Dzieki Waldek za uzupelnienie powyzej - wszystko sie zgadza.
Niestety stwierdzenie:
[/quote]
Taki program można napisać na każdy szybowiec (i nie tylko szybowiec) pod warunkiem, że nie będzie eksploatowany komercyjnie (np. w szkoleniu lotniczym).
[/quote]
wedlug mnie sie czesciowo nie zgadza.
Prawda jest po prostu, ze AMP z MIP mozna napisac na KAZDY szybowiec/motoszybowiec (i nie tylko). Ja nie widze w Part-ML, a szczegolnie w ML.A.302 zadnych ograniczen dla zastosowania MIP.
Jesli szybowiec jest eksploatowany w Commercial ATO/DTO i/lub pod Subpart-DEC do Part-SAO to AMP musi zatwierdzic CAMO/CAO i obsluga musi byc wykonywana przez Part-145/CAO.
Jesli szybowiec nie jest uzywany w Commercial ATO/DTO i/lub pod Subpart-DEC do Part-SAO to AMP moze byc rowniez zadeklarowany przez Pilota-Wlasciciela, a obsluga moze byc wykonywana rowniez przez Pilota-wlasciciela i niezalezny personel obslugowy. Zawsze mozna jednak wykorzystac CAMO/CAO oraz Part-145/CAO
Nalezy po prostu pamietac, ze szkolenia lotnicze nie zawsze sa komercyjne, szczegolnie w stowarzyszeniach non-profit. Tu wyjasnienie z GM1 do Part-ML.A.201(e):
GM1 ML.A.201(e) Responsibilities
COMMERCIAL ATO/DTO
According to industry practice, the following are examples of aircraft not considered to be operated by a commercial ATO or a commercial DTO:
(a) Aircraft operated by an organisation holding an ATO certificate or a DTO declaration, created with the aim of promoting aerial sport or leisure aviation, on the conditions that:
(1) the aircraft is operated by the organisation on the basis of ownership or dry lease;
(2) the ATO/DTO is a non-profit organisation; and
(3) whenever non-members of the organisation are involved, such flights represent only a marginal activity of the organisation.