Forum.Szybowce.Com

Sekcja Szybowcowa => ARC i inne problemy z rejestracją/przedłużeniem zdatności do lotu => Wątek zaczęty przez: Karol Staryszak w Luty 26, 2018, 22:00

Tytuł: hyde park
Wiadomość wysłana przez: Karol Staryszak w Luty 26, 2018, 22:00
Tutaj proponuje prowadzić luźne dyskusje niezwiązane z merytoryką tematu ARC.

Tematy jak polecani inspektorzy, koszty przedłużania ARC itp.

Pozdrawiam,
Karol.
Tytuł: Odp: hyde park
Wiadomość wysłana przez: Karol Staryszak w Luty 27, 2018, 09:41
I po co to wszystko? Co chcesz udowodnić? Chcesz zrobić doktorat z ARC  :D
Przerejestruj na D.

Cześć Marek,
obiecałem Tobie, że odpowiem na grupie.

Parę powodów:

1. Patriotyczny.
Wiem, brzmi to trochę patetycznie ale:
jeżdżę japońskim samochodem, pracuję w węgierskiej firmie, latam na niemieckim szybowcu i na francuskim samolocie, startowałem na niemieckim szybowcu zarejestrowanym na D z niemiecką flagą na ogonie na Mistrzostwach Świata, kupuję jedzenie częściowo produkowane gdzieś poza krajem, większość rzeczy jakie ostatnio kupuje przylatują z chin, ubrania kupuje w Decathlonie i do tego...

ktoś robi wszystko, żebym się wyniósł też z polskiego rejestru statków powietrznych???

2. Sprawa honoru.
Jak nazwiesz działania inspektora takie jak:
- zastraszanianie,
- występowanie z pozycji siły,
- wymuszanie posiadania dokumentów nie wymaganych przez prawo,
- podważanie kwalifikacji,
- nieumiejętność przyznania się do pomyłki,
- złośliwość, działania odwetowe i podobne
ja je nazwę oględnie - nadużywanie władzy. I co? Ja mam po czymś takim odpuścić i wynieść się na D?

3. Poza tym, ja podczepię sobie ten szybowiec i pojadę gdzie indziej ale co mają zrobić aerokluby i inni lotnicy. Mamy podtrzymywać patologię całowania inspektorów po sygnetach i tankowania im samochodów? Ja byłem przekonany, że te czasy się skończyły ale brutalnie się przekonałem, że jednak nie.


KPA jasno określa obowiązki urzędnika państwowego i chciałbym aby tak to wyglądało, czy to tak dużo?

Art. 8. § 1. Organy administracji publicznej prowadzą postępowanie w sposób budzący zaufanie jego uczestników do władzy publicznej, kierując się zasadami proporcjonalności, bezstronności i równego traktowania.
(...)
Art. 9. Organy administracji publicznej są obowiązane do należytego i wyczerpującego informowania stron o okolicznościach faktycznych i prawnych, które mogą mieć wpływ na ustalenie ich praw i obowiązków będących przedmiotem postępowania administracyjnego. Organy czuwają nad tym, aby strony i inne osoby uczestniczące w postępowaniu nie poniosły szkody z powodu nieznajomości prawa, i w tym celu udzielają im niezbędnych wyjaśnień i wskazówek


Mam nadzieję, że walczę z ostatnim mohikaninem, że więcej takich nie ma ale jeśli się jednak gdzieś maskują to muszą wiedzieć, że czasy się zmieniły. :)

Z pozdrowieniami,
Karol.

Tytuł: Krótka historia o bezpieczeństwie
Wiadomość wysłana przez: Karol Staryszak w Marzec 01, 2018, 14:52
Krótka historia o bezpieczeństwie według przedstawiciela ULC.

Poprzedni właściciel szybowca postanowił wykonać biuletyn polegający na wstawieniu lampy stroboskopowej w statecznik pionowy, oczywiście poprawia to widoczność szybowca i ewidentnie zwiększa poziom bezpieczeństwa.
W tym celu zawiózł szybowiec do fabryki, tam wykonali biuletyn i poświadczyli CRSem. Kasa zapłacona, wszyscy zadowoleni, sprawa zamknięta a jednak ma ciąg dalszy….

Parę lat później przedstawiam ten szybowiec do klasy, inspektor prowadzący przegląd ARC wpisał w protokół niezgodność poziomu 1 dotyczącą zamontowania tej lampy, znaczy to że kwestia poważnie zagraża bezpieczeństwu lotu. To czego brakowało według inspektora to FORM1 na lampę i CRS na wykonane prace bo wpis w książce (CRS...), że wykonano biuletyn nie był dla niego wystarczający. Później, po wykłócaniu się, wycofał się z poziomu 1.

Wnioski jakie się nasuwają są proste, nie wykonywać takich modyfikacji lub nigdzie ich nie wpisywać – tak było od nowości, ten przedstawiciel ULC działa przeciw bezpieczeństwu nas wszystkich.

Pozdrawiam,
Karol.
Tytuł: Odp: hyde park
Wiadomość wysłana przez: stealth w Marzec 14, 2018, 11:03
Cześć Karol,

Nie powiem zaciekawiła mnie Twoja historia  8). Ja mam doświadczenie z ARC wyłącznie dotyczące samolotów > 5,7t więc moge mieć troche spaczone spojrzenie. Nie wiem jakie miałeś kwity na tą modyfikację (czy tylko wpis w dzienniku jak pisałeś), ale wydając ARC należy sprawdzić, czy wszystkie modyfikacje/naprawy zostały zaprojektowane/wykonane przez odpowiednio zatwierdzoną organizację, odpowiednio Part21/145(lub M/F). Jedno ale.
Sprawdza się to od poprzedniego ARC, więc jeśli poprzednio było to ok, to gość powinien sobie odpuścić. Nie wiem też jak wygladał sam CRS bo może tam były wszystkie niezbędne dane.

Bez dwóch zdań zgadzam się że takich inspektorów trzeba zwalczać, skoro po tylu latach nie potrafią się nauczyć jak robić przegląd ARC. Nie wiem jaką drogę przyjąłeś ale ja bym skarge do dyrekcji LTT w ULC napisał, z dokładnym podaniem nadinterpretacji czy nadużyć w trakcie przeglądu.

Pozdrawiam,
Paweł Góra
Tytuł: Odp: hyde park
Wiadomość wysłana przez: Karol Staryszak w Marzec 14, 2018, 15:22
Hej Paweł,

Modyfikacja była wykonana w fabryce, która produkuje te szybowce więc ma wszelkie certyfikaty.
CRS odwołuje się do biuletynu serwisowego opisującego modyfikację polegającą na zamontowaniu stroboskopu a wydanego przez tą właśnie fabrykę. Chyba prostszej sprawy nie mogłoby być...

Sprawa z inspektorem jest dosyć prosta i wynika z podważania przeze mnie "autorytetu" tegoż inspektora. W paru kwestiach wykazałem że się myli, w paru nie chciałem zgodzić się na tworzenie dokumentów, których nie wymagają przepisy (PDT, karty podzespołów, status LLP). Ponieważ, dostarczyłem mu całą dokumentację przed inspekcją to spędził mnóstwo czasu na wynajdywaniu nieprawidłowości.

Co najciekawsze to inspektor podszedł do tematu bardzo emocjonalnie. :)

Odwołanie już wpłynęło do ULC a skarga na cały proces jest na ukończeniu i niedługo wpłynie do prezesa ULC.

Jedyne co mnie w tym wszystkim denerwuje, to mnóstwo zmarnowanego czasu i energii.

Pozdrawiam,
Karol.

Tytuł: Odp: hyde park
Wiadomość wysłana przez: Dino w Marzec 29, 2018, 19:50
Czemu mi nikt nie powiedział?

https://www.pracuj.pl/praca/specjalista-ds-zdatnosci-do-lotu-warszawa,oferta,5950969?sug=oferta_bottom_ss_1

Nie wyrobię się ze złożeniem CV.

Zostałbym kacapem, robiłbym Wam problemy a Wy moglibyście wieszać na mnie psy na forum...
No ludzie... taką szansę stracić?

pozdr
Dino
Tytuł: Odp: hyde park
Wiadomość wysłana przez: malar w Marzec 29, 2018, 20:32
Pracowałbyś na śmieciówce za 2300 brutto i robił za etatowego wg. części Kolegów ch..ja.
Tytuł: Odp: hyde park
Wiadomość wysłana przez: Docent w Marzec 29, 2018, 20:44
Maciek,

to stolica, tu płacą trochę lepiej  ;D :

"wynagrodzenie zasadnicze brutto od ok. 3 972 PLN do ok. 4 553 PLN (mnożnik kwoty bazowej od 2.120 do 2.430)"

Docent
Tytuł: Odp: hyde park
Wiadomość wysłana przez: kp w Marzec 30, 2018, 10:30
Ja odpowiedziałby tak: Jaka płaca tacy pracownicy i ich jakość pracy

A jak długo czynności ULC-u będą przynosić spore straty (tak jak na przykład nadawanie klasy na małe statki powietrzne), tak długo zarobki będą niskie. Nie mówiąc już o tym, że pewnie zatrudnienie w ULC mogłoby być parę razy mniejsze gdyby zmniejszyć zbiurokratyzowanie i wydajność pracy, przestać wymuszać certyfikaty tam gdzie nie są faktycznie potrzebne (i trzeba je regularnie kontrolowac) itp
Tytuł: Odp: hyde park
Wiadomość wysłana przez: Olek w Listopad 05, 2018, 19:26
Witam,

Wkrótce będę miał przyjemność po raz pierwszy przedłużać ARC jako Pilot właściciel. Z całą papierologią no i oczywiście samym przeglądem uporałem się bez większych problemów, ale mam jedną wątpliwość,
czy istnieje jakiś oficjalny druk  dla poświadczenia przeglądu wykonywanego przez Pilota Właściciela ?
Czy nic takiego nie muszę dołączać i wystarczą same  statusy oraz wpisy do książki szybowca ?

Pozdrawiam !

Olek
Tytuł: Odp: hyde park
Wiadomość wysłana przez: stealth w Listopad 06, 2018, 08:59
Poświadczenia wykonania przeglądu zdatności do lotu, zgodnie z M.A.901(a) dokonuje się na druku EASA Form 15a (kiedy wydaje ULC) 15b(wydaje CAMO) lub 15c(wydaje Part-145 lub M/F). Na tych samych drukach dokonuje się przedłużenia ARC. Nie wymienia się tam jednak pilota-właściciela. Tak szczerze mówiąc to pierwsze słyszę że pilot-właściciel może wydać lub przedłużyć ważność ARC! Na jakiej podstawie chcesz to zrobić?

Pozdrawiam,
Paweł
Tytuł: Odp: hyde park
Wiadomość wysłana przez: Olek w Listopad 06, 2018, 09:37
Witam,
Ja nie chcę sam przedłużać ARC !!!
Ja jako Pilot właściciel wykonałem wszystkie czynności obsługowe i przygotowałem dokumenty.
Po zgłoszeniu do delegatury ULC przyjedzie inspektor aby przedłużyć ARC.
Chodzi mi tylko o to, czy muszę wystawić jakiś specjalny dokument poświadczający wykonanie wymaganych czynności obsługowych, coś na wzór CRS, który wydaje mechanik, czy nie jest to wymagane.
Tytuł: Odp: hyde park
Wiadomość wysłana przez: WaldekK w Listopad 06, 2018, 10:10
Chodzi mi tylko o to, czy muszę wystawić jakiś specjalny dokument poświadczający wykonanie wymaganych czynności obsługowych, coś na wzór CRS, który wydaje mechanik, czy nie jest to wymagane.

Każda obsługa techniczna MUSI być poświadczona niezależnie kto ją wykonuje (pilot właściciel, mechanik, certyfikowana organizacja obsługowa). Poświadczenie to nazywa się Certificate of Release to Service (CRS). Pilot właściciel wpisuje ją w odpowiednim miejscu do książki szybowca i ten wpis jest właśnie CRSem. Możesz stworzyć oddzielny dokument ale musi on spełniać wymogi PART M więc w Twoim przypadku nie ma to sensu skoro masz książkę.
Tytuł: Odp: hyde park
Wiadomość wysłana przez: stealth w Listopad 06, 2018, 10:16
Się nie zrozumieliśmy, bo myślałem że sam chcesz wystawić/przedłużyć ARC  :). Jak napisał Waldek obsługa poświadczona w książce + statusy (AD, SB jeśli były) powinny wystarczyć. Można też zadzwonić do delegatury i zapytać czego oczekują.

Pozdrawiam,
Paweł
Tytuł: Odp: hyde park
Wiadomość wysłana przez: Olek w Listopad 06, 2018, 11:56
Właśnie o to mi chodziło, czy wystarczą statusy i wpis do książki.
Cieszę się, że żadnego dodatkowego dokumentu CRS-o podobnego nie muszę już tworzyć ;-)

Pozdrawiam !
Tytuł: Odp: hyde park
Wiadomość wysłana przez: Karol Staryszak w Listopad 07, 2018, 11:49
Cześć Olek,
powodzenia życzę, myślę że nie powinieneś mieć problemów jeśli dokumenty będą w porządku, niestety trzepanie dokumentów trwa nieporównywalnie dłużej niż oględziny szybowca i zapoznanie z tym jak robiłeś obsługę.

CRS jest to wpis do książki że wykonałeś obsługę. Najlepiej jak jest to formułka zgodna z PART M (już nie pamiętam gdzie się ona znajduje, chyba AMC). Ten CRS może się odnosić do karty zadaniowej gdzie w formie np. check listy wskazujesz jakie dokładnie czynności wykonałeś.

Sam CRS może wyglądać tak:

Poświadcza się, że z wyjątkiem jak podano inaczej, wymieniona ograniczona obsługa techniczna wykonana przez pilota-właściciela, została wykonana zgodnie z PART-M i w odniesieniu do tych prac statek powietrzny jest uznany jako zdatny do użytkowania.

Pytaj jeśli potrzebujesz więcej info, daj znać jak będziesz miał problemy :). Szczególnie sprawdź czy wykonywane przez ciebie czynności nie wychodzą poza ograniczoną obsługę pilota-właściciela. O tym więcej w wątku ARC. I dokładnie przeczytaj AMC do obsługi PW.

Pozdrawiam,
Karol.
Tytuł: Odp: hyde park
Wiadomość wysłana przez: Olek w Listopad 07, 2018, 18:05
Cześć,

Dzięki za informację !

Wizyta inspektora już niedługo, napiszę Ci jak mi poszło.

Pozdrawiam !
Tytuł: Odp: hyde park
Wiadomość wysłana przez: Olek w Listopad 13, 2018, 18:51
Witam,

Mam jeszcze jedną prośbę, czy ma ktoś z Was w wersji elektronicznej,  tabelkę odchyłek  lub wykres dewiacji busoli ?
Chyba najlepsza była by tabelka, do której mógł bym wpisać swoje wskazania po przeprowadzeniu kompensacji i wydrukować to.
W szybowcach niemieckich widziałem takie tabelki, nawet niektóre busole mają specjalne miejsca, żeby taką karteczkę wsunąć.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam !
Tytuł: Odp: hyde park
Wiadomość wysłana przez: Olek w Listopad 14, 2018, 10:07
Sprawa już nieaktualna, zrobiłem w Wordzie na wzór niemieckich.
Tytuł: Odp: hyde park
Wiadomość wysłana przez: Olek w Listopad 29, 2018, 15:29
Witam.

Dziś był ten dzień, i.... ARC przedłużone :-)
Pan Inspektor był bardzo miły, cała procedura przebiegała w dobrej i przyjaznej atmosferze.
Na wstępie zostałem nawet pochwalony za prawidłowe przygotowanie dokumentów :-)
Bardzo konkretna i merytoryczna rozmowa, przeszliśmy gładko punkt po punkcie całą procedurę, nie było żadnych zastrzeżeń.

Reasumując:

Po pierwsze:
Bardzo dziękuję Karolowi za inspirację, bo bez Jego inicjatywy, pewnie dalej był bym zakładnikiem Certyfikowanych Zakładów Obsługowych, ze wszystkimi tego skutkami, a finansowymi w szczególności ;-)

Po drugie:
Wszystkim właścicielom prywatnych szybowców  polecam tę właśnie drogę, pod warunkiem, że mają odpowiednią wiedzę, umiejętności i warunki, aby te czynności obsługowe wykonywać samodzielnie.

Po trzecie:
Uważam za całkowicie bezsensowne rejestrowanie szybowców na Niemieckie znaki, przez Polskich właścicieli.
Na podstawie  własnego doświadczenia, mogę z całą odpowiedzialnością stwierdzić, że ULC w chwili obecnej ma całkiem  "przyjazną twarz", nie wspominając nawet o kosztach, cała ta sprawa kosztowała mnie niecałe 100,-zł !!!

Pozdrawiam !

Olek
Tytuł: Odp: hyde park
Wiadomość wysłana przez: Dino w Listopad 29, 2018, 22:42
Po drugie:
Wszystkim właścicielom prywatnych szybowców  polecam tę właśnie drogę, pod warunkiem, że mają odpowiednią wiedzę, umiejętności i warunki, aby te czynności obsługowe wykonywać samodzielnie.
I tu pojawia się pytanie, ilu właścicieli posiada odpowiednią wiedzę, umiejętności i warunki, aby te czynności obsługowe wykonywać samodzielnie.
Tu jest clou programu... Znam wielu właścicieli, którzy zdają sobie sprawę ze swoich umiejętności (a raczej ich braku) i powierzają prace fachowcom.
Ale tez jest kilku, którzy  "wiedza lepiej"... takie Janusze szybownictwa. Tych się boje, tak samo jak tego, ze kacap nie wyłapie ich kardynalnych błędów.
Nawet będąc mechanikiem, z odpowiednia wiedza i umiejętnościami, pewne rzeczy obsługowe zlecam,  bo po prostu nie mam warunków.
I nie będę żałował paru stówek Gniewkowi czy Malarowi, bo choc umiem cos zrobić, to nie mam czasu albo/i miejsca...
Po trzecie:
Uważam za całkowicie bezsensowne rejestrowanie szybowców na Niemieckie znaki, przez Polskich właścicieli.
Na podstawie  własnego doświadczenia, mogę z całą odpowiedzialnością stwierdzić, że ULC w chwili obecnej ma całkiem  "przyjazną twarz", nie wspominając nawet o kosztach, cała ta sprawa kosztowała mnie niecałe 100,-zł !!!
Pierwsze koty za ploty. Albo trafiłeś na inspektora, który zna się na rzeczy, albo na takiego, który nie miał pojęcia co robi, wiec nie robił problemow, bo dostali bure po przygodach Karola.
Doświadczenia nabierzesz po ok. 5 razie. Teraz to się kwalifikuje pod przypadek.
 Nie mam nic przeciwko polskiemu nadzorowi, ale jakoś mi się tam nie spieszy.
Od 1999 roku mam takie zdanie, uprzedzając pytania. Po nadaniu klasy, 2 uczniów-pilotów odkryło pękniętą dźwignię od hamulców w pierwszej kabinie Bociana. Po oblocie. Po przystawieniu pieczątki. Przed samodzielnym lotem ucznia... 
Nie to, żeby Prüferzy nie robili błędów,  ale skala jakby mniejsza.

Gratuluje pierwszej nadanej klasy i bezpiecznego latania!

pozdr
Dino
Tytuł: Odp: hyde park
Wiadomość wysłana przez: Olek w Listopad 30, 2018, 07:54
Dzięki za Twoją opinię i uwagi.
Rzeczywiście trafiłem na dobrego Inspektora, który nie był nastawiony na wyszukiwanie problemów, tylko rzetelnie i profesjonalnie robił swoja robotę.
Co do czynności obsługowych, to w Aeroklubie mamy doświadczonych mechaników z uprawnieniami do obsługi mojego szybowca. Zawsze mam się do kogo zwrócić z pytaniem lub poprosić  o pomoc w razie jakichkolwiek wątpliwości :-)

Pozdrawiam !
Tytuł: Odp: hyde park
Wiadomość wysłana przez: madaa w Grudzień 02, 2019, 22:11
Cześć, pytanie do Olka. Nie wystawiałeś żadnego CRS, tylko wpis w książce. ?

pozdrawiam
RP
Tytuł: Odp: hyde park
Wiadomość wysłana przez: Olek w Grudzień 04, 2019, 17:59
Cześć,

Żadnego CRS, tylko wpis w książce.
W zeszłym miesiącu jako pilot właściciel przedłużyłem ARC po raz kolejny , poszło gładko ;-)
Łączne roczne  koszty tej całej operacji, niecałe 100,-zł :-)

Pozdrawiam !

Olek
Tytuł: Odp: hyde park
Wiadomość wysłana przez: madaa w Grudzień 04, 2019, 23:40
Dzieki, u mnie to będzie pierwszy samodzielny przegląd. :)
pozdrawiam.
Tytuł: Odp: hyde park
Wiadomość wysłana przez: Łukasz K. w Grudzień 05, 2019, 01:12
Gwoli ścisłości: wpis w książce czy też CRS w formie wydrukowanej i podpisanej to to samo - czyli poświadczenie wykonania obsługi technicznej. Forma wydrukowana umożliwia/ułatwia szczegółowy opis wykonanych prac wraz z odniesieniem do materiałów źródłowych.
Ja dotychczas robiłem krótki wpis w książce (inspekcja np. 100h/1rok) z odniesieniem do numeru CRS w którym dokładnie opisano zakres prac, użyte części, wykorzystane instrukcje biuletyny itp.
Tytuł: Odp: hyde park
Wiadomość wysłana przez: Olek w Grudzień 05, 2019, 12:36
Racja, bardzo cenna uwaga !
Rzeczywiście taki dokładny opis wykonanych czynności warto sporządzić, zwłaszcza jeżeli w trakcie przeglądu wyniknie konieczność wykonania czegoś, co wykracza poza zakres uprawnień pilota - właściciela.

Np. jeżeli w trakcie przeglądu okaże się, że trzeba wykonać regulację siły zamykania hamulców aerodynamicznych, może taką czynność wykonać licencjonowany mechanik i poświadczyć swoim podpisem i pieczątką w tym właśnie dokumencie.

Podczas ostatniego przeglądu Inspektor powiedział mi, że jest taka  możliwość aby mechanik miał uprawnienia do samodzielnego przedłużania ARC, powtarzam MECHANIK, nie Certyfikowany Zakład Obsługowy.
Należy wystąpić do ULC aby takie uprawnienia uzyskać, podobno jednak niewielu mechaników z tej możliwości korzysta. Może wymagania są wysokie ? Nie wiem, szczegółów nie znam.

Pozdrawiam !
Tytuł: Odp: hyde park
Wiadomość wysłana przez: Łukasz K. w Grudzień 06, 2019, 00:50
Taka możliwość dla mechaników dla statków ELA1 istnieje już od dawna i nawet wymagania nie są jakieś z kosmosu. Tylko przypomnij ile płaciłeś za ARC w swoim przypadku?? :) Ile trzeba by takich przeglądów zrobić aby komuś się opłacało w to bawić? Jak jest to połączone z naprawami, przeglądami to ma to większy sens, natomiast samodzielna działalność mechanika obsługi jako personelu ARC wg mnie mija się z sensem (finansowym).
P.S. Solidnie prowadzona dokumentacja obsługowa podnosi wartość szybowca. Nie zapominajcie też o tym :)
Tytuł: Odp: hyde park
Wiadomość wysłana przez: stealth w Grudzień 13, 2019, 09:18

W zeszłym miesiącu jako pilot właściciel przedłużyłem ARC po raz kolejny , poszło gładko ;-)

Pozdrawiam !

Olek

Olek a tak z ciekawości na jakiej podstawie, jako pilot-włściciel przedłużyłeś ARC?
Pozdrawiam,
paweł
Tytuł: Odp: hyde park
Wiadomość wysłana przez: Olek w Grudzień 16, 2019, 09:58
Dobrze wiesz o co chodzi ;-)
Może użyłem niewłaściwych słów, oczywiście ARC przedłużył mi Inspektor ULC.
Miałem na myśli to, że załatwiłem sobie to wszystko sam, bez konieczności oddawania szybowca do Certyfikowanego Zakładu Obsługowego.

Pozdrawiam !

Olek
Tytuł: Odp: hyde park
Wiadomość wysłana przez: stealth w Grudzień 31, 2019, 11:03
Dzięki za odpowiedź. Miałem nadzięję, że tak właśnie przedłużyłeś. Pytałem bo różne rzeczy w lotnictwie już widziałem i wcale by mnie mocno nie zdziwiło, jakby faktycznie sam ktoś to przedłużył. Na 100% masz rację, że to w sumie prosta sprawa, jeżeli właściwie prowadzimy wpisy do książki, a to co trzeba podpisuje mechanik. Żadna filozofia  :).

Ps. Karol rozpoczął ten wątek od "współpracy" z pewnym inspektorem z Gdańska. Ja w tym roku tez miałem z nim do czynienia i muszę przyznać, że przejścia Karola czegoś go nauczyły. Po pierwszej, dość szorstkiej rozmowie, okazał się gościem do "rany przyłóż"  8).

Najlepszego w nowym roku. Idzie Part-M light więc będzie jeszcze łatwiej.