Szkoła jest jednostką upolitycznioną - wszelkie zmiany kadrowe niewiele albo nic nie zmienią.
Miasto Leszno ma niejako związane w tym "sporze" ręce, gdyż zawsze w opozycji staje AP (ZAP), chociaż także zastanawiam się czy miastu rzeczywiście na lotnisku zależy, biorąc pod uwagę ostatnie pomysły budowy toru w sąsiedztwie lotniska.
Dopóki nie zmieni się ZAP, dopóty będą trwały przepychanki w radzie szkoły oraz próby wykorzystania słabości całej sytuacji lotniska we własnych celach (np. organizacja zawodów i wyznaczanie swoich ludzi np. kierownika lotów za niemałe pieniążki) - to ci co najgłośniej krzyczą "CSS musi upaść" oraz "CSS musi zostać"...
Miasto nie chce "degradacji" rangi lotniska poprzez wykorzystanie nowelizacji (bubel prawny) ustawy Prawo Lotniczne, więc zastanawiam się w jaki inny sposób chce lotnisku pomóc. Natomiast ZAP steruje szkołą nadal jak za komuny (mamy dumnie brzmiące stanowisko prezesa, mamy radę) bez pomysłu i bez celów na przyszłość.
Mi przychodzą do głowy dwa rozwiązania:
1. Duża łąka w okolicach Leszna oraz dofinansowanie miasta na hangar dla Aeroklubu Leszczyńskiego (w jaki sposób nie wiem, ale skoro tak miastu zależy na "międzynarodowej randze lotniska" to niech się wykaże zamiast szczekać pod publiczkę), tym samym pozostawienie lotniska CSS-owi (ZAP) - prawdopodobnie upadek z hukiem i wtedy powstanie tutaj w przyszłości kolejne centrum handlowe oraz osiedla mieszkalne (jeśli nie powstanie tor). Natomiast AL będzie mógł prowadzić działalność szybowcową, spadochronową, lotnie, paralotnie itd, oraz także szkolenie samolotowe (być może prywatna szkoła albo współudział). Dodatkowy wymóg dla przejrzystości aeroklubu jako jednostki wspomaganej przez miasto to pełna księgowość oraz kontrola budżetu aeroklubu.
2. Zmiany idące od góry, nie od dołu. Zmiana ZAP - czyli najpierw zmiany w AP. Następnie ustalenie wspólnej wizji lotniska wraz z miastem Leszno oraz gmina święciechowa, być może zmiany prawne w taki sposób aby nie było w przyszłości pokusy na teren lotniska, gdyby zmieniły się władze miasta oraz AP. I dalej bardzo w skrócie: ustalenie wspólnej działalności szkoły oraz aeroklubu, wspólna kadra, wspólne dzielenie kosztów oraz zysków. Działalność szybowcowa, spadochronowa, lotnie, paralotnie itd, oraz także szkolenie samolotowe (być może prywatna szkoła albo współudział). Dodatkowy wymóg dla przejrzystości działalności takiej jednostki wspomaganej przez miasto oraz AP to pełna księgowość oraz kontrola budżetu.