Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: 8,33 kHz  (Przeczytany 21464 razy)

kolczak

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 37
  • Liked: 25
Odp: 8,33 kHz
« Odpowiedź #150 dnia: Październik 09, 2017, 07:59 »

..., wszystkich dziewczyn nie zaliczysz,....


Co nie znaczy że nie należy próbowac  ;D

Dzida

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 168
  • Liked: 39
Odp: 8,33 kHz
« Odpowiedź #151 dnia: Październik 09, 2017, 10:04 »
kolczak i boruh
Faktycznie można ominąć sporo problemów papierowych i przy okazji różnych niespodziewanych opłat, a także mnóstwo czasu.
Oczywiście jeśli dostanie się pozwolenie na ręczniaka bez zabudowy i inspektor w czasie corocznego przeglądu nie będzie miał zastrzeżeń.
To od strony formalnej.
Ale jeśli chodzi o technikę, to nadal upieram się przy zabudowie na stałe.
Ostatecznie Icom może sobie leżeć w kieszeni, jednak podłączony na stałe do instalacji szybowca.
Jednak jak ktoś lubi kopać się z koniem i ma trochę czasu, to warto sprawę jeszcze raz przemyśleć i zrobić jednak te papiery dla świętego spokoju.
Inspektor dostanie glejt i będzie szukał innej dziury w całym przy przeglądzie.
Ostatecznie w tej chwili sporo się dzieje w przepisach i dla tak mało poważnego sprzętu jak szybowiec, są ostatnio mocno poluzowywane.
Trzeba jednak dobrze orientować się w nich i wiedzieć na kogo jest przerzucana odpowiedzialność w razie jak by co.
Przykład: to  np. ostatnio wprowadzone uproszczenie POT.
Jednak gdyby nie pomoc uczynnego kolegi znającego się na tym(pracuje w firmie lotniczej), to nie zdecydowałbym się na modyfikację papierów.
Czyli jak zwykle, czym więcej możliwości, tym trzeba rozsądniej podchodzić do zagadnienia.
A to wszystko z bidy finansowej.
Normalnie kupiłoby się porządne radio i nie trzeba by kombinować jak koń pod górę. 8)
Ja chronicznie nie cierpię papierów i gdybym nie dostal odstępstwa na 7 lat, to pewnie też mocno bym przemyślał sprawę i kto wie czy nie wybrałbym drogi proponowanej przez kolczak.
KARKONOSKIE STOWARZYSZENIE SZYBOWCOWE - Latajcie! Reszta jest niczym.
Dołącz do Nas    

Gregor

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 179
  • Liked: 34
Odp: 8,33 kHz
« Odpowiedź #152 dnia: Październik 09, 2017, 10:29 »
Spokojnie - da się ręczniaka zamontować w szybolku - wyjście antenowe podpięte pod antenę w ogonie - bardzo dobry zasięg , nadawanie na drążku , mikrofon zewnętrzny, zasilanie z akumulatora szybowcowego.
No, jeszcze 22" Monitor podlaczony do kamery na sticku, stick z okienka i juz w ogole nie trzeba patrzyc na zwenatrz. Wtedy najlepiej jeszcze zalaminowac owiewke weglem, to sie juz nigdy nie zepsuje.



Oby nigdy nie musial wyskakiwac z tak "obudowanego" cockpitu.

To jest wylacznie moje osobiste prywatne, niecenzurowane mniemanie, ktore prawie na
 pewno jest bledne. Nie poleca sie nasladowania, jakiekolwiek gwarancje sa wykluczone.

boruh.com.pl

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 142
  • Liked: 99
  • latać, nie s....
    • http://www.boruh.com.pl
Odp: 8,33 kHz
« Odpowiedź #153 dnia: Październik 09, 2017, 11:30 »
Cytuj
No, jeszcze 22" Monitor podlaczony do kamery na sticku, stick z okienka i juz w ogole nie trzeba patrzyc na zwenatrz. Wtedy najlepiej jeszcze zalaminowac owiewke weglem, to sie juz nigdy nie zepsuje.


Gregorze , próby już są podejmowane, nawet na tym forum :D :D :D (patrz link)
http://forum.szybowce.com/elektronika-szybowcowa/wyswietlanie-ostrzezen-flarm-w-lk-8000/

Milko

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Liked: 0
Odp: 8,33 kHz
« Odpowiedź #154 dnia: Grudzień 05, 2017, 16:57 »
Hej. Trochę tu przeczytałem sprzecznych opinii nt RS6112, ostatnie posty sprzed lat.
Ktoś mógłby się podzielić doświadczeniami z użytkownia ww radiostacji na szybowcu?
Pozdrawiam

Dzida

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 168
  • Liked: 39
Odp: 8,33 kHz
« Odpowiedź #155 dnia: Grudzień 06, 2017, 09:57 »
Są zwolennicy tych radiostacji (no może po prostu nie narzekają), ja jednak mam z nimi sporo przykrych doświadczeń.
Wymagają bardzo starannego montażu i zastosowania wysokiej jakości okablowania, a także użycia własnych patentów aby wszystko działało jak należy.
Moim zdaniem nie o to chodzi przy montażu, aby kombinować.
Dodatkowo zdarzyło się parę razy, że radio nie reagowało na przycisk nadawania.
Myśleliśmy że to uszkodził się przycisk, ale nie, to była usterka wewnątrz radia.
Mam też zastrzeżenia do wyświetlacza.
Generalnie bez podświetlenia niewiele widać.
W samolocie to jak najbardziej ok, w szybowcu gdzie oszczędzamy energię to już trochę nie bardzo.
W radiostacji Microair M760 jest stary klasyczny wyświetlacz ciekłokrystaliczny, ale duuuuużo lepiej widać.
Nie wspomnę np. o KRT2 (co prawda też świeci) w niej widać super.
Oryginalnie RS-ka nie jest przystosowana do montażu dwóch mikrofonów, choć znam ludzi którzy ten problem ominęli.
Z drugiej strony mam szybowce w których te radia działają poprawnie i nic z nimi się nie dzieje.
Chyba konstruktorzy dostali za mało kasy i nie dopracowali szczegółów.
Wystarczyłoby przyjąć inne założenia konstrukcyjne i dopracować pewne drobiazgi(a przecież właśnie takie drobiazgi uprzykrzają nam później życie).
Nie tylko RS=ki się zresztą psują, ostatnio w lecie padła mi 1 szt. KRT2.
Jeśli jest okazyjna cena na tę radiostację, to licząc się z pewnymi mankamentami, można rozważyć zakup RS-ki.
KARKONOSKIE STOWARZYSZENIE SZYBOWCOWE - Latajcie! Reszta jest niczym.
Dołącz do Nas    

Milko

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Liked: 0
Odp: 8,33 kHz
« Odpowiedź #156 dnia: Grudzień 06, 2017, 22:06 »
Są zwolennicy tych radiostacji (no może po prostu nie narzekają), ja jednak mam z nimi sporo przykrych doświadczeń.
Wymagają bardzo starannego montażu i zastosowania wysokiej jakości okablowania, a także użycia własnych patentów aby wszystko działało jak należy.
Moim zdaniem nie o to chodzi przy montażu, aby kombinować.
Dodatkowo zdarzyło się parę razy, że radio nie reagowało na przycisk nadawania.
Myśleliśmy że to uszkodził się przycisk, ale nie, to była usterka wewnątrz radia.
Mam też zastrzeżenia do wyświetlacza.
Generalnie bez podświetlenia niewiele widać.
W samolocie to jak najbardziej ok, w szybowcu gdzie oszczędzamy energię to już trochę nie bardzo.
W radiostacji Microair M760 jest stary klasyczny wyświetlacz ciekłokrystaliczny, ale duuuuużo lepiej widać.
Nie wspomnę np. o KRT2 (co prawda też świeci) w niej widać super.
Oryginalnie RS-ka nie jest przystosowana do montażu dwóch mikrofonów, choć znam ludzi którzy ten problem ominęli.
Z drugiej strony mam szybowce w których te radia działają poprawnie i nic z nimi się nie dzieje.
Chyba konstruktorzy dostali za mało kasy i nie dopracowali szczegółów.
Wystarczyłoby przyjąć inne założenia konstrukcyjne i dopracować pewne drobiazgi(a przecież właśnie takie drobiazgi uprzykrzają nam później życie).
Nie tylko RS=ki się zresztą psują, ostatnio w lecie padła mi 1 szt. KRT2.
Jeśli jest okazyjna cena na tę radiostację, to licząc się z pewnymi mankamentami, można rozważyć zakup RS-ki.
Dzięki za wyczerpującą odpowiedz.

adam59

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Liked: 1
Odp: 8,33 kHz
« Odpowiedź #157 dnia: Grudzień 07, 2017, 09:04 »
Otrzymałem z Bundesnetzagentur pismo następującej treści:
W dowolnym tłumaczeniu brzmi tak:

"Aircraft Station xxxx (numer radia w samolocie)
Frequency Assignment xxxx (numer licencji na używanie częstotliwości radiowej)
Informuję, że frequency assignment dla Aircraft Station wygasa 31.12.2017. Używanie komunikacji radiowej i systemu nawigacyjnego z użyciem twojej stacji radiowej po tej dacie jest zabronione.
Przedłużenie [frequency assignment] nie jest możliwe, jeśli Aircraft Station nie ma 8,33 kHz separacji międzykanałowej.
Jeśli chciałbyś w dalszym ciągu używać radia po tej dacie, proponuję przedłużenie frequency assignment poprzez wysłanie wniosku „formless aplication” - rozumiem to jako wniosek w "dowolnej formie". Data przyjęcia wniosku w Narodowej Agencji Łączności musi poprzedzać datę wygaśnięcia, inaczej frequency assignment nie będzie mógł zostać przedłużony. Dalsze użytkowanie stacji radiowej jest możliwe tylko po pomyślnym rozpatrzeniu aplikacji.
Jeśli nie chciałbyś przedłużać frequency assignment, proszę o zwrot oryginalnej licencji po dacie wygaśnięcia.
Jeśli potrzebna jest dodatkowa pomoc, proszę się ze mną skontaktować lub esch4.Postfach@bnetza.de.
Można z tego pisma wywnioskować, że po 31.12.2017 nie będzie możliwe przedłużenie pozwolenia radiowego, tylko trzeba będzie uzyskać nowe i dlatego natychmiast powinienem złożyć wniosek o przedłużenie, nawet nie posiadając jeszcze radiostacji. Radiostację mam zamówioną, ale otrzymam ja dopiero w styczniu przyszłego roku.

Bardzo proszę Kolegów Pilotów o poradę, co mam zrobić.

Pozdrawiam
Adam Januszewski

kraskiewicz

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 331
  • Liked: 21
Odp: 8,33 kHz
« Odpowiedź #158 dnia: Grudzień 07, 2017, 13:59 »
Jesli wrzucisz scan z oryginalnym tekstem po niemiecku to postaram sie pomoc.

adam59

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Liked: 1
Odp: 8,33 kHz
« Odpowiedź #159 dnia: Grudzień 07, 2017, 17:35 »
Dziękuję za chęć pomocy. Skontaktowałem się telefonicznie z urzędem w Niemczech i sprawa się wyjaśniła. Do końca roku muszę złożyć wniosek o zmianę pozwolenia radiowego - dostałem z Niemiec formularz - załączam. W formularzu mam wypełnić 1 i 5 stronę, a następnie odesłać skan pocztą e-mail. W przeciwnym razie będę musiał w przyszłym roku starać się o wydanie nowego pozwolenia. Piszę to dla informacji ewentualnie zainteresowanych kolegów pilotów.

Pozdrawiam
Adam