Użytkuję Pirata, więc circa about wygląda to tak:
Koszty coroczne:
1. ARC robione przez inspektora ULC - obecnie 105 zł
2. ubezpieczenie OC (6 m-cy lotnych) 350 zł
3. obsługa techniczna - to różnie w zależności od tego jaki statek i kto będzie robił - ale za Pirata ok 1500 zł
I to tyle kosztów "stałych".
Ale dochodzą koszty wynikające z IOT i IUwL. (zależnie od godzin lotu i lat od naprawy): naprawa zaczepu/ów (kilkaset zł), pasów (kilkaset/tys.), przegląd przyrządów(kilkaset), wymiana linek(kilka tys.) itp. Te podzespoły mają trwałość 6-12 lat, więc co taki czas należy liczyć się z większym wydatkiem.
Ponadto z drobiazgów: środki czyszczące, taśmy, woski, wymiana co kilka lat akumulatora do radia itp.
Gdzieś usłyszałem, że własny szybowiec opłaca się, gdy wylatujesz w roku ponad 30h (dla drewniaka).
Pozdrawiam