Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: Spotkanie szybowników - reforma AP, niedziela, 3 kwietnia, Majków k. Piotrkowa  (Przeczytany 16870 razy)

trzesnk

  • Reforma AP
  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Liked: 135
Szanowni Koledzy,
Dyskusja jaka rozpoczęła się jeszcze przed IV Nadzwyczajnym Kongresem AP, a rozgorzała na dobre po nim, wskazuje, że duża część środowiska lotniczego nie chce już być biernym obserwatorem działań, lub zaniechań działań zarządu i komisji rewizyjnej Aeroklubu Polskiego. Z obserwacji wpisów na forach i z wysłuchiwania głosów w dyskusjach wynika, że widzimy potrzebę reformy, której kierunek, zakres i treść powinna być przedmiotem wewnętrznej dyskusji w środowisku szybowników. Wielu z nas uważa, że aktualny zarząd wyczerpał nasze zaufanie co do możliwości kierowania zmianami, a stawianie się zarządu AP w roli pokrzywdzonych przez księgową AP i odmowa poddania się weryfikacji wyborczej wyczerpała również naszą cierpliwość.

Prezes Skalik organizuje spotkanie w Zegrzu. Formuła tego spotkania została przez wielu, również przeze mnie, skrytykowana, ale aktualny zarząd ma prawo do organizowania takiego spotkania i to spotkanie odbędzie się, niezależnie od tego, czy w najbliższym czasie uda się zwołać kongres wyborczy, czy też nie. Odbędzie się również na nim dyskusja, która może wpływać na nas, szybowników i dlatego powinniśmy się zastanowić, czy mamy w tym spotkaniu uczestniczyć, a jeżeli tak to z jakim głosem? Pamiętajmy bowiem, że AP to związek wszystkich dyscyplin lotniczych i nasz głos będzie tam jednym z wielu głosów. Niezależnie od tego, czy aktualny zarząd organizuje spotkanie, czy nie, to my, szybownicy powinniśmy spróbować ustalić taki kierunek, zakres i treść reformy AP, która umożliwi wyjście z kryzysu całej organizacji, rozwój sportów lotniczych, ale i zabezpieczy nasze szybownicze interesy.

W dyskusji na forum padły już wcześniej propozycje spotkania szybowników i czas wcielić je w życie. Celem jest wypracowanie programu potrzebnych zmian w AP, ze szczególnym uwzględnieniem interesów szybownictwa (w tym szkół szybowcowych, będących dobrem szybowników w całej Polsce), i zastanowienie się nad sposobem wprowadzenie ich w życie. W rozmowach i wymianach mailowych pomiędzy kilkunastoma szybownikami powstała grupa inicjatywna, która takie spotkanie postanowiła zorganizować.  Nie wszyscy mogą przyjechać, ale do dzisiaj potwierdziło udział w spotkaniu 11 osób (alfabetycznie): Rysiek Andryszczak, Przemek Bartczak, Andrzej Czop, Damian Ćwiękała, Bogdan Drenda, Marek Jóźwicki, Tomek Krok, Przemek Łośko, Marek Szumski, Rafał Woźnicki i ja, Krzysztof Trześniowski.

Jak widzicie, nie jest to jednorodna grupa. Na pewno nie jest to towarzystwo wzajemnej adoracji. Mamy różne poglądy, a często dzielą nas wyraźne różnice zdań, ale, mimo różnych poglądów, postanowiliśmy usiąść przy jednym stole. Proponujemy robocze spotkanie o potrzebnej reformie AP i zapraszamy na nie szybowników, którzy mają konkretne pomysły reformy i chcą zaangażować się w opracowanie programu zmian i zastanowić się nad sposobem wcielenia ich w życie. Oczywistym jest, że nie będzie to łatwe spotkanie. Bardzo liczę, że uda nam się znaleźć, wśród różnic nas dzielących, płaszczyznę do zrobienia razem przynajmniej pierwszych kroków reformy AP dla dobra szybownictwa w Polsce dzisiaj i w przyszłości.

Spotykamy się w niedzielę, 3 kwietnia 2016 o godzinie 11:15, tak, aby zacząć o 11:30 w zajeździe/hotelu:
ZŁOTY MŁYN MAJKÓW
Majków Duży 6A
97-371 Wola Krzysztoporska
Dane GPS: 51°24'54.9"N 19°35'03.8"E
link w Google Maps do nawigacji:
https://www.google.com/maps/place/Z%C5%82oty+M%C5%82yn.+Hotel/@51.415986,19.586617,16z/data=!4m2!3m1!1s0x0:0xb98c56ebb68ca710?hl=pl
Złoty Młyn Majków znajduje się przy drodze nr 74, 4km na zachód od skrzyżowania autostrady A1 z drogą nr 74.
UWAGA! Ta sama firma ma jeszcze zajazdy w Kruszowie i w Polichnie - nie pomylcie się.

Bardzo proszę osoby, które mają konkretne pomysły reformy, chcą zaangażować się w opracowanie programu zmian i zastanowić się nad sposobem wcielenia ich w życie i z tego powodu chcą uczestniczyć w spotkaniu z o potwierdzenie uczestnictwa poprzez wysłanie mi prywatnej wiadomości na forum. Wynika to z tego, że dzisiaj mamy zamówioną salę na 15 osób. Jeśli przyjedzie więcej, to trzeba będzie zamówić większą.


Cele spotkania:
Wypracowanie wspólnego stanowiska środowiska szybowcowego dot. kompleksowej reformy Aeroklubu Polskiego z uwzględnieniem jednostek terenowych. Ideałem byłoby, gdyby efektem naszego spotkania był dokument sygnowany przez wszystkich uczestników opisujący nasze stanowisko.

Wstępnie proponujemy następujący ramowy porządek spotkania:
11:15 – przyjazd uczestników
11:30 – 11:40 otwarcie spotkania i wybór przewodniczącego spotkania - moderatora
12:40 – 12:00 zatwierdzenie porządku spotkania i kolejności wystąpień (proponujemy alfabetycznie)
12:00 – ??:?? prezentacja zgłoszonych projektów i propozycji
??:?? – ??:?? dyskusja nad wyborem propozycji, koordynacją projektów i sposobem wcielenia ich w życie
18:00 przewidywane zakończenie spotkania
w międzyczasie przewidujemy przerwę.

Formuła spotkania
Prosimy o przygotowanie krótkich, wystąpień/prezentacji, w których przedstawicie swoje pomysły rozwiązań lub kompleksowe propozycje reformy AP. Standardowo czas prezentacji nie powinien przekraczać 10 minut, a prezentacja projektów kompleksowych reformy nie powinna w żadnym wypadku przekraczać 30 minut. Prosimy pamiętać, że to nie jest spotkanie o przeszłości. Proponujemy odciąć grubą kreską przeszłość i rozmawiać tylko o rozwiązaniach na przyszłość, a cytowanie historii ograniczyć tylko do minimum potrzebnego do argumentowania rozwiązań przyszłościowych. Proponujemy ucinać „wycieczki” historyczne, szczególnie o charakterze osobowym.

Liczymy, że część z Was będzie chciała się dołączyć do nas i będzie nas więcej niż kilkanaście osób, które wcześniej wymieniłem. Mamy nadzieję, że uda nam się zapanować nad sytuacją, gdyby na spotkaniu pojawił się ktoś, kto za cel postawi sobie skłócenie nas, lub rozwalenie spotkania w inny sposób. Liczę na to, że wszyscy będziemy reagować, gdyby tak się zdarzyło. Mam nadzieję, że nie będziemy zmuszeni do wyproszenia niepożądanych gości.

Jak widzicie, do grona osób, które uzgodniły, że organizujemy to spotkanie szybowników, nie zaprosiliśmy aktualnych członków zarządu i komisji rewizyjnej AP. Uważam, że mieli możliwość wypowiadania się na nadzwyczajnym kongresie AP i mieli możliwość działania przez ostatnie lata, więc nie powinni mieć aktywnej roli na naszym spotkaniu.

Spotkanie jest "zrzutkowe" jeśli chodzi o salę konferencyjną (sala 15 osobowa od 11:00 do 18:00, to koszt całościowy 100 PLN). Jeśli będzie potrzebna większa to więcej, ale koszt na 1 osobę nie przekroczy 10PLN. Posiłki kupujemy we własnym zakresie.

Bardzo proszę o potwierdzenie uczestnictwa poprzez wysłanie mi prywatnej wiadomości na forum. Proszę równocześnie o zgłoszenie ew. wystąpienia/prezentacji i określenie czasu jej trwania.

Po zebraniu tych informacji wspólnie ustalimy listę propozycji do dyskusji i porządek obrad.


Serdecznie pozdrawiam,

W imieniu grupy inicjatywnej,

Krzysztof Trześniowski

SebKaw

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 188
  • Liked: 173
Krzysiek,
Dziękuję bardzo, że zająłeś się na poważnie tym tematem. Jeśli jeszcze coś musi się stać, by wstrząsnąć tym towarzystwem , to co? Jeśli kradzież, bankructwo, oszukiwanie kongresu, ogromne długi to nadal mało, to co jeszcze jest potrzebne? Mamy sterowanie centralne przez polityków, którzy wiedza jak zdobyć władzę, ale nie wiedzą po co. Powinna liczyć się organizacja, a nie zaspokajanie ambicji jednego, czy drugiego polityka. Jak ktoś spaprał sprawę to w zdrowej organizacji, dla jej dobra odchodzi ze stanowiska.   

Przypomina mi się taki kawał  jak Czukcza był w Moskwie na szkoleniu partyjnym. Wraca i mówi:
- Najważniejszym celem partii jest dobro człowieka.
po czym dodaje już od siebie:
- I ja go tam widziałem. 


Nam potrzeba zmiany.
Nie ma innej możliwości jak postawić na działanie lokalnych organizacji. Partyjne, centralne sterowanie do niczego nie prowadzi. Nie wiem skąd przeświadczenie o nieomylności i braku możliwości zastąpienia. W szkołach są ludzie, lepsi niż ludzie Skalika, którym się chce i potrafią.  Skalik najwięcej czego dopiął - skłócił ludzi dzieląc na partie. Teraz to upartyjnienie spowodowało, że jego poplecznicy nie liczą się z majątkiem, z długami - to nie ich. Nie ma znaczenia.  Liczy się lojalność wobec prezesa.  Liczą się manipulacje, pseudo-kongresy bez zaplanowanej dyskusji, łamanie obietnic, przekupstwo,zastraszanie, kupowanie głosów. Manipulacje finansowe nie rozwiązują sytuacji a mogą napchać jedynie komuś kieszenie. Takich specjalistów też nie potrzebujemy.  Gdy już nie będzie czym zarządzać - odejdą.
Ostatnio usłyszeliśmy kolejną już plotkę na temat sprzedaży majątku pod kolejkę, czy innych układów z Aeroklubem Żar. Jakieś szczekaczki mają bujną fantazję.  Skoro nie ma się czym pochwalić, zamiast tego można obrzucić błotem przeciwnika. Nie tędy droga.
Zdrowe fundamenty lotnisk musza się opierać na organizacji szkoleń, obozów, zawodów, zwiększania liczby pilotów. Generalnie na poszerzaniu oferty dla latających, zwiększeniu liczby latających i, jak w przypadku Żaru, dla turystów. To działało ! Ale teraz rozwoju nie da się uzyskać bez ludzi, których się obraża, oczernia, okłamuje po to, by utrzymać się na stanowisku. Zamiast tego mamy budowanie monopolu. Kosztem organizacji.

Sebastian

Tomasz K

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 63
  • Liked: 64
Powszechnie uznana jest zasada, iż łatwiej budować coś od podstaw niż przebudować.
 Dorobek  aeroklubów, LOPP, harcerzy,innych organizacji i instytucji został zawłaszczony  przez system totalitarny. Moloch o różnych nazwach  spełniający kryteria centralnego sterowania trwał przez lata pod różnymi nazwami. Aeroklub Polski odziedziczył majątek trwały i nas, którzy przetrwaliśmy system.
Majątek jest skarbem zgromadzonym przez pokolenia, ale też wielkim przekleństwem.
Skarbem i przekleństwem,gdyż ciągle pojawiają się osobnicy których on kusi, a większość z nas przemielona walcem historii ma mentalność ludzi pegeerów i molochów socjalistycznych.
Także w naszym lotniczym środowisku dominuje bierność, niechęć do angażowania się w konstruktywne działania wymagające odwagi,zaangażowania i wytrwałości.
Aeroklub Polski stanął w obliczu katastrofy. Jest pilna potrzeba działań naprawczych.     

  -Pierwszym rysuje się konieczność rozeznania rozmiaru strat, mechanizmów i osób które do tego doprowadziły.
-Równolegle z tym powinny być działania zmierzające do zabezpieczenia przed dalszymi stratami,oraz podjęcie skarań o odebranie złodziejom ukradzionych środków. Nie ukrywam, że bardzo obawiam się teraz o los GSS Żar na której majątek było już tyle zakusów.
-Trzecim zadaniem jest  mądre zreformowanie naszej organizacji.
Są to gigantyczne i długotrwałe zadania. Ich realizacja wymaga tytanicznej pracy niezwykłych, ofiarnych, mądrych ludzi.
Dlatego pewną nadzieją napawa mnie fakt, że w działanie naprawcze angażują się tacy ludzie jak Krzysztof Trześniowski. Zaletą jego jest fakt, że jest absolutnie niezależnym człowiekiem. Obserwowałem go w różnych okolicznościach i środowiskach. Podziwiam jego aktywność i ogromne doświadczenie zdobyte w latach pracy i kierowaniu dużymi zespołami. Imponuje mi jego uczciwość,etyka, które trudno zachować dziś w wielkich korporacjach. Zazdroszczę mu wielu cech charakteru i umiejętności dyplomatycznych. Ja już jestem dinozaurem. Mam już dość wszelkiego rodzaju bojów i utarczek, ale będę gorąco kibicował  ludziom, którzy porywają się na tak trudne zadania. Nie zostawiajmy ich samych.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 02, 2016, 22:54 wysłana przez Tomasz K »

J

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 197
  • Liked: 150
  Świetnie , super , elegancko  !! Już myślałem że przyszedł sezon i sprawa ucichła . Ufff na szczęście nie .
 8)

trzesnk

  • Reforma AP
  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Liked: 135
Nie, nie ucichła. Kilkanaście osób, o bardzo różnych poglądach spotyka się dzisiaj i mamy nadzieję, na merytoryczną dyskusję i konkretne wnioski. Niebezpieczeństwo cały czas jest jednak duże, bo tak jak pisałem już wcześniej: największym problemem w AP nie jest zarząd, tylko nasza bierność, przyglądanie się, recenzowanie z daleka i zawijanie cudzych rękawów.

Pozdrawiam wahających się, czy włączyć się do akcji oczyszczania AP.

W imieniu czyścicieli,

Krzysiek.

SebKaw

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 188
  • Liked: 173
Sezon chciałby się zacząć, chciałby się nie kończyć, ale centralny pion kierowniczy zapomniał o takich szczegółach jak przełożenie spadochronów. Latamy bez sprzętu ratowniczego. W tej patologii to już drobiazg.
SK

dr.abol

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Liked: 6
Cały czas masz na myśli GSS Żar?
Czy jest to luźna uwaga dotycząca AP/lokalnych Aeroklubów?

gd

trzesnk

  • Reforma AP
  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Liked: 135
Nie, nie ucichła. Kilkanaście osób, o bardzo różnych poglądach spotyka się dzisiaj i mamy nadzieję, na merytoryczną dyskusję i konkretne wnioski. (...)

Dzisiaj piszę krótko, bo już późno. To było naprawdę dobre spotkanie. Dla wielu z obecnych zaskakująco dobre. Okazało się, że potrafimy rozmawiać, a przede wszystkim słuchać się nawzajem i rozumieć skąd wzięły się nasze różne punkty widzenia. I starać się rozumieć je. Jutro jestem długo zajęty przy szybowcu, ale postaram się późno wieczorem napisać obszerniejsze podsumowanie.

Krzysiek.

P.S. Przepraszam za cytowanie samego siebie, ale pomiędzy pojawiły się maile nie na temat samego spotkania, więc... tak jakoś wyszło :-)

trzesnk

  • Reforma AP
  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Liked: 135
Koledzy,

Podsumowanie niedzielnego spotkania szybowników dotyczące reformy AP.


Na spotkanie przyjechali:
Przemek Bartczak (obecny w drugiej części spotkania),
Damian Ćwiękała (obecny prawie do końca – ograniczenie VFR dzień :-),
Bogdan Drenda,
Piotrek Haberland (dołączył po komunikacie na forum),
Marek Jóźwicki,
Tomek Krok,
Piotrek Ligwiński (dołączył po komunikacie na forum),
Przemek Łośko,
Marek Małolepszy (dołączył po komunikacie na forum),
Tomek Rubaj (obecny w drugiej części spotkania),
Krzysiek Strama (dołączył po komunikacie na forum),
Marek Szumski,
Rafał Woźnicki,
i Krzysztof Trześniowski.

Nie udało się dojechać z powodów innych zajęć Andrzejowi Czopowi i Ryśkowi Andryszczakowi.

Tak jak pisałem wcześniej i widać to z listy obecnych, nasza grupa to nie towarzystwo wzajemnej adoracji. Przyjąłem na siebie rolę organizatora tego spotkania i zostałem wybrany na przewodniczącego, choć wolałbym mówić moderatora spotkania. Zdecydowanie mam mniej talentów przewodniczącego, niż moderatora.

Spotkanie rozpoczęliśmy od przedstawienia podstawowych wartości, o które walczymy, oraz od uzgodnienia, że nie interesuje nas spotkanie, jeśli nie będziemy między sobą rozmawiać do bólu otwarcie, jawnie, bez półprawd i krętactw, jeśli nie będziemy poszukiwać rozwiązań dla większości, a nie dla nielicznych, uwzględniając swoje interesy na równi z interesami innych członków AP. To była jedna z głównych tez mojej prezentacji. Po przebiegu tego spotkania mogę powiedzieć, że to były jedne z najbardziej otwartych i szczerych rozmów w naszym środowisku.

Dużą część naszej dyskusji poświęciliśmy na omówienie jakiego AP chcemy, a kanwą była dyskusja jakiego AP nie chcemy, co było drugą główną tezą mojej prezentacji. A nie chcemy AP, w którym:
1. od kilku kadencji, mimo ogromnego wysiłku finansowego aeroklubów regionalnych (składka oddłużeniowa, którą w ciągu ostatnich 6 lat mógł dysponować zarząd AP to około 9 milionów złotych - proszę mnie poprawić jeśli podaję nieprecyzyjnie kwotę), zarząd AP, w tym prezes AP, będący w zarządzie od 19 lat, nie potrafi zlikwidować naszego zadłużenia,
2. Zarząd dopuszcza do zatwierdzenia drugimi podpisami w systemie bankowym „przez nieuwagę”, nie kilku, co mógłbym jeszcze zrozumieć, a stu kilkudziesięciu przestępczych przelewów, co jest rażącym zaniedbaniem podstawowych obowiązków zarządu (zarząd nadzoruje działanie biura AP). Stawianie się ZAP w roli pokrzywdzonego jest, w sytuacji kiedy mamy do czynienia z taką liczbą kontrasygnowanych przestępczych przelewów niepoważne, jeśli nie żałosne,
3. człowiek, którego poprzednia działalność nie uzyskała aprobaty delegatów na poprzednim kongresie wyborczym nie uzyskując absolutorium, jest przez prezesa promowany i zostaje ostatnio skarbnikiem AP i członkiem Rady Nadzorczej spółki Aeropartner,
4. zarząd AP nie traktuje równo członków AP, a demokracja reprezentacyjna polega przecież na tym, że po wyborze przez większość, reprezentuje się wszystkich. Po tym, gdy na kongresie w 2015 roku, delegaci nie zgodzili się na zaciągnięcie kredytu przeznaczonego dla CSS, AP kupił od CSS szybowce i doprowadził do przepływu funduszy AP=>CSS - wbrew intencji delegatów na kongres,
5. zarząd zmanipulował ostatnim Nadzwyczajnym Kongresem AP nie informując przez 21 dni, aż do rozpoczęcia kongresu, o ważnej zmianie porządku obrad, co mogło wpłynąć na ograniczenie dyskusji poprzedzających kongres i na sam wynik głosowania, które nagle pojawiło się w porządku obrad,
6. komisja rewizyjna, nie reagując na to, że ZAP nie podaje członkom i delegatom informacji o zmianie porządku obrad (wprowadzenie do porządku głosowania nad zatwierdzeniem „planu naprawczego” i wotum zaufania dla zarządu AP), nie wypełnia swojej roli nadzorczej. Nie podaje również informacji o warunkowym zobowiązaniu zarządu do zwołania kongresu wyborczego, jeśli w głosowanie ZAP nie uzyska wotum zaufania. W ten sposób, de facto chroni zarząd, a powinna kontrolować prawidłowość funkcjonowania AP, w tym zarządu. Komisja rewizyjna nie widzi, że jawne głosowanie wotum zaufania dla zarządu AP, jest niezgodne ze statutem AP, a głosowanie dwóch wniosków jednocześnie wprowadza zamierzone (?) zamieszanie,
7. zachowania niektórych delegatów wskazują, że interes grupowy jest ponad wspólnym (np. przewodniczący komisji rewizyjnej mówi na spotkaniu, gdzie obecni są przedstawiciele kilkudziesięciu aeroklubów, że słyszał delegata mówiącego, że „jest do kupienia”. I przewodniczący KRAP nic z tym nie robi),
8. szkoły szybowcowe są od kilku lat w zapaści, a centralnie sterowane przez całkowicie kontrolowane przez zarząd AP Rady Szkół przynosi skutki w postaci dramatycznego ograniczenia działalności lotniczej,
9. przynajmniej na Żarze, Rada Szkoły otwarcie walczy z lokalnym środowiskiem szybowniczym, czego wytłumaczyć racjonalnie nie potrafię, a co powoduje wymierne zmniejszenie liczby operacji lotniczych i tym samym ma ogromny wpływ na finanse GSSu. Piloci chcą gromadzić się wokół ludzi, którzy są autorytetami lotniczymi.

Marek Szumski przedstawił dwa scenariusze zmian, które, jak uzgodniliśmy, są bardzo dobrą podstawą do opracowania szczegółowego programu zmian w AP, w tym takich zmian statutu, żeby nasz związek mógł w zadaniach, które od niego oczekujemy, pełnić służebną rolę w stosunku do swoich członków zwyczajnych, ale również członków stowarzyszonych. Marek, tak samo jak ja, w swojej prezentacji przedstawił doprowadzenie do kongresu wyborczego, jako warunek następnych kroków.

Głównym i najważniejszym wnioskiem z naszej dyskusji, jest uzgodnienie, po burzliwej, bardzo długiej, wnikliwej dyskusji i wzajemnym przekonywaniu się, że nawet jeśli opracujemy najlepszy program dla AP i dla szybownictwa, to nie wierzymy, że aktualny zarząd AP jest w stanie go wprowadzić w życie. Z tego powodu ustaliliśmy, że przed zaproponowaniem programu reformy AP, oraz przed wyborem kandydatów na nowych członków ZAP i KRAP, musimy wypełnić warunek konieczny zmian, czyli doprowadzić do kongresu wyborczego. Wszyscy, za wyjątkiem Rafała Woźnickiego, zadeklarowali przystąpienie do inicjatywy zwołania kongresu wyborczego poprzez dołączenie swoich wniosków do wniosku aeroklubu wiodącego, którym jest Aeroklub Poznański. Rafał Woźnicki uzależnił decyzję od decyzji zarządu Aeroklubu Warszawskiego. Rafał otwarcie odpowiadał na pytania dotyczące wątpliwości, które mieli członkowie grupy inicjatywnej, tłumacząc złożoną sytuację w Aeroklubie Warszawskim. Liczymy, że zarząd AW rzetelnie oceni dotychczasową działalność ZAP.

W związku z powyższym, po burzliwej, ale owocnej dyskusji, uzgodniliśmy następujący plan działań:

1. Zdecydowaliśmy wystąpić na spotkaniu organizowanym przez ZAP w Zegrzu. Odpowiedzialni za przygotowanie projektu wystąpienia: Msz, KT. Projekt zostanie przedyskutowany przez grupę inicjatywną. Spotkanie w Zegrzu jest organizowane dla członków stowarzyszonych w AP, którzy reprezentują wszystkie dyscypliny lotnicze. Po dyskusji uważamy, że przedstawienie naszych planów koleżankom i kolegom z innych dyscyplin, jak również wysłuchanie ich pomysłów jest konieczne dla zwiększenia prawdopodobieństwa pozytywnych zmian w AP. Termin zgłoszenia wystąpienia 16.04.2016.
2. Namawiamy wszystkich członków stowarzyszonych  (czyli nas – osoby zrzeszone w aeroklubach regionalnych), którzy chcą pozytywnej zmiany w jakości działania AP, do udziału w tym spotkaniu. Należy zgłosić swoją obecność do 14.04.2016 r poprzez wysłanie zgłoszenia, dostępnego np. w poście Marka na forum: http://forum.szybowce.com/sprawy-aeroklubowe/federacja-sportu-szybowcowego/msg17395/#msg17395
Przedstawiciele grupy inicjatywnej będą obecni.
3. Przygotowanie akcji informacyjnej dla członków zwyczajnych AP, rzeczowo wyjaśniającej nasze stanowisko. Zadania zostały rozdzielone na całą grupę. Koordynacja PŁ.
4. W efekcie naszej akcji informacyjnej zamierzamy uzyskać silną masę krytyczną do zwołania kongresu wyborczego i przeprowadzenia na nim zmian. Aeroklubem wiodącym, składającym wniosek jest Aeroklub Poznański. Odpowiedzialny PH.
5. Po zwołaniu kongresu wyborczego przedstawienie szczegółowego programu zmian. Za opracowanie odpowiedzialna cała grupa inicjatywna.

Jak widzicie robimy wszystko jawnie, nie obawiamy się, że ZAP wie o naszych planach. To w końcu też członkowie naszego związku i namawiamy ich na pomoc w przeprowadzeniu pozytywnych zmian w AP, najlepiej poprzez zwołanie z ich inicjatywy kongresu wyborczego, tak jak to sugerowałem wcześniej.



Serdecznie pozdrawiam,

w imieniu grupy inicjatywnej,
Krzysztof Trześniowski.

Marian

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 182
  • Liked: 69
    • Galeria Mariana
Odp: Spotkanie szybowników - reforma AP
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 05, 2016, 16:21 »
Dzięki za bardzo szczegółową relację ze spotkania i przedstawiony plan działań. Dla doprecyzowania pkt 5: "5. Po zwołaniu kongresu wyborczego przedstawienie szczegółowego programu zmian." - rozumiem, że "przedstawienie szczegółowego programu zmian" nastąpi PO zwołaniu Kongresu wyborczego, lecz PRZED jego odbyciem, w ramach dyskusji przygotowującej do Kongresu? Rozumiem także, że PRZED Kongresem znani będą nowi kandydaci do ZAP?

Pozdrawiam,

Marian

danczo

  • Reforma AP
  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 74
  • Liked: 30
    • Aeroklub Ziemi Jarosławskiej
Dokładnie :)

Marian

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 182
  • Liked: 69
    • Galeria Mariana
Dzięki Damian. Tak zakładałem, ale wolałem potwierdzić :-)

trzesnk

  • Reforma AP
  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Liked: 135
Jeszcze jedna sprawa, o której zapomniałem napisać w podsumowaniu, mimo tego, że jest bardzo ważna.

W czasie dyskusji, która oczywiście również dotyczyła szkół szybowcowych, ustaliliśmy i nikt z nas nie ma wątpliwości, że szkoły szybowcowe są dobrem całego środowiska, a nie jakiegokolwiek pojedynczego podmiotu - lokalnego, czy centralnego.

Krzysiek.

Luk

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 114
  • Liked: 55
Całego środowiska? Czyli moim też? A to ciekawe...
Jak już sugerujecie że szkoły nadal mają być finansowane z AP to napiszcie że " utrzymywanie działających szkół szybowcowych jest obowiązkiem środowiska".
Zaraz się okaże że bez GSS i CSS szybownictwo w Polsce by nie istniało, a reszta aeroklubów uprawia jakąś "amatorkę".

Andrzej Czop

  • Eksperci KS
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 441
  • Liked: 202
No właśnie - sprawa zasadnicza:
- skoro nie są dobrem całego środowiska, to czemu AP w osobie głównego dyrygenta rady chce swymi decyzjami obciążać całe środowisko?
- skoro są dobrem lokalnego środowiska, to czemu nie są?

Przecież to nie lokalne środowisko miesza i ustanawia taką politykę tylko ZAP.

A z innej perspektywy - jak przyjadę na lotnisko z szybowcem do Stalowej Woli to będę traktowany tak samo jak członek lokalnego aeroklubu czy nie?
Jeżeli tak - to w czym problem?
Jeżeli nie - to po co przyjeżdżać do Stalowej Woli, jak można do Zamościa?

W lotnictwie powinien panować wolny rynek, a panuje centralne, narzucane sterowanie i to między innymi  chcemy właśnie zmienić