Co do punktu: " W Prievidzy mieliśmy bardzo dużo przypadków mijanek szybowców wracających z punktu i lecąych do, które tylko cudem nie skończyły się czołowymi zderzeniami. Grudziądz pod tym względem będzie prawdopodobnie bardzo podobny.", to jest to w duzej mierze kwestia wykladania tras.
Z australijskiego doswiadczenia jako zawodnik i task-setter, punkty zwortne w ktorych odcinki do i od sa pod ostrym katem, po prostu nie sa akceptowan przez "safty officer", nawet jesli task setter cos takiego proponuje.
Trasy ktore widze na wielu zawodach europejskich, niektore wygladajace prawie jak doocel / powrot, nigdy nie bylyby wylozone w Australii.
Ponizej cytuje fregment wskazowek do taks setting w dokumencie:National Competition Guidelines:
Tasks should not be set which result in conflicting traffic, for example out and return tasks, or
tasks which include successive legs on approximately reciprocal headings, especially when
there is a cloudbase which may result in many gliders being at the same altitude. Tasks may
cross, but where possible should do so at a wide angle (30° or more) and where possible at
times which will not see classes converging.
Where different tasks are set for the classes, the final legs should be from the same direction,
with a 15 – 20° variation being considered acceptable.
Pozdrawiam
Jarek