Nie, możesz wykonywać lotów na podstawie MMEL. Tak, musisz mieć własny, opracowany i zatwierdzony przez ULC MEL.
MMEL - ten dokument zawiera informacje dotyczące wszystkich urządzeń, jakie są zainstalowane na danym modelu samolotu np. PA-34. Możesz mieć samolot z przyrządami analogowymi lub glass cockpit - w zależności od tego w różny sposób musisz wprowadzić zapisy do swojego MELa. Ponadto, na przykładzie PA-34, w niektórych pozycjach znajduje się zapis "as required by FAR" lub "might be inoperative provided it is not required by FAR. Oznacza to, że w zależności od kraju, w którym użytkujesz samolot, w tej pozycji musisz zapisać wymagania zgodne z obowiązującymi w kraju rejestracji. Dalej, jako operator masz prawo stosować bardziej restrykcyjne zapisy niż w MMEL, np. okres przewidziany na naprawę (literki A,B,C,D) możesz skrócić - to już Twoja wola.
Jeśli będziesz miał inne pytania - w miarę wątpliwości odpowiem. Pozdrawiam