Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: Co i jak należy zmienić w CSS Leszno aby wykorzystać właściwie jego potencjał ?  (Przeczytany 5142 razy)

Koral

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 29
  • Liked: 23
Przenoszę flustracje z GSS Żar na inną Szkołę,  może podobna - Aeroklub Polski - CSS Leszno.  Jakieś opinie ? :)

ML

  • Administrator
  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 105
  • Liked: 13
    • Szybowce.Com
Na szybko:

1. usprawnic i wzmocnic nadzor - nalezy zakonczyc proces usamodzielnienia szkoly i w pelni uruchomic organ nadzoru jakim jest Rada CSS. Wlasnie dlatego stworzylismy koncepcje szkol, zeby zaangazowac kilka osob w biezacy nadzor i wsparcie Dyrektora / Prezesa Szkoly

2. po okresie stabilizacji finansowej przyszedl czas na rozwoj dzialalnosci szybowcowej

3. nalezy zatrudnic instruktora z doswiadczeniem przelotowym/zawodniczym, inwestowac w przyczepy, loggery, obozy szkolenia po-podstawowego

4. wydzielic dzial techniczny i sprzedac, pod warunkiem ze pozostanie on na lotnisku jako SPRAWNA i rozwijajaca sie organizacja techniczna. CSS ma skupic sie na dzialalnosci lotniczo-szkoleniowej.

5. monitorowac i sciagac zalegle naleznosci, to znany nam duzy problem plynnosciowy, ktory ogranicza inwestycje

m.

slawek.piela

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 287
  • Liked: 78

4. wydzielic dzial techniczny i sprzedac, pod warunkiem ze pozostanie on na lotnisku jako SPRAWNA i rozwijajaca sie organizacja techniczna. CSS ma skupic sie na dzialalnosci lotniczo-szkoleniowej.


1. Sprzedaż działu technicznego  spowoduje:
- utratę kontroli nad kosztami obsługi (nie sądzę by jakaś konkurencja działala obok, więc nowowygenerowany monopolista będzie mógł poszaleć z cenami :) )
- utratę potencjalnego zysku ze świadczenia usług dla pobliskich aeroklubów, gości etc.

2. Dlaczego będzie to usprawnienie organizacyjne?
W sytuacji np. potrzeby nagłych napraw organizacja zewnętrzna będzie kierowała się interesem własnym na nie CSS.

3. W jaki sposób zostanie przeprowadzona wycena i sprzedaż? Kto będzie mógł startować?

4. Jak trudnym będzie odtworzenie działu technicznego w razie porażki z powodów jak w pkt. 1.?

5. Dlaczego CSS nie może stanowić ośrodka obsługi technicznej dla pobliskich aeroklubów i zarabiać?

S

« Ostatnia zmiana: Listopad 15, 2013, 00:30 wysłana przez slawek.piela »

MarekS

  • Eksperci KS
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1 431
  • Liked: 285
  • W pilotażu aerodynamika to podstawa (Mad Max)

1. Sprzedaż działu technicznego  spowoduje:
- utratę kontroli nad kosztami obsługi (nie sądzę by jakaś konkurencja działala obok, więc nowowygenerowany monopolista będzie mógł poszaleć z cenami :) )
- utratę potencjalnego zysku ze świadczenia usług dla pobliskich aeroklubów, gości etc.
.....

Bez dokładnej analizy zagadnienia na podstawie dokumentów źródłowych takie opinie są niczym nie uzasadnione i nie można ich traktować inaczej niż "eksperyment myślowy prof. Rońdy", że się posłużę cytatem.  :)

Sytuacja obydwu szkół jest diametralnie różna, gdyż CSS nie jest jeszcze w pełni usamodzielniona. W przeciwieństwie do GSS działa w niej jeden Zarząd i jedna Rada. Przynajmniej na razie :).
W przeciwieństwie do GSS, członkowie Rady oraz ZAP nie muszą się wykazywać podstawą prawną, aby posiadać pełny wgląd w dokumenty tej jednostki. Nie musimy dokonywać eksperymentów myślowych tylko liczymy.
Ew. decyzja będzie wypracowana z uwzględnieniem wszystkich aspektów, również tych niepoliczalnych, o których wspomniałeś.
« Ostatnia zmiana: Listopad 15, 2013, 14:18 wysłana przez MarekS »
MS

slawek.piela

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 287
  • Liked: 78

1. Sprzedaż działu technicznego  spowoduje:
- utratę kontroli nad kosztami obsługi (nie sądzę by jakaś konkurencja działala obok, więc nowowygenerowany monopolista będzie mógł poszaleć z cenami :) )
- utratę potencjalnego zysku ze świadczenia usług dla pobliskich aeroklubów, gości etc.
.....

Bez dokładnej analizy zagadnienia na podstawie dokumentów źródłowych takie opinie są niczym nie uzasadnione i nie można ich traktować inaczej niż "eksperyment myślowy prof. Rońdy", że się posłużę cytatem.  :)

Sytuacja obydwu szkół jest diametralnie różna, gdyż CSS nie jest jeszcze w pełni usamodzielniona. W przeciwieństwie do GSS działa w niej jeden Zarząd i jedna Rada. Przynajmniej na razie :).
W przeciwieństwie do GSS, członkowie Rady oraz ZAP nie muszą się wykazywać podstawą prawną, aby posiadać pełny wgląd w dokumenty tej jednostki. Nie musimy dokonywać eksperymentów myślowych tylko liczymy.

Dziękuję za kolejne porównianie do Rońdy.

Marku, pozwól, że Ci wyjaśnię bo prawdopodobnie dość obce ci są zagadnienia ekonomii i dlatego piszesz takie dziwne rzeczy :).

Ja opisałem proste mechanizmy rynkowe i zapytałem czy wzięto je pod uwagę. MECHANIZMY. TAK DZIAŁA RYNEK.

Brak konkurencji podnosi ceny. Ceny są wtedy w uproszczeniu ograniczone jedynie zdolnością kupującego do zapłaty.

To tak działa. To jest rzeczywistość, a nie żaden eksperyment myślowy.

Czy rozumiesz?

Sławek




tomkrok

  • Członkowie Komisji Szybowcowej
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 531
  • Liked: 296
Sytuacja obydwu szkół jest diametralnie różna, gdyż CSS nie jest jeszcze w pełni usamodzielniona. W przeciwieństwie do GSS działa w niej jeden Zarząd i jedna Rada. Przynajmniej na razie :).
W przeciwieństwie do GSS, członkowie Rady oraz ZAP nie muszą się wykazywać podstawą prawną, aby posiadać pełny wgląd w dokumenty tej jednostki. Nie musimy dokonywać eksperymentów myślowych tylko liczymy.
Ew. decyzja będzie wypracowana z uwzględnieniem wszystkich aspektów, również tych niepoliczalnych, o których wspomniałeś.

Miejmy nadzieję, że decyzje w sprawach praktyki samodzielnego funkcjonowania CSS będą przemyślane i pożyteczne dla środowiska..  W przyszłym roku roku w Lesznie odbędą się kolejne Szybowcowe Mistrzostwa Świata, czasu na przygotowania nie pozostało wiele  a współudział Aeroklubu Leszczyńskiego w organizacji tego wydarzenia stoi pod coraz większym znakiem zapytania. Nie wiem jakie plany organizacyjne ma obecny zarząd CSS ale źle układająca się współpraca CSS - AL nie napawa optymizmem...

Tomek