Forum.Szybowce.Com
Sekcja Szybowcowa => ARC i inne problemy z rejestracją/przedłużeniem zdatności do lotu => Wątek zaczęty przez: madaa w Marzec 05, 2018, 21:29
-
Pytanie w kwestii zakupu szybowca z innego rejestru z ważnym ARC. Słyszałem już z cztery wersje i nie wiem czego się trzymać. Kupiłem szybowiec z D, jestem w trakcie przerejestrowania. Czy mogę po przerejestrowaniu latać na ARC z Niemiec.
Co muszę zrobić by to ARC było ważne na nowe polskie znaki. Czy muszę występować o ARC od nowa ?
Pozdrawiam
Robert
-
Witam,
Jak masz ważne ARC, to po przerejestrowaniu jest ono nadal ważne. Z tego co pamiętam, zgłasza się to do ULC i Inspektor nanosi na tym ARC adnotację o zmianie znaków.
W każdym razie, nie trzeba robić przeglądu, dopiero jak się ważność skończy.
Musisz jeszcze wystąpić o nasze pozwolenie radiowe.
-
Hej,
Jest to troszkę bardziej skomplikowane, ale nie za bardzo:
- Najpierw podanie o rezerwacje znaków
- Wyrejestrowanie z rejestru D
- Jak masz znaki występujesz o pozwolenie radiowe
- Jak masz pozwolenie radiowe i zaswiadczenie o wyrejestrowaniu występujesz o wpis do rejestru
- Mając zarezerwowane znaki występujesz o wydanie CofA
O CofA możesz wystąpić zanim szybowiec będzie w rejestrze ale nie dostaniesz nowego CofA przed rejestracją. W moim wypadku inspektor miał przyjechać i obejżeć szybowec przed rejestracją ale w końcu przyjechał dzień po rejstracji.
W przypadku CofA musisz złożyć wszystkie papiery, praktycznie tak jak bys występował o nowe ARC, ale ARC zostaje stare i inspektor naniesie ci tylko nowe znaki.
Pozdrawiam,