Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: Prezesom gratulujemy  (Przeczytany 55533 razy)

przemek łośko

  • Reforma AP
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 289
  • Liked: 113
Odp: Prezesom gratulujemy
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 23, 2014, 10:51 »
Krzysztofie,

chyba nieświadomie wprowadzasz czytelników Forum w błąd.

Bogdan złożył mi 11 grudnia br., w odpowiedzi na moją prośbę (staliśmy przed widmem braku holówki), ofertę ustną równą co do wysokości cenie, którą dwa miesiące wcześniej zaproponowały Lisie Kąty. Wcześniej (w listopadzie) kilka razy rozmawialiśmy z Bogdanem i cena, którą oferował, była niewiele, ale jednak wyższa od ceny, którą dały nam Lisie Kąty za Gaucho. Szkoła miała wobec tego takie możliwości:

1. Najorzystniejsza, choć zewnętrzna, oferta na Dynamika (zdecydowanie najefektywniejsza finansowo w przeliczeniu na 100m holu)
2. Korzystanie z własnego Jaka - korzystne, bo wydane zostały już pieniądze na przegląd płatowca (400FH/4 lata), zakupione zostało już paliwo na sezon falowy (za paliwo płacimy gotówką PRZED dostawą), a także dlatego, że Szkoła otrzymała indywidualną interpretację podatkową, zgodnie z którą działalność statutowa Szkoły jest zwolniona z podatku VAT
3. Ofertę z Lisich Kątów - dobrą, ale jak widać, nie najlepszą - znacząco gorszą od pierwszych dwóch możliwości
4. Ofertę na Pawnee gorszą od trzech wyżej wymienionych opcji
5. Kilka ofert bardzo rezerwowych, zdecydowanie mniej korzystnych od wyżej wymienionych - nazwałbym, że były to oferty "ratunkowe"

Niestety, wysłużony Jak, pomimo pieniędzy wydanych na przygotowanie go do sezonu okazał się silnikowo zawodny. Szkoła miała z nim wiele problemów, a to zrzucał obroty, a to tracił olej. Mamy pewne podejrzenia, co jest przyczyną - teraz będzie chwila na ostateczną diagnozę i dalsze kroki. Dlatego nr 3 na wymienionej wyżej liście, Gaucho, holował więcej niż zakładaliśmy. Ludzi na obozach listopadowych było zbyt dużo, aby komfortowo mogły ich obsłużyć tylko dwie holówki, więc niezbyt chętnie, ale uzywaliśmy także trzeciej. W grudniu chętnych do latania było już mniej i wtedy holowaliśmy dwiema holówkami, Dynamikiem i Jakiem. Gaucho poleciał do domu.

Zobaczymy, co przyniesie nam pogoda w pierwszym kwartale. Jeśli będzie taka jak w tym roku, to będą występować zafalowania i będziemy starali się latać w każdą nadającą się do tego pogodę. Jeśli spadnie śnieg, to nowy sezon zaczniemy zapewne w połowie kwietnia. W każdym z tych przypadków wystarczą nam dwie holówki: nasz Jak i druga, ekonomicznie najlepsza. Nie upieram się przy żadnym rozwiązaniu, każdy zna trudności finansowe aeroklubów, także i Szkoła się z nimi zmaga, dlatego musimy wybierać rozwiązania ekonomicznie najkorzystniejsze, przy zachowaniu minimów bezpieczeństwa.
Jeśli chodzi o hangarowanie, to Szkoła nie może zaoferować Tobie tak niskiej ceny jaką masz za hangarowanie w innym miejscu w tej chwili.

Krzysztofie, jeśli będziesz w Szkole, nawet przy okazji, czy będziecie razem z Bogdanem, po prostu porozmawiajmy. Nie wiem, czy będziecie w stanie przebić ofertę Dynamika, ale przynajmniej sprawa będzie jasna.

Zdrowych i Pogodnych Świąt, harmonijnych i w cieple rodzinnym życzę Tobie, Twojej Rodzinie, a także wszystkim kolegom pilotom.




przemek łośko

  • Reforma AP
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 289
  • Liked: 113
Odp: Prezesom gratulujemy
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 23, 2014, 11:02 »
A tu, informacyjnie, o sprzedaży Jaka 12 SP-AWM:

http://forum.szybowce.com/ogloszenia-samoloty/jak-12m-na-sprzedaz/msg9797/#msg9797

Ogłoszenie zostało zamieszczone 30 września br.

Piotr Rzepka

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 40
  • Liked: 7
Odp: Prezesom gratulujemy
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 23, 2014, 12:29 »
Przemek,

  Serdecznie dziękuję za poniższe sprostowanie. Cieszę się, że w dalszym ciągu piloci mogą liczyć na to, iż polatają sobie zawsze, kiedy mają na to ochotę, choćby byli jedynymi chętnymi na latanie. Oznacza to, że rachunek ekonomiczny nie przysłonił idei szkoły.

  Korzystając z okazji pragnę życzyć Tobie oraz wszystkim Pilotkom i Pilotom spokojnych, rodzinnych i wesołych Świąt Bożego Narodzenia i wszystkiego najlepszego na nadchodzący kolejny rok.

Pozdrawiam,

Piotr Rzepka

trzesnk

  • Reforma AP
  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Liked: 135
Odp: Prezesom gratulujemy
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 23, 2014, 20:35 »
Przemku,
nie jestem pewien, czy ja wprowadzam w błąd.

Od końca lipca nie mogliśmy odebrać naszego użyczonego do GSS Pipera Pawnee, bo był niesprawny. 19 listopada napisałeś do mnie mail:

"prezes@osrodekzar.pl
19 lis

do Bogdan, mnie
Witajcie,

samolot jest do odbioru. Od 1 grudnia zaczynam naliczać opłatę hangarową.

pozdrawiam"


Tego samego dnia odebraliśmy protokolarnie samolot i zgodziliśmy się na Twoją propozycję, że GSS będzie płacił za wynajęcie Pipera tyle samo co GSS płaci Lisim Kątom za Gaucho, ale zaproponowaliśmy, że nie będziemy płacić za hangarowanie w czasie wynajęcia (czyli na warunkach dla Lisich, bo - jak rozumiemy - Lisie nie płaciły za hangarowanie Gaucho?). Miałeś potwierdzić decyzję w radzie szkoły. Odpowiedzi nie otrzymaliśmy, więc 1 grudnia przebazowaliśmy Pawnee na inne lotnisko, gdzie koszty hangarowania są dużo niższe. 11 grudnia przekazaliśmy Ci informację, że możemy płacić za hangarowanie tyle ile płacimy na lotnisku, na którym teraz stoi Piper. Nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

Na pewno następnym razem będziemy składać tylko oferty na piśmie.

Wesołych Świąt i szczęśliwego latania w 2015 roku i dalej, dla wszystkich latających na Żarze! To magiczne miejsce. Niech służy nam i następnym pokoleniom szybowników! Dbajmy o Żar, bo jest nam wszystkim potrzebny!

Krzysiek.

przemek łośko

  • Reforma AP
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 289
  • Liked: 113
Odp: Prezesom gratulujemy
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 24, 2014, 10:05 »
Krzysztofie,

prawie wszystko się zgadza, z małym 'ale': propozycja z 19 listopada była moją propozycją, a Wy utrzymaliście wcześniejszą cenę.
Potem była jeszcze jedna rozmowa, o której już pisałem, w której poprosiłem Bogdana o barterowe rozliczenie - przyjmując rozliczenie barteru po cenie stawki godziny z Lisich kątów - godzin holowania za hangarowanie. Bogdan rzeczywiście dał cenę z Lisich Kątów, ale okazało się, że miejsce, w którym hangarujecie jest 4-krotnie tańsze od cen hangarowania w Szkole. Więc nie było szans na znalezienie się choćby w pobliżu jakiegoś porozumienia.

Czekam na Waszą ofertę. 

trzesnk

  • Reforma AP
  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Liked: 135
Odp: Prezesom gratulujemy
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 27, 2014, 21:59 »
Przemku,

Masz rację. Nie miałeś obowiązku oddania w terminie sprawnego Pipera Pawnee po użyczeniu do GSS, bo nie przyszło mi do głowy wprowadzić taki zapis w umowie - niezaprzeczalny fakt. Nie masz obowiązku wynajmowania Pipera od nas - fakt. Aeroklub w Lisich Kątach może płacić GSS drogo za hangarowanie samolotu, który GSS z Lisich wynajął - też fakt. Nie miałeś obowiązku organizowania licytacji na sprzedaż dwóch JAKów z Żaru - też fakt.

Dla mnie EOT.

K.

przemek łośko

  • Reforma AP
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 289
  • Liked: 113
Odp: Prezesom gratulujemy
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 27, 2014, 23:07 »
Krzysztofie,

umowę zredagowaliście wspólnie z Bogdanem, który obecnie jest prezesem w Twojej spółce. Sądzę, że interpretowałem tę oszczędną w regulacje umowę w duchu zgody, a nie konfliktu. Z problemem niesprawności Pawnee borykaliście się już za czasów Adama. Niesprawność była tego typu, że nie umieliśmy sobie z nią poradzić szybciej. Nie będę rozwijać tego wątku, ale zawsze jestem gotów do wyjaśnień, gdybyś Ty zechciał ten temat rozwijać.

Co do Jaków - informowałem Bogdana ustnie, już po sprzedaży SP-AAC, że będę sprzedawać płatowiec SP-AWM (bez silnika), bo od sześciu lat stoi w magazynie, robią się dziury w poszyciu i przyjdzie mu skończyć resurs w tym miejscu. Nie złożyliście oferty. Złożył ktoś inny, po ponad miesiącu od ogłoszenia (które wyżej zlinkowałem) o sprzedaży. Dobrze, że ten samolot będzie jeszcze żyć i służyć. Rozmawiałem tuż przed świętami z pilotem i mechanikiem, który kupił tego Jaka i wiem, że w 2015 roku ten Jak będzie holować. Będzie latać na amerykańskich znakach. Szkoła ma certyfikat ATO, u nas musiałby latać na polskich znakach i w CAMO, a to skutkuje nakładami na remont, na które Szkoły nie stać.




SebKaw

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 189
  • Liked: 174
Odp: Prezesom gratulujemy
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 29, 2014, 16:39 »
 Ups. Albo na piśmie, albo nagrywać bo rozmowy twarzą w twarz nic nie znaczą , gdy ktoś twarzy nie ma.
 A prawda jest taka, że nie dało się wyholować sześciu pilotów w dniu kiedy padło kilka diamentów i tyle.  Mało tego, stojący na starcie piloci i patrzący z utęsknieniem w niebo mogli przeczytać informację od samego prezesa Skalika, że nie ma potrzeby organizowania samolotu, bo nikt już nie czeka na ziemi. Ktoś tu skłamał.
Ludzie, którzy przyjechali cała polskę mogli sie wyholować o 12:30 bo wcześniej nie było czym. Następnego dnia samolot wykonał ostatni hol który można zobaczyć na Youtube o 12: 00. Prezes szkoły latał do około 14:30 w szybowcu.  Zgadza się? 
 Jak ( tak na oko w całości i po odmalowaniu płatowca) został sprzedany bez przetargu  Samolot ACD od wykonywania prób nie naprawi się a jest niesprawny od kilku miesięcy i co kilka holi robi numer z brakiem mocy - patrz YouTube z holem PW5. http://youtu.be/-zTGGYDEEdo
Podsumowując w ubiegłym sezonie na Żarze stały 3 Jaki i Pawnee. Zawsze któryś nadawał się do latania i można było pożyczyć części ze stojącego obok.  Teraz stoi niesprawny Jak, części nie ma i nienadający się do holowania dwusterów z tego lotniska Jodel, który czeka na przegląd śmigła.
 
Jeszcze jedna sprawa, co prawda nie na piśmie i nie mam nagrania (  powinienem się już nauczyć ) ale Przemek obiecał pokazać stan konta, na który są przekazywane pieniądze zbierane na nowy szybowiec za każdy hol. Jesienią tych holi było kilkaset  ( jakieś 800) dzięki obozom KSS i aeroklubów więc powinno się już coś uzbierać - gdzie są te pieniądze?
SK
« Ostatnia zmiana: Grudzień 29, 2014, 16:50 wysłana przez SebKaw »

SebKaw

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 189
  • Liked: 174
Odp: Prezesom gratulujemy
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 29, 2014, 17:02 »
A czy Gaucho płacił za hangarowanie czy nie? Ile? A czy samolot KBO płaci za hangarowanie czy nie? Ile? Można zobaczyć rozliczenie tegoż?

Dopóki dyrektor GSS tego nie wyjasni, nie ma mowy o porównaniu czegokolwiek. Na pustym miejscu w hangarze zarabia się najwięcej , jak wiadomo...
I jeszcze jedno, Dynamik Shell nie holuje dwusterów.
SK

przemek łośko

  • Reforma AP
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 289
  • Liked: 113
Odp: Prezesom gratulujemy
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 03, 2015, 19:23 »
Sebastian, odpowiem po kolei.

Stan konta opublilkujemy w połowie stycznia, po weryfikacji danych z chronometraża.

Tamten dzień.
Nie wiem ilu pilotów nie udało się wyholować w dniu, w którym stanęła holówka. Ty mówisz o 6, inne osoby o dwóch. Faktem jest, że kilku z nich nie udało się wyholować. Faktem jest także, że pojawiłeś się na starcie zbyt późno, abyś był wyholowany przed 12. Wszyscy piloci byli od rana, Ty od południa.

Dzień przed opisywanym dniem, wieczorem, firma, która prowadzi zarządzanie ciągłą zdatnością Jaka SP-ACD, cofnęła MS-a. I zakazała wykonywania nim lotów. Firma jednostronnie wprowadziła do Programu Obsługi Technicznej czynność kwalifikowaną jako przegląd silnika 100h/6m-cy, zamiast dotychczasowych 100h/12m-cy. Od rana wspomnianego dnia negocjowałem tę kwestię, ale upłynęło trochę czasu. W tym czasie Dynamik holował jednostery. Nie dopuszczamy do holowania dwusterów przez ultralajty nie dlatego, że nie wierzę aby to się udało (holowałem się Foxem w dwie osoby za Dynamikiem i na 1200m weszliśmy w 10 min, start także super, krótki), tylko z powodu niekorzystnej interpretacji ULC, którą onegdaj dostałem, a z której wynika, iż ULC wymaga aby w ośrodku szkoleniowym ATO samolot holujący był w CAMO. Lot z uczniem wymaga zatem holówki w CAMO.

W międzyczasie, po iluśtam holach, Jak SP-ACD zdefektował. Dzisiaj można już, z dużą dozą prawdopodobieństwa, wskazać, iż przyczyną częstych defektów silnika jesienią, jest mikrouderzenie. W tamtym czasie sądziliśmy, że to kwestia regulacji gaźnika i zawilgocenia świec. Ta sytuacja mocno mnie sfrustrowała, gdyż w przegląd płatowca tego Jaka Szkoła włożyła ponad 30 tysięcy złotych. Stało się to za mojej kadencji. Moi poprzednicy nie uznali za stosowne dokonać tego przeglądu - 400fh/4 lata. Nie dokonali także remontu kapitalnego silnika odmalowanego SP-AAC (straszne pieniądze). A należało go dokonać jeszcze w roku 2013. Zatem z flotą "magicznych" Jaków, które przejadają budżet Szkoły nie zrobiono nic przed lipcem 2014. Postanowiłem to zmienić - zamiast inwestować w kosztowne w eksploatacji Jaki, postanowiłem, że z Jaków "wyjdziemy". Masz rację - stanowi to o zasadniczej różnicy w spojrzeniu na przyszłość Szkoły pomiędzy nami.

Wracając do dnia, który opisujesz - dlaczego zadzwoniłeś do Prezesa AP? Z każdym defektem, w każdym aeroklubie tak powinno się, uważasz, robić? Dzwonić do Prezesa AP? Wywołałeś mnie w trzeciej osobie przez radio ("holówka stoi, prezes sobie lata"), rzeczywiście, byłem wtedy w powietrzu, ale czy uważasz, że holówkę naprawia prezes Szkoły? (marginalnie: nie poinformowałeś mnie w tym zawezwaniu w trzeciej osobie, że dzwoniłeś już do Prezesa AP, w związku z tym, że choćby w domyśle, powinienem się bać; i - do kogo zadzwonisz następnym razem? do ministra transportu? po co to w ogóle robisz? nie jestem dla Ciebie partnerem do rozmowy, ludzie którzy od lat pracują w Szkole, którzy dla niej stracili zdrowie - też nie? - powiedz to i sprawa na wieki będzie jasna). Holówkę naprawiali mechanicy, a ja przez radio próbowałem uprosić Dynamika, żeby nie odlatywał. Ale musiał odlecieć, bo szef go wezwał. Olek mnie przeprosił, ale odleciał. Gdybyś był na starcie o godzinie, o której wszyscy na starcie byli, poleciałbyś. Moja obecność na ziemi o 14, a nie o 14.30 nie zmieniłaby niczego.

W tym czasie Pawnee był bodaj w Zatorze. Nawet gdyby została podjęta decyzja, że ma  holować około powiedzmy 13, to ktoś musiałby po niego pojechać (1h) i nim przylecieć. Holowanie rozpoczęłoby się około 15. Do zmierzchu pozostałoby 40 minut. Jaki był sens takiego działania? Łudziliśmy się wtedy jeszcze, że odpalimy Jaka i to wydawało się korzystniejsze czasowo i finansowo.

Nie rozmawiałem z prezesem Skalikiem, więc nie do mnie kieruj pretensje o relację ze zdarzeń. Nadal uważam, tak jak to powiedziałem Ci przed hangarem tamtego dnia, że tego typu zdarzenia powinniśmy wyjaśniać wyłącznie we własnym gronie. Możesz na mnie krzyczeć, jak i tamtego dnia, proszę Cię jednak, abyś - dla wizerunku Szkoły - odwołał mnie wtedy na bok. Szkole takie awantury do jakich doprowadzasz przed hangarem NIE SŁUŻĄ. Chciałem Ci zresztą na miejscu wyjaśnić dlaczego nie mamy holówki, ale nie chciałeś słuchać. Może teraz przeczytasz. Nie jest dobrze, kiedy nie ma holówki, i bardzo mnie to gryzie, że do tego doszło, ale defekty zdarzają się, a nie ma sensu ekonomicznego, ani dość czasu, aby w przypadku krótkiego dnia zorganizować kolejną rezerwę. Zresztą tego dnia dzwoniłem rano do Irka Wilguckiego, do Tomka Smólskiego (Jak 12A), i w kilka innych jeszcze miejsc, żeby dowiedzieć się, czy oni także mają cofnięty MS. Nie mieli. Ale stali, gdyż nie wykonali zaleconego pismem przeglądu lotki. Zastanawiałem się nad Cessną z Nowego Targu, ale nie było do niej pilota. Nie było zatem żadnej alternatywy poza taką, żeby dzień lotny zacząć od decyzji, że przede wszystkim holujemy Pawnee. Dla mnie jednak było i będzie priorytetem wykorzystywanie już zainwestowanych zasobów. SP-ACD pochłonął już 36 tysięcy złotych, a wylatał 30 godzin. Wiedziałem, że przekonam CAMO do zmiany decyzji, gdyż nawet CAMO nie może dokonać jednostronnej zmiany w Programie Obsługi Technicznej, tylko musi taką zmianę zatwierdzić w ULC. Wiedziałem zatem, że Jak będzie latać. I wybrałem do holowania samolot własny, już zainwestowany, nie Pawnee. Nie mogłem przewidzieć, że zdefektuje silnik. Jeśli zatem czegoś żałuję, to nie decyzji o tym, że nie poprosiłem dzień wcześniej Bogdana o Pawnee - bo Bogdan na pewno nie odmówiłby - tylko tego, że nie sprzedałem SP-ACD, nie robiąc przy nim nic.  Teraz, już po zainwestowaniu takich środków w tego Jaka, statek musi dolatać swoje resursy. Silnik idzie do zdjęcia i dokładnego przeglądu oraz naprawy.

Podsumowując: w ubiegłym roku stały 4 Jaki i Pawnee. Jeden z tych Jaków niszczał szósty rok w komórce (SP-AWM) i został sprzedany osobie, która sprawi, że ten Jak będzie znów latać. Przy pozostałych trzech Jakach nie zrobiono przede mną nic, aby przedłużyć im resursy, dwóm na płatowiec, jednemu na silnik. W końcu lipca z kolei, właściciel Pawnee nie zrobił nic, aby przedłużyć ze Szkołą umowę, mimo moich usilnych próśb. Defekt, nietypowy, który wyłączył Pawnee z użytkowania, odziedziczyłem wraz z nieprzedłużoną umową i zamówionym przyrządem, który nie pasował, bo miał za krótką termoparę. Ten defekt sprawił nam spory kłopot organizacyjny, gdyż przyrządu, który zdefektował od dawna już się nie produkuje, co pociąga za sobą głupią, długotrwałą proceduralną zabawę w legalizację zabudowanych przyrządów zamiennych (zgoda producenta, KCSP).

I to właśnie wtedy przeważyła się szala. Uznałem, że Szkoła ma mieć oszczędną i własną holówkę. Ile można prosić? Zależeć od kogoś? Szkoła nie będzie niczyim zakładnikiem w tej mierze. Może i chce współpracować, ale nie będzie zależna.

Robin DR400 poleci do Niemiec po 12 stycznia (wtedy firma obsługująca wznawia działalność - mają dłuższe zimowe wakacje niż my) na przegląd roczny i wróci z niego. I będzie holować. Zużywając 20% mniej paliwa, którego CAMO kosztuje mniej 2,5-krotnie, na którym wykonuje się mniej czynności obsługowych, zużywający mniej oleju, posiadający taki sam silnik jak Pawnee i Gaucho.

SP-KBO jest szykowany do lotów widokowych w ramach certyfikatu AOC, o który Szkoła się stara. Podobnie D-EKWS. Póki co została opracowana instrukcja operacyjna dla lotów widokowych szybowcowych, naniosłem do niej uwagi i odesłałem firmie przygotowującej nas do certyfikacji. Dlatego SP-KBO stoi w hangarze, Szkole się to zwróci. SP-ZGS raczej nie ma szans na loty widokowe, prawda?

Gaucho nie płacił za hangarowanie, gdyż latał w okresie największego obciążenia, kiedy nie miał alternatywy, bo SP-ZGS jeszcze był niesprawny. Dla przypomnienia: intensywne loty odbywały się do 15 listopada, a potem załamała się pogoda. Gaucho wrócił do Lisich Kątów, a Boganowi zaproponowałem barter, o którym pisałem wyżej. Bogdan cenę dał taką jak na Gaucho, ale cenę za hangar czterokrotnie niższą od stawek obowiązujących w GSS. W obliczu bardzo mikrego latania w okresie zimowym, byłaby to ze strony Szkoły fatalna decyzja: pozwolić hangarować za 1/4 ceny przez cztery miesiące, żeby na wiosnę odebrać jedną godzinę holu. To chyba jasne, że taka forma rozliczenia nie jest dla Szkoły korzystna?

Co jednak mnie dziwi, Sebastianie, to fakt, iż zabierasz głos w imieniu właściciela i prezesa spółki, która jest właścicielem Pawnee. Mogę z Tobą negocjować, ale chciałbym zobaczyć Twoje umocowanie do takich rozmów (nie widzę tu wpisów Bogdana; i bardzo to cenię).

I byłoby cudownie dla Szkoły, gdybyś wpadł na pomysł, że jesteś Szkole bardzo potrzebny. I długo będziesz jej bardzo potrzebny. Będą zmieniać się prezesi, a Szkoła będzie i będzie Ciebie potrzebować, a Ty jej. Więc byłoby super, gdybyś nawet olewając prezesa (bo ani dla Ciebie lotniczo konkurent, ani to stanowisko trwałe), był jednak Szkole przyjacielem.










Dino

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 546
  • Liked: 252
Odp: Prezesom gratulujemy
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 03, 2015, 22:58 »
Abstrahując nieco od powyższego.

Można prosić o wyjaśnienie, co oznacza w nowym cenniku opłata za "Nadzór"?
W szczególności zapis "*Uwaga: szybowce nie będące własnością GSS traktowane są jak nadzorowane w locie. Piloci, którzy latają na własnych szybowcach będą obciążani opłatą za nadzór każdego lotu."?

Trochę nie rozumiem, dlaczego piloci latający na sprzęcie GSS nie są nadzorowani, i co taki nadzór daje pilotom latającym na sprzęcie innym niż GSS.
Czy wlot w ATZ Żaru też będzie "nadzorowany" i pobierana będzie za niego opłata?

O ile jestem w stanie zrozumieć chęć pobierania opłat, to taka opłata równie dobrze mogła by mieć tytuł "za chęć do latania i za oddychanie".
Chyba nigdzie nie pobiera się opłat za nazdór nad wykonywaniem operacji lotniczych przez pilotów licencjonowanych, na własnym sprzęcie,
na własną odpowiedzialność. Co w ramach tej opłaty jest oferowane/gwarantowane?

pozdr
Dino


monika.deca

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Liked: 6
Odp: Prezesom gratulujemy
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 03, 2015, 23:00 »
Jestem laiczką i nie za bardzo się znam na sprawie ale czytając prezesa wypowiedź to stwierdzam kilka nieścisłości. A mianowicie, odwołując się do słów:

„tylko z powodu niekorzystnej interpretacji ULC, którą onegdaj dostałem, a z której wynika, iż ULC wymaga aby w ośrodku szkoleniowym ATO samolot holujący był w CAMO. Lot z uczniem wymaga zatem holówki w CAMO”

Nie wiem ale wydaje mi się, że preses spółki zajmującej się lataniem, tego typu wiadomość powinien uzyskać z przepisów prawa lotniczego i rozporządzenia – z własnej lektury, a nie wysyłać interpretacji do ULC. Słabo to wygląda dla mnie, dla osoby, która pracuje w CAMO, przykro mi.
---------------------------------------------------------------------------------
„Dzień przed opisywanym dniem, wieczorem, firma, która prowadzi zarządzanie ciągłą zdatnością Jaka SP-ACD, cofnęła MS-a. I zakazała wykonywania nim lotów. Firma jednostronnie wprowadziła do Programu Obsługi Technicznej czynność kwalifikowaną jako przegląd silnika 100h/6m-cy, zamiast dotychczasowych 100h/12m-cy. Od rana wspomnianego dnia negocjowałem tę kwestię, ale upłynęło trochę czasu.”

A CAMO to tak samo z siebie zmieniło okres międzyprzeglądowy? Jest jeszcze ktoś kto za to CAMO odpowiada, a jak widać na filmie samolot nie jest chyba do końca sprawny i wymagał prac? Po to jest CAMO aby pilnowało przeglądów. Chryste,  aby samolot mógł latać trzeba włożyć trochę pieniędzy. Zresztą czy prezes ma na tyle wiedzy technicznej aby pouczać jak należy pisać POT-y?
---------------------------------------------------------------------
„SP-KBO jest szykowany do lotów widokowych w ramach certyfikatu AOC, o który Szkoła się stara.”

Czy już prezes przygotowuje się do audytu? Gdyż z tego co zaobserwowałam to na takim audycie to pytają i prezesa i sprzątacza z przepisów prawa lotniczego z OPS-ów, a tu jak zauważyłam krucho :) i może być kiepsko :) Jest taka ekipa z ULC-u co trzepie jak nie powiem co – dla dobra ogółu.
-----------------------------------------------------------------------
„Stan konta opublilkujemy w połowie stycznia, po weryfikacji danych z chronometraża.”

Przecież dane z chronometraża da się wyciągnąć za pomocą jednego przycisku, należy jedynie dobrze zaznaczyć ptaszki w systemie i już :).  Ot, takie ułatwienie, chyba, że jest to inny system jaki jest używany w całej Polsce :), to należy go zmienić bo jest nieefektywny.
-------------------------------------------------------------------------------------
Ot takie moje wtrącenia, ale faktem jest, że wszyscy chcą skorzystać z latania, i piloci co przyjdą na 7 i ci którzy przyjdą na 12, a od dyrektora wymaga się aby sprzęt był sprawny i gotowy do lotu zarówno ten w CAMO jak i ten bez.


Sorry, ale wszystko przez to nieszczęsne CAMO :) i ten nieszczęsny ULC :(

galeks

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 40
  • Liked: 27
Odp: Prezesom gratulujemy
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 03, 2015, 23:37 »
No to mamy na forum szybowcowym nowy, "pobłogoslawiony" przez
Przewodniczącego Komisji Szybowcowej, obyczaj.
W każdym zakątku świata, będą teraz dostępne elaboraty o tym, jak to Prezesi
w obszarach działalności AP, chcą dobrze i jak to się pechowo układa, że Im
nie wychodzi.
Proponuję, aby przy następnych poszukiwaniach kandydatów na Prezesów
preferować takich, którzy chcą źle.
Może też Im nie wyjdzie.

Pozdr
A.G.

Tom

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 140
  • Liked: 11
Odp: Prezesom gratulujemy
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 04, 2015, 08:57 »
Afera goni aferę, jak wszędzie w Polsce. Ale dobrze że jest to forum i ludzie czytają i mogą się dowiedzieć to i owo.
Tom

PiotrC

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 252
  • Liked: 105
Odp: Prezesom gratulujemy
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 04, 2015, 11:08 »
Afera goni aferę, jak wszędzie w Polsce. Ale dobrze że jest to forum i ludzie czytają i mogą się dowiedzieć to i owo.
Tom

Nie bój,nie bój mamy jeszcze ŻÓŁWIA i możesz się zdziwić.
Niedawno KSS został skarcony za przynudzanie o wyczynach w Aeroklubie Jeleniogórskim przewodniczacego Komisji Rewizyjnej Aeroklubu Polskiego.
Widzę,że ten wątek jeszcze się trzyma i  nie został przeniesiony do spraw aeroklubowych. ;)


Pozdrawiam PiotrC
Aeroklub Nadwiślański