleżanki z Kadry Narodowej nie są w stanie zarządzać swoimi sprawami i dlatego AP musi wykonywać pracę na rzecz KN. Ktoś też musi wydawać licencje sportowe.

Otrzymujemy następujący zakres zadań który, jak wcześniej ustaliliśmy, określa aktualny zakres obowiązków wykonywanych przez AP:
1) Zarządzanie Szkołami
2) Zarządzanie sprawami KN, uwzględniając uzyskiwanie dotacji na rzecz KN i zarządzanie sprzętem KN
3) Wydawanie licencji sportowych

Chciałbym zadać pytanie, które powinno być proste dla osoby mającej pewne doświadczenie w zarządzaniu projektami albo posiadającej własną firme.

Ile potrzeba Prezesów, Wiceprezesów, Sekretarzy Generalnych, Ksiegowych i innych osób funkcyjnych w AP, aby wykonac zadania 1), 2) i 3), zakładając, że każda Szkoła ma własnego prezesa i księgową ?

Przed udzieleniem odpowiedzi warto zapoznać się z tym obrazkiem http://i.imgur.com/P5zRZHN.jpg

kp

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 254
  • Liked: 137
Odp: Federacja Sportu Szybowcowego ???
« Odpowiedź #51 dnia: Luty 16, 2016, 01:20 »
Aha, no i ten nasz rzekomy troglodytyzm biznesowy... chyba umknęła Ci ilość prywatnych szybowców... zarówno tych tańszych jak i bardzo drogich. Słyszałem, że Niemcy nie mają u siebie na mistrzostwach 18m tylu ASG i Js1 co u nas!
Obawiam się, że źle słyszałeś.

Mistrzostwa Polski 18m 2015: http://rankingdata.fai.org/SGP_CompPage.php?compid=2419
Mistrzostwa Niemiec 18m 2015: http://rankingdata.fai.org/SGP_CompPage.php?compid=2518

A na koniec pozwole sobie zauważyć, że jakby kto kolwiek wiedział dla czego Polacy są tak dobrymi lotnikami nie bylo by nam tak łatwo... i to na przestrzeni zmian jakie niesie historia... od przedwojennych chalngów przez bitwę o Anglię, APRL do czasów obecnych.

Efekt radykalnych zmian po uwzględnieniu obecnych koniecznosci, będzie podobny do tego co mamy teraz, tyle że grozi nam przerwa na konsekwencje ich wprowadzania i utrata pozycji lidera.
Każdy naród myśli, że jest wybrany i ma szczególne cechy. Ale mowiąc o lotnicwie, wyniki są pochodną poniesionych nakładów.

Mówiąc o przedwojniu, Polska i Niemcy miały zaawansowane programy szkolenia pilotów finansowane przez państwo albo przez organizacje pozarządowe jak polskie LOPP. Dlatego Polacy i Niemcy byli tak dobrymi pilotami w czasie wojny.

Po wojnie PRL łożyło ogromne środki na APRL znacznie większe niż w wielu innych krajach. I za tym szły medale.

Finansowanie APRL-u się skończyło i przez ostatnie 25 lat przejadaliśmy majątek po APRL nabijając za darmo albo pół darmo godziny na szybowcach i samolotach, dając szane na latanie dla tych których nie byłoby na to stać i wychwytując talenty. Inne kraje nie  miały tego komfortu i dlatego są z tyłu w sportach lotniczych.

Majątek po APRL się kończy - zostały już tylko Szkoły do przejedzenia, z tym, że CSS jest już mocno 'nadgryziony'.

Pytanie jest, czy chcemy poświęcić i Szkoły dla paru następnych medali ?
« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2016, 01:26 wysłana przez kp »

A. Rydzyński

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 303
  • Liked: 73
Odp: Federacja Sportu Szybowcowego ???
« Odpowiedź #52 dnia: Luty 16, 2016, 09:23 »
O czym i kim mówimy:
Zestawienie 2012 – 2016 luty klubu/zawodnicy lotnicza działalność sportowa w Polsce.

Lotnicza działalność sportowa w Polsce :
w sporcie akrobacja lotnicza
w sporcie modelarstwie lotniczym i kosmicznym
w sporcie balonowym i sterowcowym
w sporcie lotniowym i paralotniowym
w sporcie mikrolotowym
w sporcie samolotowym
w sporcie spadochronowym
w sporcie szybowcowym
w sporcie śmigłowcowym

Akrobacja lotnicza:  rok/ilość lic. Klubu/lic. zawodnika
2012/11/33   2013/17/44   2014/17/48   2015/15/42   2016/12/12

Modelarstwo lotnicze i kosmiczne: rok/ilość lic. Klubu/lic. zawodnika
2012/48/578   2013/47/583   2014/49/609    2015/48/608   2016/42/185

Balonowy i sterowcowy:  rok/ ilość lic. Klubu/lic. zawodnika
2012/14/49   2013/17/54   2014/17/55   2015/17/48   2016/15/17

Lotniowy i paralotniowy:  rok/ilość lic. Klubu/lic. zawodnika
2012/7/62   2013/6/97   2014/8/121   2015/10/144   2016/10/52

Mikrolotowy:  rok/ilość lic. Klubu/lic. zawodnika
2012/10/53   2013/11/57   2014/15/78   2015/18/80   2016/12/17

Samolotowy:  rok/ilość lic. Klubu/lic. zawodnika
2012/24/73   2013/26/93   2014/26/130   2015/25/148   2016/20/31

Spadochronowy:  rok/lic. Klubu/lic. zawodnika
2012/14/161   2013/14136   2014/16/142   2015/16/231  2016/15/30

Szybowcowy:  rok/ilość lic. Klubu/lic. zawodnika
2012/44/205   2013/43/321   2014/42/325   2015/42/341   2016/32/61

Śmigłowcowy  rok/ilość lic. Klubu/lic. zawodnika
2012/27/7   2013/2/4   2014/2/1   2015/2/5   2016/0/0

kp

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 254
  • Liked: 137
Odp: Federacja Sportu Szybowcowego ???
« Odpowiedź #53 dnia: Luty 16, 2016, 09:24 »
... (pomijając aspekt prowizji)

i nie pomijając nagrody 20%...
Niestety stawka jest znacznie wyższa nie prowizja bankowa i 20% nagrody dla księgowej za znalezienie sponsora.

Najłatwiej można ukryć fakt, że wpłata od sponsora była fikcyjna przez zafałszowanie całkowitego bilansu finansowego AP. Wtedy na pierwszy rzut oka wszystko się zgadza i sprawa może pozostać nie wykryta przez pewnien czas. W takim scenariuszu bilans finansowy AP z poprzednich lat jest nieprawidłowy - AP zamiast wychodzić na mniej więcej zero faktycznie przynióśł straty w wysokości nieistniejącego sponsoringu. Innymi słowy, AP myślał, że w swoim budżecie ma nieistniejący sponsoring od firmy P..... i wydał te nieistniejące pieniądze, a faktycznie powiększył swój dług.

Tak więc jeśli pogłoski są prawdziwe o fikcyjnym sponsoringu, to prawdopodobnie znaczy to, że w ostatnich latach dług AP wzrósł o przynajmniej 1 milion złotych.
« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2016, 10:18 wysłana przez kp »

Żółw

  • Członkowie SKN i SKJN
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 570
  • Liked: 239
  • Obojętność jest gorsza od nienawiści. Wyklucza wsz
Odp: Federacja Sportu Szybowcowego ???
« Odpowiedź #54 dnia: Luty 16, 2016, 10:17 »
Dodatkowo informuję Cię, że ani ja ani trener ani żadnen reprezentant nie zna słowa "czekać". Każdy z nas robi wiecej niż możesz sobie wyobrazić.

Nie zgadzam się z tym co napisałeś. Obecnie kadrowicze poza wypełnianiem ankiet i stawianiem się na zebraniach kadry nie mają żadnych obowiązków związanych z kadrą. Jest z tym słabo - z dbaniem o własne sprawy.
De facto wszystko Jacek załatwia i tyle.

Oczywiście każdy indywidualnie przygotowuje się do sezonu i lata.
« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2016, 10:24 wysłana przez Żółw »
Pozdrawiam
Żółw

MarekS

  • Eksperci KS
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1 431
  • Liked: 285
  • W pilotażu aerodynamika to podstawa (Mad Max)
Odp: Federacja Sportu Szybowcowego ???
« Odpowiedź #55 dnia: Luty 16, 2016, 10:39 »
To, że nasz Związek potrzebuje gruntownej przebudowy chyba nikogo nie trzeba przekonywać. Jednak aby dokonać jakichkolwiek zmian najpierw należy uzgodnić zmiany strukturalne, w jakim kierunku mamy iść, a następnie znaleźć odpowiednich ludzi do ich wdrożenia.

Moim zdaniem potrzebny jest kolejny etap decentralizacji Związku, aby żadne zawirowania w "centrali" nie były tak dotkliwe dla poszczególnych klubów oraz dyscyplin jak to ma miejsce obecnie. Decentralizację rozumiem jako przesunięcie ciężaru decyzyjnego i finansów w dół do poszczególnych dyscyplin. Aby te, które chcą i mają ku temu odpowiednie warunki mogły się organizować w związki sportowe, zatrudniać personel, prowadzić i kontrolować samemu finanse, wydawać licencje, zarządzać swoją dyscypliną. Ale również powoływać własne komisje np. sędziów i komisarzy czy sprzętową lub też przejąć pewne uprawnienia dot. sprzętu od ULC.

W naszym interesie, całego środowiska, jest aby AP przestał być hegemonem, a Kluby uzyskały podmiotowość. Żebyśmy nie byli petentami AP tylko klientami, którzy płacą za określone usługi, je otrzymują i rozliczają. Trzeba odwrócić zasady. Skurczenie się AP do niezbędnego minimum i przekazanie kompetencji i finansów w dół piramidy pomoże osiągnąć ten cel.

Pewnie organizacji na wzór BGA nie da się zbudować, ale będzie o wiele łatwiej. A jeśli się coś nie powiedzie to przynajmniej nie będzie to wina AP  ;)

Proponowane przeze mnie zmiany składają się z 3 filarów:
1. Zmiany statutu AP polegająca na wprowadzeniu pojęcia Lotniczego Związku Sportowego, który może uzyskać prawo do wyłącznego organizowania i prowadzenia współzawodnictwa w danej dyscyplinie sportu lotniczego w ramach AP oraz uzyskać status Członka Stowarzyszonego FAI w oparciu o Art. 2.5.1.1. statutu FAI.
2. Statutu Polskiej Federacji Szybowcowej będącej związkiem sportowym w rozumieniu ustawy o sporcie, który może ubiegać się o status Lotniczego Związku Sportowego.
3. Zmiana Regulaminu Szkół w zakresie sposobu zarządzania - przez Polską Federację Szybowcową LZS zamiast przez ZAP. Docelowo szkoły powinny zmienić właściciela z AP na ARy na zasadach, które trzeba doprecyzować.

Dodatkowo, aby zmiany się dokonały konieczna będzie m.in. zmiana regulaminów wewnętrznych w zakresie:
- licencjonowania zawodników i klubów (LZS będzie miał prawo do wydawania licencji tak zawodnikom jak i klubom w danej dyscyplinie),
- regulaminu podziału środków z MSiT, w przypadku gdy w danej dyscyplinie funkcjonuje LZS pieniądze z MSiT powinny być kierowane do LZS w danej dyscyplinie w pełnej wysokości bez potrącania 15% na rzecz AP,
- regulaminu Komisji Specjalnościowych, aby funkcje KS przejął dany LZS,
- regulaminu użytkowania sprzętu reprezentacyjnego, sprzętem musi zarządzać LZS itd.

Jeszcze zmniejszenie liczebności władz AP do 3 - 5 z możliwością ich zatrudniania za wynagrodzeniem (decyduje Kongres) zamiast obecnych 11.

W załączeniu projekt zmian statutu AP. Kolorem żółtym zaznaczone są zmiany. Treść cały czas ewoluuje, dodawane są akapity, nanoszone poprawki proponowane przez osoby, z którymi się konsultuję. Proszę Was o wszelkie pytania i uwagi. A osoby "obeznane" z prawem o opinie, szczególnie w zakresie zgodności proponowanych zmian z ustawą o sporcie i ustawą prawo o stowarzyszeniach.

Po uzgodnieniu projektu statutu AP prześlę projekt statutu PFS.

Po uzgodnieniu całości proponowanych zmian należy znaleźć ludzi do ich realizacji  :) , zwołać Kongres Wyborczy, uchwalić zmiany, powołać Federację, wystąpić z wnioskiem do FAI najpóźniej we wrześniu, aby uzyskać status członka stowarzyszonego na 2017 rok.
MS

MarekS

  • Eksperci KS
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1 431
  • Liked: 285
  • W pilotażu aerodynamika to podstawa (Mad Max)
Odp: Federacja Sportu Szybowcowego ???
« Odpowiedź #56 dnia: Luty 16, 2016, 13:56 »
Nie jest to wprost napisane w projekcie dlatego spieszę wyjaśnić:
1. Nie w każdej dyscyplinie musi istnieć Federacja (Lotniczy Związek Sportowy). Tylko w tych, gdzie jest to uzasadnione, celowe i kluby wyrażą taką wolę.
2. W jednej dyscyplinie sportu lotniczego może być tylko jedna Fereracja mająca status LZS
3. Kluby mają pełną dowolność zrzeszania się - bezpośrednio w AP lub za "pośrednictwem" lotniczych związków sportowych. Co jest szczególnie istotne w przypadku Aeroklubów Regionalnych prowadzących działalność sportową w wielu dyscyplinach
4. Federacje (będące LZS) przejmują na siebie obowiązki związane z daną dyscypliną m.in. licencjonowanie osób fizycznych i klubów.
5. Klub nie musi należeć do Federacji, aby uzyskać licencję sportową w danej dyscyplinie.

MS

Lech B

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Liked: 14
Odp: Federacja Sportu Szybowcowego ???
« Odpowiedź #57 dnia: Luty 16, 2016, 14:31 »
Tak trochę z innej beczki - czy gdzieś jest dostępna lista delegatów na kongres?
Prace bym rozpoczął z tej strony... dlaczego, chyba nie muszę tłumaczyć.

GOL

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 254
  • Liked: 178
  • Scio cui credidi
    • Pod niebem Afryki
Odp: Federacja Sportu Szybowcowego ???
« Odpowiedź #58 dnia: Luty 16, 2016, 19:27 »
Dodatkowo informuję Cię, że ani ja ani trener ani żadnen reprezentant nie zna słowa "czekać". Każdy z nas robi wiecej niż możesz sobie wyobrazić.

....kadrowicze ... nie mają żadnych obowiązków związanych z kadrą. ....

Oczywiście każdy indywidualnie przygotowuje się do sezonu i lata.

Myślałem bardziej kompleksowo. Nawet Ty czy ja, jako "prywaciarze" cały czas pracujemy żeby za własne środki startować i na własnym sprzęcie - odciążając w ten sposób AP (a to nie bagatelka, mając na uwadze ile trzeba poświęcić czasu żeby zarobić na szybowiec)
Te indywidualne przygotowanie i same zawody to też olbrzymi wkład czasowy (często cały urlop)

... ale czy mógł byś rozwinąć jaki jest zakres tych obowiązków, którymi obciążamy AP a sami kadrowicze mogli by się nimi zająć (a nie robią tego)

pomijając "służebność AP" o której pisał Marek S.

Przypominam, że to my kadrowicze zdobywając medale, tworzymy BRAND jakim jest POLSKA.
BRAND - POLSKA, który obecnie tak skutecznie niszczą politycy.
Nie dołączajmy do nich!
BRAND - Polska, to jedyne co mamy!
ecc

przemek łośko

  • Reforma AP
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 289
  • Liked: 113
Odp: Federacja Sportu Szybowcowego ???
« Odpowiedź #59 dnia: Luty 16, 2016, 20:11 »
Ale kto niby chce niszczyć markę POLSKA?

Nie mylmy skutków i przyczyn. Możliwą przyczyną zniszczenia marki Polska jest rażące niedbalsto Zarządu AP, które może doprowadzić do tego, że ministerstwo nie da kolejnych dotacji na kadrę. Musimy trzymać kciuki, żeby nie okazało się, że również środki z dotacji zostały sprzeniewierzone/skradzione.

Propozycja Marka uniemożliwi w przyszłości dokonanie podobnego, trwającego wiele miesięcy oszustwa przy całkowitej bierności "zarządu". Jesteśmy tu, na tym portalu, ludźmi bardzo kulturalnymi i tylko temu moze ten tzw. "zarząd" zawdzięczać, że nie padają najcięższe słowa, nie są formułowane najcięższe oceny. Śmiem twierdzić, że ZAP tego nie docenia - że tkwi w dobrym samopoczuciu, które uniemozliwia mu dojrzenie do kondycji honorowej. Której w związku z tym nie można od tych ludzi oczekiwać.