Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: Przerywnik zimowego marazmu z małymi akcentami z naszej branży .  (Przeczytany 9930 razy)

henryk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Liked: 22
Odp: Przerywnik zimowego marazmu z małymi akcentami z naszej branży .
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 28, 2014, 23:31 »
https://www.youtube.com/watch?v=zRvfvo035a8

Panie heniu ten wirujący płat kojarzy mi się z pewną zabawką z dzieciństwa  ;D
Pan ma już więcej wiosen za sobą , ale kto wie może i za Pana dzieciństwa ta zabawka była na topie podczas letniego nadmorskiego wypoczynku  .
Kto bawił się tym czymś za młodu proszony jest o kliknięcie likea  ;D

-u nas na wsi nie dostawalismy gotowych zabawek,ale widzialem ja u "miastowych"...jest ona przeciwienstwem skrzydla Kaspera,gdyz bazuje na autorotacji,a Kasprzyk koziolkowal\rotowal ok. obrotu na sekunde...\,zachowujac pelna kontrole wyjscia/wejscia!

boruh

  • Gość
Odp: Przerywnik zimowego marazmu z małymi akcentami z naszej branży .
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 29, 2014, 00:08 »
Cytuj
=tak!=istsho mnogo,mnogo raz!\Kasprzyk otrzymal od Federacji certyfikat na akrobacje
BEZ OGRANICZENIA WYSOKOSCI.

hmmm no z takim dowodem  nie wypada dyskutować :D

zawsze myslalem ze ograniczenie wysokości wykonywania akro wynika z papierów i/lub jaj pilota

no ale ... co ja tam wiem .....

ja z wywrotki lądować nie umiałem , nie umiem , i nie chce umieć :)

ps1.
odpowiadając na pana dowcip o tym jak to lata przytocze lekką parafraze ....

Latać na skrzydłach posiadających własności o jakich pan pisze eto tak kak jeba..... tigra ,
i smieszno i straszno .....



Tak sobie jak i panu życzę, byśmy obaj dożyli czasów, gdy bedzie pan mógł się pochwalić tymi właściwościami lotnymi w praktyce.

Myślę, że sukces rynkowy murowany . wszak każdy z nas chciałby latać daleko nisko i bez termiki .....



 

 

henryk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Liked: 22
Odp: Przerywnik zimowego marazmu z małymi akcentami z naszej branży .
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 29, 2014, 09:52 »
Cytuj
=tak!=istsho mnogo,mnogo raz!\Kasprzyk otrzymal od Federacji certyfikat na akrobacje
BEZ OGRANICZENIA WYSOKOSCI.

hmmm no z takim dowodem  nie wypada dyskutować :D

zawsze myslalem ze ograniczenie wysokości wykonywania akro wynika z papierów i/lub jaj pilota

no ale ... co ja tam wiem .....

ja z wywrotki lądować nie umiałem , nie umiem , i nie chce umieć :)


Latać na skrzydłach posiadających własności o jakich pan pisze

Tak sobie jak i panu życzę, byśmy obaj dożyli czasów, gdy bedzie pan mógł się pochwalić tymi właściwościami lotnymi w praktyce.

Myślę, że sukces rynkowy murowany . wszak każdy z nas chciałby latać daleko nisko i bez termiki .....

-Certyfikat wydano na podstawie oceny mozliwosci lotnych szybowca BKB1-A...
\wiecej mozna poczytac\=

http://bkb.koendu.pl/?bibliography,17

=na dlugie zimowe wieczory...

-na skrzydlach Kasprzyka mozna rowniez latac "po bozemu",majac do dyspozycji tani szybowiec 15-metrowy z doskonaloscia pod 45!

-o chwaleniu sie nie myslalem,natomiast zalezy mi na odtworzeniu i udokumentowaniu nietrywialnych \pozytecznych\ wlasciwosci skrzydel Kasprzyka.
bylismy juz bardzo blisko celu \ogromnym wysilkiem dr Grzybowskiego\,niestety
tragiczny wypadek z ubieglego roku znacznie ten moment odsunal...=

http://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilota/bekas-n-1968-2013-historia-pewnego-szybowca

-rownolegle Kol.Wozowicz wykonal skrzydla ala BKB w technologii kompozytowej
=czekaja na zdrowia ew.pomocnika...=

http://bkb.koendu.pl/?laminat,38

-moje "konstrukcje" maja sie jeszcze "lepiej",jako staremu amatorowi nalezy sie wybaczenie...=

http://bkb.koendu.pl/?skowronek,32
http://www.samolotypolskie.pl/samoloty/14436/126/Doruch-Xenryk2

http://www.reaa.ru/yabbfiles/Attachments/Reshotka.jpg

-mnie osobiscie komercja nie interesuje,
jesli musze wejsc do MARKETu,to tylko z zamknietymi oczami!
« Ostatnia zmiana: Grudzień 29, 2014, 09:54 wysłana przez henryk »

Tom

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 140
  • Liked: 11
Odp: Przerywnik zimowego marazmu z małymi akcentami z naszej branży .
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 29, 2014, 10:12 »
Było już nie raz, i nie dwa razy, że początkowy wątek, wkroczył w drugą fazę, czyli w inny wątek, a na końcu...
To jest "żywe", cenzury nie ma co wprowadzać, ani określać się: to jest OK, a to nie, no bo...
Tak?
Jeśli rzeczywiście są "nadużycia" - wtedy można w sumie to uporządkować, nowy temat dać.
Docent - konstrukcji amatorskich powstaje w Polsce co roku od groma. Niestety nie są one notowane w IKCSP.
Bo też niestety rzadko kiedy te ptaki latają. To ma coś wspólnego z modelarzami. Takie modele szybowców klasy gigant, prawie można do nich wsiąść...
Kasper Wingi są inne, rzeczywiście mają specyficzne właściwości, jednak bezpieczne do końca nie są.
Żadna teoria spisków, maja zalety i ...wady. Trzeba się uczyć na nich latać od nowa, jako osobny kurs szybowcowy!
Tom



henryk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Liked: 22
Odp: Przerywnik zimowego marazmu z małymi akcentami z naszej branży .
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 29, 2014, 11:19 »

 " maja zalety i ...wady. Trzeba się uczyć na nich latać od nowa, jako osobny kurs szybowcowy!"

-zlote slowa!

-na potwierdzenie=
http://www.homebuiltairplanes.com/forums/light-stuff-area/2943-witold-kasper-52.html
=post 772=Kasprzyk dozyl sedziwych lat,
mimo mnogosci lotow na swoich szybowcach...

-inni piloci tez latali \na przytoczonym powyzej filmiku latal Kolega Kasprzyka\=

http://bkb.koendu.pl/doc/BKB-1%20flying%20wing_F.A.%20Geraldsen%20.pdf

http://bkb.koendu.pl/doc/Flight%20experience%20with%20the%20Kasper%20BKB1%20tailless%20glider%20George-Falcy.pdf

http://bkb.koendu.pl/doc/BKB%20flight%20report%20no%202_H.C.%20Higins.pdf

=prosze zwrocic uwage na pierwsze i ostatnie zalecenia!

green

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 89
  • Liked: 6
  • Mucha Standard SP-2117 Team
    • Mucha standard SP-2117
Odp: Przerywnik zimowego marazmu z małymi akcentami z naszej branży .
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 30, 2014, 00:22 »
Panie Henryku bez obrazy ... ale chyba napiszę to co myśli milcząca większość na tym forum ... dla mnie od jesieni ubiegłego roku szybowiec BKB-1 kojarzy się bardzo źle ... kojarzy mi się tylko i wyłącznie z jego próbami oblotu ... oczywiście poczekajmy na raport, ale dla mnie to konstrukcja, której zalety na siłę chce się udowodnić ... a prawda jest taka, że gdyby to była "rewolucja" lotnicza to już dawno temu kupił by to jakiś koncern - może po to by to wykorzystać komercyjnie, albo po to, żeby zakopać ten projekt w archiwum (z przyczyn czysto biznesowych). Tak się nie stało ... to daje do myślenia.

MJ

Dino

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 536
  • Liked: 252
Odp: Przerywnik zimowego marazmu z małymi akcentami z naszej branży .
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 30, 2014, 00:34 »
\a prawda jest taka, że gdyby to była "rewolucja" lotnicza to już dawno temu kupił by to jakiś koncern - może po to by to wykorzystać komercyjnie, albo po to, żeby zakopać ten projekt w archiwum (z przyczyn czysto biznesowych). Tak się nie stało ... to daje do myślenia.
Green mnie ubiegł trochę.
A własnie miałem zadać takie pytanie (w nowoczesnym języku: biznes case, czy jakoś tak):
Zjawia się inwestor z dolarami i eurami.
Chce zrobić biznes lotniczy.
Ma sporo gotówki do wyłożenia.
Przychodzi p.Bereś z Dianą 2.
Przychodzi p. Margański ze zwoim "skrzydełekiem".
Przychodzi p. Henryk ze skrzydłem Kasprzyka.

Kogo inwestor wybierze?
Dlaczego?


pozdr
Dino

boruh

  • Gość
Odp: Przerywnik zimowego marazmu z małymi akcentami z naszej branży .
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 30, 2014, 02:33 »
wybierze aeroklub regionalny. jako najbardziej prawdopodobny powód klęski inwestycyjnej :)

w myśl zasady

mniej nalotu , mniej kłopotu :)

Tom

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 140
  • Liked: 11
Odp: Przerywnik zimowego marazmu z małymi akcentami z naszej branży .
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 30, 2014, 08:53 »
Dino, myślę, że wybrałby to trzecie - czyli jednak Kasper Wing. Jako nowość?
Skrzydełko jednak tylko dla dronów, Diana 2 - dalej najlepszym na świecie szybowcem - osiągowo i konstrukcyjnym, no ale jednak temat wyczerpany. Ale 18 metrowa wersja Diany by podbiła rynek.
Tom

henryk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Liked: 22
Odp: Przerywnik zimowego marazmu z małymi akcentami z naszej branży .
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 30, 2014, 09:46 »
Panie Henryku bez obrazy ... ale chyba napiszę to co myśli milcząca większość na tym forum ... dla mnie od jesieni ubiegłego roku szybowiec BKB-1 kojarzy się bardzo źle ...

 kojarzy mi się tylko i wyłącznie z jego próbami oblotu ...

 oczywiście poczekajmy na raport, ale dla mnie to konstrukcja, której zalety na siłę chce się udowodnić ... a prawda jest taka, że gdyby to była "rewolucja" lotnicza to już dawno temu kupił by to jakiś koncern - może po to by to wykorzystać komercyjnie, albo po to, żeby zakopać ten projekt w archiwum (z przyczyn czysto biznesowych).

 Tak się nie stało ... to daje do myślenia.

MJ

-zaczne od konca\tez prosze,bez obrazy\=

https://www.youtube.com/watch?v=lul4ULUplL0

-z czym albo z kim kojarzy sie Panu ta konstrukcja\mam na mysli plyty na krawedzi natarcia\...?

-ocena konstrukcji na podstawie zle zorganizowanego oblotu wydaje mi sie mocno
nie obiektywna!
-wiele udanych konstrukcji przepadlo w wyniku bledow przy oblotach,niektorym
jednak nawet urwane skrzydla zbytnio nie zaszkodzily \MUCHA,JASKOLKA...\

henryk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Liked: 22
Odp: Przerywnik zimowego marazmu z małymi akcentami z naszej branży .
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 30, 2014, 10:17 »
\a prawda jest taka, że gdyby to była "rewolucja" lotnicza to już dawno temu kupił by to jakiś koncern - może po to by to wykorzystać komercyjnie, albo po to, żeby zakopać ten projekt w archiwum (z przyczyn czysto biznesowych). Tak się nie stało ... to daje do myślenia.
Green mnie ubiegł trochę.
A własnie miałem zadać takie pytanie (w nowoczesnym języku: biznes case, czy jakoś tak):
Zjawia się inwestor z dolarami i eurami.
Chce zrobić biznes lotniczy.
Ma sporo gotówki do wyłożenia.
Przychodzi p.Bereś z Dianą 2.
Przychodzi p. Margański ze zwoim "skrzydełekiem".
Przychodzi p. Henryk ze skrzydłem Kasprzyka.

Kogo inwestor wybierze?
Dlaczego?


pozdr
Dino

-nie jestem ekspertem szybowcowym,ale wydaje mi sie,ze DIANA2 jest uznana
jako najlepsza w swej klasie?
=jaki sukces komercyjny osiagnela?=ile ich lata?

-gdyby inz.Beres przekonstruowal BEKAS-N,byc moze byl by juz bogaty!
\nowa jakosc,a nie procentowe ulepszenia...\

-gdyby inz.Marganski wyprodukowal kompozytowy BKB1-A,byc moze wprowadzono
by nowa kategorie akrobacyjna...
=ladowanie na dachu lub podworku po serii przewrotek wydaje sie dosc atrakcyjne!

PS.Witold Kasprzyk w mlodosci byl niezlym pilotem szybowcowym=przed Wojna
i po kilkukrotnie zajmowal czolowa pozycje...
=pisal artykuly w SKRZYDLATEJ nt.optymalizacji przelotow i konstrukcji=

http://bkb.koendu.pl/doc/Technika%20osiagania%20maksymalnych%20szybkosci%20przelotowych%20szybowcow.pdf

http://bkb.koendu.pl/doc/Nowe%20drogi.pdf

=a mimo to w wieku dojzalym przesiadl sie na bezogonowce,dlaczego?

\odpowiedz mozna znalezc w przytoczonej nizej literaturze\=

http://bkb.koendu.pl/?bibliography,17

henryk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Liked: 22
« Ostatnia zmiana: Grudzień 30, 2014, 10:41 wysłana przez henryk »

henryk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Liked: 22
Odp: Przerywnik zimowego marazmu z małymi akcentami z naszej branży .
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 30, 2014, 22:07 »

 http://bkb.koendu.pl/?laminat,38

-pojawil sie problem=Bogdan,wykonawca tego skrzydla ma powazne problemy ze zdrowiem\wzrok\ i raczej nie bedzie w stanie kontynuowac prac nad jego zastosowaniem...

=poszukujemy Kogos,kto mogl by sie tego podjac...

=skrzydlo to \kopia BKB1\ znajduje sie w Sedziszowie Malopolskim kolo Rzeszowa.

henryk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Liked: 22
Odp: Przerywnik zimowego marazmu z małymi akcentami z naszej branży .
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 31, 2014, 23:24 »

henryk

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Liked: 22
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 2015, 18:17 wysłana przez henryk »