Forum.Szybowce.Com
Sekcja Szybowcowa => Egzaminy LKE => Wątek zaczęty przez: Kilo Bravo w Marzec 01, 2013, 18:07
-
Witam, rok temu pod koniec maja zdawałem egzamin teoretyczny LKE do licencji PL(G). Niestety nie wyrobiłem się z egzaminem praktycznym, więc teorię będę musiał powtórzyć w tym roku (jej ważność upłynie). Tutaj mam pytanie: mogę ominąć KWT poprzez zdanie jeszcze raz egzaminu w ULCu?
-
Normalne KWT jest zmocy prawa ważne przez 3 lata. Masz wiec KWT ważne jeszcze dwa lata. W klubach wpisują nam ważność KWT tylko jeden rok, bo zawsze ktoś chce zarobić na niepotrzebnych egzaminach. Jeśli masz wątpliwość, zapytaj to pisemnie LKE lub przeczytaj rozporządzenie o licencjonowaniu.
Tadek
Rozp. Nr 1603 MI z 2003 r.
§ 18. 6. Pilot szybowcowy, dyspozytor lotniczy i operator tankowania statków
powietrznych mogą korzystać z licencji tylko w okresie jej ważności oraz
jeżeli od dnia sprawdzenia wiadomości lotniczych upłynął okres nie dłuższy
niż:
1) 3 lata - w przypadku pilota szybowcowego;
-
a nie 60 miesięcy ???
-
Tak, ale każdy właściciel SP, właściciel lotniska lub lądowiska może sobie narzucić swoje wymagania, np. co rok. Natomiast dziwi mnie ciągle fakt wpisywania w książce ważności KWT, moim zdaniem powinna być data przeprowadzenia KWT, a kwestię jego ważności ocena się już w zależności od okoliczności. Oczywiście nie można przekroczyć terminów ustawowych. W sumie, jedyne miejsce gdzie KWT było za darmo to Bezmiechowa, a winnych FTO często odnosiłem wrażenie, że chodzi [po prostu o pięć dyszek :D
Marcin
-
W sumie, jedyne miejsce gdzie KWT było za darmo to Bezmiechowa, a winnych FTO często odnosiłem wrażenie, że chodzi po prostu o pięć dyszek :D
W dniu dzisiejszym zdałem u siebie za darmochę. Czyli nie tylko góra na B ;-)
M..M
P.S.
Płatne są dopiero ewentualne poprawki
-
U nas akurat cena to 30 zł.
-
O Michale to dobry przykład, że można nie traktować KWT jako system wyciągania kasy ... :)
M.
-
Tak, ale każdy właściciel SP, właściciel lotniska lub lądowiska może sobie narzucić swoje wymagania, np. co rok. Natomiast dziwi mnie ciągle fakt wpisywania w książce ważności KWT, moim zdaniem powinna być data przeprowadzenia KWT, a kwestię jego ważności ocena się już w zależności od okoliczności. Oczywiście nie można przekroczyć terminów ustawowych. W sumie, jedyne miejsce gdzie KWT było za darmo to Bezmiechowa, a winnych FTO często odnosiłem wrażenie, że chodzi [po prostu o pięć dyszek :D
Marcin
jakąś podstawę prawną można?
-
@Liveed
Jak zdasz LKE to nie powinien Ci nikt robić problemów z tytułu KWT. Zrobisz KTP i możesz latać. Co innego jak będziesz chciał polatać przed ponownym zdaniem LKE... Wtedy nikt Cię nie dopuści bez sprawdzenia teorii.
@Tadek
W paragrafie który przywołałeś jest jasno napisane, że "Pilot szybowcowy (...) mogą korzystać z licencji...". Kolega Liveed jak jasno z opisu wynika, licencji jeszcze nie posiada. To oznacza, że wciąż jest w toku szkolenia, a to z kolei oznacza, że obowiązują go zasady panujące w organizacji szkolenia (zatwierdzone zresztą przez ULC w formie programów i instrukcji szkolenia). Jak masz ochotę grzebnąć w tych papierach, to znajdziesz tam ładny zapis, że zarówno KWT jak i KTP ma ważność 12 miesięcy i w żaden sposób taki zapis nie koliduje z innymi przepisami. Nawet Konstytucją :D
-
powtórzę pytanie, gdzie jest zapis o obowiązku zdawania KTW co 12 miesięcy ?
-
Zasady przeprowadzania KWT, KTP są podane w Instrukcji Szkolenia AP..
-
Zasady przeprowadzania KWT, KTP są podane w Instrukcji Szkolenia AP..
Kolego, nie istnieje dokument pod nazwą Instrukcja szkolenia AP
-
No nic na to nie poradzę, nie mniej jednak tam są określone zasady o których rozmawiamy...
-
Nieistniejąca Instrukcja Szkolenia AP mówi, że KWT jest ważne na okres 12 miesięcy i może być przedłużane przez szefa wyszkolenia do 24 miesięcy w przypadku pilotów samolotów i samolotów ultralekkich oraz 36 miesięcy w przypadku między innymi pilotów szybowców.
Wracając do pierwotnego pytania. Po zdaniu LKE idziesz do szefa z protokołem poświadczającym pozytywny wynik i szefo wpisuje Ci KWT na podstawie protokołu LKE, to samo tyczy się KTP.
PZdr
-
Wracając do pierwotnego pytania. Po zdaniu LKE idziesz do szefa z protokołem poświadczającym pozytywny wynik i szefo wpisuje Ci KWT na podstawie protokołu LKE, to samo tyczy się KTP.
PZdr
[/quote]
nie wszędzie, w niektórych AR mówią NIE. sobiepaństwo i prywata, oto prawda o aeroklubie polskim, czy jest ktoś chętny z AP do zajęcia się tym problemem ?
-
nie wszędzie, w niektórych AR mówią NIE. sobiepaństwo i prywata, oto prawda o aeroklubie polskim, czy jest ktoś chętny z AP do zajęcia się tym problemem ?
Problemem? Robisz z igły widły kolego....
A co gorsza, tradycyjne "czy jest ktoś chętny do zajęcia się problemem?..." czyli "weźcie się i zróbcie!!!"
-
nie wszędzie, w niektórych AR mówią NIE. sobiepaństwo i prywata, oto prawda o aeroklubie polskim, czy jest ktoś chętny z AP do zajęcia się tym problemem ?
Problemem? Robisz z igły widły kolego....
A co gorsza, tradycyjne "czy jest ktoś chętny do zajęcia się problemem?..." czyli "weźcie się i zróbcie!!!"
mylisz się, sprawa jest bardzo poważna, szef wyszkolenia w AR nie akceptuje zapisu rozporządzenia MI, o którym wyżej pisał Tadek, mało, nie akceptuje zdanego egzaminu teoretycznego PLG i prawa do zaliczenia z tego tytułu KTW, dlaczego? dlatego.
mój folwark, ja decyduję. czy władze AP zdają sobie z tego sprawę ?
-
mylisz się, sprawa jest bardzo poważna, szef wyszkolenia w AR nie akceptuje zapisu rozporządzenia MI, o którym wyżej pisał Tadek, mało, nie akceptuje zdanego egzaminu teoretycznego PLG i prawa do zaliczenia z tego tytułu KTW, dlaczego? dlatego.
mój folwark, ja decyduję. czy władze AP zdają sobie z tego sprawę ?
Co to znaczy nie akceptuje? Dopuszcza KWT szybowcowe starsze niż 3 lata? Jeśli nie to znaczy, że się mieści w wymaganiach rozporządzenia...
Stosując twoją retorykę - wskaż jaki przepis zabrania HT ośrodka wymagania od pilota KWT nawet jeśli ten zdał państwowy egzamin teoretyczny w terminie krótszym niż 12 miesięcy?
Co do folwarku - władze w AR sprawują organy AR (walne, zarząd) i to one autonomicznie (a nie AP) decydują o kształcie i funkcjonowaniu klubu. Jeśli działalność kadry nie odpowiada członkom, to mają możliwość skorzystania z przysługujących im środków odwoławczych do zmiany władz włącznie.
-
Dzięki Luki i Siara, dokładnie o to mi chodziło :)
-
Tak, ale każdy właściciel SP, właściciel lotniska lub lądowiska może sobie narzucić swoje wymagania, np. co rok. Natomiast dziwi mnie ciągle fakt wpisywania w książce ważności KWT, moim zdaniem powinna być data przeprowadzenia KWT, a kwestię jego ważności ocena się już w zależności od okoliczności. Oczywiście nie można przekroczyć terminów ustawowych. W sumie, jedyne miejsce gdzie KWT było za darmo to Bezmiechowa, a winnych FTO często odnosiłem wrażenie, że chodzi [po prostu o pięć dyszek :D
Marcin
jakąś podstawę prawną można?
Proszę: widzimisię właściciela lądowiska lub statku powietrznego podparte prawem własności :)
-
Sprawa jest chyba wyjaśniona.
Rozporządzenie MI reguluje uprawniania posiadaczy licencji - ważność licencji w okresie 3 lat od daty KWT .
Instrukcja szkolenia, czy też program szkolenie regulują, iż poddany procesowi szkolenia w ośrodku szkoleniowym pilot uczeń ma być sprawdzany przez KWT co roku i to wydaje się być rozsądne.
Ja na szczęście licencję mam, nie jestem "przedmiotem"szkolenia do licencji w ośrodku szkolenia, a więc moja licencja zachowuje ważność w okresie 3 lat od KWT. To licencja ma datę ważności, a nie KWT. KWT ma tylko datę wykonania.
Gdy więc instruktor wpisuje mi w Książce datę ważności KWT, to on automatycznie narusza prawo- rozporządzenie MI o licencjonowaniu.
Tak naprawdę problem w tym, że niektórzy instruktorzy uzurpują sobie jakąś władzę na pilotami licencjonowanymi, tylko z tytułu bycia kolegą- instruktorem/moim najlepszym przyjacielem.
Oj dostanie mi się za ten wpis od...
Tadek
-
Witam.
Tadziu, kiedyś tam w pewnym miejscu przeprowadziliśmy kilka długich rozmów i nie był to tylko twój monolog. Sądzę, że jako osoba obserwująca szybkie zmiany w Prawie Lotniczym i nie tylko prawie, jesteś w stanie przygotować prezentację z którą wystąpisz na III WOP Lubin.
To jest prośba ale potraktuj to jako prośbę nie do odrzucenia.
Z wyrazami szacunku.
Marek Korneć
-
Sprawa jest chyba wyjaśniona.
Rozporządzenie MI reguluje uprawniania posiadaczy licencji - ważność licencji w okresie 3 lat od daty KWT .
Instrukcja szkolenia, czy też program szkolenie regulują, iż poddany procesowi szkolenia w ośrodku szkoleniowym pilot uczeń ma być sprawdzany przez KWT co roku i to wydaje się być rozsądne.
Ja na szczęście licencję mam, nie jestem "przedmiotem"szkolenia do licencji w ośrodku szkolenia, a więc moja licencja zachowuje ważność w okresie 3 lat od KWT. To licencja ma datę ważności, a nie KWT. KWT ma tylko datę wykonania.
Gdy więc instruktor wpisuje mi w Książce datę ważności KWT, to on automatycznie narusza prawo- rozporządzenie MI o licencjonowaniu.
Tak naprawdę problem w tym, że niektórzy instruktorzy uzurpują sobie jakąś władzę na pilotami licencjonowanymi, tylko z tytułu bycia kolegą- instruktorem/moim najlepszym przyjacielem.
Oj dostanie mi się za ten wpis od...
Tadek
Tadek to twój konik który powraca co roku jakoś tak przed wiosną.Czy ci się dostanie nie koniecznie możesz że tak powiem poświadczać posiadaną wiedzę przed LKE co trzy lata i nic mi do tego.Jakoś wolałbym żebyś część tej energii traconej w sumie niepotrzebnie na przykład poświęcił może jeszcze z kimś na wyrównanie lotniska bo i ostatnie dośc silne wiatry nie dały temu rady.Co do KWT Szef Szkolenia AP przyjmował od HT jednostek regionalnych takowe i co ciekawe był tam wpisany termin ważności czyli PRZEKRĘT I KASIORKA.
ZK
-
ZK moim zdaniem jasna sprawa, że przekręt i kasa :) skoro "piłem w spale , spałem w pile " :)
tyle humoru na dziś :)
-
Tadek
[/quote]
Co do KWT Szef Szkolenia AP przyjmował od HT jednostek regionalnych takowe i co ciekawe był tam wpisany termin ważności czyli PRZEKRĘT I KASIORKA.
ZK
[/quote]
Jak już wielokrotnie pisałem, ZK zawsze ma rację. KWT wymagane przez Prawo lotnicze do ważności licencji może przeprowadzić "władza lotnicza", którą dla nas jest Prezes ULC lub podmiot działający z jego upoważnienia, a więc LKE lub certyfikowany ośrodek szkolenia lotniczego. O ile wiem (może się mylę) AP nie ma własnego ośrodka szkolenia lotniczego, a ośrodki takie istnieją wyłącznie w klubach. Być może więc, Szef Szkolenia AP nie jest żadną władzą lotniczą, a jedynie pracownikiem AP. Wyjaśniam przy tym, iż instruktor szybowcowy jest władzą lotniczą tylko w strukturze konkretnego, certyfikowanego ośrodka szkolenia lotniczego.
Czyżby więc ktoś tu nie miał ważnego KWT ? :)
Tadek