Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: Adam MARKOWSKI  (Przeczytany 11811 razy)

tomkrok

  • Członkowie Komisji Szybowcowej
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 531
  • Liked: 296
Odp: Adam MARKOWSKI
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 19, 2013, 14:34 »
Dzięki za współpracę...


zdrowia dużo..


Tomek

Michał Ombach

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Liked: 0
Odp: Adam MARKOWSKI
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 20, 2013, 07:19 »
Bardzo zła wiadomość. Krzywdzące i niesprawiedliwe tak dla Adama, jak i dla wszystkich - społeczności szybowcowej, której pomagał i na rzecz której tak rzetelnie pracował.
Nie udzielam się na forach i wycofałem jakiś czas temu z działalności aeroklubowej, ale w tym przypadku jasno i wyraźnie mówię, że nie taki AP chcę widzieć. Poddaję to managementowi AP pod rozwagę (ochłońcie panowie!), bo może potraficie jeszcze temat naprawić.
   Wielkie dzięki, Adam, za Twoje zaangażowanie, wyjątkową sumienność i pomoc, zwłaszcza w czasach, gdy prowadziłem kadrę. Szybowce, którymi dysponuję, zawsze pozostają do Twojej dyspozycji. Zdrowia i wytrwałości!!

Bohdan Wlostowski

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 72
  • Liked: 4
Odp: Adam MARKOWSKI
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 22, 2013, 12:36 »
Od czternastu miesięcy jestem Sekretarzem Generalnym/Dyrektorem Aeroklubu Polskiego  i odpowiadam za to, żeby przy ograniczonym budżecie, określić taki podział obowiązków i tak dobrać ludzi, żeby Biuro AP zajmowało się problemami nie tylko kadry narodowej i osób uprawiających latanie wyczynowo, ale problemami całego, szeroko rozumianego środowiska lotniczego. Dążymy do tego, aby wyjść poza grupę 1.000 osób-sportowców zajmujących się wyczynem i dotrzeć do wszystkich członków Aeroklubu Polskiego, pomagając im robić to co kochają.

Za mniejsze pieniądze staramy się robić dużo  więcej niż było robione w większym zespole kilka lat temu. Niestety tak ambitne postawienie celu wymaga zmian i podejmowania bardzo trudnych, także dla mnie, decyzji. Jedną z właśnie takich decyzji była zmiana struktury organizacyjnej biura, a co za tym idzie zmiany zakresu obowiązków i zasad współpracy niektórych osób z Aeroklubem Polskim. Niestety nie przez wszystkich  zostały zaakceptowane.

Wprowadzane zmiany, szczególnie w tak ważnym dla AP – Dziale Sportu,  mają na celu przede wszystkim reorganizację pionowej struktury obowiązków pracowników tego działu, na poziomą, tzn. zamiast kilku pracowników, z których każdy musi nauczyć się wszystkich przepisów dla każdego sportu lotniczego, który obsługuje - jest obecnie jedna dedykowana osoba, przygotowująca wszystkie dokumenty potrzebne do pozyskiwania dotacji (nie tylko z MSiT). Dzięki temu praca ta jest wykonywana w sposób jednolity, spójny i bardziej efektywny.

Dzięki poprawie efektywności Aeroklub Polski może angażować się w większym zakresie w nowe obszary, takie jak pozyskiwanie sponsorów, nowych atrakcyjnych ubezpieczeń i innych, które będą sprzyjały całej społeczności AP. Należy podkreślić, iż  jako polski związek sportów lotniczych szczególnie mamy na uwadze, bardzo ważną dla nas , ale jednak wąską kadrę narodową. Nasze obecne działania kierowane są szerzej, gdyż naszym zdaniem, ważne jest  aby dostrzegać problemy i potrzeby środowiska, które tę kadrę wychowuje.

Rysiek

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 12
  • Liked: 0
Odp: Adam MARKOWSKI
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 22, 2013, 20:34 »
Pytania do Sekretarza AP
1. Ilu obecnie pracowników zatrudnionych jest w dziale sportu? czy planowane są kolejne zwolnienia lub zatrudnienie nowych pracowników?
2. Czy możliwe jest np umieszczenie na stronie www aeroklubu informacji kto czym się zajmuje w biurze aeroklubu i do kogo z jaką sprawą można się zgłaszać?
3. Jacy sponsorzy, ATRAKCYJNE ubezpieczenia i inne, zostały pozyskane w ostatnim czasie?

Zbigniew Siwik

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Liked: 4
Odp: Adam MARKOWSKI
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 23, 2013, 12:25 »
Miałem okazję mieć kontakt z Panem SG (przypomnę - sprawa dotyczyła licencji sportowej). Po telefonach jakie wtedy wykonałem do Pana i jak Pan ten temat pilotował, to  pozostało mi nieodparte  wrażenie że miałem do czynienia z bezdusznym urzędnikiem jakiego pokazują w programie "państwo w państwie".
Andrzej Siembida w wątku na temat zwolnienia Bogdana Drendy napisał „ Przez lata akceptowane było marnotrawienie majątku AP przez działaczy, którzy w zamian zapewniali aeroklubom sprzęt, organizowali wyjazdy na zawody itd. Doprowadziło to do zadłużenia i otarcia się o upadłość. Dzisiaj członkowie ZAP, którzy tą sytuację diametralnie odwrócili są posądzani o złe intencje...”
Pierwszej części wypowiedzi zupełnie nie rozumiem, a co się tyczy drugiej części to widzę to trochę inaczej.
Władze AP tak działały że doprowadziły centralę na krawędź przepaści a myśmy chcieli im pomóc i w tym celu żeśmy  się opodatkowali co Pan Andrzej nazwał „diametralnym odwróceniem sytuacji”.
Pana SG postrzegam w tym układzie jedynie jako egzekutora (komornika?) należności do AP(składek).
Za to Adama postrzegam jako naszego dobrego ducha który zawsze miał dla nas czas, zawsze życzliwy, zawsze chętny do pomocy.
Teraz ten relikt normalności i właściwego postrzegania swojej roli w stowarzyszeniu został wyrzucony na śmietnik historii.
A propos historii, bardzo mocno obawiam się o historię szybownictwa zamkniętą w szafach. Adam miał świadomość jak jest ona ważna i zaczął ją digitalizować, niestety nie dokończył dzieła. A biorąc pod uwagę historię pracy naszego SG w Związku Badmingtona nie można wykluczyć że nasze szafy powędruje za Adamem.

Zbyszek