Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: I Nadzwyczajny Kongres AP cz.2  (Przeczytany 13690 razy)

MarekS

  • Eksperci KS
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1 431
  • Liked: 285
  • W pilotażu aerodynamika to podstawa (Mad Max)
Odp: I Nadzwyczajny Kongres AP cz.2
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 19, 2014, 11:43 »
Michał:

1. myślę, że do wtorku dostaniesz zebrane konstruktywne uwagi ode mnie.
2. zasłanianie się J. Dankowskim jest żenujące. ZAP jest odpowiedzialny za te sprawy. To wyście tego cudaczka zaakceptowali. To WASZA odpowiedzialność. Nikogo innego. Odrobinę dojrzałości please.
3. proponujesz uchwalanie byle czego? możesz to proszę przemyśleć?

Sławek

Ja miałbym taką drobną sugestię, abyśmy skupili się raczej na ocenie i komentarzach dotyczących tej nieszczęśliwej propozycji, a nie na krytykowaniu osób, które tę propozycję przygotowały.

Myślę, że wówczas znacznie szybciej dojdziemy do porozumienia i te 2 tygodnie w zupełności wystarczą, aby uzgodnić ostateczny tekst.

Jeśli natomiast będziemy się koncentrować na wycieczkach personalnych, to obawiam się, że i 2 miesiące nie wystarczą....
MS

ML

  • Administrator
  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 105
  • Liked: 13
    • Szybowce.Com
Odp: I Nadzwyczajny Kongres AP cz.2
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 19, 2014, 11:43 »
Przedstawienie projektu dwa tygodnie przed terminem zjazdu Kongresu, to zbyt późny okres na publiczne proponowanie przedstawienia alternatywnego dokumentu, i podnoszenie zarzutu, że krytycy zapisów w projekcie śmią mieć zdanie odrębne w kwestii jego zapisów. To powinno było nastąpić , taka propozycja, dwa miesiące wcześniej.

Ale  bardzo dobrze, że są uwagi - sam je mam i je wyraziłem powyżej. Ale snucie domysłów i dorabianie śmiesznych spiskowych teorii nie jest częścią merytorycznej dyskusji.

Oczywiście też chciałbym żeby regulamin był opracowany 2 miesiące temu. Ale nie przesadzajmy, przeredagowanie / uproszczenie tego regulaminu to nie jest praca na 2 miesiące. Czechu, mam nadzieję, że będziesz kandydował do kolejnego Zarządu AP i wierzę, że wszystko będzie lepiej i szybciej :-)


Michał:

1. myślę, że do wtorku dostaniesz zebrane konstruktywne uwagi ode mnie.
2. zasłanianie się J. Dankowskim jest żenujące. ZAP jest odpowiedzialny za te sprawy. To wyście tego cudaczka zaakceptowali. To WASZA odpowiedzialność. Nikogo innego. Odrobinę dojrzałości please.
3. proponujesz uchwalanie byle czego? możesz to proszę przemyśleć?

Ad. 1 - świetnie. Proponuję uwagi przedstawiać w formie propozycji zmian regulaminu - w MS Word, w trybie śledzenia zmian / track changes
Ad. 2 - nie zasłaniam się, ale pokazuję kuriozum sytuacji - zamiast coś konstruktywnego proponować, powstają głupie teorie, że coś było zrobione żeby ukarać Sebastiana - po co, coś takiego w ogóle pisać?
Ad. 3 - proponuję stworzenie i uchwalenie minimalistycznego regulaminu, który zajmie połowę tyle miejsca i nie będzie zawierał tylu zupełnie nam zbędnych zapisów

m.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 19, 2014, 11:48 wysłana przez ML »

tomkrok

  • Członkowie Komisji Szybowcowej
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 449
  • Liked: 289
Odp: I Nadzwyczajny Kongres AP cz.2
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 19, 2014, 12:13 »

Tomek,

Zgadzam się, że wiele zapisów projekty tego regulaminu nie przystaje do sportów lotniczych. Ale sugerowanie, że regulamin był pisany żeby ukarać jakąkolwiek konkretną osobę albo jakieś konkretne przypadki jest śmieszne. Swoją drogą obrażasz Jacka Dankowskiego, który w ZAP odpowiada za sprawy sportowe, ale pewnie nie miał czasu sprawdzić wystarczająco dobrze tego projektu. Wszyscy w różnych organach AP i AR pracujemy społecznie , więc czasem zamiast obrzucać błotem, może lepiej chwilę się zastanowić, pomóc, włączyć do pracy.

Wystarczy po-googlać, a znajdziecie bardzo podobne regulaminy - np. w związkach koszykówki czy judo. Widać, projekt regulaminu powstał na bazie jakiegoś templejtu.

Zamiast krytykować, może ktoś przedstawi alternatywny projekt, zmodyfikuje ten lub znajdzie inny templejt. Oczywiście możemy zatrudnić w AP kolejnego specjalistę, dać mu zadanie do wykonania i zapłacić. Myślę, że lepiej wydać te pieniądze na coś pożytecznego dla sportów lotniczych.

Moim zdaniem powinniśmy uchwalić jakikolwiek, minimalistyczny regulamin i schować go głęboko w szufladzie. Wymóg zatwierdzania takiego regulaminu to kolejny wymysł urzędniczej "nadregulacji" narzuconej na związki sportowe. To nie ma sensu w sportach amatorskich/nieolimipijskich. Przypadki świadomego łamania przepisów lub podobne są u nas na tyle rzadkie, że powinny być rozpatrywane indywidualnie, bez żadnego taryfikatora...

Wszystkie projekty zostały opublikowane 2 tygodnie przed Kongresem, właśnie po to żebyśmy mogli je przedyskutować i wypracować najlepsze rozwiązania.

Michał, ciężko się włączać w różnego rodzaju prace jeśli nawet nie wiemy, że są prowadzone..  Nie dziw się takim reakcjom tzw. środowiska  jeśli zaskakuje się nas dokumentami, które na pierwszy rzut oka sprawiają wrażenie napisanych "na kolanie". Dwa tygodnie to trochę krótki termin - co szkodziło materiały kongresowe rozesłać wcześniej nie zwlekając do ostatniego dnia ?  Daleki jestem od obrażania kogokolwiek - regulamin dyscyplinarny mało wspólnego ma z regulaminami sportowymi.

Hejka

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Liked: 0
Odp: I Nadzwyczajny Kongres AP cz.2
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 19, 2014, 12:18 »
Kwestię braku tłumaczeń, co jest wymogiem polskiego powinna się zająć Komisji Rewizyjnej AP. 
Tłumaczenia byłyby gotowe już w ubiegłym roku, złożyłem ofertę jesienią 2012, ale najwyraźniej AP nie stać na dobrych tłumaczy ;)

Krzysztof Mazur

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 166
  • Liked: 9
Odp: I Nadzwyczajny Kongres AP cz.2
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 19, 2014, 13:44 »
Ad. 1 - świetnie. Proponuję uwagi przedstawiać w formie propozycji zmian regulaminu - w MS Word, w trybie śledzenia zmian / track changes
Ad. 2 - nie zasłaniam się, ale pokazuję kuriozum sytuacji - zamiast coś konstruktywnego proponować, powstają głupie teorie, że coś było zrobione żeby ukarać Sebastiana - po co, coś takiego w ogóle pisać?
Ad. 3 - proponuję stworzenie i uchwalenie minimalistycznego regulaminu, który zajmie połowę tyle miejsca i nie będzie zawierał tylu zupełnie nam zbędnych zapisów

m.
[/quote]

Panie Michale jeśli mogę, proponuję zastanowić się nad instancją odwoławczą w regulaminie do Trybunału Arbitrażowego przy PKOL:
To link do informacji http://www.pkol.pl/pl/pages/display/15577

AP miało już rozstrzygniętą sprawę przez TA PKOL, wszystkie strony ten wyrok zaakceptowały, nawet w dyskusji nikt nie podważał merytorycznie tego wyroku, czepiali się kwestii formalnych skierowania sprawy do TA. Ten wyrok oczyścił atmosferę i przestała się ta sprawa kisić wewnątrz  AP. A co najważniejsze takie rozwiązanie jest bardzo wskazane ponieważ uwalnia związek od zarzutów kolesiowskiego rozstrzygnięcia. Po za tym w Polskim Komitecie Olimpijskim związki mające instancje odwoławczą w TA są poważnie traktowane jako wykazujące profesjonalizm sportowy w myśl zasad fair play.

Poza tym, czy nie można poprosić federacje sportów lotniczych z innego kraju, takiego który ma stosowny regulamin zgodny z FAI o użyczenie do tłumaczenia i użycia. Po co mamy się uczyć na własnych błędach skoro inni już to przechodzili. Może ktoś sprawdzi jaki kraj ma taki sensowny regulamin. A może oprzeć się bezpośrednio na regulaminie dyscyplinarnym FAI skoro i tak większość regulaminów sportowych używanych przez AP zawodów to są tłumaczenia FAI.

SebKaw

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 188
  • Liked: 173
Odp: I Nadzwyczajny Kongres AP cz.2
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 19, 2014, 23:26 »

Ktoś nie się nie przyłożył i skopiował stary regulamin, napisany przed zaostrzeniem przepisów dopingowych.
Opublikowaliście regulamin w ostatniej chwili co uniemożliwia zgłoszenia sensownej propozycji. Mogę się założyć, że celowo. Ten utajniony do ostatniej chwili dokument zawiera takie kwiatki:

11. niepotwierdzenie udziału w zawodach , spóźnione przybycie, nieusprawiedliwiona nieobecność na zawodach, zgrupowaniach, konsultacjach i innych spotkaniach organizowanych przez Aeroklub Polski - dyskwalifikacja od 1 miesiąca do 1 roku oraz kara pieniężna od 1 000 zł do 10 000 zł

Nie ma zawodników zawodowych i to raczej nie pasuje do tego sportu.

12. nieusprawiedliwione nieprzystąpienie do zawodów międzynarodowych - dyskwalifikacja od 3 miesięcy do 1 roku oraz kara pieniężna od 1 000 zł do 10 000 zł

dyskusyjne

13. rażące naruszenie przepisów dotyczących współzawodnictwa sportowego w sporcie lotniczym - dyskwalifikacja od 1 miesiąca do 2 lat oraz kara pieniężna od 1000 zł do 20 000 zł

14. rażące naruszenie innych przepisów lub decyzji władz Aeroklubu Polskiego dyskwalifikacja od 1 miesiąca do 2 lat oraz kara pieniężna od 1000 zł do 15 000 zł

Jak chodzi o chlanie na zawodach to jednocześnie podpada pod przepisy dopingowe więc kilka punktów nie pasuje do aktualnych przepisów. 

Uwaga o tym, że członkowie ZAP jako wybierający Arbitra są w dwuznacznej sytuacji też słuszna.

SK

tomkrok

  • Członkowie Komisji Szybowcowej
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 449
  • Liked: 289
Odp: I Nadzwyczajny Kongres AP cz.2
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 20, 2014, 08:22 »
Jesteśmy w uprawianiu naszego sportu amatorami, wielu z nas bierze udział w zawodach wyłącznie za własne pieniądze, założenie reprezentacyjnej koszulki z orzełkiem już od wielu lat również wymaga dużego wysiłku finansowego od zawodnika. Dlatego katalog kar finansowych powinien być naprawdę starannie przygotowany. Szkoda, że projekt nie pokazał się wcześniej. Koledzy z ZAP stworzyli swego czasu coś takiego jak IntraNET AP jako miejsce gdzie min. miały się pojawiać projekty, dokumenty i odbywać dyskusje (pod własnym zweryfikowanym nazwiskiem).. To był chyba dobry pomysł i może warto by aktualizować informacje tam umieszczane (ja tam regularnie zaglądam).

Andrzej Siembida

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 164
  • Liked: 16
Odp: I Nadzwyczajny Kongres AP cz.2
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 20, 2014, 09:40 »
Pisał już o tym Michał, Regulamin jest wymysłem nieprzystającym do naszego sportu, ale musimy ten wymóg spełnić.
Projekt wymaga zmian - zgoda.
Został opublikowany na 14 dni przed kongresem, sam dokument ma 7 stron. Jak widać z dyskusji spora część osób zdążyła się z nim zapoznać w ciągu 1-2 dni.

Proponuję skupić się na propozycjach zmian, a nie na powtarzaniu że jest za mało czasu.
Jeżeli nie starczą 2 tygodnie, to obawiam się że również 2 miesiące czy 2 lata byłyby dla niektórych zbyt krótkim terminem.

slawek.piela

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 287
  • Liked: 78
Odp: I Nadzwyczajny Kongres AP cz.2
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 20, 2014, 11:33 »
Nie odnoszę się do wyskości kar finansowych i rozkładu ciężaru tych kar. Tu niech wypowiedzą się Ci ktorych to bezpośrednio dotyczny.
Być może dobrym rozwiązaniem jest ich gradacja w zależności od rangi imprezy.

Kluczowe sprawy to:
- sporo uproszczeń
- wprowadzenie PKOL jako instancji odwoławczej
- wykluczenie z jakichkolwiek zawodów (krajowych i zagranicznych) członków ZAP - nie mogą oni mianować kogoś kto będzie rozpatrywał wnioski w ich sprawie.

Warto było to ogłosić po pierwsze wogóle, a po drugie wcześniej, a ze strony ZAP choć przeczytać...

Pozdrawiam,

Sławek



[załącznik usunięty przez administratora]
« Ostatnia zmiana: Styczeń 20, 2014, 11:45 wysłana przez slawek.piela »

PiotrC

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 252
  • Liked: 105
Odp: I Nadzwyczajny Kongres AP cz.2
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 20, 2014, 12:16 »

Moim zdaniem powinniśmy uchwalić jakikolwiek, minimalistyczny regulamin i schować go głęboko w szufladzie. Wymóg zatwierdzania takiego regulaminu to kolejny wymysł urzędniczej "nadregulacji" narzuconej na związki sportowe. To nie ma sensu w sportach amatorskich/nieolimipijskich. Przypadki świadomego łamania przepisów lub podobne są u nas na tyle rzadkie, że powinny być rozpatrywane indywidualnie, bez żadnego taryfikatora...


Michał, przy odrobinie dobrej woli takie rzeczy działają ale przy odrobinie złej masz takie kwiatki jak to co się stało w AJG.Zawsze się znajdzie ktoś kto do tej głębokiej szuflady sięgnie i użyje dla swoich niecnych celów.Przyjmowanie czegoś na szybko,minimalistycznie  aby tylko dostosować się do ustawy.
Potem jak coś się dzieje to niestety ZAP milczy,Sekretarz nabiera wody w usta a ty radź sobie sam.
Pozdrawiam PiotrC
Aeroklub Nadwiślański

Andrzej Czop

  • Eksperci KS
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 439
  • Liked: 202
Odp: I Nadzwyczajny Kongres AP cz.2
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 20, 2014, 12:26 »
Cytuj
Obstawiam, że te dwa punkty autor napisał pod Sebka ;) - parę złotych może wpadnie do kasy...
A tak bez żartów to autor ma nas chyba za szmaciarzy jakichś. Mam nadzieję, że projekt zostanie ucywilizowany i uchwalony bez tak kontrowersyjnych zapisów.

Wystarczy po-googlać, a znajdziecie bardzo podobne regulaminy - np. w związkach koszykówki czy judo. Widać, projekt regulaminu powstał na bazie jakiegoś templejtu.

...

http://pzjudo.pl/docs/reg/regulamin.pdf
kary owszem są ale nie drakońskie
szybownictwo to sport amatorów, pasjonatów a nie zawodowców a kary są takie że zawodowcy z F1 nie powstydziliby się  ;)

z ciekawości sprawdziłem regulamin WGC z Uvalde i kodeks FAI - nic tam nie ma o karach finansowych

więc dlaczego takie wysokie kary finansowe, i co z tą karą, jeżeli już zostałaby nałożona, kto windykuje itp?
myślę że jak już muszą być te kary (jaki dokument tego wymaga???) to wystarczająca byłaby kara dyskwalifikacji za konkretną listę przewinień (zamkniętą)
kary finansowe to tylko problem i generator takich komentarzy jak wyżej

A. Rydzyński

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 303
  • Liked: 73
Odp: I Nadzwyczajny Kongres AP cz.2
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 24, 2014, 17:14 »
Drugi raz stawiam  zasadnicze pytania:Czy komisje specjalnościowe zaopiniowały pierwszą wersje Regulaminu Dyscyplinarnego /RD/?  Kto jest autorem pierwszej wersji RD i kto jest autorem niżej przytoczonej wersji RD?,

Otrzymałem pocztą elektroniczną poniższą wersje RD


REGULAMIN DYSCYPLINARNY AEROKLUBU POLSKIEGO
            -PROJEKT- stan na 24.12.2014

ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1
1. Niniejszy Regulamin reguluje zasady orzekania w sprawach dyscyplinarnych, rodzaje zachowań uznawanych za przewinienia dyscyplinarne a także rodzaje i wysokość kar za popełnienie czynów stanowiących przewinienia dyscyplinarne, związane z udziałem osób fizycznych i prawnych we współzawodnictwie sportowym, organizowanym przez Aeroklub Polski.
2. Przepisy regulaminu mają zastosowanie do klubów sportowych , zawodników, trenerów, instruktorów i innych osób reprezentujących aerokluby regionalne, kluby sportowe lub zawodników, a także do sędziów, obserwatorów i innych osób biorących udział w organizowaniu i prowadzeniu współzawodnictwa.

§ 2
Na potrzeby niniejszego regulaminu poniższe pojęcia otrzymują następujące znaczenie:
1. klub sportowy – osoba prawna prowadząca działalność w zakresie sportu i uczestnicząca lub zamierzająca uczestniczyć we współzawodnictwie sportowym   organizowanym przez Aeroklub Polski lub podmioty działające na jego zlecenie;
2. zawodnik – osoba fizyczna posiadająca licencję uprawniającą do uczestnictwa we współzawodnictwie sportowym;
3. kontrakt – każda umowa, z której jednoznacznie wynika, że zawodnik lub trener zobowiązuje się do reprezentowania klubu we współzawodnictwie sportowym,
4. licencja klubowa – licencja wydawana klubowi, uprawniająca do udziału we współzawodnictwie sportowym,
5. licencja zawodnika – licencja, wydawana osobie fizycznej uprawniająca do udziału we współzawodnictwie sportowym,
6. sędzia – osoba fizyczna posiadająca aktualne uprawnienia do wykonywania funkcji sędziego,
7. obserwator - osoba fizyczna posiadająca aktualne uprawnienia do wykonywania funkcji obserwatora,
8. trener - osoba fizyczna posiadająca licencję trenera,
9. działacz – osoba fizyczna reprezentująca w jakimkolwiek zakresie Aeroklub Polski lub szkoły lotnicze a także uczestniczące we współzawodnictwie sportowym kluby sportowe,
10. organizator zawodów – Aeroklub Polski a także podmioty działające z jego upoważnienia.

§ 3
1. Odpowiedzialności dyscyplinarnej podlega osoba fizyczna lub prawna, która osobiście lub działając przez upoważnionych przedstawicieli popełnia czyn zabroniony pod groźbą kary dyscyplinarnej określony przez przepisy niniejszego regulaminu lub doprowadza do powstania skutku, z którym łączy się zagrożenie karą dyscyplinarną.
2. Kara dyscyplinarna może być także orzeczona w przypadku zawinionego naruszenia przepisów prawa powszechnego lub powszechnie uznawanych i stosowanych reguł sportowej rywalizacji.
3. Kara dyscyplinarna może być wymierzona jedynie w przypadku, gdy przepisy niniejszego Regulaminu lub zasady określone przez organizatora zawodów wyraźnie wskazują, iż określone zachowania stanowią przewinienie dyscyplinarne i wiążą się z możliwością nałożenia kary dyscyplinarnej.
4. Organy orzekające w sprawach dyscyplinarnych przestrzegają zasady, że kara dyscyplinarna powinna być adekwatna do wagi naruszenia przepisów, za które jest wymierzana oraz do stopnia zawinienia osoby lub osób odpowiedzialnych za naruszenie przepisów.
5. Stroną jest każdy, czyjego interesu prawnego lub obowiązku dotyczy postępowanie dyscyplinarne albo kto żąda czynności organu dyscyplinarnego ze względu na swój interes prawny lub obowiązek.
6. Stronami mogą być osoby fizyczne i osoby prawne, w tym w szczególności kluby sportowe i organizatorzy zawodów.

§ 4
1. Postępowanie dyscyplinarne wszczyna się na wniosek organizatora zawodów.
2. Postępowanie dyscyplinarne może być wszczęte na wniosek uczestników współzawodnictwa sportowego, a także innych podmiotów lub organów, które w oparciu o przepisy prawa powszechnego lub przepisy wydane przez organizatora zawodów są bezpośrednio lub pośrednio zaangażowane w organizację zawodów sportowych.

§ 5
1. Postępowanie dyscyplinarne jest jawne.
2. Wydanie orzeczenia w sprawach dyscyplinarnych poprzedzone jest przeprowadzeniem postępowania wyjaśniającego, które przeprowadza organizator zawodów.
3. Dowodami mogą być w szczególności dokumenty, w tym sprawozdanie sędziów i obserwatora, zapisy na kasetach video lub płytach CD/DVD, a także innych dostępnych nośnikach, protokół oględzin, opinie biegłych, wyjaśnienia i oświadczenia oraz zeznania świadków.
4. Organ orzekający może zażądać uzupełnienia materiału zgromadzonego w sprawie lub przeprowadzić postępowanie uzupełniające.
5. Organ prowadzący postępowanie dyscyplinarne zapewnia możliwość aktywnego udziału stron w postępowaniu.

§ 6
1. Orzeczenia organu orzekającego I instancji mogą być podejmowane na posiedzeniu lub po przeprowadzeniu rozprawy.
2. Wydanie orzeczenia na posiedzeniu następuje, gdy okoliczności sprawy nie budzą wątpliwości organu orzekającego,
3. Wydanie orzeczenia po przeprowadzeniu rozprawy następuje w sprawie, w której możliwe jest wydanie orzeczenia o nałożeniu kary dyskwalifikacji a także w sprawie, w której strona żąda przeprowadzenia rozprawy.
4. Organ orzekający w I instancji w sprawach wskazanych w ust. 3 wyznacza rozprawę, powiadamiając o jej terminie strony oraz świadków i biegłych.
5. W trakcie rozprawy, a także w każdym innym stadium postępowania wyjaśniającego stronom lub ich pełnomocnikom udostępnia się wszystkie zgromadzone w sprawie materiały dowodowe.
6. Strony w toku postępowania wyjaśniającego mogą składać wnioski dowodowe.
7. Wniosek dowodowy zostaje odrzucony, o ile dotyczy kwestii nie budzących wątpliwości lub uwzględnienie wniosku grozi nieuzasadnionym przedłużeniem postępowania.

§ 7
1. Organ orzekający w sprawach dyscyplinarnych zobowiązany jest do zapewnienia zainteresowanym osobom prawa do obrony, w tym poprzez umożliwienie wypowiedzenia się, co do zebranego materiału dowodowego.
2. W toku postępowania strony mogą być reprezentowane przez pełnomocników ustanowionych zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego.

§ 8
1. Wymiar kary dyscyplinarnej może zostać podwyższony, jeśli na stronę ukaraną w ciągu sezonu nakłada się karę dyscyplinarną za takie samo przewinienie dyscyplinarne.
2. Podwyższenie kary nie może przekroczyć trzykrotności maksymalnej kary podstawowej w przypadku kar pieniężnych, a w przypadku kary dyskwalifikacji, podwójnego maksymalnego okresu dyskwalifikacji przewidzianej za tego rodzaju naruszenie przepisów.
3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach organ wydający orzeczenie może orzec kary niższe niż przewidziane w niniejszych przepisach bądź podjąć decyzję o odstąpieniu od orzekania kary.

§ 9
1. Organem orzekającym I instancji jest Arbiter Dyscyplinarny, który w sprawach dyscyplinarnych orzeka jednoosobowo.
2. Arbitra Dyscyplinarnego powołuje na wniosek Zarządu Aeroklubu Polskiego Kongres Aeroklubu Polskiego
3. Arbitrem Dyscyplinarnym może być osoba posiadająca wykształcenie prawnicze oraz doświadczenie w sprawach związanych ze sportem.
4. Arbiter Dyscyplinarny nie może być pracownikiem Aeroklubu Polskiego a także pełnić innych funkcji związanych bezpośrednio z organizacją współzawodnictwa sportowego w sporcie lotniczym.
5. Na wniosek Arbitra Dyscyplinarnego Kongres Aeroklubu Polskiego może powołać dwóch Zastępców Arbitra Dyscyplinarnego, spełniających kryteria wskazane w ust. 3 i 4.
6. Zastępca Arbitra Dyscyplinarnego orzeka jednoosobowo w sprawach, do których został wyznaczony przez Arbitra Dyscyplinarnego.
7. W sprawach szczególnie skomplikowanych z inicjatywy Arbitra Dyscyplinarnego orzeczenie dyscyplinarne wydawane jest przez Panel Arbitrażowy, w skład którego wchodzą Arbiter Dyscyplinarny i jego dwóch zastępców.

§ 10
1. Wydanie orzeczenia przez organ I instancji powinno nastąpić najpóźniej w ciągu 7 dni od dnia zdarzenia skutkującego wszczęciem postępowania dyscyplinarnego, a w sprawach szczególnie skomplikowanych lub wymagających przeprowadzenia szczegółowego postępowania wyjaśniającego – w ciągu 14 dni.
2. W sytuacji, gdy o zaistnieniu zdarzenia, o którym mowa w ust. 1 organ I instancji dowiedział się później, powyższe terminy liczą się od dnia powzięcia wiadomości przez uprawnione organy o naruszeniu przepisów dające podstawę do nałożenia kary.
3. Wszelkie orzeczenia o charakterze dyscyplinarnym doręcza się listem poleconym a także e-mailem lub faksem na adres strony lub na adres wskazany przez klub, z którym związana jest osoba ukarana i uznaje się za skutecznie doręczone bez konieczności potwierdzenia odbioru.
4. W przypadku ustanowienia pełnomocnika orzeczenie doręcza się pełnomocnikowi.
5. Orzeczenie powinno wskazywać podstawę prawną nałożenia kary oraz jej wymiar a także pouczenie o możliwości złożenia odwołania.
6. Orzeczenie dyscyplinarne jest uzasadniane z urzędu.
7. Orzeczenie w sprawie nałożenia kary dyscyplinarnej nie może zostać wydane, jeśli od dnia, w którym nastąpiło naruszenie przepisów upłynęło 6 miesięcy.

§ 11.
1. Orzeczenie o nałożeniu kary pieniężnej winno być wykonane w ciągu 7 dni od wydania orzeczenia. Niewykonanie orzeczenia w tym terminie skutkować może zawieszeniem zainteresowanej osoby lub klubu w prawach związanych z uczestnictwem we współzawodnictwie organizowanym przez Aeroklub Polski lub podmioty działające z jego upoważnienia.
2. Orzeczenie o nałożeniu kary dyskwalifikacji wchodzi w życie z dniem jego wydania.
3. Kara dyskwalifikacji dotyczy wszelkich zawodów organizowanych przez Aeroklub Polski a także podmioty działające z jego upoważnienia lub na jego zlecenie.
4. Klub jest odpowiedzialny za wykonanie kary nałożonej na ten klub za przewinienie dyscyplinarne działacza tego klubu, trenera oraz zawodnika będącego członkiem klubu, związanego z tym klubem kontraktem lub innego rodzaju stosunkiem prawnym .
5. O nałożeniu kary dyskwalifikacji organ orzekający informuje:
a. zainteresowany klub sportowy,
b. Aeroklub Polski.

§ 12.
1. Ustala się następujące rodzaje kar dyscyplinarnych:
a. kara pieniężna
b. czasowe zawieszenie (dyskwalifikacja) w prawach zawodnika, trenera, instruktora, sędziego, obserwatora lub działacza sportowego,
c. dyskwalifikacja dożywotnia
2. Ukarany karą dyskwalifikacji zawodnik, trener, sędzia, obserwator musi złożyć swoją licencję na czas dyskwalifikacji w Aeroklubie Polskim.

§ 13
1. Od orzeczeń dyscyplinarnych stronom przysługuje odwołanie do Komisji Odwoławczej Aeroklubu Polskiego, powoływanej w składzie trzyosobowym na wniosek Zarządu Aeroklubu Polskiego przez Kongres Aeroklubu Polskiego.
2. Odwołanie wnosi się bezpośrednio do Komisji Odwoławczej, zaś kopię odwołania strona odwołująca się przekazuje Arbitrowi Dyscyplinarnemu.
3. Odwołanie wraz z jego uzasadnieniem wnosi się w terminie 7 dni od dnia doręczenia decyzji lub orzeczenia o nałożeniu kary.
4. Wniesienie odwołania winno nastąpić jednocześnie z zapłatą kaucji odwoławczej w wysokości ustalonej przez Zarząd Aeroklubu Polskiego. Brak wpłaty kaucji powoduje pozostawienie odwołania bez rozpatrzenia.
5. Kaucję odwoławczą wpłaca się na konto Aeroklubu Polskiego.
6. Uwzględnienie odwołania w całości powoduje zwrot kaucji.

§ 14
1. Odwołanie powinno zawierać wyraźne wskazanie żądania oraz wskazywać na okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające żądanie.
2. Odwołanie, które nie spełnia określonych wyżej warunków pozostawia się bez rozpatrzenia.

§ 15
1. Wniesienie odwołania nie wstrzymuje wykonania decyzji w sprawie nałożenia kary dyscyplinarnej.
2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zarząd Aeroklubu Polskiego może na wniosek strony wstrzymać wykonanie decyzji do czasu rozpatrzenia odwołania przez Komisję Odwoławczą.

§ 16
Organ orzekający w I instancji, o ile uzna złożone odwołanie za uzasadnione w całości, może uchylić swoje orzeczenie w całości, o czym niezwłocznie informuje Komisję Odwoławczą Aeroklubu Polskiego.

§ 17
Komisja Odwoławcza Aeroklubu Polskiego powinna rozpatrzyć odwołanie w terminie 7 dni od jego otrzymania, a w przypadku konieczności przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego przez Komisję, w terminie 14 dni.

§ 18
1. Komisja Odwoławcza Aeroklubu Polskiego, po rozpatrzeniu odwołania, wydaje orzeczenie, w którym:
a. utrzymuje w mocy orzeczenie organu I instancji albo
b. uchyla zaskarżone orzeczenie w całości i orzeka, co do istoty sprawy albo
c. uchyla orzeczenie w części i w tym zakresie orzeka, co do istoty sprawy albo
d. uchyla orzeczenie w całości i przekazuje sprawę do ponownego rozpoznania organowi I instancji, wskazując jednocześnie na okoliczności, które przy ponownym rozpoznaniu sprawy powinny być wzięte pod uwagę, bądź na czynności, które winny być dokonane albo
e. umarza postępowanie odwoławcze.
1. Komisja Odwoławcza, orzekając co do istoty sprawy, nie może orzec na niekorzyść strony wnoszącej odwołanie.
2. Komisja Odwoławcza uzasadnia swoje orzeczenie z urzędu i doręcza je wszystkim zainteresowanym osobom i organom.
3. Orzeczenie Komisji Odwoławczej jest ostateczne, co nie uchybia możliwości podjęcia przez zainteresowane osoby lub kluby działań przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące.

§ 19
1. Jeżeli w okresie trwania kary dyskwalifikacji lub zawieszenia ukarany przestrzega norm obowiązujących w sporcie oraz w Aeroklubie Polskim i przemawiają za tym szczególne względy sportowe lub inne szczególne okoliczności , reszta kary może ulec darowaniu po upływie co najmniej połowy odbytej kary.
2. Wniosek ukaranego o darowanie reszty kary rozstrzyga Komisja Odwoławcza. Od orzeczenia w tej sprawie nie przysługuje odwołanie.

PRZEPISY SZCZEGÓLNE

§ 22
Ustala się następujący wymiar kar dyscyplinarnych za poszczególne naruszenie przepisów:
1. Niesportowe zachowanie się podczas zawodów lub w obrębie obiektu, na którym rozgrywane są zawody , a w szczególności zwracanie uwag sędziom obraźliwymi słowami lub gestami, używanie pod adresem sędziów, innych zawodników, trenerów, widzów lub przedstawicieli organizatorów groźby– kara pieniężna od 100 zł do 500 zł i dyskwalifikacja od 1 do 12 miesięcy.
2. Podburzanie lub prowokowanie zawodników, trenerów, działaczy lub widzów do wystąpień mogących zakłócić porządek przed i po zawodach - kara pieniężna od 100 zł do 500 zł i dyskwalifikacja od 1 do 12 miesięcy.
3. Naruszenie nietykalności cielesnej zawodnika, trenera, działacza, sędziego lub widza - kara pieniężna od 500 zł do 1 000 zł i dyskwalifikacja od 1 roku do dyskwalifikacji dożywotniej.
4. Udział zawodnika w zawodach w okresie dyskwalifikacji - dyskwalifikacja dodatkowa od 3 do 6 m-cy oraz kara pieniężna od 100 zł do 500 zł.
5. Udział w zawodach pod fałszywym nazwiskiem zawodnika, trenera lub działacza - dyskwalifikacja od 6 m-cy do 1 roku oraz kara pieniężna od 100 zł do 500 zł.
6. Udział w zawodach w stanie nietrzeźwym - dyskwalifikacja od 3 m-cy do 1 roku oraz kara pieniężna od 100 zł do 500 zł.
7. Dopuszczenie się tzw. podkładki lub przekupstwa w zawodach a także udział w ustawianiu określonego wyniku zawodów - dyskwalifikacja od 1 roku do dożywotniej oraz kara pieniężna od 100 zł do 1 000 zł.
8. podanie przez zawodnika, trenera lub działacza niezgodnych z rzeczywistością danych osobowych lub danych dotyczących sprzętu i wyposażenia, w oficjalnej dokumentacji w postępowaniach prowadzonych przez Aeroklub Polski lub w dokumentacji związanej z zawodami sportowymi - dyskwalifikacja od 3 do 6 miesięcy oraz kara pieniężna od 100 zł do 500 zł.
9. nieusprawiedliwione nieprzystąpienie do zawodów międzynarodowych - dyskwalifikacja od 3 miesięcy do 1 roku oraz kara pieniężna od 1 00 zł do 1 000 zł.
10. rażące naruszenie przepisów dotyczących współzawodnictwa sportowego w sporcie lotniczym - dyskwalifikacja od 1 miesiąca do 2 lat oraz kara pieniężna od 100 zł do 500 zł.

A. Rydzyński

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 303
  • Liked: 73
Odp: I Nadzwyczajny Kongres AP cz.2
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 26, 2014, 12:18 »
II Kongres AP musi odbyć się w marcu lub kwietniu 2014 bo kończy się kadencja władz AP.

Mamy dwa miesiące na spokojne opracowanie Regulaminu Dyscyplinarnego.

Szanowni Delegaci na I Kongres AP nie przyjmujcie bubla prawnego który ośmieszy nas na forum FAI.

Szanowni Delegaci na I Kongres AP żądajcie  informacji kto jest autorem  Regulaminu Dyscyplinarnego który Wam przesłano  w dokumentach kongresowych.

Treść Regulaminu Dyscyplinarnego została przyjęta przez ZAP Uchwała nr 605/5/XVIII/2014

Zarząd Aeroklubu Polskiego zatwierdza projekt uchwały nr 2 na I Nadzwyczajny Kongres Aeroklubu Polskiego w przedmiocie uchwalenia Regulaminu Dyscyplinarnego Aeroklubu Polskiego w poniższym brzmieniu:
1. Działając na podstawie § 22 pkt. 8 oraz § 45 ust. 1 Statutu Aeroklubu Polskiego I Nadzwyczajny Kongres Aeroklubu Polskiego uchwala Regulamin Dyscyplinarny Aeroklubu Polskiego.
2. Regulamin stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
3. Niniejszym przestaje obowiązywać Regulamin Dyscyplinarny Aeroklubu Polskiego przyjęty uchwałą nr 30 podczas XXX Walnego Zgromadzenia Delegatów Aeroklubu Polskiego obradującego w dniu 21/22 kwietnia 2012r. w Warszawie.
4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przeprowadzono głosowanie: za 5, przeciw 0, wstrzymało się 0.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uchwała

Jak powinno przebiegać uchwalenie Regulaminem Dyscyplinarnym /RD/?

Po pierwsze
AP powinien przetłumaczyć dokument FAI Code of Ethics / 3 strony/ i wprowadzić do użytkowania w kraju po przez podjęcie uchwały lub ujawnienie tłumaczonego dokumentu w BIP AP.

Po drugie
Powinna powstać komisja/zespół do spraw opracowania  RD. 
Obrady powinny być otwarte a prace publikowane w internecie.
Należało by zgromadzić dokumenty obowiązujące w FAI i przepisy krajowe. Na podstawie  tych dokumentów pracować nad RD. 
Należało  by zapytać  innych członków FAI jak oni rozwiązali ten problem. Nie wykluczam że sami  sobie wykreowaliśmy problem tworzenia RD. Może inni członkowie FAI przetłumaczyli dokumenty  FAI na języki urzędowe swojego kraju i wprowadzili do użytkowania.

Po trzecie
RD powinien być oficjalnie zaopiniowany przez każdą z komisji specjalnościowych gdyż one znają specyfikę sportu i wiedzą co powinno być szczególnie karane najwyższymi karami. /zdarzenia zaistniałe w współzawodnictwie gdy dochodzi do śmierci,  kalectwa, uszkodzenia sprzętu rywala w trakcie rozgrywania konkurencji/

Po czwarte
 Regulamin Dyscyplinarny powinien być uchwalony na II Kongresie AP.

Dokument który należy przetłumaczyć żeby poznać regulacje FAI- liczy trzy strony

FAI Code of Ethics
Approved by the 96th FAI General Conference 2003  10 and11 October 2003  Krakow, Poland
Version 1.0 / October 2003 

FAI Code of Ethics
This Code applies to all who participate in FAI,  whether as competitors, judges, jury members, delegates to Commissions, elected officials,  staff members or in any other capacity.
Dignity
The dignity of all individuals who participate in air sports in any capacity shall be safeguarded  and maintained. There shall be no form of discrimination based on any criteria other than merit and performance. Cheating in any form, including doping, will not be tolerated. The principles of  fair-play shall be applied by all competitors and officials.
Good Behaviour
All FAI participants have a duty to uphold the good name of the FAI and the air sports community. They shall refrain from harassing or inflicting any form of physical or mental injury on  other members of that community or of society as a whole.
Integrity
All FAI participants shall act in accordance with the highest standards of integrity. When  representing FAI, they shall be impartial and refrain from defending the specific interests of their own country or sport. All members of FAI staff and elected or appointed FAI officials with decision-making power shall observe the following principles regarding conflicts of interest :
Definition
A possible conflict of interests is any situation in which a person’s judgments or decisions on matters affecting FAI might be influenced by relations that person has (or is on the point of having) with other persons or organizations that might be affected (positively or negatively) by his/her judgments or decisions.
The conflict of interests becomes real when the person fails to reveal the potential for conflict and then expresses an opinion or makes a decision in favour of, or against, the person or organization concerned, or accepts any benefit from that person or organization.
 Conflicts of interest may arise as a result of direct personal relations, or indirectly, through the interests of a closely related third person (parent, spouse, partner, dependent etc).
Types of Interest
Typical circumstances in which conflicts of interest arise are involvement with suppliers,  sponsors, professional advisers, event organizers and contracting parties (shareholdings,  payments, hospitality, gifts or other benefits).
Disclosures
All those to whom these rules apply must, if facing a possible conflict of interests, refrain from giving their opinions, making decisions or accepting benefits, and must make a declaration of  interest. This can be made in one of two ways :
 A public statement to a FAI body such as a Commission meeting.
A written disclosure to the FAI Executive Director responsible for Ethics. The  information given will be kept confidential if requested.
 Treatment of Disclosures
The FAI Executive Board, on the advice of the responsible Board Member, will take the necessary decisions. The options may include, but are not limited to :
 Registering the declaration without further action;
Removing the person from part or all of the action or decision-making  opportunities that create the potential for conflict;
Eliminating the person’s involvement in the external interest causing the conflict.
 Penalties
Failure to disclose potential conflicts of interest may lead to action under FAI Statute 2.8.1. and  Chapter 6 of FAI By Laws (Enforcement).
Prevention
All FAI Commissions and other legislative and executive organs of FAI should have as a standing  item on their meeting agendas “Declaration of Conflicts of Interest”, in order to provide a formal  opportunity for people to make disclosures of potential conflicts.
Confidentiality
FAI participants shall not disclose information entrusted to them in confidence.
Breaches of Code of Ethics
Any breaches of this Code will be considered by the FAI Executive Board, advised by the FAI  Executive Director responsible for Ethics. Action may be taken in accordance with FAI  Enforcement Procedures (By Laws Chapter 6).
END

Poniżej tłumaczenie mechaniczne

Kodeks Etyki FAI
Zatwierdzony przez FAI 96. Konferencji Generalnej 2003
10 and11 października 2003  Kraków, Polska
Wersja 1.0 / październik 2003
Kodeks Etyki FAI
Kodeks ten stosuje się do wszystkich, którzy uczestniczą w FAI, czy jako zawodników, sędziów, członków jury,  Delegaci do komisji, wybranych urzędników, pracowników lub w jeszcze innej roli.
Godność
Godność wszystkich osób, które uczestniczą w sportów lotniczych w jakimkolwiek charakterze powinny być chronione i utrzymywane. Nie istnieje żadna forma dyskryminacji ze względu na jakiekolwiek inne niż merytoryczne kryteria i wydajność. Oszukiwanie w jakiejkolwiek formie, włącznie z dopingiem, nie będą tolerowane. Zasady fair-play są stosowane przez wszystkich zawodników i urzędników
Dobrej Praktyki
Wszyscy uczestnicy FAI mają obowiązek podtrzymywać dobre imię FAI i sportów lotniczych
społeczność. Powstrzymują się od napastliwych lub wyrządzenia jakiejkolwiek formie fizycznej lub psychicznej szkody na innych członków tej społeczności lub społeczeństwa jako całości.
Integralność
Wszyscy uczestnicy FAI musi działać zgodnie z najwyższymi standardami rzetelności. Kiedy reprezentujący FAI powinny być bezstronne i powstrzymania się od obrony szczególnych interesów własnego kraju lub sportu. Wszyscy członkowie personelu FAI i wybranych lub mianowanych urzędników FAI o mocy decyzyjnej powinny przestrzegać następujących zasad dotyczących konfliktu interesów
Definicja
Możliwy konflikt interesów jest każda sytuacja, w której wyroki osoby lub decyzje w sprawach mających wpływ na FAI może być pod wpływem relacji, że osoba posiada (lub jest na punkcie posiadania) z innymi osobami i organizacjami, które mogą mieć wpływ (pozytywny lub negatywny) przez jego / jej orzeczeń i decyzji
Konflikt interesów staje się realne, gdy osoba nie ujawniają potencjał konfliktu, a następnie wyraża opinię lub podejmuje decyzję na korzyść lub przeciw, osoby lub organizacji, lub przyjmuje korzyść od tej osoby lub organizacji
Konflikt interesów może powstać w wyniku bezpośrednich stosunków osobistych, ani pośrednio, poprzez interesie ściśle związane trzeciej osobie (rodzic, małżonek, partner, zależne itp.).
Rodzaje Interest
Typowe sytuacje, w których powstają konflikty interesów z dostawcami są zaangażowanie, sponsorów, doradców zawodowych, organizatorów imprez i kontrahentami (udziałów, płatności, gościnność, darowizn lub innych świadczeń)
Ujawnienia
Wszystkich tych, do których stosuje się te przepisy muszą, jeśli w obliczu konfliktu interesów, powstrzymują się od wydawania swoich opinii, podejmowania decyzji lub przyjmowania korzyści, i musi sporządzić deklarację zainteresowania. Można tego dokonać w jeden z dwóch sposobów:
Publiczne oświadczenie do FAI ciała, takich jak posiedzenia Komisji.
Napisane ujawnienie dyrektorowi FAI odpowiedzialnym za Etyki. Informacje podane będą traktowane jako poufne, jeżeli są wymagane.
Ujawnianie informacji na leczenie
FAI Zarząd, na podstawie opinii Członka Zarządu odpowiedzialnego, podejmie niezbędne decyzje. Opcje mogą obejmować, ale nie są ograniczone do:
Rejestracji zgłoszenia bez dalszego działania;
Usuwanie osoby z części lub wszystkich akcji lub uprawnień do podejmowania decyzji, które tworzą potencjał konfliktu;
 Eliminując zaangażowanie danej osoby w interesie zewnętrznego powoduje konflikt.
Kary
Nieujawnienie potencjalnych konfliktów interesów może prowadzić do działań w ramach FAI Statutu 2.8.1. i  Rozdział 6 FAI rozporządzenia (egzekwowanie).
Zapobieganie
Wszystkie FAI Prowizje i inne organy ustawodawcze i wykonawcze FAI powinien mieć jako stały punkt porządku dziennego posiedzeń na ich "Deklaracja konfliktu interesów", w celu uzyskania formalnej możliwości dla ludzi do ujawnienia potencjalnych konfliktów.
Poufność
Uczestnicy FAI nie ujawnia informacji powierzonej im w zaufaniu.
Naruszenia Kodeksu Etyki
Wszelkie naruszenia niniejszego Kodeksu będą rozpatrywane przez Zarząd FAI, poinformowany przez dyrektora zarządzającego odpowiedzialnego za FAI Etyki. Działania mogą być podejmowane zgodnie z procedurami egzekwowania FAI (prawami rozdziale 6).
Koniec.

Dlaczego do dzisiaj nie przetłumaczono i nie wprowadzono do użytkowania dokumentu FAI Code of Ethics





Krzysztof Mazur

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 166
  • Liked: 9
Odp: I Nadzwyczajny Kongres AP cz.2
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 26, 2014, 17:55 »
Dlaczego do dzisiaj nie przetłumaczono i nie wprowadzono do użytkowania dokumentu FAI Code of Ethics

[/quote]AP jako członek FAI zobowiązało się do przestrzegania kodeksu etycznego FAI.
Panie Andrzeju z tego chyba wynika, że Prezes prawdopodobnie dopuścił się poważnego naruszenia Kodeksu Etycznego FAI ponieważ tkwi z konflikcie interesów.
1. Jako Prezes Aeroklubu Częstochowskiego jest jednocześnie Prezesem AP.
2. Jako Prezes AP jest jednocześnie sponsorem członka AP Polskiego Stowarzyszenia Paralotniowego.
W Sądzie Wiceprezes PSP jako świadek ze strony Pana Prezesa zeznał pod przysięgą, że Pan Prezes finansuje PSP przez firmę Wilga w celu refundacji zobowiązań do AP. Na dodatek dostałem informację, że Prezes PSP przyznał się zawodnikom, że została podpisana umowa między Prezesem a PSP finansująca składkę członkowską PSP do AP. Na kongresie wyborczym PSP ma prawo do 8 głosów!
Logi firmy Wilga jest na stronie PSP: http://psp.org.pl/
Teraz rozumiem dlaczego kodeks FAI nie ma odzwierciedlenia w tym regulaminie.

A. Rydzyński

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 303
  • Liked: 73
Odp: I Nadzwyczajny Kongres AP cz.2
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 28, 2014, 11:30 »
Dlaczego do dziś AP nie przetłumaczył i nie wprowadził do użytkowania dokumentu FAI;  Procedury i zasady antydopingowe FAI


Pisząc Regulamin dyscyplinarny należy zapoznać się i uwzględnić przepisy krajowe i uregulowania FAI którego jesteśmy członkiem.

Ustawa o języku polskim
Art. 4.
Język polski jest językiem urzędowym:
1) konstytucyjnych organów państwa;
2) organów jednostek samorządu terytorialnego i podległych im instytucji w zakresie, w jakim wykonują zadania publiczne;
3) terenowych organów administracji publicznej;
4) instytucji powołanych do realizacji określonych zadań publicznych;
5) organów, instytucji i urzędów podległych organom wymienionym w pkt. 1 i pkt. 3, powołanych w celu realizacji zadań tych organów, a także organów państwowych osób prawnych w zakresie, w jakim wykonują zadania publiczne;
6) organów samorządu innego niż samorząd terytorialny oraz organów organizacji społecznych, zawodowych, spółdzielczych i innych podmiotów wykonujących zadania publiczne

Ustawa o sporcie:
Art.9.
4. Walne zgromadzenie członków albo delegatów polskiego związku sportowego corocznie rozpatruje sporządzone przez zarząd sprawozdanie z działalności zarządu oraz sprawozdanie finansowe, ocenione przez biegłego rewidenta. Walne zgromadzenie członków albo delegatów tego związku uchwala regulamin dyscyplinarny.

Art. 43.
6. Podmioty prowadzące działalność sportową, w szczególności polskie związki sportowe, realizują odpowiedzialność dyscyplinarną za stosowanie dopingu w sporcie w zakresie określonym w ich regulaminach.

Ustawa prawo o stowarzyszeniach.
Art. 6.
1. Tworzenie stowarzyszeń przyjmujących zasadę bezwzględnego posłuszeństwa ich członków wobec władz stowarzyszenia jest zakazane.
2. Nikogo nie wolno zmuszać do udziału w stowarzyszeniu lub ograniczać jego prawa do wystąpienia ze stowarzyszenia. Nikt nie może ponosić ujemnych następstw z powodu przynależności do stowarzyszenia albo pozostawania poza nim.


Statut FAI:
1.12.5. Każda osoba działająca w imieniu FAI w jakiejkolwiek roli winna przestrzegać Kodeksu Etyki FAI.

2.8. Egzekwowanie standardów wobec członków FAI i organów FAI

Rozporządzenia FAI:
Rozdział 6 Publikacje FAI


Kodeks Sportowy FAI Część Ogólna:
3.11.Odpowiedzialność uczestnika

3.11.2. Poniżej zawarto skrótowy szkic z dokumentu "Procedury i zasady antydopingowe FAI" wydanego przez FAI i zaakceptowanego przez Światową Agencję Antydopingową do użytku w sportach lotniczych

Szanowni Delegaci na I Kongres AP nie przyjmujcie bubla prawnego który ośmieszy nas na forum FAI.