Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: POLERKA  (Przeczytany 10132 razy)

tomkrok

  • Członkowie Komisji Szybowcowej
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 531
  • Liked: 296
Odp: POLERKA
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 08, 2014, 19:10 »
Tosiek ..sądze ,że przesadziłeś  z użyciem tego  papieru 800  ,ten papier służy raczej do przygotowania pod malowanie  ...,Myśle ,ż Pan J  jeszcze  nie zabrał się do pracy  ;D chyba ,że chce go na nowo pomalować  :D,
sugeruje papierek na początek 2000 z grubsza tylko to trzeba robić z czuciem oczywiście używając klocka   ,a następnie 2500  tak samo  ,

W czasach "przedrewolucyjnych" jantarowe skrzydła szlifowało się na mokro papierem np. 600 i tak zostawiało co w myśl ówcześnie obowiązujących teorii zapewnić miało lepsze działanie profilu podczas lotu w deszczu.. Używanie past polerskich było uważane za błąd 8)..

Tosiek

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 115
  • Liked: 73
    • wwreklama.com - lukaszwojcik.eu
Odp: POLERKA
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 08, 2014, 20:34 »
A może nie ma się co rozdrabniać i od razu 80-tką...

Ciekawe co teraz Paweł zrobi? :)
Wydaje mi się, że wie wszystko, a nawet więcej ;) na wiosnę zobaczymy efekty...

Walter

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Liked: 3
Odp: POLERKA
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 08, 2014, 21:00 »

W czasach "przedrewolucyjnych" jantarowe skrzydła szlifowało się na mokro papierem np. 600 i tak zostawiało co w myśl ówcześnie obowiązujących teorii zapewnić miało lepsze działanie profilu podczas lotu w deszczu.. Używanie past polerskich było uważane za błąd 8)..

Tomek ma to sens bo podczas lotu w deszczu osobiście zauważyłem że  sporo wody zbiera się  na skrzydle   >:(
,mało tego nawet gdy już przestało paadać  jeszcze  te krople długo  trzymają się  co skutkuje szybkim spadaniem   :D,co innego gdy jest sucho  :),
jednak gdy leszczyńskie szybowce pojawiają się na zawodach gdziekolwiek  to można w nich się przeglądać   ;D nawet leżąc pod  skrzydłem  :D

J

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 197
  • Liked: 150
Odp: POLERKA
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 08, 2014, 22:17 »
  Świetny pomysł zrobię meliorację skrzydła papierem 80 . Na torfowiskach pod Przygodzicami to działa . Przy odpowiedniej głębokości rowków odprowadzających wodę rozważę nawet wyprawę szybowcem nad Amazonką w porze deszczowej .
A tak precyzując to rozpoczynając ten post  nie miałem wcale na myśli poprawianie doskonałości szybowca o 10 jednostek, tylko poprawienie estetyki żeby mi nie było wstyd pokazać się na zawodach .
Nie mniej jednak dziękuje wszystkim a zwłaszcza JAMAJowi , dowiedziałem się wiele ciekawych rzeczy .
Ale proszę nie kończcie czekam na jeszcze .

A tak w ogóle to jutro ma fajnie wiać . Zapraszamy do Jesenika .

Świerzy

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Liked: 3
Odp: POLERKA
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 09, 2014, 10:32 »
Na lakier epoksydowy polecam 3M, pasty wodne do polerki mechanicznej wraz z gąbkami - dają ten sam efekt co papier wodny, ale są łatwiejsze w użyciu i trudniej nimi zepsuć profil. Na alledrogo można było kiedyś takie zestawy dostać:
1. FAST CUT PLUS 50417 + GĄBKA -50487 ZIELONY - zgrubny 
2. pasta 50388 - gąbka 50383 - NIEBIESKI
3. pasta 80349 +gąbka 50488 ZÓŁTY

Sam Niebieski + żółty wystrczy do "reanimacji pleksi.
Na jedną tubę trzeba kupowac conajmniej dwie gąbki.

Pozdrawiam