Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: Ranking  (Przeczytany 2458 razy)

T7

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 420
  • Liked: 66
    • Zawody Szybowcowe
Ranking
« dnia: Kwiecień 22, 2016, 19:00 »
Dla tych, którym nie udało się na razie zapoznać ze zmianami w V. Regulaminie Rankingu, poniżej wyciąg z uaktualnionych zasad dotyczących startów na szybowcach dwumiejscowych.

2.4. W przypadku startu na szybowcu dwumiejscowym, w klasie innej niż 2M, punkty LR otrzymuje
wyłącznie ten pilot, który w LR z poprzedniego sezonu zajął miejsce wyższe.
2.5. W przypadku startu w klasie 2M punkty LR otrzymują obaj piloci, proporcjonalnie do ich
punktów w LR z poprzedniego sezonu. Ilość punktów P należnych poszczególnym pilotom
należy pomnożyć przez współczynnik d.
d1 = lr1 / lr2 – w przypadku gdy d1 > 1 , to przyjmuje się d1 = 1
d2 = lr2 / lr1 – w przypadku gdy d2 > 1 , to przyjmuje się d2 = 1
gdzie
d1, d2 – współczynnik d dla obu pilotów,
lr1, lr2 – odpowiednio ilość punktów obu zawodników w LR z poprzedniego sezonu.
2.6. Jeżeli jeden z członków załogi nie posiada Licencji Sportowej wydanej przez AP i w IGC
Ranking List z poprzedniego sezonu zajął miejsce wyższe, niż drugi z pilotów szybowca na
którym wspólnie startują – wynik ten nie jest zaliczany do LR. Przepis dotyczy startu na
szybowcu dwumiejscowym, niezależnie od klasy.
2.7. Komisja Szybowcowa może nie zaliczyć wyniku do LR jednemu z członków załogi, jeżeli drugi
z członków załogi nie posiada punktów zarówno w LR, jak i w IGC Ranking List i zachodzi
podejrzenie, że jego obecność w szybowcu może w sposób nieuzasadniony zawyżyć wynik
pilota (Może to mieć miejsce w sytuacji, gdy np. drugim członkiem załogi jest były zawodnik,
którego osiągnięcia są większe). Stosowną decyzję Komisji Szybowcowej zaleca się uzyskać
przed rozpoczęciem zawodów. Przepis dotyczy startu na szybowcu dwumiejscowym,
niezależnie od klasy.
2.8. Jeżeli w trakcie zawodów piloci zmieniają się w roli dowódcy, w ramach jednego szybowca
(gdy piloci startują na przemian tym samym szybowcem w ramach jednego końcowego wyniku),
taki start nie jest zaliczany pilotowi do LR.

Żółw

  • Członkowie SKN i SKJN
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 608
  • Liked: 241
  • Obojętność jest gorsza od nienawiści. Wyklucza wsz
Odp: Ranking
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 22, 2016, 20:08 »
Bardzo jasne, przejrzyste i proste zapisy :P.
Pozdrawiam
Żółw

T7

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 420
  • Liked: 66
    • Zawody Szybowcowe
Odp: Ranking
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 22, 2016, 21:13 »
Jeżeli cokolwiek nie jest jasne, przejrzyste i proste - postaram się wyjaśnić (tu lub w Turbi).

Żółw

  • Członkowie SKN i SKJN
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 608
  • Liked: 241
  • Obojętność jest gorsza od nienawiści. Wyklucza wsz
Odp: Ranking
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 23, 2016, 09:37 »
Jak będzie weryfikowane np:

"2.8. Jeżeli w trakcie zawodów piloci zmieniają się w roli dowódcy, w ramach jednego szybowca
(gdy piloci startują na przemian tym samym szybowcem w ramach jednego końcowego wyniku),
taki start nie jest zaliczany pilotowi do LR."

Jak będziecie weryfikowali fakt "bycia dowódcą" ??? z pkt 2.7

"2.7. Komisja Szybowcowa może nie zaliczyć wyniku do LR jednemu z członków załogi, jeżeli drugi
z członków załogi nie posiada punktów zarówno w LR, jak i w IGC Ranking List i zachodzi
podejrzenie, że jego obecność w szybowcu może w sposób nieuzasadniony zawyżyć wynik
pilota (Może to mieć miejsce w sytuacji, gdy np. drugim członkiem załogi jest były zawodnik,
którego osiągnięcia są większe). Stosowną decyzję Komisji Szybowcowej zaleca się uzyskać
przed rozpoczęciem zawodów. Przepis dotyczy startu na szybowcu dwumiejscowym,
niezależnie od klasy."

Jak dla mnie to tworzenie martwych przepisów. Tworzenie okazji do nadużyć. Po prostu psucie regulaminu.
Przedtem prosta zasada - lepszy z rankingu bierze wszystko.

I wszystko to po to aby ambicje max 2 pilotów w zakresie ok 30 pkt do rankingu zaspokoić.

To są bardzo "pilne sprawy polskiego szybownictwa" cytując Przewodniczącego KS. Którymi zajmuje się bieżąca KS.

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 23, 2016, 09:40 wysłana przez Żółw »
Pozdrawiam
Żółw

T7

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 420
  • Liked: 66
    • Zawody Szybowcowe
Odp: Ranking
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 23, 2016, 13:20 »
2.8. Wyjaśnienie jest opisane w nawiasie - jest to przypadek, gdy na tym samym szybowcu jednego dnia lata pilot 1, w innym dniu pilot 2, a w tabeli pracują na jeden wynik końcowy. Wynik jest przypisany do szybowca, a nie do pilota. W Polsce taka sytuacja nie występuje, ale zdarza się czasami za granicą. Prawdopodobnie, żeby było taniej na jednym szybowcu jadą startować dwaj piloci - raz jeden jest pilotem, drugi zostaje na ziemi jako pomocnik, a potem zamiana. Najczęściej zdarza się na szybowcach jednomiejscowych, ale jest też możliwe na dwumiejscowych.
Do tej pory spotkałem się z taką sytuacją kilkakrotnie, choć nigdy nie dotyczyła pilotów z Polski.
Nie ma to nic wspólnego z miejscem zajmowanym przez pilotów w kabinie szybowca dwumiejscowego, ani kolejności umieszczenia ich nazwisk na wynikach.
(Na marginesie - ten zapis jest w regulaminie "od zawsze").

2.7. Ma to zabezpieczyć przed sytuacją, gdy np. "słabszy" pilot lata razem z byłym Mistrzem, który od kilku lat nie startuje (i nie ma go w rankingu). Są tacy Mistrzowie. Taki start może być doskonałą nauką dla mniej doświadczonego zawodnika, ale nie powinien rzutować na jego pozycję w rankingu.