Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.  (Przeczytany 23747 razy)

tomkrok

  • Członkowie Komisji Szybowcowej
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 531
  • Liked: 296
Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 07, 2018, 12:42 »
Szanowne Koleżeństwo, wydaje sie, że większość aspektów naszego latania zwodniczego została tu poruszona - zarówno jeśli chodzi o bezpieczeństwo jaki i czystość walki sportowej. Teraz może byłby czas żeby pokazane propozycje/pomysły skatalogować w formie np. krótkiej listy a następnie już dyskutując nad konkretami wybrać te do ew. przyjęcia. Następnie spróbować określić co można wprowdzić "z marszu" już na następny sezon a co ewentualnie później określając możliwie precyzyjny kalendarz prponowanych zmian. Oczywiście wprowadzenie konkretnych zmian powinno zostać "kelpnięte" przez KS po dyskusji z naszymi "ekspertami".

Lukasz Blaszczyk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 283
  • Liked: 78
  • www.lukaszblaszczyk.com
    • Sportowiec
Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 07, 2018, 13:00 »
Szanowne Koleżeństwo, wydaje sie, że większość aspektów naszego latania zwodniczego została tu poruszona - zarówno jeśli chodzi o bezpieczeństwo jaki i czystość walki sportowej. Teraz może byłby czas żeby pokazane propozycje/pomysły skatalogować w formie np. krótkiej listy a następnie już dyskutując nad konkretami wybrać te do ew. przyjęcia. Następnie spróbować określić co można wprowdzić "z marszu" już na następny sezon a co ewentualnie później określając możliwie precyzyjny kalendarz prponowanych zmian. Oczywiście wprowadzenie konkretnych zmian powinno zostać "kelpnięte" przez KS po dyskusji z naszymi "ekspertami".

Grono szybowników wg. listy rankingowej liczy 276 osób http://zawodyszybowcowe.info.pl/ranking.php w czym szacuję przynajmniej około 70 osób to czynni szybownicy ze startem w przynajmniej dwóch zawodach a około ponad 30 osób stanowi grupa pilotów z kadry SKN, SKNK i SKNJ. Jeśli jest chwila Tomek i nic nie ponagla zanim zacznie się debata nad ostatecznym szkicem w gronie "ekspertów" niech zabiorą swój głos i oddadzą głos też inni zawodnicy do urny która zwie się ZMIANY W REGULAMINACH ZAWODÓW - KONSULTACJE. Czyta ten wątek zapewne 90% szybowników, poczekajmy jeszcze chwilę żeby mniej niesmaku a więcej pozytywnego powiewu zapanowało podczas pierwszej odprawy na zawodach nowym sezonie 2019.

BL
www.lukaszblaszczyk.com

"Talent wins games, but teamwork and intelligence wins championships"

Partnerzy:
www.osiedleksiazenice.pl/
www.kontakt.io/
www.cnc-plus.de/

Bogdan Dorozko

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 112
  • Liked: 77
Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 11, 2018, 21:36 »
Ja widzę to tak:
Flarm - obowiązkowo stealth mode włączony. Jeśli modele 90XX hackują skrypt stealth KS powinna wystąpić do producenta o wersję soft z prawidłowo działającym modem. Jestem pewien, że otrzyma FOC. Każdy zawodnik SMP ma obowiązek używać tej wersji oprogramowania podczas zawodów - żaden problem aby to sprawdzić. Zmiana wersji podczas zawodów = dyskwalifikacja na min. sezon + szlaban na powołanie do kadry.
Kamera - nie widzę tego zupełnie. Mam wiele filmów z kabiny, generalnie za wąski kąt widzenia aby móc ocenić co się wydarzyło. Zapis igc jest w większości przypadków wystarczających aby właściwie ocenić co się wydarzyło i kto zawinił.
Kary za niebezpieczne latanie - jestem za. Ale problem jest w nas wszystkich, zarówno jeśli chodzi o niebezpieczne lub zbyt  agresywne latanie ale również piętnowanie kolegów, którzy tak latają. Piszecie, że w Czechach pilot został wyrzucony z zawodów za niebezpieczne latanie. W Stalowej Sędzia na odprawie pokazał sytuację, w której jeden z zawodników wykonywał takie manewry, że nóż się w kieszeni otwierał. Sędzia pokazał, że tak nie wolno ale ukrył znaki chuligana i czuł się bardzo niekomfortowo ujawniając je na żądanie zawodników. Jest różnica?
Cisza radiowa / zakaz latania w teamach - z bólem ale jednak nie. Trzy powody: 1) trudne do wyegzekwowania 2) wolę teamy 2-3 osobowe niż peletony z 20-stoma szybowcami, zwłaszcza na bezchmurnej 3) latanie w teamie to też umiejętność, której trzeba się nauczyć. Reprezentanci na WGC i EGC startując na SMP muszą mieć szansę wspólnego latania. Zakazując im tego skazujemy ich na gorszy wynik. 
Peletony - podoba mi się start w slocie: min. 10 i max. 15 min. po wciśnięciu event markera. Przy max 3-krotnej możliwości wciśnięcia event markera.

Lukasz Blaszczyk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 283
  • Liked: 78
  • www.lukaszblaszczyk.com
    • Sportowiec
Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 12, 2018, 19:59 »
Uzupełnienie moich postulatów:

Ważenie wszystkich klas na SMP (tak samo istotne jak w klasie CLUB).
Aspekty pozytywne:
- równe szanse,
- realniejsze wyniki końcowe.

Cisza radiowa na Mistrzostwach Polski, (wprowadzenie kary dyskwalifikacji w całym sezonie za używanie radia w celach taktycznych, wyrywkowe sprawdzanie kabiny przed i po locie - tu deklarowanie dodatkowego radia jeśli jest i deklarowanie radia z opcją nasłuchu z drugiej częstotliwości, zakładanie kamerek (5 do 10 kamerek zakupionych za finanse z ministerstwa lub zrzutka) zawodnikom latającym ewidentnie razem wg. uwag od innych zawodników lub wglądu w igc, chciałbym dodać, że często będzie trudno udowodnić nieregulaminowe używanie radia lub innych zabawek ale podniesienie świadomości o możliwości dyskwalifikacji w sezonie szanującym się zawodnikom powinno dać wystarczająco do myślenia ile można stracić w razie wpadki - życie zwykle samo zweryfikuje takie przypadki).
Aspekty pozytywne:
- wyłonienie indywidualnego Mistrza Polski,
- podniesienie umiejętności latania indywidualnego (w parach które latają kilka lat z rzędu w reprezentacji może dojść do zatracania umiejętności latania indywidualnego jeśli jeden z zawodników w układzie tej pary jest przeważającym MASTEREM a drugi SLAVEM),
- rozbicie peletonów,
- ograniczenie "latania na ogonie kolegi"
- silniejsza koncentracja na treningu reprezentacji na zawodach KZS, RZS, treningu indywidualnym i zgrupowaniach na dostępnej łączności radiowej po dobrym treningu indywidualnym na MP.

Event Marker, możliwy start dopiero 10 min od kliknięcia event marker w oknie czasowym 5 minut na start, max 3 krotne użycie event marker w dniu lotnym wg. wspomnianego schematu.
Aspekty pozytywne:
- rozbicie peletonów,
- ograniczenie "latania na ogonie kolegi".

Kary za niebezpieczne manewry.
Aspekty pozytywne:
- wzrost bezpieczeństwa,
- podniesienie świadomości o konsekwencjach wypadków (prezentacja 5 minut po każdej odprawie - wylosowani zawodnicy na odprawie inauguracyjnej na każdy dzień przygotowują krótkie prezentacje z tematów związanych z bezpieczeństwem)

BL
www.lukaszblaszczyk.com

"Talent wins games, but teamwork and intelligence wins championships"

Partnerzy:
www.osiedleksiazenice.pl/
www.kontakt.io/
www.cnc-plus.de/

Izydor

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 197
  • Liked: 99
Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 13, 2018, 10:00 »
Coraz bardziej, przekonują mnie kamerki z rejestracją dźwięku .
Obawiam się, że bez tego do wyliczeń i zawieszeń będą równi i równiejsi.
Realnie do wykonania
1. START złoty, EM
2.KONKURENCJA min. 100pkt jeśli przynajmniej jeden zawodnik przeleci 100km

A.Łończuk

  • Moderator
  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Liked: 31
Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 13, 2018, 14:13 »
Ad. EM - absolutnie nie przekonuje mnie ograniczenie ilości "wciśnięć" EM podczas konkurencji. Uważam to za sztuczne regulaminowe ograniczenie możliwości latania wg własnej koncepcji, rewidowania jej czy poprawy ewidentnie słabego odejścia. Jako pilot na pewno do konieczności pamiętania o tym jaki czas miało wciśnięcie guzika nie chcę dokładać szufladki na to ile razy go wciskałem czy świadomości, że teraz to muszę polecieć bo już nie mam wciśnięć - niezależnie od tego, że moje obserwacje pogody mówią, że jednak się poprawia.

Co do innych rzeczy - słucham dalej  :)

marek.sawczuk

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Liked: 3
Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 14, 2018, 19:35 »
Niezależnie od spraw samego przebiegu zawodów od strony zawodniczej, warto dodać coś dla organizatora: obowiązek zgłoszenia wyniku zawodów do rankingu IGC zgodnie z bieżącymi wymogami tych zgłoszeń, na przykład pod rygorem konieczności zwrotu wpisowego?

Krzyżak

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Liked: 6
Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 14, 2018, 22:48 »
Dosyć daleko odeszliśmy od ducha sportowej, czystej rywalizacji w naszym pięknym sporcie. Nie różnimy się zbytnio od sportowców innych dyscyplin szprycujących się niedozwolonymi środkami (u nas ktoś próbuje? ;), montującymi niedozwolone modyfikacje w sprzęcie (np: kolarstwo i mikrosilniczki elektryczne) i ubiorze (skoki narciarskie) lub stosujących faule i inne niedozwolone praktyki.
Dodatkowo godząc się na zmniejszenie ryzyka kolizji przez użycie FLARM zmieniliśmy znacząco oblicze rywalizacji w szybownictwie – kto chce ma multum dodatkowej informacji o konkurentach i  ich decyzjach w czasie rzeczywistym. (Plus ‘skrakowana funkcja stealth’ – cudne!)
Teraz chcemy kamerek (najlepiej z nagrywaniem dźwięku – i weź tu se człeku poklnij w duszeniu lub pomódl się dziękczynnie na głos w ‘piątce’ nie mówiąc o dłubaniu w np uchu ;) i coraz bardziej skomplikowanych procedur na linii startu. Ograniczamy sobie nasze wolności w sporcie który tak kojarzy się z wolności w imię niedopuszczenia do nieczystej gry. Smutne.
Oszustewek i nieczystej gry bywa dużo. Jeżeli walcząc z nimi posuniemy się zbyt daleko obawiam się że wylejemy dziecko z kąpielą – czyli zabijemy przyjemność z latania w zawodach szybowcowych. Nie jestem ‘wyczynowcem’. Latam czasem w zawodach głównie dla przyjemności latania niekiedy ambitnych tras czasem w trudnych pogodach i porównywania się z innymi w takich warunkach. Także dla nauki od lepszych pilotów i spotkań z fajnymi ludźmi.
Mam prośbę do zacnych kolegów z KS i zawodników – cokolwiek nie wymyślicie, zostawcie odrobinę miejsca na przyjemność z latania. Dla pewnego odsetka pilotów zawody to także urlop wypoczynkowy

Lukasz Blaszczyk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 283
  • Liked: 78
  • www.lukaszblaszczyk.com
    • Sportowiec
Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 15, 2018, 09:13 »
Hello, dla każdego z nas jest to urlop wypoczynkowy (innych dni wolnych już nie znajdziemy) a np. dla takiego reprezentanta to kolejne zadanie po pracy, obowiązkach domowych, nazwałbym to krótko - poświęcanie swojego wolnego czasu kosztem rodziny i innych obowiązków dla "dobrej sprawy" - warto to uszanować! Popatrz np. jak zły jest OGN, siedzisz sobie w cieniu i podglądasz SNIFFERA "ile ma" i czy już termika dobra bo zaraz trzeba skończyć drzemkę i podejść do szybowca bo zaczną się hole. No właśnie tak działa OGN, który jest dopuszczony bez opóźnień od dwóch lat na WGC/EGC. Masz "na patelni" cały sznurek szybowców w czasie rzeczywistym, ile z ziemi idzie informacji??? Ile danych konkretnych jest w tych informacjach???? - cała masa od prędkości, siły wznoszenia, dokładnej pozycji, cały track lotu, porównanie sektora pogody bdb itp itd . Pomaga to "słabszym" pilotom, którzy nigdy nie odejdą na trasę sami albo ekipom nastawionym na wożenie się, dokładając do tego hakowane flarmy (warto sprawdzić inne poważne urządzenia jeśli jest prawdą że FLARM jest shakowany....! - niech się wypowiedzą przedstawiciele i dealerzy rożnych marek zanim "strzelimy" sobie na poważnie w kolano) jesteś tutaj non stop "na patelni". Odkładanie koncepcji i uniki - też chciałbym i koledzy z reprezentacji spokojne "relaksujące" zawody, żeby latać na swoim poziomie i sprawiedliwie się porównywać. Niestety koncepcje pewne poszły nie tą drogą, którą powinny.

BL
www.lukaszblaszczyk.com

"Talent wins games, but teamwork and intelligence wins championships"

Partnerzy:
www.osiedleksiazenice.pl/
www.kontakt.io/
www.cnc-plus.de/

RB

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 279
  • Liked: 146
Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 15, 2018, 09:54 »
Wisły kijem się nie zawróci, postępu technicznego i pomysłowości w jego wykorzystywaniu, takoż.
Chyba w całej Europie Flarm jest obowiązkowy niezależnie od tego, kto czym lata, bo to jest urządzenie radykalnie zwiększające bezpieczeństwo latania. Na Słowacji jest obowiązkowy na wszelkich zawodach, a likwidacja flarmów w Polsce, gdy pewnie 90% ludzi ich używa i w znacznym stopniu polega, to proszenie się o kłopoty. Każdy kto z flarmem lata, przynajmniej raz coś mu zawdzięcza.
Stealth mode - OK, ale wymaga non stop monitoringu kilkudziesięciu pilotów przez kogoś na ziemi, bo rzetelność u nas nie jest w cenie.
Wybitny pilot zawsze wygra ze słabszym, bo słabszy zawsze leci za nim, a nie odwrotnie, a na SeeYou często świetnie widać dwa ślady nie do odróżnienia przez całą konkurencję i można "w ciemno" założyć kogo obejrzeć. Niektórzy robią z tego cnotę i sposób na życie, faulując i wypaczając sens tego, co robimy. It is not a cricket, jak mawiają Anglicy.
W Polsce i na Słowacji w ostatnich latach były kolizje, które nigdy nie miałyby miejsca, gdyby obaj piloci UŻYWALI flarm i któryś z nich swojego nie wyłączył. Na KZS i RZS lata wielu pilotów, którzy wyszli niedawno z nadlotniskowej termiki i jeszcze nie doświadczyli blisko-zderzeniowej sytuacji w akwarium lub po nawrocie z PZ. Dla nich właśnie, a także wszystkich innych, Flarm powinien być obowiązkowy, jak pasy bezpieczeństwa w samochodzie.
A info taktyczne jest problemem dla najlepszych? Sorry, ale taki mamy klimat i nie należy redukować ogólnego poziomu bezpieczeństwa dla wygody tych kilku.
Powtórzę mój ulubiony ostatnio bon mot: jeśli wyłączymy wszystkie flarmy, wygra Sebastian Kawa, lub inny wybitny pilot. Z flarmem, także wygra Sebastian Kawa, lub inny wybitny pilot i niewiele to zmienia.


« Ostatnia zmiana: Październik 15, 2018, 10:01 wysłana przez RB »

PG

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 131
  • Liked: 107
Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 15, 2018, 11:25 »
Nie bój się Rysiu, nikt Ci FLARM nie zabierze...

Nadal czekam na jakiś sygnał od osób, które zadały sobie trud i telefonowały do przewodniczącego komisji w sprawie FLARM, o czym wspomniał kilka wpisów wcześniej. Panowie odrobinę odwagi cywilnej, nie chodzi o ostracyzm chciałbym zwyczajnie wiedzieć kto jest dla MNIE niebezpieczny, ponieważ nie podzielam waszej "wiary" w technologię.

Pozdrawiam
PG

A.Łończuk

  • Moderator
  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 179
  • Liked: 31
Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 15, 2018, 17:21 »
Wisły kijem się nie zawróci, postępu technicznego i pomysłowości w jego wykorzystywaniu, takoż.
Chyba w całej Europie Flarm jest obowiązkowy niezależnie od tego, kto czym lata, bo to jest urządzenie radykalnie zwiększające bezpieczeństwo latania. Na Słowacji jest obowiązkowy na wszelkich zawodach, a likwidacja flarmów w Polsce, gdy pewnie 90% ludzi ich używa i w znacznym stopniu polega, to proszenie się o kłopoty. Każdy kto z flarmem lata, przynajmniej raz coś mu zawdzięcza.
Stealth mode - OK, ale wymaga non stop monitoringu kilkudziesięciu pilotów przez kogoś na ziemi, bo rzetelność u nas nie jest w cenie.
Wybitny pilot zawsze wygra ze słabszym, bo słabszy zawsze leci za nim, a nie odwrotnie, a na SeeYou często świetnie widać dwa ślady nie do odróżnienia przez całą konkurencję i można "w ciemno" założyć kogo obejrzeć. Niektórzy robią z tego cnotę i sposób na życie, faulując i wypaczając sens tego, co robimy. It is not a cricket, jak mawiają Anglicy.
W Polsce i na Słowacji w ostatnich latach były kolizje, które nigdy nie miałyby miejsca, gdyby obaj piloci UŻYWALI flarm i któryś z nich swojego nie wyłączył. Na KZS i RZS lata wielu pilotów, którzy wyszli niedawno z nadlotniskowej termiki i jeszcze nie doświadczyli blisko-zderzeniowej sytuacji w akwarium lub po nawrocie z PZ. Dla nich właśnie, a także wszystkich innych, Flarm powinien być obowiązkowy, jak pasy bezpieczeństwa w samochodzie.
A info taktyczne jest problemem dla najlepszych? Sorry, ale taki mamy klimat i nie należy redukować ogólnego poziomu bezpieczeństwa dla wygody tych kilku.
Powtórzę mój ulubiony ostatnio bon mot: jeśli wyłączymy wszystkie flarmy, wygra Sebastian Kawa, lub inny wybitny pilot. Z flarmem, także wygra Sebastian Kawa, lub inny wybitny pilot i niewiele to zmienia.

Ryszard, uważam, że sprawa z flarmem nie jest taka prosta.

Lecisz sobie, flarm piszczy, patrzysz na wskaźnik gdzie szukać szybowca, patrzysz za szybę - jest. Myślisz sobie, oho, jakie mądre urządzenie - właśnie mnie uratowało. Uważam, że łatwo ulec temu złudzeniu. A za taką prostą sytuacją jest znacznie głębsze dno.

-Może gdybyś nie miał kolejnego przyrządu karmiącego się Twoją percepcją to sam dostrzegłbyś ten szybowiec?
-Może gdy skupiasz się na podanym przez flarm ruchu, gdzieś bliżej jest znacznie pilniejszy konflikt do rozwiązania?
-Może ponieważ widzimy się nawzajem również bez używania oczu, znacznie łatwiej jest trzymać się grupy (a co za tym idzie grupy są większe i trwalsze), ponieważ nawet jak zagapimy się pod podstawą w kominie i zgubimy peleton, to diody czy mapka niezawodnie podpowiedzą gdzie podążać?

"Każdy kto z flarmem lata, przynajmniej raz coś mu zawdzięcza."
Ja zawdzięczam mu kilka zupełnie niepotrzebnych, niebezpiecznych manewrów, gdy byłem błędnie informowany o ruchu. Brałem również udział w SMPJ w Lisich Kątach, gdzie na siłę wciśnięto flarm właśnie pilotom, którzy debiutowali na zawodach. Efekt był taki, że w uporządkowanym kominie, od czasu do czasu widać było, że ktoś pierwszy raz w życiu słyszy ten pisk i się zaczyna taniec...

Dlatego jestem zdania, że przynajmniej z zawodów rangi RZS zapis o obowiązkowym Flarm powinien zniknąć - a zostać zastąpiony oddaniem do decyzji organizatorowi. Rozsądny organizator, robiąc duże, kilkuklasowe RZS na 90+ osób prawdopodobnie wpisze flarm jako obowiązek. Robiąc lokalne zawody na 10-20 osób, gdzie większość się zna a połowa debiutuje, czy naprawdę jest sens tego wymagać? Przecież i tak nikt nie mówi o zabranianiu z korzystania z FLARMu, a zakładać, że wszyscy go mają i tak jest niebezpiecznie, bo przecież komuś mogło paść zasilanie, ktoś ma antenę pod węglową tablicą, ktoś w ogóle nie jest na tych zawodach ale nikt mu nie zabroni tu latać.

W zawodach biorę udział od 2014 roku, śledzę je od 2012 - i przynajmniej w tym relatywnie krótkim okresie czasu nie zauważyłem wpływu flarm-ów na zredukowanie ilości kolizji. Co ciekawe, w skali ilości zawodów to te rangi EGC/WGC są bardziej kolizjogenne niż nasze lokalne podwórko. Ponadto analizując kto bierze udział w kolizjach pozwalam sobie wysnuć dość śmiałą tezę:

To nie brak doświadczenia czy umiejętności jest główną przyczyną zderzeń w powietrzu na zawodach.

Pozwolę sobie wysnuć również drugą:

Dobry, akustyczny wariometr i ergonomiczna kabina ma znacznie większy wpływ na naszą świadomość sytuacyjną niż FLARM.

Ich jednak nikt nie wymaga, bo nie nazywają się urządzeniami antykolizyjnymi.

VARIOM

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Liked: 5
Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 15, 2018, 20:57 »
Niezależnie od spraw samego przebiegu zawodów od strony zawodniczej, warto dodać coś dla organizatora: obowiązek zgłoszenia wyniku zawodów do rankingu IGC zgodnie z bieżącymi wymogami tych zgłoszeń, na przykład pod rygorem konieczności zwrotu wpisowego?

Marku = niestety nie zależy to od organizatora , w przypadku kiedy sędzia używa SeeYou  - na zakończenie zawodów automatycznie wysyła wyniki do rankingu IGC (własnie po to w druku rejestracyjnym jest prośba o podanie numeru pilota w systemie IGC), kwestia leży po stronie AP czy uiścił składkę zadany sezon do IGC.

marek.sawczuk

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Liked: 3
Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 15, 2018, 22:23 »
Czyli chodzi o te 500 Eur za wszystkie zawody?

VARIOM

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Liked: 5
Odp: Zmiany w regulaminach zawodów - konsultacje.
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 15, 2018, 23:43 »
Tak