objęcia niezakończonym postępowaniem sądowym z oskarżenia publicznego.
Rysiu mamy chyba "domniemanie niewinności w kraju" więc to słaby pomysł
swoją drogą jestem prawie pewien , że po wyborze do KRAP musiałem zaświdczenie z z KRSu o niekaralności
i dziwi mnie , że aktualnie tego nie potrzeba .
Choć z drugiej strony , patrząc na las rąk ludzi którzy są skorzy do społecznej pracy w imię (no właśnie czego ) to jestem w stanie się zgodzić z tezą iż takowe obostrzenia jeszcze bardziej zawężą wianuszek chętnych " społeczników"
Mój komentarz do powyższego postu: jeśli takie obostrzenia zawężą wianuszek chętnych do wyłącznie niekaranych "społeczników", to jest to zgodne z obecnym porządkiem prawnym.
Nie jest to taka błaha sprawa.
Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. 2003 nr 96 poz. 873) stanowi:
Art. 20. 1. Organizacją pożytku publicznego może być organizacja pozarządowa oraz podmiot wymieniony w art. 3 ust. 3 pkt 1 i 4, z zastrzeżeniem art. 21, która spełnia łącznie następujące wymagania:
1) prowadzi działalność pożytku publicznego na rzecz ogółu społeczności...
2) może prowadzić działalność gospodarczą wyłącznie jako dodatkową w stosunku do działalności pożytku publicznego;
3) nadwyżkę przychodów nad kosztami przeznacza na działalność, o której mowa w pkt 1;
4) ma statutowy kolegialny organ kontroli lub nadzoru, odrębny od organu zarządzającego i niepodlegający mu w zakresie wykonywania kontroli wewnętrznej lub nadzoru, przy czym członkowie organu kontroli lub nadzoru:
a) nie mogą być członkami organu zarządzającego ani pozostawać z nimi w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu, w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości służbowej,
b) nie byli skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
c) mogą otrzymywać z tytułu pełnienia funkcji w takim organie zwrot ...
5) członkowie organu zarządzającego nie byli skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;
Z tego wynika, że OPP (a taką jest AP), nie może być OPP, jeśli ktokolwiek z członków władz w trakcie kadencji zostaje skazany prawomocnym wyrokiem. Jeśli tak jest i nadal pozostaje członkiem władz (ZAP+KRAP), wówczas AP "z automatu" traci wszelkie z tytułu bycia OPP uprawnienia, bo po prostu przestaje być OPP, nie spełniając warunków ustawy przytoczonych powyżej. Dotyczy to także dotacji, 1% PIT itd., zatem jest to bardzo poważna sprawa.
Nieznane są życiowe sytuacje poszczególnych ludzi, stąd mój postulat, aby w trakcie kadencji, przed kolejnym Kongresem, członkowie władz składali stosowne oświadczenia pod rygorem odpowiedzialności za składanie fałszywych oświadczeń.