Z czego wynika: "Wydane na podstawie starych Part FCL licencje LAPL(S) i SPL są traktowane jak wydane na podstawie nowych przepisów i nie różnią się miedzy sobą."?
Spotkałem się z interpretacją, że badania LAPL wystarczą do licencji szybowcowej ale dopiero po jej wymianie.
Zgodnie z niżej zacytowanym przepisem, interpretacja, którą słyszałeś jest błędna. Wymiana licencji nie jest obowiązkiem pilota lecz prawem. Dopóki nie wymienisz licencji, posługujesz się starą (wydaną na podstawie Part FCL) i jest ona zgodna z Part-SFCL. Jeśli z dowolnych powodów postanowisz ją wymienić, dostaniesz licencję wydaną zgodnie ze wzorem zamieszczonym w załączniku VI (Part ARA). Stara i nowa licencja różnią się tylko drukiem, prawa i obowiązki ich posiadaczy są takie same.
ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2020/358 z dnia 4 marca 2020 r. zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2018/1976 w odniesieniu do licencji pilota szybowcowego
Artykuł 3b
Istniejące licencje pilotów i krajowe orzeczenia lekarskie
1.Licencje szybowcowe zgodne
z częścią FCL oraz towarzyszące przywileje, uprawnienia i certyfikaty, wydane przez państwo członkowskie przed datą rozpoczęcia stosowania niniejszego rozporządzenia,
uznaje się za wydane zgodnie z niniejszym rozporządzeniem. Państwa członkowskie
zastępują te licencje licencjami, które odpowiadają formatowi określonemu w załączniku VI (część ARA) do rozporządzenia (UE) nr 1178/2011,
przy okazji odnawiania licencji ze względów administracyjnych
lub na żądanie posiadaczy licencji.