Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: hyde park  (Przeczytany 25235 razy)

Karol Staryszak

  • Moderator
  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Liked: 103
hyde park
« dnia: Luty 26, 2018, 22:00 »
Tutaj proponuje prowadzić luźne dyskusje niezwiązane z merytoryką tematu ARC.

Tematy jak polecani inspektorzy, koszty przedłużania ARC itp.

Pozdrawiam,
Karol.
Jeśli czegoś nie mogę naprawić, to znaczy że nie jest to zepsute... - Alf.

Karol Staryszak

  • Moderator
  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Liked: 103
Odp: hyde park
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 27, 2018, 09:41 »
I po co to wszystko? Co chcesz udowodnić? Chcesz zrobić doktorat z ARC  :D
Przerejestruj na D.

Cześć Marek,
obiecałem Tobie, że odpowiem na grupie.

Parę powodów:

1. Patriotyczny.
Wiem, brzmi to trochę patetycznie ale:
jeżdżę japońskim samochodem, pracuję w węgierskiej firmie, latam na niemieckim szybowcu i na francuskim samolocie, startowałem na niemieckim szybowcu zarejestrowanym na D z niemiecką flagą na ogonie na Mistrzostwach Świata, kupuję jedzenie częściowo produkowane gdzieś poza krajem, większość rzeczy jakie ostatnio kupuje przylatują z chin, ubrania kupuje w Decathlonie i do tego...

ktoś robi wszystko, żebym się wyniósł też z polskiego rejestru statków powietrznych???

2. Sprawa honoru.
Jak nazwiesz działania inspektora takie jak:
- zastraszanianie,
- występowanie z pozycji siły,
- wymuszanie posiadania dokumentów nie wymaganych przez prawo,
- podważanie kwalifikacji,
- nieumiejętność przyznania się do pomyłki,
- złośliwość, działania odwetowe i podobne
ja je nazwę oględnie - nadużywanie władzy. I co? Ja mam po czymś takim odpuścić i wynieść się na D?

3. Poza tym, ja podczepię sobie ten szybowiec i pojadę gdzie indziej ale co mają zrobić aerokluby i inni lotnicy. Mamy podtrzymywać patologię całowania inspektorów po sygnetach i tankowania im samochodów? Ja byłem przekonany, że te czasy się skończyły ale brutalnie się przekonałem, że jednak nie.


KPA jasno określa obowiązki urzędnika państwowego i chciałbym aby tak to wyglądało, czy to tak dużo?

Art. 8. § 1. Organy administracji publicznej prowadzą postępowanie w sposób budzący zaufanie jego uczestników do władzy publicznej, kierując się zasadami proporcjonalności, bezstronności i równego traktowania.
(...)
Art. 9. Organy administracji publicznej są obowiązane do należytego i wyczerpującego informowania stron o okolicznościach faktycznych i prawnych, które mogą mieć wpływ na ustalenie ich praw i obowiązków będących przedmiotem postępowania administracyjnego. Organy czuwają nad tym, aby strony i inne osoby uczestniczące w postępowaniu nie poniosły szkody z powodu nieznajomości prawa, i w tym celu udzielają im niezbędnych wyjaśnień i wskazówek


Mam nadzieję, że walczę z ostatnim mohikaninem, że więcej takich nie ma ale jeśli się jednak gdzieś maskują to muszą wiedzieć, że czasy się zmieniły. :)

Z pozdrowieniami,
Karol.

Jeśli czegoś nie mogę naprawić, to znaczy że nie jest to zepsute... - Alf.

Karol Staryszak

  • Moderator
  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Liked: 103
Krótka historia o bezpieczeństwie
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 01, 2018, 14:52 »
Krótka historia o bezpieczeństwie według przedstawiciela ULC.

Poprzedni właściciel szybowca postanowił wykonać biuletyn polegający na wstawieniu lampy stroboskopowej w statecznik pionowy, oczywiście poprawia to widoczność szybowca i ewidentnie zwiększa poziom bezpieczeństwa.
W tym celu zawiózł szybowiec do fabryki, tam wykonali biuletyn i poświadczyli CRSem. Kasa zapłacona, wszyscy zadowoleni, sprawa zamknięta a jednak ma ciąg dalszy….

Parę lat później przedstawiam ten szybowiec do klasy, inspektor prowadzący przegląd ARC wpisał w protokół niezgodność poziomu 1 dotyczącą zamontowania tej lampy, znaczy to że kwestia poważnie zagraża bezpieczeństwu lotu. To czego brakowało według inspektora to FORM1 na lampę i CRS na wykonane prace bo wpis w książce (CRS...), że wykonano biuletyn nie był dla niego wystarczający. Później, po wykłócaniu się, wycofał się z poziomu 1.

Wnioski jakie się nasuwają są proste, nie wykonywać takich modyfikacji lub nigdzie ich nie wpisywać – tak było od nowości, ten przedstawiciel ULC działa przeciw bezpieczeństwu nas wszystkich.

Pozdrawiam,
Karol.
Jeśli czegoś nie mogę naprawić, to znaczy że nie jest to zepsute... - Alf.

stealth

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Liked: 1
Odp: hyde park
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 14, 2018, 11:03 »
Cześć Karol,

Nie powiem zaciekawiła mnie Twoja historia  8). Ja mam doświadczenie z ARC wyłącznie dotyczące samolotów > 5,7t więc moge mieć troche spaczone spojrzenie. Nie wiem jakie miałeś kwity na tą modyfikację (czy tylko wpis w dzienniku jak pisałeś), ale wydając ARC należy sprawdzić, czy wszystkie modyfikacje/naprawy zostały zaprojektowane/wykonane przez odpowiednio zatwierdzoną organizację, odpowiednio Part21/145(lub M/F). Jedno ale.
Sprawdza się to od poprzedniego ARC, więc jeśli poprzednio było to ok, to gość powinien sobie odpuścić. Nie wiem też jak wygladał sam CRS bo może tam były wszystkie niezbędne dane.

Bez dwóch zdań zgadzam się że takich inspektorów trzeba zwalczać, skoro po tylu latach nie potrafią się nauczyć jak robić przegląd ARC. Nie wiem jaką drogę przyjąłeś ale ja bym skarge do dyrekcji LTT w ULC napisał, z dokładnym podaniem nadinterpretacji czy nadużyć w trakcie przeglądu.

Pozdrawiam,
Paweł Góra

Karol Staryszak

  • Moderator
  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Liked: 103
Odp: hyde park
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 14, 2018, 15:22 »
Hej Paweł,

Modyfikacja była wykonana w fabryce, która produkuje te szybowce więc ma wszelkie certyfikaty.
CRS odwołuje się do biuletynu serwisowego opisującego modyfikację polegającą na zamontowaniu stroboskopu a wydanego przez tą właśnie fabrykę. Chyba prostszej sprawy nie mogłoby być...

Sprawa z inspektorem jest dosyć prosta i wynika z podważania przeze mnie "autorytetu" tegoż inspektora. W paru kwestiach wykazałem że się myli, w paru nie chciałem zgodzić się na tworzenie dokumentów, których nie wymagają przepisy (PDT, karty podzespołów, status LLP). Ponieważ, dostarczyłem mu całą dokumentację przed inspekcją to spędził mnóstwo czasu na wynajdywaniu nieprawidłowości.

Co najciekawsze to inspektor podszedł do tematu bardzo emocjonalnie. :)

Odwołanie już wpłynęło do ULC a skarga na cały proces jest na ukończeniu i niedługo wpłynie do prezesa ULC.

Jedyne co mnie w tym wszystkim denerwuje, to mnóstwo zmarnowanego czasu i energii.

Pozdrawiam,
Karol.

« Ostatnia zmiana: Marzec 14, 2018, 15:25 wysłana przez Karol Staryszak »
Jeśli czegoś nie mogę naprawić, to znaczy że nie jest to zepsute... - Alf.

Dino

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 546
  • Liked: 252
Odp: hyde park
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 29, 2018, 19:50 »
Czemu mi nikt nie powiedział?

https://www.pracuj.pl/praca/specjalista-ds-zdatnosci-do-lotu-warszawa,oferta,5950969?sug=oferta_bottom_ss_1

Nie wyrobię się ze złożeniem CV.

Zostałbym kacapem, robiłbym Wam problemy a Wy moglibyście wieszać na mnie psy na forum...
No ludzie... taką szansę stracić?

pozdr
Dino

malar

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 185
  • Liked: 106
Odp: hyde park
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 29, 2018, 20:32 »
Pracowałbyś na śmieciówce za 2300 brutto i robił za etatowego wg. części Kolegów ch..ja.

Docent

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 73
  • Liked: 12
Odp: hyde park
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 29, 2018, 20:44 »
Maciek,

to stolica, tu płacą trochę lepiej  ;D :

"wynagrodzenie zasadnicze brutto od ok. 3 972 PLN do ok. 4 553 PLN (mnożnik kwoty bazowej od 2.120 do 2.430)"

Docent

kp

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 254
  • Liked: 137
Odp: hyde park
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 30, 2018, 10:30 »
Ja odpowiedziałby tak: Jaka płaca tacy pracownicy i ich jakość pracy

A jak długo czynności ULC-u będą przynosić spore straty (tak jak na przykład nadawanie klasy na małe statki powietrzne), tak długo zarobki będą niskie. Nie mówiąc już o tym, że pewnie zatrudnienie w ULC mogłoby być parę razy mniejsze gdyby zmniejszyć zbiurokratyzowanie i wydajność pracy, przestać wymuszać certyfikaty tam gdzie nie są faktycznie potrzebne (i trzeba je regularnie kontrolowac) itp
« Ostatnia zmiana: Marzec 30, 2018, 10:56 wysłana przez kp »

Olek

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 223
  • Liked: 18
Odp: hyde park
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 05, 2018, 19:26 »
Witam,

Wkrótce będę miał przyjemność po raz pierwszy przedłużać ARC jako Pilot właściciel. Z całą papierologią no i oczywiście samym przeglądem uporałem się bez większych problemów, ale mam jedną wątpliwość,
czy istnieje jakiś oficjalny druk  dla poświadczenia przeglądu wykonywanego przez Pilota Właściciela ?
Czy nic takiego nie muszę dołączać i wystarczą same  statusy oraz wpisy do książki szybowca ?

Pozdrawiam !

Olek
Olek
Aeroklub Jeleniogórski

stealth

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Liked: 1
Odp: hyde park
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 06, 2018, 08:59 »
Poświadczenia wykonania przeglądu zdatności do lotu, zgodnie z M.A.901(a) dokonuje się na druku EASA Form 15a (kiedy wydaje ULC) 15b(wydaje CAMO) lub 15c(wydaje Part-145 lub M/F). Na tych samych drukach dokonuje się przedłużenia ARC. Nie wymienia się tam jednak pilota-właściciela. Tak szczerze mówiąc to pierwsze słyszę że pilot-właściciel może wydać lub przedłużyć ważność ARC! Na jakiej podstawie chcesz to zrobić?

Pozdrawiam,
Paweł

Olek

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 223
  • Liked: 18
Odp: hyde park
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 06, 2018, 09:37 »
Witam,
Ja nie chcę sam przedłużać ARC !!!
Ja jako Pilot właściciel wykonałem wszystkie czynności obsługowe i przygotowałem dokumenty.
Po zgłoszeniu do delegatury ULC przyjedzie inspektor aby przedłużyć ARC.
Chodzi mi tylko o to, czy muszę wystawić jakiś specjalny dokument poświadczający wykonanie wymaganych czynności obsługowych, coś na wzór CRS, który wydaje mechanik, czy nie jest to wymagane.
Olek
Aeroklub Jeleniogórski

WaldekK

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 272
  • Liked: 28
Odp: hyde park
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 06, 2018, 10:10 »
Chodzi mi tylko o to, czy muszę wystawić jakiś specjalny dokument poświadczający wykonanie wymaganych czynności obsługowych, coś na wzór CRS, który wydaje mechanik, czy nie jest to wymagane.

Każda obsługa techniczna MUSI być poświadczona niezależnie kto ją wykonuje (pilot właściciel, mechanik, certyfikowana organizacja obsługowa). Poświadczenie to nazywa się Certificate of Release to Service (CRS). Pilot właściciel wpisuje ją w odpowiednim miejscu do książki szybowca i ten wpis jest właśnie CRSem. Możesz stworzyć oddzielny dokument ale musi on spełniać wymogi PART M więc w Twoim przypadku nie ma to sensu skoro masz książkę.
« Ostatnia zmiana: Listopad 06, 2018, 10:13 wysłana przez WaldekK »

stealth

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Liked: 1
Odp: hyde park
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 06, 2018, 10:16 »
Się nie zrozumieliśmy, bo myślałem że sam chcesz wystawić/przedłużyć ARC  :). Jak napisał Waldek obsługa poświadczona w książce + statusy (AD, SB jeśli były) powinny wystarczyć. Można też zadzwonić do delegatury i zapytać czego oczekują.

Pozdrawiam,
Paweł

Olek

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 223
  • Liked: 18
Odp: hyde park
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 06, 2018, 11:56 »
Właśnie o to mi chodziło, czy wystarczą statusy i wpis do książki.
Cieszę się, że żadnego dodatkowego dokumentu CRS-o podobnego nie muszę już tworzyć ;-)

Pozdrawiam !
Olek
Aeroklub Jeleniogórski