Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: Licencja SPL / PL-G  (Przeczytany 15089 razy)

T7

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 420
  • Liked: 66
    • Zawody Szybowcowe
Licencja SPL / PL-G
« dnia: Marzec 12, 2015, 15:31 »
Jakie są wymogi do uzyskania licencji SPL?
Jakie były do uzyskania PL-G?
Mam na myśli tylko szkolenie praktyczne.

WaldekK

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 272
  • Liked: 28
Odp: Licencja SPL / PL-G
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 12, 2015, 16:24 »
Jakie są wymogi do uzyskania licencji SPL?
Jakie były do uzyskania PL-G?
Mam na myśli tylko szkolenie praktyczne.
Tak jest teraz:

Osoba ubiegająca się o licencję SPL (te same wymagania są dla szybowcowego LAPLa) musi zaliczyć co najmniej 15 godzin szkolenia w locie na szybowcach lub szybowcach z napędem, w tym co najmniej:

1) 10 godzin szkolenia w locie z instruktorem;
2) 2 godziny czasu lotu samodzielnego pod nadzorem;
3) 45 startów i lądowań;
4) 1 samodzielny lot nawigacyjny na odległość co najmniej 50 km (27 mil morskich) lub 1 lot nawigacyjny z instruktorem na odległość co najmniej 100 km (55 mil morskich).

A tak było drzewiej:

Warunki uzyskania Licencji Pilota Szybowcowego PL(G):

1. posiadać udokumentowany ogólny nalot na szybowcach min. 35 godzin w co najmniej 40 lotach;
2. wykonać przelot na odległość co najmniej 50 km;
3. wykonać dwa ćwiczenia z akrobacji podstawowej polegające na umiejętności wyprowadzania szybowca z korkociągu;

Pozdrawiam
Waldek
« Ostatnia zmiana: Marzec 12, 2015, 16:30 wysłana przez WaldekK »

ZK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 215
  • Liked: 158
Odp: Licencja SPL / PL-G
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 12, 2015, 17:12 »
Jakie są wymogi do uzyskania licencji SPL?
Jakie były do uzyskania PL-G?
Mam na myśli tylko szkolenie praktyczne.
Tak jest teraz:

Osoba ubiegająca się o licencję SPL (te same wymagania są dla szybowcowego LAPLa) musi zaliczyć co najmniej 15 godzin szkolenia w locie na szybowcach lub szybowcach z napędem, w tym co najmniej:

1) 10 godzin szkolenia w locie z instruktorem;
2) 2 godziny czasu lotu samodzielnego pod nadzorem;
3) 45 startów i lądowań;
4) 1 samodzielny lot nawigacyjny na odległość co najmniej 50 km (27 mil morskich) lub 1 lot nawigacyjny z instruktorem na odległość co najmniej 100 km (55 mil morskich).

A tak było drzewiej:

Warunki uzyskania Licencji Pilota Szybowcowego PL(G):

1. posiadać udokumentowany ogólny nalot na szybowcach min. 35 godzin w co najmniej 40 lotach;
2. wykonać przelot na odległość co najmniej 50 km;
3. wykonać dwa ćwiczenia z akrobacji podstawowej polegające na umiejętności wyprowadzania szybowca z korkociągu;

Pozdrawiam
Waldek



Drzewiej to było zupełnie inaczej :


75h nalotu

srebrna odznaka szybowcowa

200km przelotów

akrobacja podstawowa


Przy następnej zmianie ma być 5h i wystarczy 10lat przebywania na ziemi reszta już w górze... :)



ZK

Lukasz_Szymaniak

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 17
  • Liked: 8
    • Aeroklub Gdański
Odp: Licencja SPL / PL-G
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 12, 2015, 17:28 »
Rozważ proszę prześledzenie przepisów. Tzw. ICAO Annex 1 nie dopuszcza 5 godzin do zdobycia licencji, ale... 6 godzin już jak najbardziej.

Pozdrawiam
Łukasz Szymaniak

Dino

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 546
  • Liked: 252
Odp: Licencja SPL / PL-G
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 12, 2015, 17:34 »
Drzewiej to było zupełnie inaczej :
75h nalotu
srebrna odznaka szybowcowa
200km przelotów
akrobacja podstawowa

O ile pamietam dobrze, to z fikolkow mozna bylo zrobic przeciagniecia i korkociagi tylko.
Ale zapomniales napisac, ze trzeba bylo slepaka skonczyc.

pozdr
Dino

WaldekK

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 272
  • Liked: 28
Odp: Licencja SPL / PL-G
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 12, 2015, 18:15 »
Drzewiej to było zupełnie inaczej :
75h nalotu
srebrna odznaka szybowcowa
200km przelotów
akrobacja podstawowa

O ile pamietam dobrze, to z fikolkow mozna bylo zrobic przeciagniecia i korkociagi tylko.
Ale zapomniales napisac, ze trzeba bylo slepaka skonczyc.

pozdr
Dino

To jak się już tak przekomarzamy, to do licencji trzeba było mieć drugą klasę, czyli: srebro, ślepaka, akrobację i nalot 75h. Ale to prehistoria, do której nie warto wracać, choć wtedy licencjonowanemu pilotowi z reguły można było zaufać, że nie wywinie jakiegoś ostrego numeru :-)

Waldek

Rafal Siankowski

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 94
  • Liked: 48
Odp: Licencja SPL / PL-G
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 12, 2015, 18:22 »
... rok 2018 ...

do licencji potrzeba odbyć 1 lot zapoznawczy z instruktorem i 5 sesji na condorze

tyle w temacie !!!!

ZK

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 215
  • Liked: 158
Odp: Licencja SPL / PL-G
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 12, 2015, 19:20 »
... rok 2018 ...

do licencji potrzeba odbyć 1 lot zapoznawczy z instruktorem i 5 sesji na condorze

tyle w temacie !!!!



Jeżeli condor będzie kupiony w EASA to wtedy z instruktorem lot nie będzie potrzebny reszta przez radio oczywiscie z separacją 8.33kHz.



ZK

boruh

  • Gość
Odp: Licencja SPL / PL-G
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 12, 2015, 20:21 »
No i egzamin praktyczny zaliczany zdalnie na podstawie jakości samojebki wrzuconej na Fejsa :)

Dino

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 546
  • Liked: 252
Odp: Licencja SPL / PL-G
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 12, 2015, 22:57 »
No i egzamin praktyczny zaliczany zdalnie na podstawie jakości samojebki wrzuconej na Fejsa :)
Można też zza płota zrobić jak nie wpuszczą za bramę.
Byleby szybowce przed hangarem w tle były ;)

PG

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 131
  • Liked: 107
Odp: Licencja SPL / PL-G
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 18, 2015, 13:07 »
I żadnych przelotów... toż to niebezpieczne.

Maciej S

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Liked: 4
Odp: Licencja SPL / PL-G
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 18, 2015, 14:32 »
Jakie są wymogi do uzyskania licencji SPL?
Jakie były do uzyskania PL-G?
Mam na myśli tylko szkolenie praktyczne.
Ciągle takie same: musisz nauczyć się samodzielnie latać tak aby to było bezpieczne dla Ciebie i innych.  Najprawdopodobnioej, zajmie Ci to zdecydowanie więcej czasu niż tz. wymagane minima.

boruh

  • Gość
Odp: Licencja SPL / PL-G
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 18, 2015, 16:49 »
Cytuj
Ciągle takie same: musisz nauczyć się samodzielnie latać tak aby to było bezpieczne dla Ciebie i innych.  Najprawdopodobnioej, zajmie Ci to zdecydowanie więcej czasu niż tz. wymagane minima.

to są minima niezbędne do przeżycia i czerpania przyjemności z latania ....

choć fajnie by było i bezpieczniej gdyby było tak jak pisze Maciej S

T7

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 420
  • Liked: 66
    • Zawody Szybowcowe
Odp: Licencja SPL / PL-G
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 21, 2015, 14:12 »
Tak jest teraz:
Osoba ubiegająca się o licencję SPL (te same wymagania są dla szybowcowego LAPLa) musi zaliczyć co najmniej 15 godzin szkolenia w locie na szybowcach lub szybowcach z napędem, w tym co najmniej:

1) 10 godzin szkolenia w locie z instruktorem;
2) 2 godziny czasu lotu samodzielnego pod nadzorem;
3) 45 startów i lądowań;
4) 1 samodzielny lot nawigacyjny na odległość co najmniej 50 km (27 mil morskich) lub 1 lot nawigacyjny z instruktorem na odległość co najmniej 100 km (55 mil morskich).

A tak było drzewiej:
Warunki uzyskania Licencji Pilota Szybowcowego PL(G):

1. posiadać udokumentowany ogólny nalot na szybowcach min. 35 godzin w co najmniej 40 lotach;
2. wykonać przelot na odległość co najmniej 50 km;
3. wykonać dwa ćwiczenia z akrobacji podstawowej polegające na umiejętności wyprowadzania szybowca z korkociągu;
Dużo zależy od tego, jakie są szczegółowe wymogi odnośnie tych "10 godzin szkolenia w locie z instruktorem". Jeżeli zawiera ono korkociągi, oznaczałoby to oba rodzaje Licencji wymagają bardzo zbliżonych umiejętności. Istotna różnica to znacznie mniej godzin samodzielnych pod nadzorem w SPL.
Poważna różnica jakościowa jest w porównaniu SPL i PL(G) do dawniejszej Licencji.

T7

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 420
  • Liked: 66
    • Zawody Szybowcowe
Odp: Licencja SPL / PL-G
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 22, 2015, 15:54 »
Dużo zależy od tego, jakie są szczegółowe wymogi odnośnie tych "10 godzin szkolenia w locie z instruktorem". Jeżeli zawiera ono korkociągi, oznaczałoby to oba rodzaje Licencji wymagają bardzo zbliżonych umiejętności.
Pytanie do WaldekK: Czy szczegółowe wymogi zawierają tu korkociągi?