Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: Wymagany nalot do rozpoczęcia szkolenia na instruktora szybowcowego?  (Przeczytany 423 razy)

Luzak

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Liked: 0
Odnalazłem informację, że "kandydat musi posiadać nalot co najmniej 100h  jako pilot dowódca" . Czy do tego nalotu wlicza się też godziny przed uzyskaniem licencji, czy tylko po? Jak to precyzują przepisy? Zrozumiałe jest, że ośrodek szkolący może ustalać swoje zasady które są bardziej rygorystyczne.

MKW

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Liked: 1
Odp: Wymagany nalot do rozpoczęcia szkolenia na instruktora szybowcowego?
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 12, 2018, 08:19 »
FCL.915.FI mówi o PIC więc doświadczenie zdobyte jako SPIC raczej się nie wlicza...

kraskiewicz

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 375
  • Liked: 23
Odp: Wymagany nalot do rozpoczęcia szkolenia na instruktora szybowcowego?
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 12, 2018, 19:44 »
Tak. ULC tez to tak interpretuje - 100FH jako PIC po uzyskaniu licencji (i pozostale wymogi tez, czyli np. 200 startow).

madaa

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 118
  • Liked: 22
Odp: Wymagany nalot do rozpoczęcia szkolenia na instruktora szybowcowego?
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 12, 2018, 20:48 »
"Instruktor" z nalotem 100 godzin....

michal268

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Liked: 9
Odp: Wymagany nalot do rozpoczęcia szkolenia na instruktora szybowcowego?
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 12, 2018, 20:59 »
Zdroworozsądkowa interpretacja jest natomiast taka, że może jednak warto postawić sobie samemu trochę większe wymagania. 200 startów to nie wiele więcej niż się kiedyś robiło do licencji jak policzymy podstawówkę, celności itd. Wg starych zasad do uprawnienia instr. było chyba 300h i jakiś tam nalot na dwusterze. Ja wiem, że przepisy są jakie są ale koniec końców ważne też aby samemu jako instruktor czuć się bezpiecznie i fair wobec uczniów. Nie wiem jak inni ale ja w momencie kiedy miałem 100h takiego poczucia nie miałem a już na pewno nie w stopniu, które pozwalałoby mi czuć się dla kogoś jakimś autorytetem a tym koniec końców - podczas szkolenia podstawowego - dla uczniów się stajemy.

Pozdrawiam

P.S. Piszę to jako instruktor młodego pokolenia, nieskażony myśleniem "za komuny to było lepiej" . Wiem, że czasy się zmieniły i latanie nie jest za darmo. Ale miejmy szacunek do samych siebie i ludzi, których potencjalnie będziemy szkolić.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 12, 2018, 21:04 wysłana przez michal268 »

Jacek Rosik

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 27
  • Liked: 1
Odp: Wymagany nalot do rozpoczęcia szkolenia na instruktora szybowcowego?
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 13, 2018, 00:27 »
FCL.915.FI mówi o PIC więc doświadczenie zdobyte jako SPIC raczej się nie wlicza...

Z 1178/2011:
Cytuj
„Uczeń-pilot dowódca (SPIC – Student Pilot-in-Command)” oznacza ucznia- pilota działającego w charakterze pilota dowódcy w trakcie lotu z instruktorem, kiedy instruktor jedynie obserwuje szkolonego pilota i nie wpływa na lot statku powietrznego ani nie kontroluje go.
Każdy lot samodzielny jest to lot PIC, nie SPIC, gdyż instruktor nie znajduje się na pokładzie. Interpretacja ULCu zdaje się tutaj błędna, niestety jak wiele innych ich interpretacji...
Pozdrawiam,
Jacek