Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: ARC  (Przeczytany 26003 razy)

luniewski

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Liked: 4
Odp: ARC
« Odpowiedź #90 dnia: Kwiecień 03, 2018, 13:28 »
Samym czytaniem tych dokumentów tak się zmęczyłem
że aż mnie brzuch rozbolał.
Podziwiam Cię Karol

Andrzej Czop

  • Eksperci KS
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 443
  • Liked: 202
Odp: ARC
« Odpowiedź #91 dnia: Kwiecień 03, 2018, 21:21 »
Już prawie dojrzałem do przepisania Smyka z rejestru niemieckiego do polskiego, ale po lekturze daję sobie spokój z takimi pomysłami :)
Dzięki za tę lekcję

Robert

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Liked: 1
Odp: ARC
« Odpowiedź #92 dnia: Kwiecień 03, 2018, 23:19 »
Karol,
Jakość przedstawionej do ULC dokumentacji jest dobrym wzorcem do powtórzenia, jeżeli podobne okliczności trafią się innym aplikantom. Z otrzymanej z urzędu odpowiedzi jednoznaczne wynika, że posiadany przez Ciebie statek powietrzny (wraz z dokumentacją) sa w stanie technicznym gwarantującym uzyskanie świadectwa sprawności do lotu. Gratulacje!
Lektura listów i załączników, które udostępniłeś jasno wskazuje na dwie przyczyny problemu. Problemy techniczne Urząd sprawnie rozwiązał na korzyść wnioskodawcy. Pozostaje pytanie jak Urząd rozwiąże problem kompetencji i cech personalnych reprezentującego go urzędnika.

Czy możesz z ciekawości podać która delegatura wystawiła Ci ostatecznie świadectwo sprawności. Humorystycznym byłby certifikat podpisany iniciałami A.Z.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 03, 2018, 23:28 wysłana przez Robert »

Karol Staryszak

  • Moderator
  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 195
  • Liked: 99
Odp: ARC
« Odpowiedź #93 dnia: Kwiecień 04, 2018, 07:41 »
Czesc,
ARC wystawila Warszawa poniewaz A.Z. jest na urlopie do 9tego. Ja nie chcialem czekac az wroci i cos znowu wymysli wiec poprosilem o jak najszybsze rozwiazanie tematu.

Pozdrawiam,
K.
Jeśli czegoś nie mogę naprawić, to znaczy że nie jest to zepsute... - Alf.

kp

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 254
  • Liked: 137
Odp: ARC
« Odpowiedź #94 dnia: Kwiecień 05, 2018, 01:22 »
Już prawie dojrzałem do przepisania Smyka z rejestru niemieckiego do polskiego, ale po lekturze daję sobie spokój z takimi pomysłami :)
Dzięki za tę lekcję
Pewnie od większości polskich mechaników usłyszysz, że popełniłeś właśnie największy bład w swoim życiu. Ale na szczęście wbrew usilnym działanion urzędowo-propagandowym każdy kto chce może podejmować własne decyzje :D

A dlaczego sa takie działania to tylko można się domy$$$lać ;)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 05, 2018, 01:31 wysłana przez kp »

Karol Staryszak

  • Moderator
  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 195
  • Liked: 99
Odp: ARC
« Odpowiedź #95 dnia: Maj 24, 2018, 14:10 »
Wygląda na to, że temat ARC i skargi został zamknięty. W załączniku odpowiedź z ministerstwa.

Pozdrawiam,
Karol.
Jeśli czegoś nie mogę naprawić, to znaczy że nie jest to zepsute... - Alf.

Karol Staryszak

  • Moderator
  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 195
  • Liked: 99
Odp: ARC
« Odpowiedź #96 dnia: Marzec 24, 2021, 21:36 »
Zwróćcie uwagę, że w Part ML zmieniły się nieco zapisy poświadczenia obsługi AMC1 ML.A.801(e).

dla pilota-właściciela:
„Poświadcza, że ograniczone dla pilota-właściciela zadania obsługi technicznej, o ile nie podano
inaczej, zostały przeprowadzone zgodnie z częścią ML, a w odniesieniu do tych zadań uznaje
się, że statek powietrzny jest gotowy do wystawienia poświadczenia obsługi.”.
Jeśli czegoś nie mogę naprawić, to znaczy że nie jest to zepsute... - Alf.

klk

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 17
  • Liked: 3
Odp: ARC
« Odpowiedź #97 dnia: Kwiecień 03, 2021, 18:02 »
Dzięki Karol,
bo pewnikiem wziąłbym szablon z zeszłego roku ;-)

Dla lubiących zajrzeć do źródła:
http://edziennik.ulc.gov.pl/GetActPdf.ashx?year=2020&book=0&position=29

Pozdrawiam
Krzysztof

Karol Staryszak

  • Moderator
  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 195
  • Liked: 99
Odp: ARC
« Odpowiedź #98 dnia: Kwiecień 04, 2021, 09:36 »
No właśnie, ja przepisałem z poprzedniego roku i... niezgodność :)

Druga sprawa, jak wysyłacie dokumenty do ULC w formie elektronicznej, trzeba mieć numerowane strony gdzie widać ile stron ma cały dokument (np. 1/8) bo jak się później okazało z mojej karty zadaniowej wg. inspektora dotarła tylko pierwsza strona. Zamiast do mnie zadzwonić czy napisać maila wystawił nizgodność poziomu 1 i uruchomił całą maszynę biurokratyczną w postaci działań naprawczych itp.

Napisałem już o tym do kwatery głównej, że tak nie może być iż inspektor wystawia niezgodności bez informowania o tym zainteresownaego i dowiadujesz się o tym z jego raportu z kontroli gdzie jest to wyjaśnione w tylko jemu znanym języku. Ja dostałem takie coś:

Przedstawiona karta zadaniowa nr 1/2021 nie specyfikuje zadań wymaganych instrukcją obsługi technicznej statku powietrznego zawartych w rozdziale 7 i 8 tej instrukcji. Brak udokumentowania zastosowanego parametru wymaganego zadaniem nr 9 z rozdziału 7.3 instrukcji obsługi statku powietrznego oraz wskazania narzędzia, którym to zadanie zostało wykonane

Kto by się domyślił, że brakuje tu stron??? Może to jednak znowu przypadłość delegatury północnej - brak umiejętności i chęci kontaktu ze stroną wnioskującą.

Pozdrawiam,
Karol.
Jeśli czegoś nie mogę naprawić, to znaczy że nie jest to zepsute... - Alf.

klk

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 17
  • Liked: 3
Odp: ARC
« Odpowiedź #99 dnia: Kwiecień 04, 2021, 13:26 »
W zeszłym roku wysyłałem poprzez EPUAP (żeby podczas epidemii nie musiały krążyć fizycznie papiery).
Na epuap'ie pozostaje kopia korespondencji wraz z załącznikami (w razie czego można sprawdzić co się wysłało) - u mnie sprawdziło się w 100%, szybko i wygodnie.

andrzej

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 604
  • Liked: 86
Odp: ARC
« Odpowiedź #100 dnia: Kwiecień 04, 2021, 14:15 »
No właśnie, ja przepisałem z poprzedniego roku i... niezgodność :)

Druga sprawa, jak wysyłacie dokumenty do ULC w formie elektronicznej, trzeba mieć numerowane strony gdzie widać ile stron ma cały dokument (np. 1/8) bo jak się później okazało z mojej karty zadaniowej wg. inspektora dotarła tylko pierwsza strona. Zamiast do mnie zadzwonić czy napisać maila wystawił nizgodność poziomu 1 i uruchomił całą maszynę biurokratyczną w postaci działań naprawczych itp.

Napisałem już o tym do kwatery głównej, że tak nie może być iż inspektor wystawia niezgodności bez informowania o tym zainteresownaego i dowiadujesz się o tym z jego raportu z kontroli gdzie jest to wyjaśnione w tylko jemu znanym języku. Ja dostałem takie coś:

Przedstawiona karta zadaniowa nr 1/2021 nie specyfikuje zadań wymaganych instrukcją obsługi technicznej statku powietrznego zawartych w rozdziale 7 i 8 tej instrukcji. Brak udokumentowania zastosowanego parametru wymaganego zadaniem nr 9 z rozdziału 7.3 instrukcji obsługi statku powietrznego oraz wskazania narzędzia, którym to zadanie zostało wykonane

Kto by się domyślił, że brakuje tu stron??? Może to jednak znowu przypadłość delegatury północnej - brak umiejętności i chęci kontaktu ze stroną wnioskującą.

Pozdrawiam,
Karol.
Raczej, cicha,zła, urzędnicza "zemsta",na "mądrali", który postawił się inspektorom. Niech się wstydzi ten inspektor który to zrobił.
andrzej

Karol Staryszak

  • Moderator
  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 195
  • Liked: 99
Odp: ARC
« Odpowiedź #101 dnia: Kwiecień 05, 2021, 10:05 »
W zeszłym roku wysyłałem poprzez EPUAP (żeby podczas epidemii nie musiały krążyć fizycznie papiery).
Na epuap'ie pozostaje kopia korespondencji wraz z załącznikami (w razie czego można sprawdzić co się wysłało) - u mnie sprawdziło się w 100%, szybko i wygodnie.

Tak, u mnie na Epuap'ie wszystko wyszło jak należy. Trochę mi się wydaje mało prawdopodobne żeby nagle PDF z 6 stron podczas przesyłania fdalej skurczył się do jednej. Tym bardziej, że później inspektor był baaardzo miły ;)

Ogolnie Epuap fajnie działa, nic nie musisz dostarczać osobiscie ani wysyłac pocztą, uważam to za dobre udogodnienie tak samo jak to, że inspektor w zaciszu swojego biura ma dostęp do wszystkich dokumetów i nie zaskoczy cie na fizycznej kontroli żadnym "widzimisię". Tak było u mnie z wymogiem oświadczenia poświadczenia pożyczenia klucza dynamometrycznego, którego powiedziałem, że nie miałem i nie będę miał. Temat się zakończył.

Pozdrawiam,
Karol.
Jeśli czegoś nie mogę naprawić, to znaczy że nie jest to zepsute... - Alf.

Tadek

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 177
  • Liked: 9
Odp: ARC
« Odpowiedź #102 dnia: Kwiecień 13, 2021, 18:26 »
Dziś uzyskałem  ARC, pierwsze po rejestracji na SP, w Delegaturze Południowo Zachodniej.
Rzeczowa, przyjazna rozmowa.

polecam
Tadek