Forum.Szybowce.Com

Gość


Autor Wątek: Kto następny? :(  (Przeczytany 1643 razy)

jarekm

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 74
  • Liked: 27
    • Moj  WeGlide profil
Odp: Kto następny? :(
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 07, 2022, 06:44 »
Co do punktu: " W Prievidzy mieliśmy bardzo dużo przypadków mijanek szybowców wracających z punktu i lecąych do, które tylko cudem nie skończyły się czołowymi zderzeniami. Grudziądz pod tym względem będzie prawdopodobnie bardzo podobny.", to jest to w duzej mierze kwestia wykladania tras.

Z australijskiego doswiadczenia jako zawodnik i task-setter, punkty zwortne w ktorych odcinki do i od sa pod ostrym katem, po prostu nie sa akceptowan przez "safty officer", nawet jesli task setter cos takiego proponuje.

Trasy ktore widze na wielu zawodach europejskich, niektore wygladajace prawie jak doocel / powrot, nigdy nie bylyby wylozone w Australii.

Ponizej cytuje fregment wskazowek do taks setting w dokumencie:National Competition Guidelines: 

Tasks should not be set which result in conflicting traffic, for example out and return tasks, or
tasks which include successive legs on approximately reciprocal headings, especially when
there is a cloudbase which may result in many gliders being at the same altitude. Tasks may
cross, but where possible should do so at a wide angle (30° or more) and where possible at
times which will not see classes converging.

Where different tasks are set for the classes, the final legs should be from the same direction,
with a 15 – 20° variation being considered acceptable.

Pozdrawiam
Jarek

andrzej

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 609
  • Liked: 86
Odp: Kto następny? :(
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 09, 2022, 22:43 »
...
Nie rozumiem tej niechęci do wykrywania sytuacji niebezpiecznych przez analizę logów. Powyżej jest parę głosów o tym że to jest niemiarodajne.
Nie ma ani jednego głosu za. Nie ma głosów aby to poprawić tylko że jest złe.
...

akurat trochę się przyglądałem wynikom zbliżeń i konkretnych sytuacji i mam takie wnioski:
1. narzędzie (zdaje się Australijczyka) wymaga poprawek, bo nie wszystkie sytuacje, które raportuje są niebezpieczne:
- logery mają rozrzut parametrów (brak powtarzalności, rozjazd charakterystyk, różne) rzędu nawet +/- 50m czyli skrajnie 100m
- w narzędziu była brana pod uwagę wysokość GPS, która ma mniejszy rozrzut pod warunkiem że jest dobra jakość sygnału, a tej narzędzie już nie weryfikuje, co oznacza, że przy słabej jakości sygnału rozrzut będzie taki jak baro
- można te mankamenty usunąć poprzez przyjmowanie do analizy wysokości baro z logerów jednego typu (np. flarm) co daje dokładność max +/-10m i/lub wysokość GPS jeżeli jakość sygnału GPS jest dobra (dokładność +/- 8m

2. Trzeba zdecydować czy latanie w parze jest dopuszczalne, a jeżeli tak, to jaką minimalną odległość można dopuścić, ponieważ to jest druga przyczyna wypaczania wyniku z tej maszynki[/quote]

Po tych usprawnieniach narzędzie jak najbardziej można byłoby wykorzystać nawet do karania za zbliżenia. Bez tego może być co najwyżej wskaźnikiem do typowania, komu należałoby się dokładniej przyjrzeć.
[/quote]
andrzej

andrzej

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 609
  • Liked: 86
Odp: Kto następny? :(
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 09, 2022, 23:08 »

To cytat Andrzej Czopa:

2. Trzeba zdecydować czy latanie w parze jest dopuszczalne, a jeżeli tak, to jaką minimalną odległość można dopuścić, ponieważ to jest druga przyczyna wypaczania wyniku z tej maszynki

Latanie w zespołach 2,3,4 osobowych zagęszcza szybowce   i jest to niebezpieczne, powoduje szybkie tworzenie akwariów a także   wypacza wynik rywalizacji sportowej.   No to co że na MŚ też latają w zespołach. Jest to jedna z patologii naszego sportu.

PS
Wiadomości powyżej nie mogłem już przeredagować , jest jakiś problem z szyfrowaniem  danych  stą jeszcze jeden wpis

andrzej

marek.sawczuk

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Liked: 3
Odp: Kto następny? :(
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 15, 2022, 09:52 »
Jeszcze jedna rzecz chyba warta ponownego rozważenia, czy nie wyrzucić z regulaminu ograniczenia liczby PZ. To właśnie powoduje, że czasami maleje możliwość odseparowania ruchu na punktach.  Często wystarczyłoby dodać punkt, żeby z zawrotki zrobił się prostokąt.
"W szczególności należy separować klasy o różnych osiągach w zakresie punktów odlotowych oraz tras przelotu, Należy również unikać wyznaczania zadań w taki sposób, aby szybowce latały na przeciwległych kierunkach.
Ilość wszystkich PZ lub Wyznaczonych Rejonów (łącznie z PZ lub Rejonem dolotowym) nie może być większa niż:
a. 3 – dla tras o długości Dt lub odległości minimalnej do 200km (w klasie Klub B →: do
150km),
b. 4 – dla tras o długości Dt lub odległości minimalnej do 300km."

Karol Staryszak

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 215
  • Liked: 101
Odp: Kto następny? :(
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 05, 2022, 22:50 »
Niestety te zapisy były tworzone pod jednego takiego wykładającego... Już go nie widujemy więc można pousuwać pewne zapisy.
Jeśli czegoś nie mogę naprawić, to znaczy że nie jest to zepsute... - Alf.