Forum.Szybowce.Com

Sekcja Szybowcowa => Bezpieczeństwo lotnicze => Wątek zaczęty przez: szymon. s w Kwiecień 15, 2016, 22:25

Tytuł: Barometr stanu aktualnego treningu pilota
Wiadomość wysłana przez: szymon. s w Kwiecień 15, 2016, 22:25
Witam.

Zamieszczam adres strony na której w bardzo prosty i szybki sposób można sprawdzić wskaźnik poziomu własnego treningu w świetle bezpieczeństwa wykonywania lotów.

www.trainingsbarometer.de

Pomysł został opracowany przez niemieckie biuro ds. bezpieczeństwa lotniczego przy niemieckim związku dyscyplin lotniczych (Büro für Flugsicherheit des DAeC (Deutscher Aero Club e. V.)

Poprzez podanie ilości startów oraz ilości godzin spędzonych w powietrzu w ostatnich 6 miesiącach - otrzymujemy wynik na skali oznaczonej kolorami wraz z zaleceniami na które elementy lotu należy szczególnie zwrócić uwagę przy wykonywaniu lotów. Niestety komentarze w języku niemieckim - myślę że można by było zamysł zaadaptować w języku polskim szczególnie jeśli chodzi o pilotów uczących się oraz z małym nalotem ogólnym.


Tytuł: Odp: Barometr stanu aktualnego treningu pilota
Wiadomość wysłana przez: Gregor w Kwiecień 18, 2016, 10:16
Witam.

Zamieszczam adres strony na której w bardzo prosty i szybki sposób można sprawdzić wskaźnik poziomu własnego treningu w świetle bezpieczeństwa wykonywania lotów.

www.trainingsbarometer.de

Pomysł został opracowany przez niemieckie biuro ds. bezpieczeństwa lotniczego przy niemieckim związku dyscyplin lotniczych (Büro für Flugsicherheit des DAeC (Deutscher Aero Club e. V.)

Poprzez podanie ilości startów oraz ilości godzin spędzonych w powietrzu w ostatnich 6 miesiącach - otrzymujemy wynik na skali oznaczonej kolorami wraz z zaleceniami na które elementy lotu należy szczególnie zwrócić uwagę przy wykonywaniu lotów. Niestety komentarze w języku niemieckim - myślę że można by było zamysł zaadaptować w języku polskim szczególnie jeśli chodzi o pilotów uczących się oraz z małym nalotem ogólnym.

Sposob trywialny, jednakze wynik rowniez. To juz wisi u nas od kiedy siegne pamiecia, tylko obwoluta sie zmienila.

Faktem jest, ze na wiosne prawdopodobnie 95% pilotow niemieckich jest wkolorze ciemnoczerwonym. Wiekszosc trawiastych lotnisk nie nadaje sie do uzytko miedzy pazdziernikiem i kwietniem.

Z wlasnego doswiadczenia moge powiedziec, ze polroczna przerwa naprawde zmienia umiejetnosci, natomiast jedno ladowanie co 2 miesiace pozwala utrzymac stan treningowy na bylym poziome pod warunkiem, ze w sezonie lata sie duzo. Poza tym jestem zdania ze ilosc ladowan jest znacznie wazniejsza niz ilosc godzin. Na szybowcku latam przecietnie 60~80 godzin rocznie, przy srednio 10~20 ladowaniach.
Tytuł: Odp: Barometr stanu aktualnego treningu pilota
Wiadomość wysłana przez: UX w Kwiecień 18, 2016, 11:32
Podobny barometr jest zalecany przez BGA i powszechnie stosowany w klubach w UK. Często bywa nawet zaimplementowany w oprogramowaniu elektronicznego chronometrażu. Wpisując start szybowca, mozna od razu wyświetlić aktualny poziom treningu danego pilota. Oczywiście pod warunkiem, że pilot wykonuje większość lotów z własnego klubu.