Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: FCL.205.S(b)(2)-Aircrew Regulation Interpretation - loty pasażerami na szyb.  (Przeczytany 3991 razy)

kraskiewicz

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 488
  • Liked: 36
    • Szybowcowy Szczecin
Przekazuje info z ULC:

EASA przedstawiła ekspertyzę wg której do wożenia pasażerów konieczne jest uzyskanie dodatkowego uprawnienia.
 
 
In regards to the question “does a FI(S) holder need to fulfil additionally the requirement from FCL.205.S(b)(2) in order to perform commercial operations?”  our opinion is that FCL.205.S (b)(2) is fully applicable also to holder of SPL with associate FI(S) certificate.
As you have already highlighted the experience prerequisite requested to remove the restriction to commercial operation is almost the same the one requested to apply for FI(S) certificate.
However the scope of proficiency check (by definition: the demonstration of skill to revalidate or renew ratings, and including such oral examination as may be required) requested to remove the restriction is different from the scope of assessment of competence requested for the FI certificate (the demonstration, to an examiner qualified in accordance with Subpart K, of the ability to instruct a student pilot to the level required for the issue of the relevant licence, rating or certificate).
 
We are at your disposal for any clarification or for any other request where we can be of any help.
 
Kind regrads
Ascanio
 
Ascanio Russo
Aircrew Standardisation Team Leader
European Aviation Safety Agency

-----

Niniejszym wycofuję wcześniejszą roboczą interpretację LPL, iż posiadacz FI(S) nie musi mieć wpisu do lotów komercyjnych i proszę od teraz rozpowszechniać wśród szybowników oraz ATO stanowisko EASA jako obowiązujące.

Pozdrawiam,

Wiktor Rosiński
Dyrektor Departamentu Personelu Lotniczego
 
 
Urząd Lotnictwa Cywilnego/ Civil Aviation Authority
ul. M. Flisa 2, 02-247 Warszawa/ 2 M. Flisa Street, 02-247 Warsaw, Poland
tel.: + 48 (22) 520 72 00, fax.: + 48 (22) 520 74 38

kraskiewicz

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 488
  • Liked: 36
    • Szybowcowy Szczecin
Odp: FCL.205.S(b)(2)-Aircrew Regulation Interpretation - loty pasażerami na szyb.
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 02, 2017, 10:51 »
Prosze tylko nie wpadac w panike. ULC troche pomieszal operacje komercyjne z wozeniem pasazerow. W/w uprawnienie jest potrzebne tylko do lotow komercyjnych (jakichkolwiek) czyli tylko dla operatorow CAT lub SPO.
Jesli wozicie kogos jako podroznego lub osobe bioraca udzial w locie (np zabieracie kolege lub nawet robicie platne loty zapoznawcze w ATO) to ten temat Was nie dotyczy.

Yacol

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Liked: 0
Informacja dla zainteresowanych.

Jest coś takiego jak Wytyczne Nr 6 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 30 września 2013 r. w sprawie raportów konwersji  oraz raportów zaliczenia szkoleń dla licencji pilota szybowcowego (SPL) … I tam zapis, że posiadanie wpisanego uprawnienia instruktora szybowcowego albo pilota doświadczalnego oraz spełnienie wymagań wiek 18 lat oraz nalot na szybowcach 150 h jako dowódca spełnia wymagania przepisu FCL.205.S b) 2).

Czyli instruktorzy którzy w momencie wejścia w życie rozporządzenia UE 1178/2011, spełniali te wymagania mogą wystąpić do Prezesa ULC o wpisanie "uprawnienia do wykonywania lotów w operacjach komercyjnych" do licencji SPL.  /żadnych egzaminów, tylko opłata 43 PLN za wpis uprawnienia/

Przetestowane praktycznie :)

Pozdrawiam.

SiaRA

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 57
  • Liked: 48
Podobno rozwiązanie YACOLA juz nie przechodzi...

Rafal Siankowski

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 94
  • Liked: 48
Też tak słyszałem, zresztą ostatnio sporo się zmienia, dokumenty podpisywane kilka miesięcy temu przestały obowiązywać, zastępują je nowe, więc ta zmiana wcale mnie nie dziwi.


Yacol

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Liked: 0
No to jestem ciekawy dlaczego "nie przechodzi".. nie widziałem komunikatu o wycofaniu "wytycznych Prezesa..." a sprawa jest świeża bo pisalem zaraz po odebraniu licencji.
Od kogo takie informacje? Ktoś zlozyl wniosek i dostal odmowę?