Forum.Szybowce.Com
Komisja Szybowcowa Aeroklubu Polskiego => Informacje o pracach Komisji Szybowcowej AP => Wątek zaczęty przez: MarekS w Październik 01, 2014, 19:27
-
Witam,
docierały do nas sygnały od organizatorów, że nazwa Regionalne Zaowdy Szybowcowe utrudnia rozmowy z potencjalnymi sponsorami/jednostkami samorządowymi etc. Jeśli chcemy utrzymać rozdział KZS na dwie kategorie, warto pomyśleć nad zmianą nazewnictwa. Wersja robocza KZS/S-KZS niezbyt brzmi po Polsku, po rozwinięciu skrótu. Czy mamy jakieś inne pomysły/propozycje?
Przytoczę wypowiedź J. Dankowskiego sprzed paru miesięcy:
Proponuje pozostawić nazwe KZS zamiast RZS. RZS nie będą zawodami regionalnymi i nazwa nie pasuje. natomiast Super KZS czy KZS z obecnej propozycji proponuje przemianować na Międzynarodowe Zawody Szybowcowe. W Polsce brakuje takich zawodów, gdzie pojawią się zawodnicy zagraniczni co powinno wpłynąć na poprawe konkurencyjności i rangi.
Jest również propozycja od Witka, aby nazwy pozostawić jednolite, a rozróżnienie współczynników/kwalifikacji zaszyć głębiej w regulaminach.
Trzecia propozycja - Krajowe Zawody Szybowcowe oraz Ogólnopolskie Zawody Szybowcowe
Co o tym sądzicie?
-
Propozycja Witka ma najwięcej sensu. Nazwy takie jak Międzynarodowe, Krajowe czy Regionalne niepotrzebnie szufladkują dane zawody, bo przecież na RZS-y mogą przyjechać zawodnicy zagraniczni. Zostawmy KZS-y, to dobra nazwa z długą tradycją i dobrze się kojarzy. Różnica przecież jest tylko w punktacji do rankingu.
Pozdrawiam,
Łukasz
-
Tylko jak odróżnić w kalendarzu KZSy o wyższej punktacji od tych o niższej?
-
Np. Okreslajac dodatkowo czy dane KZSy sa runda Pucharu Polski czy nie
-
Krajowe Zawody Szybowcowe - obecne KZS (czyli Super KZS)
Ogólnopolskie Zawody Szybowcowe - obecne RZS (dawne KZS)
Krajowe (Nationals) - mam wrażenie, że ta nazwa sugeruje wyższą rangę niż Ogólnopolskie...
-
Można je nazwać:
Krajowe Zawody Szybowcowe 1 Kategorii (teraz KZS),
Krajowe Zawody Szybowcowe 2 Kategorii (teraz RZS) - ewentualnie jakiś inny określnik zamiast "kategoria".
Rozszerzoną nazwę stosować tylko w regulaminach, ofertach organizacji i innych wewnętrznych dokumentach formalnych. "Na zewnątrz" (plakaty, nazewnictwo na stronie zawodów, informacje dla prasy) używać nazwy skróconej "Krajowe Zawody Szybowcowe" dla obu rodzajów zawodów. W Piśmie Organizacyjnym i Regulaminie Lokalnym można by zapisywać nazwę rozszerzoną w przypadku KZS Kat.1, żeby piloci z Polski mieli jednoznaczną informację, a dla Kat.2 - wersję skróconą.
-
Witam,
docierały do nas sygnały od organizatorów, że nazwa Regionalne Zaowdy Szybowcowe utrudnia rozmowy z potencjalnymi sponsorami/jednostkami samorządowymi etc. Jeśli chcemy utrzymać rozdział KZS na dwie kategorie, warto pomyśleć nad zmianą nazewnictwa. Wersja robocza KZS/S-KZS niezbyt brzmi po Polsku, po rozwinięciu skrótu. Czy mamy jakieś inne pomysły/propozycje?
Przytoczę wypowiedź J. Dankowskiego sprzed paru miesięcy:
Proponuje pozostawić nazwe KZS zamiast RZS. RZS nie będą zawodami regionalnymi i nazwa nie pasuje. natomiast Super KZS czy KZS z obecnej propozycji proponuje przemianować na Międzynarodowe Zawody Szybowcowe. W Polsce brakuje takich zawodów, gdzie pojawią się zawodnicy zagraniczni co powinno wpłynąć na poprawe konkurencyjności i rangi.
Jest również propozycja od Witka, aby nazwy pozostawić jednolite, a rozróżnienie współczynników/kwalifikacji zaszyć głębiej w regulaminach.
Trzecia propozycja - Krajowe Zawody Szybowcowe oraz Ogólnopolskie Zawody Szybowcowe
Co o tym sądzicie?
Witam,
Najlepiej gdyby te zawody nazywały się tak jak to było wcześniej przed zmianą. Ścigamy się w takiej samej obstawie zawodników (popatrzcie sobie na listy startowe) i są to tak naprawdę Mistrzostwa Polski a nie SKZS. Ja bym proponował przywrócić stare nazewnictwo a współczynnik zawodów zostawić taki jak rok temu wprowadzono zmieniany co dwa lata i ok. Nic nie przeszkadza żeby MP miały zmieniony współczynnik w takiej sekwencji. Bardziej proste i przejrzyste. I aerokluby regionalne i sam zawodnik jest lepiej postrzegany w rozmowach ze sponsorami i organizacjami dotującymi.
Pozdrawiam,
BL
-
Można je nazwać:
Krajowe Zawody Szybowcowe 1 Kategorii (teraz KZS),
Krajowe Zawody Szybowcowe 2 Kategorii (teraz RZS) - ewentualnie jakiś inny określnik zamiast "kategoria".
Rozszerzoną nazwę stosować tylko w regulaminach, ofertach organizacji i innych wewnętrznych dokumentach formalnych. "Na zewnątrz" (plakaty, nazewnictwo na stronie zawodów, informacje dla prasy) używać nazwy skróconej "Krajowe Zawody Szybowcowe" dla obu rodzajów zawodów. W Piśmie Organizacyjnym i Regulaminie Lokalnym można by zapisywać nazwę rozszerzoną w przypadku KZS Kat.1, żeby piloci z Polski mieli jednoznaczną informację, a dla Kat.2 - wersję skróconą.
Osobiście mi się podoba, jednoznacznie klasyfikuje rangę bez gigantycznego kombinatorstwa.
Jeżeli dobrze pamiętam, mój tato wspominał, że za jego czasów juniorskich były zawody 1 ligi, 2 ligi itd. Nawet był system kwalifikacji do wyższego szczebla, czy tak? Pamiętacie te czasy, możecie coś szerzej o tym opowiedzieć? ;)
-
Uważam że sensownym jest ujednolicić nazwy zawodów.
Rozróznieniem w kalandarzu uczynić natomiast sam współczynnik podając go np w nawiasie KZS (*współczynnik*) .
Tudzież zawrzeć odopwiednie oznaczenia w regulaminie lokalnym i piśmie organizacyjnym.
Co do samej nazwy możliwe że zamiast tradycyjnych KZS - lepiej może przemianować je wszystkie na "Międzynarodowe Zawody Szybowcowe" - nasze zawody w końcu nie są tylko "Krajowe" - i nadaje to kierunek rozwoju bo chcemy przecież zwiększać odsetek pilotów zagranicznych u nas...
-
Problem leży w tym momencie tylko w nazewnictwie zawodów. Według regulaminu listy rankingowej współczynnik zawodów RZS, KZS i SMP zależy tylko od poziomu czołowych zawodników. Pewnie nie wszyscy zauważyli, ale od tego roku współczynnik stały zawodów jest taki sam dla KZS, RZS i SMP. Jedyna różnica to zasady kwalifikacji na zawody SMP, KZS (ściśle określony), a RZS (zasady określają organizatorzy). Co do samego nazewnictwa zawodów to SMP pozostawiłbym bez zmian, a jeśli chodzi o KZSy to popieram pomysł Witka na podział na zawody 1 i 2 kategorii, z uwzględnieniem kategorii tylko w regulaminach lokalnych.
-
Według regulaminu listy rankingowej współczynnik zawodów RZS, KZS i SMP zależy tylko od poziomu czołowych zawodników. Pewnie nie wszyscy zauważyli, ale od tego roku współczynnik stały zawodów jest taki sam dla KZS, RZS i SMP. Jedyna różnica to zasady kwalifikacji na zawody SMP, KZS (ściśle określony), a RZS (zasady określają organizatorzy).
Jest jednak jeszcze jedna różnica. Współczynnik zależy od poziomu czołowych zawodników, ale jego limit jest różny - najniższy dla RZS, wyższy dla KZS, a najwyższy dla SMP.
-
żeby zobrazować na przykładzie tego roku:
1. Krajowe Zawody Szybowcowe Stalowa Wola klasa STD - współczynnik 0,9964
2. Szybowcowe Mistrzostwa Polski w klasie Klub A - współczynnik 0,940571
-
Sponsorzy to jedno ale należy także pamiętać jak nazewnictwo jest postrzegane przez zawodników zza granicy. Oni mają problem nie tylko z RZS/KZS ale również z naszą klasą klub-A, klub-B... Za granicą istnieje pojęcie "Polish Nationals" czyli Mistrzostwa Polski w danej klasie oraz inne zawody (przykład: Ostrów Glide, Leszno Cup).
-
Sponsorzy to jedno ale należy także pamiętać jak nazewnictwo jest postrzegane przez zawodników zza granicy. Oni mają problem nie tylko z RZS/KZS ale również z naszą klasą klub-A, klub-B... Za granicą istnieje pojęcie "Polish Nationals" czyli Mistrzostwa Polski w danej klasie oraz inne zawody (przykład: Ostrów Glide, Leszno Cup).
Witam, warto zastanowić się jeszcze raz nad zmianą nazewnictwa, moim zdaniem aktualna nie jest korzystna dla organizatora i dla samego zawodnika. Jak Maciej pisze powyżej.
Dobrze gdyby zawody miały jedną nazwę np.angielską ale korzystniej gdyby posiadały na stałe nazwę dwuczłonową POL/ANG.
SMP = SMP/Polish Nationals - Czestochowa - CLUB/STD/15m/18m/OPEN
SKZS = SMP/Polish Nationals - Czestochowa - CLUB/STD/15m/18m/OPEN (z sekwencyjnie zmienianym współczynnikiem co 2 lata wg. regulaminu LR. Używamy wtedy nazwy SMP zamiast SKZS))
KZS CLUB - A = KZS/Ostrow CUP - CLUB MINI/CLUB/STD/15m/18m/OPEN
lub
= KZS/ Leszno Glide - CLUB MINI/CLUB/STD/15m/18m/OPEN
KZS CLUB - B - z automatu znika ta nazwa
= KZS/Stalowa Wola CUP - CLUB MINI
lub
= KZS/Stalowa Wola Glide - CLUB MINI (MINI - współczynnik jak dla RZS (w zasadzie już widoczny domyślnie w samej nazwie niższy współczynnik) wg. regulaminu LR. Używamy nazwy KZS zamiast RZS).
w efekcie końcowym mamy bardziej przejrzyste i zrozumiałe nazewnictwo, pozostaje tylko:
SMP/Polish Nationals - Czestochowa - CLUB/STD/15m/18m/OPEN
(z sekwencyjnie zmienianym współczynnikiem co 2 lata wg. regulaminu LR. Używamy wtedy nazwy SMP zamiast SKZS)
KZS/ Leszno Glide - CLUB MINI/CLUB/STD/15m/18m/OPEN
(MINI - współczynnik jak dla RZS (w zasadzie już widoczny domyślnie w samej nazwie niższy współczynnik) wg. regulaminu LR. Używamy nazwy KZS zamiast RZS).
-
SKZS = SMP/Polish Nationals - Czestochowa - CLUB/STD/15m/18m/OPEN (z sekwencyjnie zmienianym współczynnikiem co 2 lata wg. regulaminu LR. Używamy wtedy nazwy SMP zamiast SKZS)
- Można wprowadzić dodatkowo jeszcze bardziej przejrzystą nazwę używając skrótu HC - handicap:
i w efekcie zamiast SKZS mamy = SMP/Polish Nationals - Czestochowa - CLUB(HC)/STD(HC)/15m/18m(HC)/OPEN
i zamiast RZS mamy = KZS/ Leszno Glide - CLUB MINI/CLUB/STD/15m/18m/OPEN
Czytelne dla zagranicznych/sponsora/organizatora i przede-wszystkim zawodnika.
Unikniemy wtedy też zjawiska gdzie SKZS ma wyższy współczynnik od SMP prawda? SKZS w tym momencie zacierają znaczenie samej nazwy SMP.
cytuję MARSA
"żeby zobrazować na przykładzie tego roku:
1. Krajowe Zawody Szybowcowe Stalowa Wola klasa STD - współczynnik 0,9964
2. Szybowcowe Mistrzostwa Polski w klasie Klub A - współczynnik 0,940571"
-
SKZS = SMP/Polish Nationals - Czestochowa - CLUB/STD/15m/18m/OPEN (z sekwencyjnie zmienianym współczynnikiem co 2 lata wg. regulaminu LR. Używamy wtedy nazwy SMP zamiast SKZS)
- Można wprowadzić dodatkowo jeszcze bardziej przejrzystą nazwę używając skrótu HC - handicap:
i w efekcie zamiast SKZS mamy = SMP/Polish Nationals - Czestochowa - CLUB(HC)/STD(HC)/15m/18m(HC)/OPEN
i zamiast RZS mamy = KZS/ Leszno Glide/CUP - CLUB MINI/CLUB/STD/15m/18m/OPEN
Czytelne dla zagranicznych/sponsora/organizatora i przede-wszystkim zawodnika.
Unikniemy wtedy też zjawiska gdzie SKZS ma wyższy współczynnik od SMP prawda? SKZS w tym momencie zacierają znaczenie samej nazwy SMP.
cytuję MARSA
"żeby zobrazować na przykładzie tego roku:
1. Krajowe Zawody Szybowcowe Stalowa Wola klasa STD - współczynnik 0,9964
2. Szybowcowe Mistrzostwa Polski w klasie Klub A - współczynnik 0,940571"
-
Pisząc SKZS chodziło mi oczywiście o KZS, sorrrrki. Reszta jest OK
-
http://mavsocialblog.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/unlike800.jpg (http://mavsocialblog.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/unlike800.jpg)
- to za brak odpowiedzi.
Chciałem tylko podpowiedzieć, że "E=mckwadrat"
Wasz BL
-
Można je nazwać:
Krajowe Zawody Szybowcowe 1 Kategorii (teraz KZS),
Krajowe Zawody Szybowcowe 2 Kategorii (teraz RZS) - ewentualnie jakiś inny określnik zamiast "kategoria".
Rozszerzoną nazwę stosować tylko w regulaminach, ofertach organizacji i innych wewnętrznych dokumentach formalnych. "Na zewnątrz" (plakaty, nazewnictwo na stronie zawodów, informacje dla prasy) używać nazwy skróconej "Krajowe Zawody Szybowcowe" dla obu rodzajów zawodów. W Piśmie Organizacyjnym i Regulaminie Lokalnym można by zapisywać nazwę rozszerzoną w przypadku KZS Kat.1, żeby piloci z Polski mieli jednoznaczną informację, a dla Kat.2 - wersję skróconą.
Osobiście mi się podoba, jednoznacznie klasyfikuje rangę bez gigantycznego kombinatorstwa.
Jeżeli dobrze pamiętam, mój tato wspominał, że za jego czasów juniorskich były zawody 1 ligi, 2 ligi itd. Nawet był system kwalifikacji do wyższego szczebla, czy tak? Pamiętacie te czasy, możecie coś szerzej o tym opowiedzieć? ;)
W latach słusznie minionych było to zorganizowane tak:
I liga czyli SMP w klasach std i open przez pewien czas rozgrywane w jednym terminie - później rozdzielnie, grane z zasady w Lesznie później również w innych miejscach.
II liga czyli KZS Szczepana Grzeszczyka rozgrywane na monotypie w Lisich kątach najpierw na Cobrach 15 potem na jantarach std. Kwalifikacje do I ligi (SMP) jeśli dobrze pamiętam zdobywało 10 najlepszych.
III liga czyli zawody okręgowe rozgrywane w różnych miejscach dające awans wyżej - do I ligi zwykle jeden i kilku do ligi II.
SMPJ grane były w dwóch klasach - Jantary i "Rowery". Zwycięzca z Jantarów miał prawo startu w SMP std. Starty rozpoczynało się latając na Piratach/Juniorach by potem przejść do klasy std i latać Jantarem.
Były jeszcze organizowane zawody kadry - Puchar Beskidów- rozgrywane na Żarze przy udziale wszystkich kadrowiczów na Jantarach std. Należy przy tym wspomnieć, że granice były zamknięte i lataliśmy tylko po Polsce, 1 maja latanie było zawieszane aby nikt nie miał szansy zakłócić licznych wtedy manifestacji z okazji święta pracy :D