Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: Głosowania KS. Event marker, cisza radiowa, likwidacja SMP Std, SMP Club co roku  (Przeczytany 16483 razy)

tomkrok

  • Członkowie Komisji Szybowcowej
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 531
  • Liked: 296
Samolotowa wersja Power Flarm posiada stosowne wyjście audio i wszystkie inne mniej lub bardziej przydatne wodotryski. Występuje również jako urządzenie "portable", można zakupić stosowne uchwyty etc. - ma tylko jedną -istotną z naszego punktu widzenia wadę - cena ustrojstwa to około 2300 Euro. Wyposażanie holówek w przenośny Flarm szybowcowy uważam za bezcelowe.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 09, 2016, 12:03 wysłana przez tomkrok »

J

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 197
  • Liked: 150
 Wahałem się  . Ale Tomek mnie przekonał . Precz z flarmem w holówkach !!!!!

Lukasz Blaszczyk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 284
  • Liked: 78
  • www.lukaszblaszczyk.com
    • Sportowiec
Ja bym ostrożniej napisał na temat FLARMu, ani nie jest to wodotrysk ani anty-urządzenie. Jako Polacy jesteśmy postrzegani jako przodująca nacja w szybownictwie głównie przez wyniki na arenie międzynarodowej i mamy spore doświadczenie w wielu tematach - nie wyrabiajmy sobie złej opinii na temat urządzeń wspomagających bezpieczeństwo bo te szybciej się rozchodzą niż najświeższe bułeczki. FLARM jest dobrym rozwiązaniem i w szybowcach i w samolotach tylko nas po prostu na niego fizycznie nie stać na szeroką skalę i nie odwracajmy kota ogonem. Mi FLARM i zapewne kilku innym pilotom pomaga a wszyscy i tak nie zabierają głosu na forum albo nawet nie wchodzą. Kiedyś uważałem że FLARM jest beee ale zmieniłem zdanie, czuję się z nim po prostu pewniej, trochę z nim polatałem i go lubię. Jego interpretacja wskazań to kwestia przyzwyczajenia. Nie będę negował swojego zdania ani przypisywał argumentów niepotrzebnych żeby moja odpowiedź miała się spodobać bo będzie nieprawdziwa. Jest to kwestia indywidualna a czy ma być obowiązkowa z nakazu to już za mały chłopczyk jestem żeby znaleźć na to odpowiedź, nie zaglądam nikomu do portfela ;)

BL
www.lukaszblaszczyk.com

"Talent wins games, but teamwork and intelligence wins championships"

Partnerzy:
www.osiedleksiazenice.pl/
www.kontakt.io/
www.cnc-plus.de/

J

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 197
  • Liked: 150
  Tak Łukasz Coca Cola też jest dobra (zdrowa) ale niestety na nią nas stać  :) Taki żarcik . Ale tak poważnie jeśli KS chce się bawić we flarma w samolotach holujących niech zakupi te urządzenia i bezpłatnie udostępnia organizatorowi zawodów , ponieważ to on jest odpowiedzialny za zorganizowanie odpowiedniej liczby samolotów (odpowiednio wyposażonych )  lub  proszę obciążyć organizatora zawodów kosztami wypożyczenia urządzenia  . Skończy się to tak że wsadzi się do samolotu jakieś pudełko dla "sztuki" które i tak nie będzie działało bo "instalator " właściciel statku pier.... antenę za siedzenie . Ludzie zrozumcie że nie sztuką jest sprzedać !!! To naprawdę potrafi wielu !! O sukcesie możemy mówić wtedy kiedy klient odniesie wymierną korzyść z zakupionego towaru  ( w tym przypadku więź ze sprzedawcą może być silna , drugie życie za kilka euro to niewiele ), bo rozumiem że nie mówimy tu o handlu rodem ze stadionu 10- lecia ? Choć takie mam wrażenie !! Sprzedajemy i zwijamy kram bo nie jesteśmy pewni czy i kiedy użytkowanie naszego towaru skończy się źle . Nie twierdzę że flarm jest zły twierdzę tylko że braki w przeszkoleniu pilotów , nieumiejętna instalacja urządzenia  , brak kontroli poprawnego działania urządzenia po instalacji w statku powietrznym , to jak sprzedaż produktu spożywczego bez publikowania jego składu na etykiecie (dla większości skończy się to bez konsekwencji , ale dla alergików   niestety grozi to groźnymi powikłaniami ) . Mirek jeśli mówimy o "dziurach w systemie " łatajmy takowe  z głową , wtedy nie będziemy tworzyć jeszcze większych , chyba że chodzi o coś innego ? Handelek stadionowy ? 
Choć mam to w "tyle ciała "  mam nadzieję że propozycje dotyczące współczynników nie mają podłoża marketingowego , jednak mam wrażenie że mały smrodek ciągnie się za nimi . Patrząc na kawał pracy którą zrobił Marek S za swojej kadencji w KS nie dziwię się że brak kolejnych kandydatów na to stanowisko . Trzeba mieć naprawdę świetnie ogarnięte własne sprawy żeby  charytatywnie za angażować  się w prowadzenie tej funkcji .Mirek nie możesz  się dziwić że w takiej sytuacji pojawiają się wątpliwości , gdyby w propozycjach zmian nie było nazw szybowców którymi handlujesz lub gdyby były  na ich niekorzyść  było by łatwiej przekonać ten bierny aczkolwiek jednak elektorat .
Ok też nie jestem bezstronny w tej dyskusji . Nie mam ochoty inwestować jakichkolwiek pieniędzy w system w który nie wierzę . W takiej sytuacji czuję się po prostu zmuszony do wydania sporej liczby pieniędzy nie mając żadnej gwarancji że będą to pieniądze wydane z sensem .
Jeśli mam tak rozumować , w takim razie zgłoszę swoją kandydaturę w kolejnych wyborach do KS i rozumiem że jeśli będę jedynym kandydatem zostanę wybrany na przewodniczącego a wtedy zgłoszę projekt ustawy o treści ( ze względu na poprawę bezpieczeństwa holi , podczas zawodów szybowcowych   minimalna moc samolotów holujących to 235 KM , uzasadnieniem tej decyzji jest duża ilość zdarzeń (sytuacji niebezpiecznych , przesłanek do wypadków ) z udziałem samolotów o mniejszej mocy ) !!!!
Czy to będzie w porządku ?
Panowie wszyscy jesteście fajni , każdy z was jest inny , każdy dąży do osiągnięcia własnych celów , ale na tym podwórku jednak nie powinniśmy zachowywać się jak w życiu codziennym . Nie bądźmy "rosomakami "w naszym wymarzonym idealnym świecie  , nie niszczmy krainy baśni do której przez przypadek dane nam było trafić . Szanujmy siebie na wzajem i nie kierujmy się okrutnymi zasadami kapitalizmu za wszelką cenę , bo to doprowadzi do tego ,że na lotnisku będziemy się czuć jak w supermarkecie .
« Ostatnia zmiana: Styczeń 10, 2016, 01:09 wysłana przez J »

tomkrok

  • Członkowie Komisji Szybowcowej
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 531
  • Liked: 296
Łukasz, napisałem że flarm do samolotów ma tylko jedną istotną wadę - wysoką cenę.
Jeśli pozyskamy środki, postaramy się o rabat przy zakupie, rozwiążemy problem fachowej instalacji w samolotach, przeszkolimy potem holowników to nic więcej nie stoi na przeszkodzie abyśmy mieli flarmy w holówkach. Natomiast wszelkie próby drogi na skróty na zasadzie, że jakoś to będzie jak KS uchwali nakaz posiadania flarmu w holówkach uważam za szkodliwe. Albo zrobimy to porządnie albo dajmy sobie na razie spokój - pierwsza sprawa to kto ma to kupić i za ile, potem można myśleć jak zrealizować całość.

Lukasz Blaszczyk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 284
  • Liked: 78
  • www.lukaszblaszczyk.com
    • Sportowiec
Łukasz, napisałem że flarm do samolotów ma tylko jedną istotną wadę - wysoką cenę.
Jeśli pozyskamy środki, postaramy się o rabat przy zakupie, rozwiążemy problem fachowej instalacji w samolotach, przeszkolimy potem holowników to nic więcej nie stoi na przeszkodzie abyśmy mieli flarmy w holówkach. Natomiast wszelkie próby drogi na skróty na zasadzie, że jakoś to będzie jak KS uchwali nakaz posiadania flarmu w holówkach uważam za szkodliwe. Albo zrobimy to porządnie albo dajmy sobie na razie spokój - pierwsza sprawa to kto ma to kupić i za ile, potem można myśleć jak zrealizować całość.

Sprawa jasna i przejrzysta. Dzięki Tomek i Paweł za rzeczowe wyjaśnienie - taka forma opisu zjawiska wszystkich uświadamia jak to powinno wyglądać żeby wszedł w życie w holówkach. Fajnie normalnie porozmawiać na forum - to kolejny krok do medalu i to nie jednego, big LIKE :)

Chciałbym jeszcze dodać, że KS musi podejmować działania prewencyjne poprawiające bezpieczeństwo i taką propozycję/ustawę postawił Mirek. KS jest rozliczana w razie "draki" w powietrzu za coś co mogło pomóc a nie zostało wprowadzone zawczasu z różnych powodów - jest to bardzo śliski i trudny temat jeśli posypią się znów drzazgi.

Wasz
BL
« Ostatnia zmiana: Styczeń 10, 2016, 14:38 wysłana przez Lukasz Blaszczyk »
www.lukaszblaszczyk.com

"Talent wins games, but teamwork and intelligence wins championships"

Partnerzy:
www.osiedleksiazenice.pl/
www.kontakt.io/
www.cnc-plus.de/

kraskiewicz

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 489
  • Liked: 36
    • Szybowcowy Szczecin
Czesc,

samolociarze (ale też użytkownicy TMG) beda mieli od sierpnia tego roku jeszcze inne zmartwienie. Mija okres opt-out dla kilku zapisow z Part-NCO. Zacytuje ze strony ULC:

Nowe przepisy dla lotnictwa ogólnego – Part NCO

Urząd Lotnictwa Cywilnego informuje, że od dnia 28 października br. dla niezarobkowych operacji lotniczych, wykonywanych z wykorzystaniem statków powietrznych innych niż skomplikowane technicznie statki powietrzne z napędem silnikowym, zaczynają obowiązywać przepisy rozporządzenia Komisji (UE) nr 965/2012 z dnia 5 października 2012 r. ustanawiające wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do operacji lotniczych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008, zmienione przez rozporządzenie Komisji (UE) nr 800/2013 z dnia 14 sierpnia 2013 r. oraz przez rozporządzenie Komisji (UE) nr 379/2014 z dnia 7 kwietnia 2014 r.

Wejście w życie powyższego rozporządzenia oznacza stosowanie załącznika VII (Part-NCO) do operacji niezarobkowych wykonywanych z wykorzystaniem statków powietrznych innych niż skomplikowane technicznie statki powietrzne z napędem silnikowym z poniższymi wyjątkami:

a. NCO.OP.190  (Użycie dodatkowego tlenu) – szybowce,
b. NCO.IDE.A.155  lit b) ppkt 1 (Dodatkowy tlen w samolotach z kabiną bez hermetyzacji) – samoloty,
c. NCO.IDE.H.155 lit b ppkt 1 (Dodatkowy tlen w śmigłowcach z kabiną bez hermetyzacji) – śmigłowce,
d. NCO.IDE.S.130 lit. a) (Dodatkowy tlen) – szybowce,
e. NCO.IDE.B.121 lit. a)  (Dodatkowy tlen) – balony,
f. NCO.IDE.A.170 (Awaryjny nadajnik lokalizacyjny (ELT)) – samoloty,
g. NCO.IDE.H.170 (Awaryjny nadajnik lokalizacyjny (ELT)) – śmigłowce,
h. NCO.IDE.S.115 lit. a) ppkt 2 (Operacje VFR – przyrządy pilotażowe i nawigacyjne) – szybowce,
i. NCO.IDE.S.120 lit. b)  (Loty chmurowe – przyrządy pilotażowe i nawigacyjne) – szybowce.

Przepisy wymienione w lit. a – i będą miały zastosowanie od dnia 25.08.2016 r.


Czyli holówki będą musiały mieć ELT.

Pozdrowienia,
Bogdan

kraskiewicz

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 489
  • Liked: 36
    • Szybowcowy Szczecin
Dla uzupelnienia:

NCO.IDE.A.170 Emergency locator transmitter (ELT)
(a) Aeroplanes shall be equipped with:
(1) an ELT of any type, when first issued with an individual CofA on or before 1 July 2008;
(2) an automatic ELT, when first issued with an individual CofA after 1 July 2008; or
(3) a survival ELT (ELT(S)) or a personal locator beacon (PLB), carried by a crew member or a passenger, when certified for a maximum passenger seating configuration of six or less.
(b) ELTs of any type and PLBs shall be capable of transmitting simultaneously on 121,5 MHz and 406 MHz.

Nie kupujcie wiec zabytkow bez 406 MHz.