Sekcja Szybowcowa > SZYBOWCE
Koszty utrzymania szybowca
(1/1)
mariuszmandela:
Witam,
Chciałbym kupić i odrestaurować Fokę 4, 5, lub Cobre15. Ponieważ jestem kompletnie zielony, nawet nie posiadam licencji, prosił bym Was o pomoc. Z jakimi mniej więcej kosztami musiał bym się liczyć po ukończeniu procesu odnowienia szybowca aby móc go później użytkować?( Koszty licencji i hangarowania i kupna/ restauracji nie liczę).
Pozdrawiam
lutnicx:
--- Cytat: mariuszmandela w Lipiec 16, 2021, 08:38 ---Witam,
Chciałbym kupić i odrestaurować Fokę 4, 5, lub Cobre15. Ponieważ jestem kompletnie zielony, nawet nie posiadam licencji, prosił bym Was o pomoc. Z jakimi mniej więcej kosztami musiał bym się liczyć po ukończeniu procesu odnowienia szybowca aby móc go później użytkować?( Koszty licencji i hangarowania i kupna/ restauracji nie liczę).
Pozdrawiam
--- Koniec cytatu ---
Podpisuję się pod pytaniem.
Jacek
ruszomir:
Użytkuję Pirata, więc circa about wygląda to tak:
Koszty coroczne:
1. ARC robione przez inspektora ULC - obecnie 105 zł
2. ubezpieczenie OC (6 m-cy lotnych) 350 zł
3. obsługa techniczna - to różnie w zależności od tego jaki statek i kto będzie robił - ale za Pirata ok 1500 zł
I to tyle kosztów "stałych".
Ale dochodzą koszty wynikające z IOT i IUwL. (zależnie od godzin lotu i lat od naprawy): naprawa zaczepu/ów (kilkaset zł), pasów (kilkaset/tys.), przegląd przyrządów(kilkaset), wymiana linek(kilka tys.) itp. Te podzespoły mają trwałość 6-12 lat, więc co taki czas należy liczyć się z większym wydatkiem.
Ponadto z drobiazgów: środki czyszczące, taśmy, woski, wymiana co kilka lat akumulatora do radia itp.
Gdzieś usłyszałem, że własny szybowiec opłaca się, gdy wylatujesz w roku ponad 30h (dla drewniaka).
Pozdrawiam
mariuszmandela:
Wielkie dzięki, właśnie o coś takiego mi chodziło.
Pozdrawiam
Nawigacja
Idź do wersji pełnej